• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Охоронні послуги (Спеціалізована постова охорона приміщення Комунального підприємства «1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради»за адресою: м.Полтава, вул. Олеся Гончара,27-а)

Торги відмінено

475 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 375.00 UAH
Період оскарження: 04.02.2022 11:42 - 16.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Щодо наявності дискримінаційних вимог, що обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі

Номер: 380374bd6ab74327b3542a294cca4c78
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b7
Назва: Щодо наявності дискримінаційних вимог, що обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі
Скарга:
Замовник неправомірно встановив окремі вимоги тендерної документації
Дата розгляду скарги: 24.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.02.2022 18:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.04.2022 14:04
Дата виконання рішення Замовником: 03.05.2022 15:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне підприємство «1-я міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» приймає до виконання рішення ПОСТІЙНОЇ ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, щодо процедури закупівлі - "Охоронні послуги (Спеціалізована постова охорона приміщення Комунального підприємства "1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради" за 9 адресою: м.Полтава, вул. Олеся Гончара,27-а)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-02-04-001063-a.
Автор: ТОВ "АНТАРЕС-3000", Сергій Жмуренко +380668777796 tov.antares3000@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Сертифікати відповідності

Номер: 0f4ba15e215d4cb19fb4ae82c88b169d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b6
Назва: Сертифікати відповідності
Вимога:
Згідно Декрету Кабінету Міністрів №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» з 1 січня 2018 року припиняє своє існування Державна система сертифікації (УкрСЕПРО), що спрощує процедуру підтвердження якості продукції. Враховуючи викладене, просимо виключити з тендерної документації вимогу щогл сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ручних металодетекторів з автономним живленням.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за Вимогу! Замовник, уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляє, що вона не може бути задоволена, виходячи з наступного. За п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються вимоги до тендерної документації. Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однією із обов’язкових умов тендерної документації є один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, із зазначених норм слідує, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону, та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У свою чергу, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону), а технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва (ч. 4 ст. 23 Закону). Предметом закупівлі № UA-2022-02-04-001063-a є охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги), надання яких регулюється Законом України «Про охоронну діяльність». Закон України «Про стандартизацію» встановлює правові та організаційні засади стандартизації в Україні і спрямований на забезпечення формування та реалізації державної політики у відповідній сфері. За п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Так, Замовник, користуючись своїм виключним правом на встановлення кваліфікаційних вимог до учасників, дотримуючись вимог Закону України «Про стандартизацію» передбачив в тендерній документації вимогу щодо відповідності вимогам ДСТУ ручних металодетекторів з автономним живленням. Вважаємо, що зазначений кваліфікаційнийкритерій є достатнім, не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників. Таким чином, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.02.2022 08:22
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 1110a60bdb0c41e0aa49d25550d3214f
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b5
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Пунктом 4 Додатку № 3 передбачено наступне: «Довідка у довільній формі про наявність в Учасника фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю - Копія «Балансу» та копія «Звіту про фінансові результати» (для юридичних осіб) або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів мікро- та малого підприємництва) за 2021 рік». Пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 встановлено, що підприємства, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком. Станом на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (20.02.2022 11:47) потенційні учасники мають законне право ще не подати фінансову звітність за 2021 рік. Отже їх право на участь у вказаній процедурі закупівлі протиправно обмежується Замовником. Статтею 16 «Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Замовником закупівлі не тільки протиправно виматагється надання фінансової звітності саме за 2022 рік, а й порушено іншу вимогу ст. 16 Закону, зокрема не вказано обсягу річного доходу (виручки) потенційного учасника. Враховуючи викладене, вимагаємо внесення змін до тендерної документації, зокрема щодо можливості надання підтвердження фінансової звітністі - Копія «Балансу» та копія «Звіту про фінансові результати» (для юридичних осіб) або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів мікро- та малого підприємництва) за 2020 рік.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за Вимогу! Замовник, уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляє, що вона не може бути задоволена, виходячи з наступного. За п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються вимоги до тендерної документації. Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однією із обов’язкових умов тендерної документації є один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, із зазначених норм слідує, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону, та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У свою чергу, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону), а технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва (ч. 4 ст. 23 Закону). Так, предметом закупівлі № UA-2022-02-04-001063-a є охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги), надання яких регулюється Законом України «Про охоронну діяльність». Тендерною документацією визначено, що строк надання послуг – з березня по 31.12.2022 року включно. Закупівля № UA-2022-02-04-001063-a була оголошена 04.02.2022. Пунктом 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник, вимагаючи від учасників процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, може установити такий кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, Законом України «Про публічні закупівлі» прямо визначенодокументи, якими підтверджується фінансова спроможність Учасника– фінансова звітність. Порядок подання фінансової звітності передбачений постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419. За п. 4 зазначеного порядку датою подання фінансової звітності для підприємства вважається день фактичної її передачі за належністю, а у разі надсилання її поштою - дата одержання адресатом звітності, зазначена на штемпелі підприємства зв'язку, що обслуговує адресата.Датою подання фінансової звітності в єдиному електронному форматі вважається дата одержання електронного повідомлення про одержання центром збору фінансової звітності такої фінансової звітності. Замовник, користуючись своїм виключним правом на встановлення кваліфікаційних вимог до учасників, враховуючи строк надання послуг (протягом 2022 року), дату оголошення закупівлі (04.02.2022) та порядок визначення дати подання фінансової звітності з метою підтвердження фінансової спроможності Учасника за 2021 рік передбачив в п. 4 Додатку № 3 до Тендерної документації наступне: «Довідка у довільній формі про наявність в Учасника фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю - Копія «Балансу» та копія «Звіту про фінансові результати» (для юридичних осіб) або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів мікро- та малого підприємництва) за 2021 рік». Вважаємо, що зазначена кваліфікаційна вимога свідчить про дотримання фінансової дисципліни Учасником, НЕ обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників. При цьому, запропонована Вами нова редакція за змістом «Копія «Балансу» та копія «Звіту про фінансові результати» (для юридичних осіб) або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів мікро- та малого підприємництва) за 2020 рік» не є достатньою кваліфікаційною вимогою і не підтверджує фінансову спроможність Учасників. Отже, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.02.2022 14:20
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо приведення тендерної документації у відповідність до вимог Закону України "Про охоронну діяльність"

Номер: 6f07c84446404188bc99b17109802cf2
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b4
Назва: Щодо приведення тендерної документації у відповідність до вимог Закону України "Про охоронну діяльність"
Вимога:
Пунктом 1.1 Додатку № 3 передбачено наступне: «Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою підприємства*, про наявність в учасника (на день розкриття пропозицій) офісу в м. Полтава та цілодобової диспетчерської службиіз зазначенням його адреси, номерів телефонів, а також відповідної матеріально-технічної бази (автомобілів не менше трьох, власного пульту централізованого спостереження) із зазначенням права користування кожного окремого об’єкту матеріально технічної бази, яке буде використовуватися при виконанні зобов’язань за результатом укладеного договору. В якості підтвердження надати копії відповідних договорів оренди та свідоцтв на право власності». Статтею 1 Закону України «Про охоронну діяльність» встановлено, що транспорт реагування - транспортний засіб, що знаходиться у власності суб'єкта охоронної діяльності, призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони. Статтею 6 Закону України «Про охоронну діяльність» визначено, що транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України. За визначеними Замовником критеріями допускається надання учасниками у складі тендерної документації транспортних засобів, що належать фізичним особам на праві приватної власності, що суперечить положенням ст.ст.1,6 Закону України «Про охоронну діяльність». Таким чином, вимагаємо приведення тендерної документації у відповідності до вимог Закону України «Про охоронну діяльність» шляхом доповнення тендерної документації наступним змістом «транспорту реагування суб'єкта охоронної діяльності (не менше трьох), що обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Мі
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за Вимогу! Замовник, уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляє, що вона не може бути задоволена, виходячи з наступного. За п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються вимоги до тендерної документації. Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однією із обов’язкових умов тендерної документації є один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, із зазначених норм слідує, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону, та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У свою чергу, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону), а технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва (ч. 4 ст. 23 Закону). Так, предметом закупівлі № UA-2022-02-04-001063-a є охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги), надання яких регулюється Законом України «Про охоронну діяльність». Замовник, користуючись своїм виключним правом на встановлення кваліфікаційних вимог до учасників, передбачив в п. 1.1 Додатку № 3 до Тендерної документації наступне: «Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою підприємства, про наявність в учасника (на день розкриття пропозицій) офісу в м. Полтава та цілодобової диспетчерської службиіз зазначенням його адреси, номерів телефонів, а також відповідної матеріально-технічної бази (автомобілів не менше трьох, власного пульту централізованого спостереження) із зазначенням права користування кожного окремого об’єкту матеріально технічної бази, яке буде використовуватися при виконанні зобов’язань за результатом укладеного договору. В якості підтвердження надати копії відповідних договорів оренди та свідоцтв на право власності». Вважаємо, що зазначена кваліфікаційна вимога є достатньою, не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників. При цьому запропонована Вами нова редакція за змістом «транспорту реагування суб'єкта охоронної діяльності (не менше трьох), що обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Мі» містить дискримінуючи ознаки відносно інших учасників. Таким чином, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.02.2022 14:19
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 2da360e00db344c2bf5e94bfe759413d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b3
Назва: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Пунктом 2.4 Додатку № 3 до Тендерної документації передбачено наступне: «Працівники Учасника, які будуть задіяні при охороні об’єктів Замовника, повинні бути вакциновані від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. На підтвердження надати копії міжнародних свідоцтв про вакцинацію/профілактику на кожного працівника». Частиною шостою статті 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» передбачено, що повнолітнім дієздатним громадянам профілактичні щеплення проводяться за їх згодою після надання об’єктивної інформації про щеплення, наслідки відмови від них та можливі поствакцинальні ускладнення, пунктом 3 своєї Резолюції 2361 (2021) Парламентська асамблея Ради Європи закликає та рекомендує інформувати громадян про те, що вакцинація не є обов’язковою і що ніхто не може зазнавати політичного, соціального чи іншого тиску для проходження вакцинації, а також забезпечити, щоб ніхто не піддавався дискримінації за те, що не пройшов вакцинацію, доходимо висновку, що вакцинація в Україні є добровільною, а примушування до її здійснення є незаконним. Крім цього, Дорожньою картою з впровадження вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і проведення масової вакцинації у відповідь на пандемію COVID-19 в Україні у 2021 - 2022 роках, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я від 24.12.2020 № 3018 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України 09.02.2021 № 213), встановлено, що вакцинація від коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні буде добровільною для усіх груп населення та професійних груп. Частина охоронників, яких Скаржник планує залучати до надання послуг у разі перемоги, та які наразі не задіяні на інших об’єктах охорони, не проходили вакцинацію. Тобто через встановлення даної вимоги, Скаржник не може взяти участі в даній закупівлі Замовника, незважаючи на наявність працівників відповідної кваліфікації (на підтвердження надається кваліфікаційне свідоцтво), однак які є невакцинованими, що є їх правом, забезпеченим чинним законодавством. Встановленням даної вимоги, Замовник порушує права даних працівників на працю та дискримінує їх через відсутність добровільної вакцинації. А також Замовник дискримінує Скаржника, так як останній не має права примушувати власних або залучених працівників здійснювати добровільну вакцинацію в обов’язковому порядку. Окрім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», на яку посилається Замовник як обґрунтування даної вимоги, передбачається наступне: Керівникам державних органів (державної служби), керівникам підприємств, установ та організацій забезпечити: 1) контроль за проведенням обов’язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 працівниками та державними службовцями, обов’язковість профілактичних щеплень яких передбачена переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я від 4 жовтня 2021 р. № 2153 (далі - перелік) Відповідно до цього переліку, обов'язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягають працівники: 1. Центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів; 2. Місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів; 3. Закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності. Працівники суб’єктів господарювання у сфері охоронної діяльності даним нормативно-правовим актом не передбачені, а тому вимога Замовника є незаконною. Враховуючи викладене, вимагаємо виключити з тендерної документації пункт 2.4 Додатку № 3 до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за Вимогу! Замовник, уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляє, що вона не може бути задоволена, виходячи з наступного. За п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються вимоги до тендерної документації. Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однією із обов’язкових умов тендерної документації є один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, із зазначених норм слідує, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону, та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У свою чергу, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону), а технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва (ч. 4 ст. 23 Закону). Так, предметом закупівлі № UA-2022-02-04-001063-a є охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги), надання яких регулюється Законом України «Про охоронну діяльність». Об’єктом надання послуг є приміщення Комунального підприємства «1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради»за адресою: м. Полтава, вул. Олеся Гончара, буд. 27-а, яка відноситься до категорії громадського місця. Керуючись статтею 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 (далі – Постанова)з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19 грудня 2020 р. до 31 березня 2022 р. на території Українивстановлено карантин, продовживши дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Пунктом 2 Постанови визначено, що залежно від епідемічної ситуації на території України в цілому або на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) встановлюється “зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний” рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (далі - рівень епідемічної небезпеки). До кожного рівня епідемічної небезпеки встановлюють відповідні обмеження. Однак, обмеження, передбачені цією Постановою, не застосовуються за умови наявності у всіх учасників (відвідувачів, користувачів)документа, що підтверджує отримання вакцинації. Окрім того, Замовник є медичним закладом, в якому здійснюється заходи щодо запобігання розповсюдженню короновірсуної інфекції, а отже Замовник не може нехтувати життям та здоров’ям своїх працівників, відвідувачів закладу та працівників виконавця. Так, Замовник, користуючись своїм виключним правом на встановлення кваліфікаційних вимог до учасників, а також з метою запобігання розповсюдження COVID-19, враховуючи те, що об’єкт надання послуг є медичним закладом, передбачив в п. 2.4 Додатку № 3 до Тендерної документації наступне: «Працівники Учасника, які будуть задіяні при охороні об’єктів Замовника, повинні бути вакциновані від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. На підтвердження надати копії міжнародних свідоцтв про вакцинацію/профілактику на кожного працівника». Вважаємо, що зазначена кваліфікаційна вимога НЕ обмежує конкуренцію та НЕ призводить до дискримінації учасників, в тому числі НЕ порушується право на працю (трудові відносини наявні між працівниками, які будуть залучені до виконання послуг, та Учасником, а не між Замовником та охоронниками) таНЕ дискримінується Скаржник. Таким чином, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.02.2022 14:18
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо приведення тендреної документації у відповідність до положень Закону України "Про охоронну діяльність"

Номер: 51c29a3a73d1476ea7cf329e3ded8db6
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b2
Назва: Щодо приведення тендреної документації у відповідність до положень Закону України "Про охоронну діяльність"
Вимога:
Пунктом 5 Додатку № 3 до Тендерної документації передбачено наступне: «Довідка в довільній формі про наявність на балансі у Учасника собак, порода яких повинна бути підтверджена Кінологічною спілкою України у кількості не менше двох. На підтвердження цієї інформації надати копію договору купівлі-продажу/оренди, сертифікатів відповідності та ветеринарних паспортів на кожну із собак, що зазначені в довідці. Крім цього у Учасника повинен бути дійсний на момент подачі тендерної документації договір страхування відповідальності за шкоду, заподіяну собаками третім особам (підтвердити цей факт наданням копії договору страхування» Статтею 17 Закону України «Про охоронну діяльність» встановлено наступний порядок використання суб'єктами охоронної діяльності службових собак у службовій діяльності: Персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення: 1) проникнень (спроб проникнень) на об'єкти, що охороняються; 2) осіб, які незаконно перебувають на об'єктах, що охороняються. Забороняється використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях. При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила. На закритих територіях, де відсутні люди, дозволяється тримати собак без прив'язі, якщо на видних місцях розміщені чіткі та розбірливі попереджувальні написи про охорону об'єкта за допомогою службових собак. При цьому за ними повинен забезпечуватися постійний контроль з боку персоналу охорони. Таким чином, основним нормативно-правовим актом, що регулює порядок надання охоронних послуг, прямо передбачено наявність провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях (кінолога, інструктора службового собаківництва, тощо). Використання використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях (кінолога, інструктора службового собаківництва, тощо) забороняється. Таким чином, вимагаємо приведення тендерної документації у відповідність до вимог Закону України «Про охоронну діяльність» шляхом встановлення додаткового критерію як наявність провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях (кінолога, інструктора службового собаківництва, тощо). У разі неможливості її виконання - вимагаємо виключення критерію, передбаченого пунктом 5 Додатку № 3 до Тендерної документації (наявність на балансі підприємства собак), оскільки їх використання без особи, яка пройшла відповідне спеціалізоване навчання та здобула при цьому відповідні навички, прямо заборонено законом.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за Вимогу! Замовник, уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляє, що вона не може бути задоволена, виходячи з наступного. За п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються вимоги до тендерної документації. Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однією із обов’язкових умов тендерної документації є один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, із зазначених норм слідує, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону, та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У свою чергу, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону), а технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва (ч. 4 ст. 23 Закону). Так, предметом закупівлі №  UA-2022-02-04-001063-a є охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги), надання яких регулюється Законом України «Про охоронну діяльність». Статтею 17 Закону України «Про охоронну діяльність» визначено: 1. Персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення: 1) проникнень (спроб проникнень) на об'єкти, що охороняються; 2) осіб, які незаконно перебувають на об'єктах, що охороняються. 2. Забороняється використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях. При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила. 3. На закритих територіях, де відсутні люди, дозволяється тримати собак без прив'язі, якщо на видних місцях розміщені чіткі та розбірливі попереджувальні написи про охорону об'єкта за допомогою службових собак. При цьому за ними повинен забезпечуватися постійний контроль з боку персоналу охорони. Із зазначеної правової норми слідує, що ч. 2 та ч. 3 ст. 17 Закону України «Про охоронну діяльність» встановлюють правила використання службових собак для суб’єкта охоронної діяльності, які він має дотримуватися під час надання послуг. Звідси, наявність службових собак в суб’єкта охоронної діяльності презюмує дотримання останнім правил використання службових собак, в тому числі, використання службових собак з провідником. Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що посада «провідник» не є тотожною з посадами «кінолог» та «інструктор службового собаківництва». Так, Замовник, користуючись своїм виключним правом на встановлення кваліфікаційних вимог до учасників, передбачив в п. 5 Додатку № 3 до Тендерної документації наступне: «Довідка в довільній формі про наявність на балансі у Учасника собак, порода яких повинна бути підтверджена Кінологічною спілкою України у кількості не менше двох. На підтвердження цієї інформації надати копію договору купівлі-продажу/оренди, сертифікатів відповідності та ветеринарних паспортів на кожну із собак, що зазначені в довідці. Крім цього у Учасника повинен бути дійсний на момент подачі тендерної документації договір страхування відповідальності за шкоду, заподіяну собаками третім особам (підтвердити цей факт наданням копії договору страхування». Вважаємо, що зазначена кваліфікаційна вимога є достатньою, не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників. Таким чином, Ваша вимога не підлягає задоволенню
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.02.2022 13:05
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо наявності дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: f62621cc08d442d79eb889e16efdc4eb
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-04-001063-a.b1
Назва: Щодо наявності дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Пунктом 1.3 Додатку № 3 до Тендерної документації передбачено наступне: «Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завірена печаткою підприємства* про те, що Учасник є авторизованою охоронною компанією та має можливість встановлення систем охоронної бездротової сигналізації з такими функціями: можливість поновлення, керування і налаштування з будь-якої точки світу за допомогою хмарного сервера; використання 3х незалежнх каналів зв'язку; робота без Wi-Fi і кабелю при швидкості GPRS 0,5 кбіт/сек; перевірка стану пристроїв з інтервалом від 12 секунд; передача серії фото в разі тривоги та виклик патруля охоронної компанії в разі тривоги; можливість підключення до 100 пристроїв; можливість створення 25 груп; можливість керування системою через додаток для смартфонів на iOS і Android або через браузер. В якості підтвердження надати копію або оригінал відповідного сертифіката. Учасник повинен мати застосунок для адміністрування та моніторингу тривог систем безпеки, що підтверджується СКРИНШОТОМ з додатку в якому повинно зазначатися не менше 8 об’єктів, які охороняє Учасник. На підтвердження можливості постачання запропонованого товару, Учасник у складі пропозиції надає: лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку, монтаж та налаштування запропонованого обладнання у відповідній кількості. Даний лист має містити повну назву запропонованого обладнання з зазначенням основних технічних характеристик. Лист має містити твердження, що запропоноване обладнання повністю відповідає вимогам, які визначені даною тендерною документацією (з обов’язковим зазначенням назви та ідентифікатора даної закупівлі). Лист має містити інформацію, що Замовник даної закупівлі має право перевірити запропоноване обладнання на відповідність зазначеним характеристикам». Предметом закупівлі UA-2022-02-04-001063-a є надання охоронних послуг (спеціалізованої постової охорони приміщення Комунального підприємства «1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» за адресою: м.Полтава, вул. Олеся Гончара, 27-а). Додатком №2 до Тендерної документації передбачено, що охоронні послуги надаються Учасником відповідно до вимог Закону України «Про охоронну діяльність», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18.11.2015 №960 та інших нормативних актів, що регулюють відповідний вид господарської діяльності. Найменування предмета закупівлі: Охоронні послуги, згідно коду ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги. Вимога визначена у Пункті 1.3 Додатку № 3 до Тендерної документації має відношення за Класифікатором ДК 021:2015 – 45312200-9 - Встановлення систем охоронної сигналізації, та жодним чином не стосується надання охоронних послуг КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «1-а МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» Розділом ІІ Додатком №2 до Тендерної документації визначено наступні вимоги до Учасника: Охорона об'єкта повинна здійснюватися шляхом виконання наступних функцій: 1. Забезпечення повної матеріальної відповідальності за втрату (нестачу) або пошкодження матеріальних цінностей, які знаходяться на території об′єкту охорони Замовника, а також за недоторканості об′єкту, про що надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. 2. Прийняття Об′єкту під охорону і здійснення її силами виставлених на пости охоронців. 3. Забезпечення охорони майна Замовника від крадіжки або іншої втрати чи пошкодження, не допущення проникнення сторонніх осіб на територію і в приміщення Об′єкта, попередження і усунення правопорушення на Об′єкті, а саме: - виявляти, запобігати та припиняти несанкціоновані проникнення на Об′єкт охорони; - виявляти, запобігати та припиняти перебування осіб, яким не надано відповідних повноважень на Об′єкті охорони; - виявляти, запобігати та припиняти протиправне заволодіння майном на Об′єкті охорони; - виявляти, запобігати та припиняти протиправне використання майна на Об′єкті охорони; - виявляти, запобігати та припиняти заподіяння Об′єкту охорони збитків шляхом умисного пошкодження або знищення майна. 4. Забезпечення негайного (не пізніше 10 хвилин) приїзду групи швидкого реагування у разі її виклику, про що надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. 5.При виявленні охоронцями ознак проникнення сторонніх осіб на Об′єкт, вжиття заходів щодо їх затримання, здійснення охорони місця випадку. 6.При виявленні охоронцями чи оперативною групою ознак пожежі, виклик загонупожежної охорони та організація гасіння пожежі самостійно до приїзду пожежної команди. 7.Забезпечення дотримання на Об′єкті правил технічної та протипожежної безпеки. 8. Контроль своєчасного вимкнення електроосвітлення в приміщеннях та на прилеглій території. 9. Забезпечення охоронників спеціальними засобами (ліхтарі, засоби зв′язку постів тощо), форменим одягом, який має відповідати кліматичним умовам періоду несення служби на посту охорони. 10. Ведення журналу прийому-передачі зміни, а також іншої документації. 11. Забезпечення охоронців брелками виклику групи швидкого реагування та засобами індивідуального захисту. Охоронці повинні відповідати наступним вимогам: чоловіки/жінки не молодші 18 років, здатні за своїм рівнем підготовки та морально-діловим якостям, виконувати завдання по підтриманню зразкового громадського порядку на об′єкті, фізично та морально здорові. Для провадження діяльності з охорони вищезазначених об’єктів Учасник повинен мати підготовлений особовий склад, засоби зв’язку, спецзасоби відповідно до їх призначення, про що надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. При наданні послуг учасник повинен дотримуватися природоохоронного законодавства та не завдавати шкоди оточуючому середовищу та екології. Учасник у складі своєї пропозиції надає лист-гарантію про вищезазначені умови. Охоронники, які безпосередньо задіяні на Об’єкті Замовника, мають бути одягненими в спеціальний (формений) одяг відповідної пори року, а також обов'язково мати зовнішні ознаки належності до Виконавця.Всі охоронники повинні бути забезпечені засобами самозахисту (газові балончики, ліхтарі та інше), вільний продаж яких не заборонений чинним законодавством України. На період дії карантину, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, охоронники мають перебуватина Об’єкті з вдягнутими засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовленими самостійно. Учасник у складі своєї пропозиції надає лист-гарантію про вищезазначені умови. Виконавець повинен мати можливість , у разі необхідності, особисто або за зверненням Замовника, посилити охорону об’єкту службовою собакою, про що надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. Керівництво КП «1-а мкл пмр» має право зняти з чергування співробітника охорони за порушення посадових інструкцій. У разі відсторонення охоронника за порушення, виконавець повинен негайно здійснити заміну на іншого охоронця, про що надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. В разі повторних невиконань взятих на себе зобов’язань – замовник залишає за собою право розірвати договір в односторонньому порядку. Таким чином, кваліфікаційна вимога, встановлена п. 1.3. Додатку № 3 до Тендерної документації є дискримінаційною, взагалі не стосується предмету закупівлі та підлягає виключенню з тендерної документації. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до умов тендерної документації шляхом виключення п. 1.3. Додатку № 3 до Тендерної документації. Залишаємо за собою право звернення до АМКУ у разі відхилення вказаної вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за Вимогу! Замовник, уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляє, що вона не може бути задоволена, виходячи з наступного. За п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються вимоги до тендерної документації. Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однією із обов’язкових умов тендерної документації є один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, із зазначених норм слідує, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону, та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У свою чергу, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону), а технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва (ч. 4 ст. 23 Закону). Так, предметом закупівлі №  UA-2022-02-04-001063-a є охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги), надання яких регулюється Законом України «Про охоронну діяльність». За ч. 1 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів: 1) використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак; 2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони; 3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється; 4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони. Статтею 1 Закону України «Про охоронну діяльність» встановлено, що технічні засоби охорони – технічні засоби, що використовуються під час здійснення охоронної діяльності: системи, прилади та обладнання для виявлення, оповіщення і попередження про наявність небезпеки для життя людей та/або майна. Так, Замовник, користуючись своїм виключним правом на встановлення кваліфікаційних вимог до учасників, в п. 1.3. Додатку № 3 до Тендерної документації визначив технічні характеристики до технічних засобів охорони, які мають використовуватися під час надання охоронних послуг. Звідси, п. 1.3. Додатку № 3 до Тендерної документації не обмежує конкуренцію, не призводить до дискримінації учасників, а характеристики технічних засобів не містять посилання на конкретні марку, виробника, конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання. Таким чином, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.02.2022 13:01