-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Суха медична плівка
Завершена
77 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 385.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 385.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2022 12:52 - 09.02.2022 12:57
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
10b7391258db4d338052bed6fd06c166
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-03-003046-c.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі.
У Додатку 1 передбачена вимога, згідно якої «З метою запобігання закупівлі фальсифікованої продукції, яка може нанести шкоду здоров’ю пацієнтів та персоналу, забезпечення безпечної роботи персоналу та дотримання законодавства щодо охорони праці надати учаснику оригінал гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника на території України на запропонований товар, для підтвердження можливості постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та пропозицією учасника. Гарантійний лист повинен містити запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника та номер оголошення закупівлі.».
Слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено. Тобто цією вимогою порушуються одні з ключових принципів здійснення закупівель, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, вимагаємо:
- виключити з Додатку 1, що містить вищезгадані умови про надання оригінал листів авторизації від виробника.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2022 11:11
Вирішення:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо:
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Закупівлі ґрунтуються, як на принципах економії, так і на принципах максимальної ефективності. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі неякісних предметів і в подальшому, як наслідок - до низької ефективності закупівлі.
Предмет закупівлі – Суха медична плівка, пов’язана із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів нашого медичного закладу, за результатами якого призначається відповідне лікування. Від якості предмету закупівлі залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів і, як наслідок - проведення нової закупівлі аналогічного товару.
Згідно ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою запобігання закупівлі неякісного товару, Замовником було прийнято рішення про встановлення умови щодо надання гарантійного листа, для підтвердження можливості постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни. При цьому, гарантійний лист учасником закупівель може надаватись не лише виробником, а і його офіційними представниками, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, що дає потенційним учасникам широкі можливості щодо отримання такого документу. Дотримання зазначених у оголошенні вимог до предмета закупівлі є захистом Замовника від неналежного виконання учасником взятих на себе зобов’язань, додаткових гарантій поставки якісного товару. .
У поданій вимозі йдеться про неможливість отримання відповідного гарантійного листа, який вимагається Замовником. При цьому, скаржник не навів ґрунтовних доводів та документально не підтвердив неможливість отримання ним зазначеного гарантійного листа від виробника (офіційного представника виробника) встановленого змісту. Також, скаржником не зазначено про те, яким чином вимога про надання гарантійного листа порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі і перешкоджає йому взяти участь у ній (тобто не обґрунтовано того, що замовником встановлено дискримінаційні умови).
Крім того, необхідно зазначити, що товар, який закуповується не є винятковим, специфічними або таким, що виробляється тільки під конкретного замовника, і будь-який учасник може прийняти участь у закупівлі. Тому вимога щодо надання гарантійного листа – не обмежує коло учасників, а навпаки, унеможливлює участь у торгах недобросовісних учасників.
З огляду на наведене, наразі не вбачається підстав для задоволення вимоги та внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.02.2022 15:32