• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Технічне обслуговування та метрологічна повірка газових лічильників, коректорів об’єму газу, перетворювачів тиску, температури та ремонт за потребою.

Торги не відбулися

1 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
Період оскарження: 02.02.2022 10:27 - 14.02.2022 00:00
Скарга
Відхилено

Щодо неправомірних вимог в тендерній докуметації Замовника

Номер: a1511ff100364a818a573ef7555b21cc
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-02-002645-b.c1
Назва: Щодо неправомірних вимог в тендерній докуметації Замовника
Скарга:
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» (надалі – «Замовник») оголосило відкриті торги з предметом «Технічне обслуговування та метрологічна повірка газових лічильників, коректорів об’єму газу, перетворювачів тиску, температури та ремонт за потребою» (надалі – «Закупівля»; номер закупівлі у системі Prozorro: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-02-002645-b). Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківський завод «Промприлад» (надалі – «Суб’єкт оскарження»), є виробником лічильників газу, здійснює виконання робіт щодо ремонту, технічного обслуговування та/або організації повірки таких лічильник. У додатку № 3 до тендерної документації викладено перелік лічильників газу, щодо яких потрібно надати передбачені договором послуги, значна частина з яких (РГ-К, ЛГ-К, РГА) вироблені Суб’єктом оскарження (копії сертифікатів затвердження типу додаються, додатки №№ 1-3). Як виробник вказаних лічильників, Суб’єкт оскарження володіє необхідним для їхнього ремонту та/або технічного обслуговування обладнанням, кадровими ресурсами, запасними частинами, має багаторічний досвід виконання відповідних робіт, що дозволяє надавати відповідні послуги з мінімальними затратами (максимальна можлива економія для Замовника). Суб’єкт оскарження зацікавлений взяти участь у Закупівлі, однак тендерна документація містить протиправні (дискримінаційні) вимоги, які порушують законні інтереси Суб’єкта оскарження та перешкоджають йому взяти участь у Закупівлі, що вбачається із наступного. Пунктом 4.4 розділу 1 тендерної документації визначено, що строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): Протягом 2022 року. Пунктом 3.4. проекту договору про надання послуг (додаток 4 до тендерної документації) передбачено: «3.4 Виконавець після отримання заявки листом чи на електронну адресу від Замовника на необхідність проведення повірки чи ремонту за потребою, після доставки ЗВТ Замовником на виробничу базу Виконавця на протязі 7(семи) робочих днів розпочинає процедуру повірки.». Використане Замовником формулювання не є конкретним, оскільки не містить чітко визначеного строку здійснення повірки ЗВТ. Пунктом 3.4. проекту договору про надання послуг передбачено: «3.7. У випадку не проходження процедури вхідного контролю в АТ «Полтавагаз» Виконавець зобов’язаний провести повторну повірку чи ремонт за необхідності. У цьому випадку повторний термін для проведення повірки не може перевищувати 2 (двох) робочих днів, а за необхідності ремонту – 3 (трьох) робочих днів.». Однак, вказаний Замовником у проекті договору строк надання послуг з повірки (лише 7 робочих днів згідно п. 3.4 та 2 робочі дні згідно п. 3.7.) є занадто коротким для їхнього належного надання. Відповідно до ч. 1 ст. 905 Цивільного кодексу України строк договору про надання послуг встановлюється за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом або іншими нормативно-правовими актами. Як вбачається з предмету Закупівлі, до складу послуг входить державна повірка лічильників газу. Процедуру та умови проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ), що перебувають в експлуатації, а також оформлення її результатів установлено Порядком проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2016 № 193 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 лютого 2016 р. за № 278/28408 (надалі – «Порядок»). Згідно п. 1 розділу ІІ Порядку повірка ЗВТ проводиться науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів; науковими метрологічними центрами, державними підприємствами, які належать до сфери управління Мінекономрозвитку та провадять метрологічну діяльність, та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки ЗВТ (далі - виконавці). Пунктом 12 розділу ІІ Порядку передбачено, тривалість проведення повірки ЗВТ не повинна перевищувати 15 робочих днів після надання ЗВТ на повірку в разі сплати за її проведення (за винятком ЗВТ, тривалість повірки яких згідно з методикою повірки перевищує цей строк) Наведене дозволяє дійти висновку, що надати протягом 7-и робочих днів, а тим більше 2-х робочих днів послуги з держповірки лічильників газу об’єктивно (тобто незалежно від виконавця) неможливо, оскільки сама лише повірка (яку здійснює сторонній виконавець з числа тих, що передбачені п. 1 Порядку) може тривати до 15 робочих днів. Пункт 3.7. проекту договору передбачає наступну умову: «3.6. Виконавець повинен провести процедуру вхідного контролю в АТ «Полтавагаз» та надати прилади обліку газу з відповідними протоколами перевірки метрологічних характеристик ЗВТ. Термін 5 (п'ять) робочих днів.». У абзаці другому п. 3.9. проекту договору зазначається про вхідний контроль (перевірку метрологічних характеристик ЗВТ) в АТ «Полтавагаз». Пунктом 4 глави 1 розділу І Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 р. за № 1379/27824, визначено термін «перевірка метрологічних характеристик ЗВТ» як проведення спеціально уповноваженими територіальними органами у сфері метрології та стаціонарними чи пересувними повірочними лабораторіями перевірки метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки та/або загальної похибки вимірювання комерційного вузла обліку, у тому числі в умовах їх експлуатації, в порядку, визначеному регламентами перевірки метрологічних характеристик ЗВТ, та/або проведення позачергової чи експертної повірки. Повірка лічильника газу – встановлення придатності до застосування лічильника газу на підставі результатів контролю його метрологічних характеристик, що здійснюється в установленому законодавством порядку. Отже, перевірка метрологічних характеристик ЗВТ здійснюється спеціально уповноваженими територіальними органами у сфері метрології та стаціонарними чи пересувними повірочними лабораторіями, а не операторами ГРМ. Замовником у проекті договору передбачено здійснення обов’язкової повірки ЗВТ (як складової послуг за договором), а умова про наступне дублювання – перевірку метрологічних характеристик ЗВТ в АТ «Полтавагаз» є дискримінаційною, оскільки Кодекс газорозподільчих систем не передбачає будь-якої контрольної повірки (вхідного контролю) ЗВТ оператором ГРМ після належного проходження державної повірки. Слід наголосити, що вжитий Замовником у проекті договору термін «вхідний контроль (перевірка метрологічних характеристик ЗВТ)» - у Кодексі газорозподільчих систем взагалі не вживається (не слід плутати чи ототожнювати з терміном «контрольний огляд вузла обліку»). Згідно п. 3.8. проекту договору: «3.8. Замовник повинен забезпечити демонтаж приладу обліку газу та подальший монтаж на місце експлуатації після проведення метрологічної повірки. Доставка приладів на повірку та ремонт в межах м. Полтава здійснюється за рахунок Замовника послуг. Якщо виробнича база Виконавця знаходиться за межами м.Полтави то доставка приладів на повірку, ремонт та з повірки або ремонту здійснюється за рахунок Виконавця послуг.». Така умова є дискримінаційною за територіальною ознакою, оскільки очевидно надає перевагу учасникам з м. Полтава над учасниками з іншим місцезнаходженням. Пунктом 3.10. проекту договору передбачено: «3.10. Виконавець повинен мати сертифіковану повірочну установку для повірки всіх типів ЗВТ, обсяги ремонту погоджуються з Замовником (дозволяється в телефонному режимі). У разі відсутності власної сертифікованої установки Виконавець повинен надати договір оренди засобів вимірювальної техніки (повірочна установка із сертифікатом калібрування). Умови про наявність власної повірочної установки або її оренду є дискримінаційними, оскільки виключають можливість передання виконавцем засобів вимірювальної техніки суб’єкту, який надає послуги з повірки, на підставі договору про надання послуг. У п. 43 рекомендацій Антимонопольного комітету України від 09.04.2020 № 17-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» зазначається, що головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Тендерна документація в частині встановлення у проекті договору про закупівлю послуг занадто короткого строку їх надання (у порівнянні із загальним строком їх надання – до 31 грудня 2022 р.) встановлює дискримінаційну вимогу, оскільки обмежує конкуренцію - значно звужує коло потенційних учасників та призводить до їх дискримінації. Враховуючи вищенаведене, на підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Колегію: - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації Закупівлі шляхом внесення наступних змін у проект договору про надання послуг (додаток 4 до тендерної документації): 1) збільшити строку повірки ЗВТ до 15-и робочих днів; 2) виключити умови про проведення вхідного контролю (перевірку метрологічних характеристик ЗВТ) в АТ «Полтавагаз»; 3) встановити рівні умови оплати транспортування (доставки) ЗВТ для виконавців з м. Полтава та виконавців з іншим місцезнаходженням; 4) виключити умову про наявність у Виконавця власної повірочної установки або її оренду. Перелік документів (доказів), що додаються: 1. Копія сертифікату затвердження типу на лічильники газу РГ-К. 2. Копія сертифікату затвердження типу на лічильники газу ЛГ-К. 3. Копія сертифікату затвердження типу на лічильники газу РГА.
Дата розгляду скарги: 24.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.02.2022 19:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.04.2022 12:16
Автор: ПРАТ "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЗАВОД "ПРОМПРИЛАД", Токмиленко Олександр 380342750582 MARKETING@PRYLAD.COM.UA http://prylad.com.ua