-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Сидіння, стільці та супутні вироби
Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них за кодом CPV за ДК 021:2015- 39110000-6 (Сидіння, стільці та супутні вироби)
Торги не відбулися
227 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 135.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 135.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2022 16:30 - 05.03.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо наявності дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
0a319e59fc194935913be339a899d391
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-03-002586-a.b1
Назва:
Щодо наявності дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
В тендерній документації наявні вимоги до учасників процедури закупівлі, які порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Порушення полягають в наступному.
У Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю товарів - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них за кодом CPV за ДК 021:2015- 39110000-6 (Сидіння, стільці та супутні вироби), а саме в п. 7 вимог до предмету закупівлі зазначено, що пропозиція учасника процедури закупівлі обов’язково має містити посилання на джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару.
Чинним законодавством України не передбачено обов’язку для всіх суб’єктів, що здійснюють господарську діяльність, мати сайт або інші подібні ресурси (інше). Таке зобов’язання встановлено лише для окремих видів суб’єктів господарювання, а саме – суб’єктів певної організаційно-правової форми (наприклад, для акціонерних товариств відповідно до Закону України «Про акціонерні товариства») або для суб’єктів, які здійснюють свою господарську діяльність у певних сферах (наприклад, для банків відповідно до Закону України «Про банки та банківську діяльність») тощо.
Для суб’єктів господарювання, що спеціалізуються на виробництві/продажі/поставці різного роду товару, обов’язок мати джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару (товарів, на виробництві/продажу/поставці яких спеціалізується суб’єкт господарювання), взагалі відсутній у нормативно-правових актах України.
У п. 4 ч. 1 ст. 5. Закону визначені принципи здійснення закупівель, зокрема недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до ч. 4 цієї ж статті Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Виходячи з вищезазначеного, вимога надати у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі посилання на джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару, встановлює нерівні можливості для учасників процедури закупівлі, обмежує конкуренцію, що в свою чергу порушує визначені Законом принципи здійснення закупівель. Як наслідок, вищезазначене посилання у складі своєї тендерної пропозиції зможе надати лише той учасник процедури закупівлі, який зобов’язаний відповідно до чинного законодавства України мати сайт чи інший подібний ресурс (інше) та добровільно розмістив на останньому інформацію про технічні та якісні характеристики запропонованого товару або добровільно створив сайт чи інший подібний ресурс (інше) (хоч і чинним законодавством України за цим суб’єктом (учасником процедури закупівлі) такий обов’язок не закріплений) та розмістив на останньому інформацію про технічні та якісні характеристики запропонованого товару.
Отже, вимога надати посилання на джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару, є дискримінаційною.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо припинити порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом внесення змін у тендерну документацію, а саме виключити вимогу, що пропозиція учасника процедури закупівлі обов’язково має містити посилання на джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №2.pdf 25.02.2022 11:30
Дата подачі:
22.02.2022 16:43
Вирішення:
Шановний учаснику, замовником розглянута Ваша вимога щодо наявності дискримінаційних умов тендерної документації та за результатами розгляду повідомляємо наступне:
1. Тендерна документація щодо умов проведення конкурентної процедури закупівлі товару – Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них за кодом CPV за ДК 021:2015- 39110000-6 (Сидіння, стільці та супутні вироби) складена замовником у відповідності до вимог ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон). При підготовці тендерної документації замовником було враховано вимоги статті 5 Закону в тому числі викладені в п.2 частини першої ст.5 (максимальна економія, ефективність та пропорційність).
2. Відповідно частини 3 ст.22 Закону «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
3. Вимога замовника викладена в п.7 Додатку 3 до тендерної документації, щодо надання учасниками в складі документів тендерної пропозиції фото запропонованого товару та посилання на джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару обумовлена не створенням дискримінаційних вимог до учасників, як зазначено у Вашій вимозі, а для можливості перевірки замовником інформації, що технічні та якісні характеристики запропонованого товару відповідають вимогам замовника. Таке право замовника зазначено в частині 5 ст.23 Закону.
Окрім того, слід зазначити, що у вимозі не доведено факт неможливості вже мати або створити власний сайт з інформацією про технічні та якісні характеристики товару.
Враховуючи вищевикладене, Ваше твердження що вимога про надання посилання на джерело інформації, яке знаходиться у вільному доступі (сайт або інше), де міститься інформація про технічні та якісні характеристики запропонованого товару, є дискримінаційною не відповідає дійсності, а вимога задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.02.2022 11:31