• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (Бензин А-92)

Завершена

374 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 870.00 UAH
Період оскарження: 04.02.2022 11:57 - 17.02.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінація учасників

Номер: cc569579971a4b6c854f8ad28045a440
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-006044-b.c1
Назва: Дискримінація учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої розташування АЗС Учасника, які використовуватимуться замовником для задоволення поточних потреб у бензині мають бути розташовані від замовника (м. Кропивницький, вул. Космонавта Попова, 9 Б), на відстані не більше ніж 4 (чотири) кілометри. Відстань від місця розташування замовника до АЗС учасника визначається на підставі даних спідометру транспортного засобу. Кількість таких АЗС має становити не менше 2 (двох). Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників паливного ринку, які мають АЗС на більшій відстані. Чинним законодавством України не встановлено жодних вимог щодо нормування відстані до АЗС від місць дислокації транспорту Замовника. В межах цих торгів Замовник встановив максимальну відстань до АЗС до 4 км, чим звузив коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: збільшити максимальну відстань від місць дислокації транспорту Замовника до АЗС. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Чинним законодавством дійсно не передбачено вимог щодо нормування відстані до АЗС від місць дислокації транспорту Замовника. Однак п. 2 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» серед принципів здійснення публічних закупівель передбачає принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Тому Замовник залишить у технічних вимогах до предмету закупівлі пункт щодо максимальної відстані від АЗС до місцезнаходження самого Замовника, однак збільшить його до 7 кілометрів. В зв’язку з зазначеним необхідно внести зміни до абз. 3 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Тендерної документації, замінивши 4 (чотири) кілометри на 7 (сім) кілометрів та виклавши його у наступній редакції: «Розташування АЗС Учасника, які використовуватимуться замовником для задоволення поточних потреб у бензині мають бути розташовані від замовника (м. Кропивницький, вул. Космонавта Попова, 9 Б), на відстані не більше ніж 7 (сім) кілометрів. Відстань від місця розташування замовника до АЗС учасника визначається на підставі даних спідометру транспортного засобу. Кількість таких АЗС має становити не менше 2 (двох).
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так