-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
Завершена
441 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 207.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 207.50 UAH
Період оскарження:
02.02.2022 09:51 - 16.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови закупівлі
Номер:
b307f12a1a57480f8576df8b5fcbce99
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-02-000912-c.b2
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
02.02.2022 року Замовник оголосив закупівлю: Код за ДК 021:2015 – 33190000-6 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-8), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ , ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ. Зокрема, дискримінаційними є наступні вимоги:
№3 Пробірка VACUSEL з блакитною кришкою, цитрат натрію. Об'єм: на 4 мл крові
Розміри: 13ммх100мм. Наповнювач: цитрат натрію концентрацією 3,8 % (саме в частині “Об'єм: на 4 мл крові...”)
№5 Мікропробірка AMED з капілляром, EDTAK3, 0,2 мл (саме в частині “Розміри: 10 мм х 45 мм... Пакування 100 шт/уп., стерилізовані оксидом етилену. Мікропробірки повинні мати капіляри, які запаковані окремо в поліетиленовий пакет).
№7 Пробірки для ШОЕ IMPROVACUTER, вакуумні скляні з подвійною шкалою 3,2%, 1,6мл, 9*120мм, 100шт/упак (так як взагалі відсутні виробники даних пробірок, з огляду саме на весь перелік сукупних вимог до даної позиції).
№8 Утримувач для вакуумних пробірок (саме в частині таких вимог як “... Утримувачі повинні бути упаковані в групову упаковку кількістю по 100 шт.”).
Слід зауважити, що медичні вироби (позиції №1-6,8), які складають предмет закупівлі, зареєстровані в Україні у декількох виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи й ТОВ “Ледум”, проте з ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ та ОКРІМ позиції №7 (так як взагалі відсутні виробники даних пробірок, з огляду саме на весь перелік сукупних вимог до даної позиції).
Зокрема це наступні виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай, ТОВ “МІЗ МЕДБІЛРОС” Білорусь (уповноваженим представником яких є наша компанія — ТОВ “Ледум”) тощо).
Як наслідок, через наявність в переліку згаданих вище медичних виробів з ВИЩЕЗГАДАНИМИ ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ДО НИХ інші компанії, в тому числі й ТОВ “Ледум”, не можуть прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав як учасника (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ медичні вироби (№1-8), оскільки предмет закупівлі - вцілому, без поділу на лоти. А тому ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ (не може запропонувати) ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ №1-8).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (вищевказаних) до предмету закупівлі у чинній редакції позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі:“ Код за ДК 021:2015 – 33190000-6 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні.” (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-02-000912-c).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2022-02-02-000912-c.
3.Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації та викласти в наступній редакції: :
№3 Пробірка VACUSEL з блакитною кришкою, цитрат натрію. Об'єм: на 4,5 мл крові Розміри: 13ммх100мм. Наповнювач: цитрат натрію концентрацією 3,8 % (в іншій частині вимог без змін).
№5 Мікропробірка AMED з капілляром, EDTAK3, 0,2 мл (викласти вимоги “Розміри: 8-10 мм х 45 мм... стерилізовані оксидом етилену або опроміненням, Мікропробірки повинні мати капіляри, які запаковані окремо в поліетиленовий пакет або вбудовані в Мікропробірки, пакування 50-100 шт. ). В іншій частині вимог без змін.
№7 - позицію виокремити в окремий лот.
№8 Утримувач для вакуумних пробірок (саме в частині таких вимог як “... Утримувачі повинні бути упаковані по 50-100 шт.”). В іншій частині вимог без змін.
Додатки:
1. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
2. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника ТОВ “МІЗ МЕДБІЛРОС” Білорусь.
3. Роздруківки з сайту ТОВ “Ледум” : пробірки, голки, тримачі, які пропонує наша компанія як уповноважений представник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
10.02.2022 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Тримачі від ТОВ Ледум.pdf 10.02.2022 14:31
- Голки ТОВ Ледум.pdf 10.02.2022 14:31
- Декларація CDRICH пробірки.pdf 10.02.2022 14:31
- Медбілрос пробірки.pdf 10.02.2022 14:31
- Скарга.pdf 10.02.2022 14:31
- 23.02.22 пояснення ТОВ Ледум.pdf 23.02.2022 14:07
- рішення від 14.02.2022 № 2984.pdf 15.02.2022 09:59
- інформація про перенесення розгляду скарги від 24.02.2022 № 575.pdf 11.04.2022 13:33
- інформація про перенесення розгляду скарги від 13.04.2022 № 779.pdf 13.04.2022 14:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2022 № 4045.pdf 25.04.2022 12:59
- рішення від 22.04.2022 № 4045.pdf 26.04.2022 12:30
- Відповідь.docx 17.02.2022 18:11
- Прайс лист 17.02.2022 18:11
- Довідка про товар 17.02.2022 18:11
- Опис товару 17.02.2022 18:11
- Документи на товар 1 17.02.2022 18:11
- Документи на товар 2 17.02.2022 18:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2022 15:14
Дата розгляду скарги:
24.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.02.2022 09:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.04.2022 12:31
Дата виконання рішення Замовником:
17.05.2022 10:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! Рішенням уповноваженої особи від 17.05.2022 р. внесено зміни до тендерної документації.
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога на умови закупівлі
Номер:
4479196d1ab349b0ae9bcfe921cf4566
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-02-000912-c.b1
Назва:
Вимога на умови закупівлі
Вимога:
02.02.2022 року Замовник оголосив закупівлю: Код за ДК 021:2015 – 33190000-6 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-8), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ , ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ. Зокрема, дискримінаційними є наступні вимоги:
№3 Пробірка VACUSEL з блакитною кришкою, цитрат натрію. Об'єм: на 4 мл крові
Розміри: 13ммх100мм. Наповнювач: цитрат натрію концентрацією 3,8 % (саме в частині “Об'єм: на 4 мл крові...”)
№5 Мікропробірка AMED з капілляром, EDTAK3, 0,2 мл (саме в частині “Розміри: 10 мм х 45 мм... Пакування 100 шт/уп.)
№7 Пробірки для ШОЕ IMPROVACUTER, вакуумні скляні з подвійною шкалою 3,2%, 1,6мл, 9*120мм, 100шт/упак (так як взагалі відсутні виробники даних пробірок, з огляду саме на весь перелік сукупних вимог до даної позиції).
№8 Утримувач для вакуумних пробірок (саме в частині таких вимог як “... Утримувачі повинні бути упаковані в групову упаковку кількістю по 100 шт.”).
Слід зауважити, що медичні вироби (позиції №1-6,8), які складають предмет закупівлі, зареєстровані в Україні у декількох виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, проте з ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ та ОКРІМ позиції №7 (так як взагалі відсутні виробники даних пробірок, з огляду саме на весь перелік сукупних вимог до даної позиції). Таким чином, через наявність в переліку згаданих вище медичних виробів з ВИЩЕЗГАДАНИМИ ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ДО НИХ інші компанії не можуть прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ медичні вироби (№1-8), оскільки предмет закупівлі - вцілому, без поділу на лоти. А тому ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ (не може запропонувати) ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ №1-8). Дані вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин (наявність дискримінаційних вимог) вже неодноразово приймав рішення !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст.ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу ВНЕСТИ ЗМІНИ до тендерної документації та викласти в наступній редакції:
№3 Пробірка VACUSEL з блакитною кришкою, цитрат натрію. Об'єм: на 4,5 мл крові Розміри: 13ммх100мм. Наповнювач: цитрат натрію концентрацією 3,8 % (в іншій частині вимог без змін).
№5 Мікропробірка AMED з капілляром, EDTAK3, 0,2 мл (викласти вимогу “Розміри: 8-10 мм х 45 мм... Пакування 50-100 шт/уп.). В іншій частині вимог без змін.
№7 - позицію виокремити в окремий лот.
№8 Утримувач для вакуумних пробірок (саме в частині таких вимог як “... Утримувачі повинні бути упаковані по 50-100 шт.”). В іншій частині вимог без змін.
В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Додаток: копії рішень АМКУ (аналогічні обставини).
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ від 13.07.2020 № 13481.pdf 03.02.2022 14:30
- Рішення АМКУ від 15.02.2021№2704.pdf 03.02.2022 14:30
- Рішення АМКУ від 09.04.2021 №7501.pdf 03.02.2022 14:30
- Відповідь 08.02.2022 14:21
Дата подачі:
03.02.2022 14:30
Вирішення:
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, в тому числі, за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності.
При плануванні здійснення закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 33190000-6 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного досвіду використання тих чи інших виробів, враховуючи також зручність під час проведення відповідних маніпуляцій та досліджень. На меті вирішення проблеми вибору не тільки ефективного і безпечного, а й економічно вигідних медичних виробів з існуючого арсеналу запропонованих на ринку України. Процедура вибору медичних виробів, як предмету закупівлі, здійснюється згідно складному алгоритму, що ґрунтується на ієрархії чинників: клінічних, економічних, соціальних та ін.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічна специфікація (медико – технічні вимоги) до предмета закупівлі встановлені у Додатку 2 до Тендерної документації. З урахуванням зазначеного вище, Тендерною документацією визначено предмет закупівлі, в даному випадку медичні вироби (позиції №1-8), які складають предмет закупівлі та мають певні медико – технічні вимоги та характеристики, що визначені у Додатку 2 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (СПЕЦИФІКАЦІЯ)».
Тендерна документація підготовлена Замовником у суворій відповідності до вимог статей 22-23 Закону України «Про публічні закупівлі» і не містить незаконних вимог чи будь яких дискримінаційних вимог до потенційних учасників. Таким чином, у Додатку 2 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (СПЕЦИФІКАЦІЯ)» зазначено наступне: «Посилання в тендерній документації на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника читати як «або еквівалент».
Обґрунтування зазначення в тендерній документації посилання на конкретну торгівельну назву. Посилання на конкретну торгівельну назву є необхідним, оскільки за основними характеристиками зазначені товари є такими, що оптимально відповідають потребам замовника і в той же час являються економічно вигідними та надійними, що є значною економією бюджетних коштів.
Товар, наведений в таблиці, може бути замінений на аналогічний товар («еквівалент»), який в повній мірі відповідає медико-технічним вимогам. В разі, якщо учасник пропонує еквівалент товару – він повинен надати порівняльну таблицю в довільній формі». В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та ін., з аналогічними технічними специфікаціями.
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника. Закупівля медичних виробів з певними медико - технічними і якісними характеристиками обґрунтована наявними потребами Замовника з урахуванням наступного: закупівля та використання якісних товарів, що надає змогу підвищити ефективність процесів, прискорити виконання завдань установи є невід’ємною і необхідною умовою функціонування закладу в цілому та, безумовно, впливає на своєчасність здійснення відповідних маніпуляцій і таким чином відповідає службовим вимогам персоналу закладу, що направлені на виконання посадових обов’язків. Технічні характеристики, вказані Замовником у Тендерній документації ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів. Коли в технічній характеристиці вказано «або еквівалент», то це стосується всіх технічних характеристик, але не гірше визначених вимог та характеристик Замовником. Тобто всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо дискримінації учасників та дотримання принципів здійснення закупівлі, таких як конкуренція, в України не один і не два постачальника медичних матеріалів, що само по собі призводить до виникнення конкуренції. Твердження про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки Вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не мають можливості запропонувати медичні вироби (позиції №1-8), які складають предмет закупівлі. Таким чином, у Вашому зверненні не доведено необхідність внесення змін до документації, а також не зазначено яким чином зазначена умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Отже, тендерна документація повністю відповідає вимогам ст. 5, 20 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.02.2022 14:21