• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 1 298 днів назад

2 971 501.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 857.51 UAH
Період оскарження: 03.02.2022 15:14 - 15.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: 7a98cb0936314b20800bb9d6bbad82fc
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-03-010304-b.a2
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Уповноваженою особою була розглянута Ваша заява щодо усунення дискримінаційних, на Ваш погляд, положень та повідомляємо наступне. Тендерна документація відкритих торгів на закупівлю електричної енергії за ДК 021:2015:09310000-5 «Електрична енергія», була розроблена та складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон). Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Що повинно підтверджуватись наявності в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Запорізької області або посадової особи, з робочим місцем на території Запорізької області. Дана вимога є обов’язковою, оскільки відповідно до специфіки роботи Замовника, переможцем процедури закупівлі буде здійснюватись постачання товару на соціально важливі об’єкти. Даний критерій був застосований з метою належного виконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань, у тому числі й щодо надання якісних послуг, що супроводжують постачання товару. Зокрема, забезпечувати належну організацію роботи для можливості передачі та обробки звернень/скарг/претензій Замовника з питань, що пов’язані з виконанням Договору, брати участь у розгляді цих звернень/скарг/претензій, отримувати роз’яснення та інформації передбачених законодавством, прийомом та видачою платіжних документів (рахунків, актів купівлі-продажу), а також проведенням особистого прийому споживачів учасником. Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Тому твердження про звуження кола учасників та дискримінаційний характер такої вимоги є безпідставними. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі, шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного критерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому. Тож, Замовник жодним чином не обмежує учасників щодо їх територіального місцезнаходження, а лише наполягає на наявності співробітників учасника та відповідальних осіб у межах відповідної територіальної одиниці, задля належного виконання переможцем закупівлі зобов’язань взаємодії із замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: 4e4d89a0f9f548f6bc093954780609f2
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-03-010304-b.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Уповноваженою особою була розглянута Ваша заява щодо усунення дискримінаційних, на Ваш погляд, положень та повідомляємо наступне. Тендерна документація відкритих торгів на закупівлю електричної енергії за ДК 021:2015:09310000-5 «Електрична енергія», була розроблена та складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон). Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Що повинно підтверджуватись наявності в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Запорізької області або посадової особи, з робочим місцем на території Запорізької області. Дана вимога є обов’язковою, оскільки відповідно до специфіки роботи Замовника, переможцем процедури закупівлі буде здійснюватись постачання товару на соціально важливі об’єкти. Даний критерій був застосований з метою належного виконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань, у тому числі й щодо надання якісних послуг, що супроводжують постачання товару. Зокрема, забезпечувати належну організацію роботи для можливості передачі та обробки звернень/скарг/претензій Замовника з питань, що пов’язані з виконанням Договору, брати участь у розгляді цих звернень/скарг/претензій, отримувати роз’яснення та інформації передбачених законодавством, прийомом та видачою платіжних документів (рахунків, актів купівлі-продажу), а також проведенням особистого прийому споживачів учасником. Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Тому твердження про звуження кола учасників та дискримінаційний характер такої вимоги є безпідставними. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі, шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного критерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому. Тож, Замовник жодним чином не обмежує учасників щодо їх територіального місцезнаходження, а лише наполягає на наявності співробітників учасника та відповідальних осіб у межах відповідної територіальної одиниці, задля належного виконання переможцем закупівлі зобов’язань взаємодії із замовником.
Статус вимоги: Відхилено