-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95- Євро5-Е5, дизельне паливо-Євро5-В0)
Торги не відбулися
1 110 519.85
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 552.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 552.60 UAH
Період оскарження:
04.02.2022 14:22 - 16.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
536cb52aa5b449c496d1e3fa305b64d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-04-009913-b.c1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Уповноваженій особі
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
У додатку 2 до тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно якої відстань від технічно-транспортного відділу Миколаївської міської ради (вул. Радісна, 9) до найближчої A3C не повинна перевищувати 1 (один) кілометр.
За результатами аналізу наявності АЗС встановлено, що на відстані 1 (одного) кілометру від технічно-транспортного відділу Миколаївської міської ради (вул. Радісна, 9) розташована лише одна АЗС «Укрнафта», відпуск нафтопродуктів з якої здійснюється лише за скретч-картками/картками, емітентом яких є «ТОВ «Лівайн Торг».
Встановивши в Документації вищенаведену вимогу, Замовник надав перевагу потенційному учаснику «ТОВ «Лівайн Торг» та позбавив можливості брати участь в торгах інших учасників.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС мають забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівлі.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційні вимоги, згідно якої відстань до АЗС не повинна перевищувати 1 (один) км, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2022 09:49
Вирішення:
Доброго дня. Шановний Учасник, розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Замовник не має можливості регулярно фінансувати заправку транспортних засобів до повного баку, тому має нагальну потребу здійснювати заправку транспортних засобів в обсяги нагальної потреби, оперативно та дрібними партіями.
При збільшенні відстані розташування АЗС можливого переможця, збільшуються затрати на пальне холостого проїзду, що не забезпечує економію коштів місцевого бюджету, власником яких є територіальна громада міста.
Статус вимоги:
Відхилено