• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

послуги з виготовлення проекту нормативів ГДС зворотних вод для об’єктів ОКВП «Дніпро-Кіровоград» з подальшим розробленням, супроводженням, погодженням та отриманням дозволу на спеціальне водокористування

Торги не відбулися

570 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 11 400.00 UAH
Період оскарження: 04.02.2022 12:09 - 10.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Похибка

Номер: c1fc7a3c9dc54a9bbd11a0aa1ef81e25
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-006367-b.b2
Назва: Похибка
Вимога:
У п. 3 вимоги фразу "який буде мати непотрібних для забезпечення якості виконання робіт робітників, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який має таких робітників" слід читати як "який буде мати непотрібних для забезпечення якості виконання робіт робітників, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який не має таких робітників".
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу у вкладенні
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.02.2022 22:05
Задовільнена: Ні
Вимога
Залишено без розгляду

Незаконність кваліфікаційних критеріїв

Номер: 774895497ceb41bba37c2901e936f464
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-006367-b.b1
Назва: Незаконність кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Додатком №2 «Вимоги до учасника» до «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель (Вимоги до предмету закупівлі)» висунуто ряд вимог до учасників закупівлі, які є незаконними та дискримінаційними. Перед тим, як буде наведено обґрунтування цього, необхідно відмітити важливий факт - «Інструкція про порядок розробки та затвердження гранично допустимих скидів (ГДС) речовин у водні об'єкти із зворотними водами» не діє з 09.11.2000 р. (див. вкладений файл «Сайт Верховної Ради.jpg»). Замість неї введено в дію з 05.03.2021р. «Методичні рекомендації з розроблення нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами», які затверджено наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №173 від 05.03.2021р. (див. вкладений файл «Наказ №173.pdf»). 1) Документом «Вимоги до учасника» вимагається надати - «Документ, що підтверджує наявність у учасника власної або залученої лабораторії, яка атестована на проведення лабораторних досліджень по речовинам, які скидаються ОКВП «Дніпро-Кіровоград». У разі наявності у учасника власної лабораторії, останній надає документ про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення про атестацію (сертифікацію) тощо). У разі відсутності у учасника власної лабораторії, останній надає копію чинного договору з усіма додатками та невід’ємними частинами про залучення сторонньої лабораторії та документ про її відповідність вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення про атестацію (сертифікацію) тощо)». Пунктом 1 розділу III «Методичних рекомендацій…» передбачено наступне «Фактичну концентрацію речовини для оцінки фактичного складу зворотних вод рекомендується обчислювати як середньоарифметичне значення даних ряду спостережень за попередній та поточний роки із виключенням можливих нехарактерних даних. Пунктом 6 розділу V «Фактична фонова якість води водних об’єктів – за даними державного моніторингу вод, а у разі їх відсутності – за даними інших лабораторій,уповноважених на проведення відповідних вимірювань». Але ж у ОКВП «Дніпро-Кіровоград» є своя лабораторія, яку сертифікована, та яка має великий перелік вимірювальних можливостей. Крім того, слід врахувати, що п.7 ст.44 Водного кодексу України передбачено, що «Водокористувачі зобов'язані: 7) здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об'єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами». КНД 2111.1.2.008-94 «Гідросфера. Правила контролю складу і властивостей стічних та технологічних вод» (див. вкладений файл «КНД 211.pdf») передбачено порядок визначення контрольних створів на водних об’єктах. Постановою кабміну України №1100 від 1996 р. передбачено: «Вміст забруднюючих речовин у зворотних водах, скидання яких нормується, визначається регулярно (не менш як один раз на квартал) водокористувачами за допомогою інструментально-лабораторних вимірювань». Не менш чотирьох раз на рік відбираються проби і в контрольних створах водних об’єктів. Крім того п. 17 постанови кабміну України №1100 передбачено наступне: «Водокористувач відповідає за надання розробнику достовірних вихідних даних, що одержуються на основі проведення інвентаризації показників складу та властивостей зворотних вод згідно з переліком основних забруднюючих речовин, скидання яких нормується, а також додаткових забруднюючих речовин (речовин, визначених державними санітарними нормами і правилами, нормативами екологічної безпеки водокористування, нормативами якості води водних об’єктів) та показників і характеристик зворотних вод, визначених розробником нормативів ГДС, забруднюючих речовин, обсягу та витрат зворотних вод та інших необхідних для розрахунків даних». Таким чином ОКВП «Дніпро-Кіровоград» має всю необхідну вихідну інформацію (базу даних «хіманалізів») для визначення розробником ГДС фактичних і вихідних концентрацій забруднюючих речовин та (при необхідності) визначення фонових концентрацій. Незрозуміло, навіщо розробнику ГДС необхідно мати свою чи орендовану лабораторію, якщо ОКВП «Дніпро-Кіровоград» має свою, та більш того зобов'язане проводи контроль випусків та водних об’єктів. Учасник, який буде мати абсолютно непотрібну для виконання робіт лабораторію, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який не має лабораторії. Вимагаю видалити цей пункт з документу «Вимоги до учасника» 2)Документом «Вимоги до учасника» вимагається надати - «Документ, що підтверджує наявність у учасника програми "Гідросфера" для розробки нормативів ГДС (відповідний договір з наданням накладної або акту приймання-передачі по ньому та/або сертифікат та/або ліцензія на програмне забезпечення)». Слід зазначити, що на теперішній час законодавством України не передбачені наявність у розробника ГДС дозволу (ліцензії) та спеціалізованого програмного забезпечення для розробки нормативів ГДС. Нові «Методичні рекомендації з розроблення нормативів гранично допустимого скидання…» дають можливість провести необхідні розрахунки на інженерному калькуляторі чи у програмі «Excel». Загалом і в цілому жодної необхідності у використанні спеціалізованої програми на теперішній час немає. І до речі чому саме програма "Гідросфера". Я особисто використовую програму "Басейн", яка створена в 90 роках минулого сторіччя і працює в операційній системі DOS. З цієї причини я, як учасник, маю бути дискваліфікований? Чудова, до речі, програма, але без неї цілком можна обійтися. Учасник, який буде мати непотрібну для виконання робіт програму, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який не має такої програми. Вимагаю видалити цей пункт з документу «Вимоги до учасника» 3) Документом «Вимоги до учасника» вимагається надати - «Довідку у довільній формі, змістом якої зазначається наявність у учасника мінімально необхідного кваліфікованого персоналу, а саме: - гідролог (1 або 2 особи);- еколог (1 або 2 особи) - з наданням відповідних документів, що підтверджують проходження навчання та право користуватися програмою «Гідросфера»; - екологічний аудитор (1 або 2 особи). Для підтвердження вищезазначеної інформації Учасник надає копії трудових книжок (перша сторінка з прізвищем, сторінка яка містить запис про прийняття працівника на роботу до Учасника) або копії цивільно-правових угод або копії наказів про прийняття на роботу (сумісництво/суміщення посад (у разі наявності)) усіх зазначених у довідці працівників)». Пунктом 3 розділу V «Методичних рекомендацій…» передбачено наступне: «Для визначення розрахункових умов, за яких формуються найменші розрахункові величини асимілюючої спроможності річок, рекомендується застосовувати такі стандартні регламенти розрахункових характеристик річок та джерел їх забруднення: витрати води на незарегульованих ділянках річок (розрахункові мінімальні середньомісячні у літню і зимову межені маловодного року 95% забезпеченості). За відсутності таких даних по розрахункових створах рекомендується використовувати довідникові дані по створах гідропостів на цих річках або на річках-аналогах; витрати води на зарегульованих ділянках річок (відповідно до встановлених у режимах роботи штучних водних об’єктів екологічні витрати або санітарні попуски)». Дозвольте розшифрувати написане - це означає, що жодної особливої складності в отриманні гідрологічних даних немає - можна використовувати довідкову літературу, можна запитувати інформацію у відповідних державних організаціях, можна використовувати паспорти водосховищ, тощо. Для цього зовсім непотрібно бути гідрологом. Чим буде займатися гідролог (1 або 2 особи) Зрозуміло, що нічим. Щодо еколога з правом користування програмою «Гідросфера». У галузі розробки ГДС працюють фахівці, які отримали різну профільну освіту. Наприклад, я інженер-хімік-технолог. Займаюся розробкою ГДС і спецводокористувань з 1992 р. (тоді теж були ГДС). Маю близько 1000 успішно зроблених документів. Чому еколог з не дуже потрібною програмою «Гідросфера» повинен мати переді мною конкурентну перевагу Щодо екологічного аудитора (1 або 2 особи). Відповідно до ст.8 Закону України «Про екологічний аудит» - «Екологічний аудит в Україні проводиться з метою забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності. Основними завданнями екологічного аудиту є: збір достовірної інформації про екологічні аспекти виробничої діяльності об’єкта екологічного аудиту та формування на її основі висновку екологічного аудиту; встановлення відповідності об’єктів екологічного аудиту вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту; оцінка впливу діяльності об’єкта екологічного аудиту на стан навколишнього природного середовища; оцінка ефективності, повноти і обґрунтованості заходів, що вживаються для охорони навколишнього природного середовища на об’єкті екологічного аудиту. Конкретні завдання екологічного аудиту в кожному окремому випадку визначаються замовником, виходячи з його потреб, відповідно до цього Закону та інших актів законодавства України, характеру діяльності об’єкта екологічного аудиту». Екологічному аудитору важливий факт наявності нормативів ГДС та спецводокористування у підприємства. Тоді у підприємства все гаразд. А з процесом розробки такої документації він не знайомий. Це не його спеціалізація. Не за це він гроші одержує. Законодавство України, яке регулює процеси розробки ГДС та отримання дозволу на спецводокористування, достатньо докладно прописує вимоги до документації. Екологічному аудитору в цьому процесі нема міста. Законодавство не вимагає наявність екологічного аудитора, гідрогеолога та еколога в штаті розробника ГДС. Учасник який буде мати непотрібних для забезпечення якості виконання робіт робітників, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який має таких робітників. Вимагаю цей пункт викласти в наступній редакції - «Підтвердити наявність у Учасника матеріально-технічної бази, потрібної для надання послуг. Інформація може бути надана в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі наявності)». 4) Документом «Вимоги до учасника» вимагається надати - «Документ, що підтверджує наявність у учасника власного або орендованого автомобіля. Для підтвердження даної інформації, учасник надає копію договору оренди ТЗ та/або копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ» Чому не мотоцикл чи мопед. Або гелікоптер. Тобто якщо учасник вкаже, що має гелікоптер і право ним керувати, то він тут же програє тендер. Можна ще їздити на таксі. Це абсолютно законно. І до речі, куди має їздити виконавець робот. Очевидно він гідрогеологів вивозитиме на водні об'єкти для проведення нікому не потрібних гідрогеологічних досліджень. В теперішній час, як і раніше, роботи по розробці пакету документації для отримання дозволу на спецводокористування виконуються дистанційно. Це вже стало абсолютно звичайною практикою. Особливо в епоху ковіду. І, до речі, це позволяє економити на накладних витратах. Учасник який буде мати непотрібний для забезпечення виконання робіт автомобіль, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який не має автомобіля. Вимагаю видалити цей пункт з документу «Вимоги до учасника» 5) Документом «Вимоги до учасника» вимагається надати - «Копії сертифікатів: ISO 14001 та ISO 9001 видних учаснику». Сертифікати ISO 14001 та ISO 9001 отримуються добровільно, жодного відношення до розробки нормативів ГДС не мають. Їх, як правило, прагнутиме одержати підприємство, яке хоче продавати свою продукцію на європейському ринку. Наявність таких сертифікатів у підприємства ні про що не свідчить, крім того, що воно заплатило гроші і отримало сертифікати. Більшістю це «фількіни грамоти». Законодавство України не висуває до розробників ПДС вимогу мати такі сертифікати. Учасник який буде мати непотрібні для забезпечення якості робіт сертифікати, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який не має таких сертифікатів. Вимагаю видалити цей пункт з документу «Вимоги до учасника» 6) Документом «Вимоги до учасника» вимагається надати - «Копії документів, що підтверджують досвід розробки не менш ніж 20 нормативів ГДС за 2021 або 2020 роки окремо». А 19, чи 10, чи 5, Вас не влаштує. Може Ви вважаєте, що кількість автоматично переходить у якість. Це сумнівний постулат. Один добре зроблений ГДС нічим не гірший за двадцять зроблених погано. Мабуть, така вимога пов'язана з тим, що у ОКВП "Дніпро-Кіровоград" двадцять випусків зворотних вод у водні об'єкти. Учасник який розробив не менш ніж 20 нормативів ГДС за 2021 або 2020 роки окремо, отримує неконкурентну перевагу над учасником, який розробив хоч на один ГДС менш. Вимагаю цей пункт викласти в наступній редакції – «Підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів у 2020 - 2021 роках, в якій повинно бути зазначено інформацію щодо обсягів (кількості) послуг, замовників, стан належного виконання договору стосовно якості та строків з підтвердженням факту виконання обов’язків по договорам (листи-відгуки, телефони замовників, тощо). Під аналогічним договором слід розуміти договір, предметом якого є Послуги з розробки нормативів гранично допустимого скидання (ГДС) забруднюючих речовин у водні об’єкти, або отримання дозволу на спеціальне водокористування, або і те і інше. Інформація може бути надана в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі наявності)». 7) Законом України «Про публічні закупівлі» передбачені такі вимоги щодо недискримінації учасників тендерів. Підпункт 4 Пункт 1 Статті 5 – «недискримінація учасників та рівне ставлення до них»; Пункт 5 статті 14 - «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Пункт 4 статті 22 – «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». 8) При спробі формально дотримати вимоги статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник все глибше і глибше занурюється в хаос беззаконня, висуваючи до учасників закупівлі все більш і більш абсурдні вимоги. Замовник має право висувати кваліфікаційні критерії, але вони повинні бути законними та адекватними.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу у вкладенні
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.02.2022 22:06
Задовільнена: Ні