-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
тонер-картриджі, картриджі, фотобарабани, бункери відпрацьованих тонерів
Торги не відбулися
1 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 32 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 32 000.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2022 20:27 - 14.04.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Номер:
1fffe1961b294265b563dda950e68e28
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-01-013629-b.c2
Назва:
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
Відповідно до п. 2 Додатку №2 до Тендерної документації до учасників встановлено вимогу по позиціям №9, 12, 13 надати: сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» виробника Товару; сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару; сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару; висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який засвідчує відповідність товару медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.»
З такою вимогою Тендерної документації, в частині надати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару, не погоджуємось, вважаємо її дискримінаційною, необґрунтованою, протиправною та такою, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Тендерна документація..pdf.p7s 11.02.2022 10:10
- 2. Тендерна документація..pdf 11.02.2022 10:10
- 3. Додаток №1..pdf.p7s 11.02.2022 10:45
- 5. Додаток №3..pdf.p7s 11.02.2022 10:45
- 4. Додаток №2..pdf.p7s 11.02.2022 10:45
- 6. Додаток №4..pdf.p7s 11.02.2022 10:45
- 4. Додаток №2..pdf 11.02.2022 10:45
- 5. Додаток №3..pdf 11.02.2022 10:45
- 3. Додаток №1..pdf 11.02.2022 10:45
- 7. Витяг з сайту prozorro..pdf.p7s 11.02.2022 10:45
- 8.OHSAS 18001_2007, IDT ДСТУ OHSAS 18001_2010.pdf.p7s 11.02.2022 10:45
- 6. Додаток №4..pdf 11.02.2022 10:45
- 8.OHSAS 18001_2007, IDT ДСТУ OHSAS 18001_2010.pdf 11.02.2022 10:45
- 9.Рішення № 10546 від 28.05.2020 року.pdf 11.02.2022 10:45
- 9.Рішення № 10546 від 28.05.2020 року.pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 10.Рішення № 18987 від 08.10.2020 року.pdf 11.02.2022 10:46
- 12. Рішення № 4063-р_пк-пз від 03.03.2021 року..pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 12. Рішення № 4063-р_пк-пз від 03.03.2021 року..pdf 11.02.2022 10:46
- 10.Рішення № 18987 від 08.10.2020 року.pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 11. Рішення №8809-р_пк-пз від 22.04.2021 року..pdf 11.02.2022 10:46
- 11. Рішення №8809-р_пк-пз від 22.04.2021 року..pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 7. Витяг з сайту prozorro..pdf 11.02.2022 10:46
- 15. Наказ про призначення керівника ТОВ «В.М.»..pdf 11.02.2022 10:46
- 13. Витяг з ЄДРПОУ щодо ТОВ «В.М.»..pdf 11.02.2022 10:46
- 13. Витяг з ЄДРПОУ щодо ТОВ «В.М.»..pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 14. Статут ТОВ «В.М.»..pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 15. Наказ про призначення керівника ТОВ «В.М.»..pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 16. Протокол про призначення керівника ТОВ «В.М.»..pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- 16. Протокол про призначення керівника ТОВ «В.М.»..pdf 11.02.2022 10:46
- Скарга №168_01-03 від 10.02.2022 року.docx.p7s 11.02.2022 10:46
- Скарга №168_01-03 від 10.02.2022 року.pdf.p7s 11.02.2022 10:46
- Скарга №168_01-03 від 10.02.2022 року.docx 11.02.2022 10:46
- Скарга №168_01-03 від 10.02.2022 року.pdf 11.02.2022 10:46
- 14. Статут ТОВ «В.М.»..pdf 11.02.2022 10:46
- 1. Платіжне доручення про сплату за подання скарги..pdf.p7s 14.02.2022 10:39
- 1. Платіжне доручення про сплату за подання скарги..pdf 14.02.2022 10:39
- Рішення від 15.02.2022 №3102.pdf 15.02.2022 19:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.02.2022 № 3789.pdf 04.04.2022 14:45
- рішення від 23.02.2022 № 3789.pdf 07.04.2022 12:20
- ІНФОРМАЦІЯ, ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ КОНЦЕРНУ МТМ_compressed.pdf 18.02.2022 13:12
- ІНФОРМАЦІЯ, ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ КОНЦЕРНУ МТМ.docx 18.02.2022 13:12
- Тендерна документація.pdf 18.02.2022 13:12
- Тендерна документація.doc 18.02.2022 13:12
- Протокол розгляд вимоги.pdf 18.02.2022 13:12
- Роз'яснення на вимогу.pdf 18.02.2022 13:12
- Протокол розгляд вимоги.docx 18.02.2022 13:12
- Роз'яснення на вимогу.doc 18.02.2022 13:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.02.2022 13:18
Дата розгляду скарги:
23.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.02.2022 19:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.04.2022 12:20
Дата виконання рішення Замовником:
08.04.2022 14:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За результатами розгляду скарги ТОВ "В.М." від 11 лютого 2022 року UA-2022-02-01-013629-b.c2 (далі-скарга) Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі-Орган оскарження) прийняла рішення від 23.02.2022 №3789-р/пк-пз про заходи, що повинні вживатися для їх усунення. При цьому, інформацію про резолютивну частину рішення за результатами розгляду Скарги Органом оскарження надано 04.04.2022, рішення розміщено в електронній системі закупівель 07.04.2022.
Беручи до уваги рішення Органу оскаржень від 23.02.2022 №3789-р/пк-пз, протоколом Уповноваженої особи від 08.04.2022р. №53, було прийняте рішення про внесення зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі з метою усунення порушень.
Тому замовник усунув порушення та виконав рішення Органу оскарження від 23.02.2022 №3789-р/пк-пз.
Вимога
Є відповідь
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
1a10a3686bbd4780a9a7b0e72b4675c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-01-013629-b.a1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2022-02-01-013629-b, за предметом ДК 021:2015 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку, на підставі частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
У пункті 6.1.4. Розділу 3 Тендерної документації та Додатку 2 до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару». З даною вимогою Тендерної документації не погоджуємось, вважаємо її дискримінаційною та такою, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості: …2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з приписами ч. 1 ст. 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Ч. 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Ч. 5 ст. 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином, Закон дозволяє встановлювати:
- кваліфікаційні вимоги щодо учасників;
- технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікату ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) виробника товару не відповідає вимогам ст. ст. 22, 23 Закону, виходячи з такого.
Дана вимога Тендерної документації стосується виробника товару та не містить кваліфікаційних критеріїв до учасника, підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. ст. 16, 17 Закону. Отже, дана вимога Тендерної документації не відповідає вимогам Закону, щодо встановлення Замовником в тендерній документації кваліфікаційних вимог до учасників.
Також, вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару.
Відповідно до змісту ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» — це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці (OH & S), опублікований у березні 2018 року. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань.
Стандарт базується на Британському стандарті OHSAS 18001, робочих стандартах, конвенціях та керівних принципах Міжнародної організації праці (МОП) та національних стандартів.
В свою чергу ISO 18001:2007 - це стандарт, який було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2015 (система управління якості) та ISO 14001:2015 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.
З огляду на те, що від учасника закупівлі у складі тендерної пропозиції вимагається надання сертифікатів про наявність у виробника системи контролю якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, то виконання вимог даних стандартів виробником забезпечує належну якість та екологічність товару, що має відношення до технічної специфікації товару в розумінні ст. ст. 22, 23 Закону, яка є важливою для замовника при експлуатації та утилізації придбаного товару.
Наявність чи відсутність у виробника Сертифікату ISO 45001 не впливає на дотримання виробником технічних, функціональних, якісних, експлуатаційних, екологічних вимоги до товару.
У зв’язку з цим вимога Тендерної документації про надання щодо виробника товару Сертифікату ISO 45001 зайва та дискримінаційна щодо постачальників, які постачають товар виробників у яких є Сертифікати систем контролю якості ISO 9001:2015 та екологічного менеджменту ISO 14001:2015, однак у яких не виникла потреба у запровадженні системи менеджменту ISO 45001.
Вимога тендерної документації щодо надання Сертифікату ISO 45001 перешкоджає нашому підприємству взяти участь у торгах з товаром виробника еквівалентних товарів у якого є Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, однак відсутній Сертифікат ISO 45001.
Відповідно до положень статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; … 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; … 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи наведене, вимога Тендерної документації щодо надання «сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару», порушує принципи здійснення державних закупівель, встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників; недопустимість встановлення дискримінаційних вимог.
На підставі вищезазначеного, керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас внести зміни шляхом виключення з Тендерної документації вимоги про надання учасниками: «сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2022 14:39
Вирішення:
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, вимогами технічної специфікації на закупівлю тонер-картриджів, картриджів, фотобарабанів, бункерів відпрацьованих тонерів за кодом ДК 021:2015:30120000-6: Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку передбачене надання учасником у складі тендерної пропозиції сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» виробника товару.
Відповідно до частини п'ятої 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Обгрунтування вказаної вимоги наведено у п.п. 6.1.4 пункту 6.1 розділу 3 тендерної документації. Стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» застосовується до ризиків, пов’язаних із охороною праці, які знаходяться під постійним наглядом компанії. Переваги впровадження стандарту ISO 45001 полягають у полегшенні управління та контролю над появою нових ризиків та збитків, а також мінімізації наслідків тих, що вже відбулися, та запобігання їм шляхом: усунення загроз та зменшення ризиків для здоров'я та безпеки, створення здорових та безпечних робочих місць, зменшення кількості аварій, підвищення довіри та конкурентоспроможності на ринку, підвищення довіри поточних та потенційних клієнтів, сприяння належній організаційній культурі, що стосується охорони праці.
Окрім вищенаведеного, стандарт описує вимоги, що стосуються системи управління охороною праці. Сфера його застосування включає як практичний підхід, який також означає безпеку людей та компаній, настанови щодо його застосування, щоб його можна було постійно контролювати та оптимізувати в галузі охорони праці. Завдяки такій діяльності, що забезпечує безпеку на робочих місцях, підприємства підвищують свою конкурентоспроможність на ринку та покращують свій імідж "в очах" працівників та споживачів. Стандарт ISO 45001 може бути використаний на будь-якому підприємстві, незалежно від його розміру, характеру бізнесу чи типу. Стандарт ISO 45001: 2018 сумісний з іншими стандартами ISO, тому не вимагає додаткової роботи чи інвестицій щодо впровадження. Стандарти, встановлені Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO) мають загальний характер і не обмежуються окремими видами діяльності. Таким чином, вимоги про надання сертифікатів ISO можуть передбачатися тендерною документацією замовника незалежно від виду предмета закупівлі.
Замовником жодною вимогою не порушені принципи здійснення державних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Не задоволено