-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 45450000-6 - інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, який розташований за адресою: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м.Кам’янське, ВУЛ. СПОРТИВНА, буд.39)
Торги не відбулися
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
04.02.2022 15:03 - 16.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Вимога
Номер:
b7cecbc6b8af431194407b7e3e863422
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-04-011277-b.b1
Назва:
Вимога
Скарга:
Антимонопольний комітет України
вулиця Митрополита Василя Липківського, 45,
місто Київ, 03035.
Замовник: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЛІЦЕЙ №31» КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЄДРПОУ 23642161
вулиця Спортивна, 39, місто Кам’янське,
Дніпропетровська область, 51900
Засоби зв'язку +380569231355; 23642161@ukr.net
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою
відповідальністю «ТБЦ ОПТІМУС»
ЄДРПОУ 40615317
проспект Свободи, 43 місто Кам’янське,
Дніпропетровська область, 51900
Засоби зв'язку +38-097-936-1601; +38-067-328-9988
Ідентифікатор закупівлі:
№ UA-2022-02-04-011277-b
ID у ЦБД:
4e64e3f8cd3d4e4c8b989cb1241d8326
Плата за подання скарги:
6 000,00 грн.
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства в сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Рішенням уповноваженої особи КЗ «ЛІЦЕЙ №31» КМР за протоколом № 1 від 04.02.2022 року затверджено тендерну документацію на закупівлю ДК 021:2015 – 45450000-6 - інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, який розташований за адресою: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м.Кам’янське, ВУЛ. СПОРТИВНА, буд.39) за процедурою відкритих торгів та оголошено закупівлю на електронному майданчику о 15:04:05 04.02.2022 року та оприлюднено тендерну документацію.
В подальшому, 22 лютого 2022 о 13:43 годині найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС» було відхилено, а вже о 13:47 годині 22 лютого 2022 було оголошено переможцем ТОВ "МАСАДА-БУД" код ЄДРПОУ 43672231 відповідно до протоколу від 22.02.2022 року.
З приводу вказаного рішення про оголошення переможцем ТОВ "МАСАДА-БУД (до речі, відповідно до даних про час завантаження протоколів, розгляд документації переможця та складання протоколу про визнання його переможцем разом із завантаженням цього протоколу після накладання електронного цифрового підпису зайняв у уповноваженої особи замовника цілих п'ять довгих хвилин. Описувати весь цей процес під час складання скарги займає більше часу).
Такі дії замовника свідчать про свідоме нехтування положеннями ч.ч. 9 та 11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині обов’язку замовника розглянути на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Адже за 5 хвилин фізично неможливо розглянути тендерну пропозицію учасника, перевірити її відповідність тендерній документації, скласти протокол про визнання переможцем, накласти на нього КЕП/ЕЦП та завантажити на електронний майданчик.
Також ці дії можуть також свідчити про наявність корупційних зав’язків між уповноваженою особою замовника - КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та суб'єктом господарювання, визнаним переможцем, особливо за умови того, що беніфеціар переможця, громадянин ГРЕЙДІН ДМИТРО ПАВЛОВИЧ є членом виконавчого комітету КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (https://kam.gov.ua/vikonavchiy_komitet_miskoi_radi/sklad_10).
Водночас, відповідно до Додатку до рішення Кам'янської міської ради від 27.11.2020 № 15-02/VІІІ, «Про затвердження Положення про виконавчий комітет Кам’янської міської ради VІІІ скликання» виконавчий комітет «3.2. Координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста, заслуховує звіти про роботу їх керівників. 3.3. Має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів міської ради, а також їх посадових осіб. 3.4. Розглядає і вирішує питання, віднесені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме:… - у галузі бюджету, фінансів і цін; - у сфері освіти, охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту;… 5.1. Члени виконавчого комітету наділяються всією повнотою повноважень і прав, необхідних для забезпечення реальної і ефективної участі в діяльності виконавчого комітету…. 5.2. Члени виконавчого комітету мають право: - вносити міському голові обґрунтовані пропозиції про заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників та посадових осіб виконавчих органів ради, підприємств, установ, організацій комунальної форми власності».
Водночас, відповідно до положень п. 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: …фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Таким чином беніфеціар переможця є пов’язаною особою, яка має вплив на замовника, в тому числі має можливість ініціювати притягнення до відповідальності або заохочення посадової особи – уповноваженої особи з закупівель замовника.
Додатковим підтвердженням корупційного зв'язку та впливу на уповноважену особу замовника свідчить те, що відповідно до протоколу від 22.02.2022 року зазначено наступне:
«Розглянувши тендерну пропозицію учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС", пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації, у порядку та строки, визначені ст.29 Закону, уповноважена особа Свєтлакова Ірина Василівна прийняла рішення її відхилити на підставі п.1 ч.1 статті 31 Закону, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС" не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а саме: у складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС" відсутня згода на критерій “Ціна”. А також в акті ознайомлення Учасника з об’єктом ремонту відсутня дата та час підписання цього акту. Довідки в довільній формі № 2, 3, 4, надані ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС" у складі своєї тендерної пропозиції затверджені у 2021 році - до публікації оголошення про проведення цих відкритих торгів.
Розглянувши тендерну пропозицію учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС", пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації, у порядку та строки, визначені ст.29 Закону, уповноважена особа Свєтлакова Ірина Василівна прийняла рішення її відхилити на підставі п.2 ч.1 статті 31 Закону, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція викладена учасника (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС» викладена іншою мовою, аніж мова, що вимагається тендерною документацією. А саме: документи, надані учасником у складі своєї наявність тендерної пропозиції, які підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання послуг - російською мовою та не містять перекладу на українську мову».
Слід зазначити наступне:
1. Щодо відсутності згоди з критерієм «Ціна». Даний критерій не є кваліфікаційним, встановлюється відповідно до вимог Закону та сама участь суб'єкта господарювання в тендерній процедурі є підтвердженням факту згоди з цим критерієм. Більш того, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (Розділ 3 тендерної документації) не передбачено складання довідки про згоду з критерієм «Ціна».
2. В акті ознайомлення Учасника з об’єктом ремонту наявна дата та час підписання цього акту, що підтверджується завантаженою відповідно до вимог законодавства на електронний майданчик сканкопією даного акту.
3. Довідки в довільній формі № 2, 3, 4 надані ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС" у складі своєї тендерної пропозиції затверджені у 2021 році – однак вказана помилка тендерною документацією трактується як технічна, несуттєва та така, що не впливає на зміст і ціну тендерної пропозиції. Більш того, в тендерній пропозиції переможця ТОВ "МАСАДА-БУД" також наявні довідки, складені та затверджені у 2021 році (довідка № 5 від 14.02.2021 року, тощо), однак уповноважена особа замовника, можливо із зазначених вище обставин впливу на неї, вирішила «не помітити» даний факт, що свідчить про дискримінаційні умови до учасників процедури.
4. Жоден з документів, що надані учасником ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС» у складі своєї тендерної пропозиції, не складений на російській мові. Всі документи складено державною мовою, завантажено на електронний майданчик відповідно до вимог закону. Вказані документи знаходяться у відкритому доступі та доступні для перевірки будь-якою стороною особою. Виключно цей пункт протоколу уповноваженої особи замовника в умовах збройної агресії Російської Федерації стане підставою для звернення нашого підприємства до правоохоронних органів, ЗМІ та суспільства міста Кам'янське із заявою про вчинення групою осіб з членів органів місцевого самоврядування кримінального правопорушення, спрямованого на розкрадання бюджету під час війни.
Стосовно тендерної документації переможця закупівлі ТОВ "МАСАДА-БУД" слід зазначити наступне:
Надана вказаним учасником документація містить ознаки невідповідності вимогам закону.
Так, ТОВ "МАСАДА-БУД" у складі тендерної пропозиції надано установі документи, в тому числі затверджений Рішенням №1 Загальних зборів від 19.06.2020 року Статут підприємства, відповідно до якого за текстом на стр.7 «8.3.2. До виключної компетенції Загальних зборів учасників Товариства відноситься розгляд і прийняття рішень, визначених в пунктів 8.3.1., 8.4.13., 8.4.14».
Водночас, відповідно до наданої сканкопії Статуту за текстом на стр.8 після п. 8.4.12 розпочинається Розділ 9. Текстове відображення пунктів 8.4.13. та 8.4.14 відсутнє, що свідчить про можливу підроблення або про невідповідність наданої сканкопії Статуту його оригіналу.
Окрім того, зазначена в п. 4.3 наданої копії Статуту інформація «Розмір чстки Засновника (учасника) становить … Грейдін Дмитро Павлович – 50% - 10 000,00 грн., Шамрицький Руслан Олексійович – 50% - 10 000,00 грн.» не відповідає даним Міністерства юстиції України, які отримані замовником 2022-02-22 11:43:44, а саме «Грейдін Дмитро Павлович – 500 000,00 грн., Шамрицький Руслан Олексійович – 500 000,00 грн.».
Щодо загального складання та оформлення документів тендерної пропозиції учасника ТОВ "МАСАДА-БУД".
Згідно приписів ч.1 ст. 5 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
Частина 2 ст. 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" встановлює, що «Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа».
Частиною 1 ст. 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" визначено, що «Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Отже законодавцем чітко встановлено, що електронний цифровий підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа суб'єктами електронного документообігу.
Статтею 1 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" встановлено, що «обов’язковий реквізит електронного документа - обов’язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили».
Таким чином електронний файл, на який не накладено електронний цифровий підпис не є електронним документом та відповідно не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили.
Вимоги щодо подання документів тендерної пропозиції в електронному вигляді викладено в тендерній документації замовника.
Вказаних вимог переможцем не дотримано, внаслідок чого відсутня можливість ідентифікувати на який саме документ накладено електронний підпис (КЕП) тендерної пропозиції.
За таких умов замовник не мав підстав приймати надані учасником ТОВ "МАСАДА-БУД" сканкопії (першочергово тендерну пропозицію та ) як документи, що мають юридичну силу.
Вказана правова позиція щодо складання та надання електронних документів підтверджується рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва № 640/23445/20 за позовом ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС» до Антимонопольний комітет України в особі постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про визнання протиправним та скасування рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства № 15507-р/пк-пз від 13.08.2020 року та №16886-р/пк-пз від 08.09.2020 року в публічній закупівлі Верхівцевської міської ради, тендер ID UA-2020-07-02-003585-a, лот «Реконструкція гідротехнічної водоскидної споруди в районі вулиць Соборна-Калинова м.Верхівцеве, Верхньодніпровського району, Дніпропетровської області».
Керуючись ст. ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення уповноваженої особи Комунального закладу "Ліцей №31" Кам'янської міської ради Свєтлакової Ірини Василівни, оформлене протоколом від 22.02.2022 року, про визначення переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015 – 45450000-6 - інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, який розташований за адресою: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м.Кам’янське, ВУЛ. СПОРТИВНА, буд.39) (ідентифікатор закупівлі № UA-2022-02-04-011277-b) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАСАДА-БУД» таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель та скасувати його.
3. Визнати рішення уповноваженої особи Комунального закладу "Ліцей №31" Кам'янської міської ради Свєтлакової Ірини Василівни, оформлене протоколом від 22.02.2022 року, про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ДК 021:2015 – 45450000-6 - інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, який розташований за адресою: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м.Кам’янське, ВУЛ. СПОРТИВНА, буд.39) (ідентифікатор закупівлі № UA-2022-02-04-011277-b ) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТБЦ ОПТІМУС» таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель та скасувати його.
4. Визнати ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТБЦ ОПТІМУС» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015 – 45450000-6 - інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, який розташований за адресою: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м.Кам’янське, ВУЛ. СПОРТИВНА, буд.39) (ідентифікатор закупівлі № UA-2022-02-04-011277-b).
Додатки:
Оскаржуване рішення – протокол від 22.02.2022 року;
Копія паспорту та р.н.о.к.п.п. директора ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС»;
Копія установчих документів ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС»;
Копія рішення Кам'янської міської ради від 27.11.2020 № 15-02/VІІІ, «Про затвердження Положення про виконавчий комітет Кам’янської міської ради VІІІ скликання»;
Копії завантажених на електронний майданчик закупівель довідок в довільній формі № 2, 3, 4.
Копії завантажених на електронний майданчик закупівель документів, наданих учасником ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС» у складі своєї тендерної пропозиції, які підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
Копія завантаженого на електронний майданчик закупівель акту ознайомлення Учасника з об’єктом ремонту.
З повагою,
Директор ТОВ «ТБЦ ОПТІМУС» Олександра ЛІСОВА
Пов'язані документи:
Учасник
- Установчі документи.pdf 03.03.2022 16:28
- Вимога Лицей.pdf 03.03.2022 16:28
- Квитанцiя 20860649346.pdf 03.03.2022 16:43
- Квитанцiя 20860649346.pdf 03.03.2022 16:44
- sign.p7s 03.03.2022 16:46
- рішення від 03.05.2022 № 4252.pdf 04.05.2022 13:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.05.2022 № 4709.pdf 25.05.2022 10:50
- рішення від 24.05.2022 № 4709.pdf 25.05.2022 13:24
- ТД (від 04.02.2022).doc 04.05.2022 13:29
- ДОДАТКИ 1-9 ДО ТД (від 04.02.2022).doc 04.05.2022 13:29
- протокол відхилення.pdf 04.05.2022 13:29
- протокол скасування.pdf 26.05.2022 10:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.03.2022 16:37
Дата розгляду скарги:
24.05.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.05.2022 13:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.05.2022 13:25
Дата виконання рішення Замовником:
26.05.2022 10:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТБЦ ОПТІМУС" (протокол від 22.02.2022 року) та рішення про визначення ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАСАДА-БУД" переможцем процедури закупівлі: «ДК 021:2015 – 45450000-6 - інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №31» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, який розташований за адресою: 51900, Україна, Дніпропетровська область, м.Кам’янське, ВУЛ. СПОРТИВНА, буд.39)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-02-04-011277-b) (протокол від 22.02.2022 року).