• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з надання у користування хмарної обчислювальної інфраструктури та розміщення серверного обладнання

Місце надання послуг: Україна, в межах однієї локації

Завершена

21 778 966.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 653 188.98 UAH
Період оскарження: 01.02.2022 16:28 - 23.04.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення дискримінаційної вимоги тендерної документації

Номер: 71ce6be919c44175a005856cc930140e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-01-011410-b.b1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційної вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! У пункті 3 Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації визначено, що у складі тендерної пропозиції надається: «Інформаційна довідка “Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єктів нерухомого майна”, яка підтверджує, що нерухоме майно, адреса якого вказана в Таблиці 1 Додатку 3 і яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до технічних, якісних та кількісних вимог Замовника, не перебуває під арештом, заставою або під іншими обтяженнями». У додатку 3 Гарантійний лист тендерної документації про відповідність кваліфікаційним критеріям визначено, що у складі тендерної пропозиції надається: «а) інформаційну довідку “Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єктів нерухомого майна”, яка підтверджує, що нерухоме майно, адреса якого вказана в Таблиці 1 і яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до технічних, якісних та кількісних вимог Замовника, не перебуває під арештом, заставою або під іншими обтяженнями. Дата видачі інформаційної довідки повинна бути не раніше дати публікації оголошення про закупівлю.». Відповідно до ч. 1 ст 575 Цивільного кодексу України іпотекою є застава нерухомого майна, що залишається у володінні заставодавця або третьої особи. Наявність обтяження нерухомого майна іпотекою, яке перебуває в Учасника в користуванні на підставі договору оренди/суборенди не обмежує можливість Учасника здійснювати підприємницьку діяльність та надавати послуги, які є предметом закупівлі. Наголошуємо, що Проектом договору передбачено Рівень доступності послуги - 99,4%, а також штрафні санкції, які застосовуються до Учасника у випадку порушення заявленого рівня (За недотримання рівня обслуговування Виконавець зобов’язаний сплатити штраф у розмірі 20 (двадцяти) відсотків від щомісячної плати за Послуги та інші). За порушення строків надання Послуг або строків усунення недоліків в наданих Послугах (п. 6.7 цього Договору) Виконавець зобов’язується сплатити пеню у розмірі 0,1 відсотка від щомісячної вартості Послуг за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 (тридцять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7 (семи) відсотків від зазначеної вартості (п. 9.2-9-3 Проекту договору). Таким чином, Учасник процедури закупівлі, подавши тендерну пропозицію та висловивши згоду з проектом договору – гарантує забезпечення дотримання Рівня доступності послуги. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Зазначення в тендерній документації вимоги про відсутність іпотеки щодо нерухомого майна, адреса якого вказана в Таблиці 1 Додатку 3 та яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до специфікації та технічних вимог Замовника є дискримінаційною вимогою зі сторони Замовника по відношенню до Учасника, який має намір прийняти участь в тендерній процедурі, працює на ринку більше 5 (п’яти) років, надаючи послуги як приватним так і державним підприємствам, установам та організаціям, але нерухоме майно якого знаходиться в іпотеці. У зв’язку із вищенаведеним, просимо привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства та внести наступні зміни в тендерну документацію: Сторінка 28 Тендерної документації «Інформаційна довідка “Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно щодо об’єктів нерухомого майна”, яка підтверджує, що нерухоме майно, адреса якого вказана в Таблиці 1 Додатку 3 і яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до технічних, якісних та кількісних вимог Замовника, не перебуває під арештом органів державної влади». Сторінка 31 тендерної документації «Для підтвердження додаткової вимоги Учасник надає інформаційну довідку “Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно", яка підтверджує, що нерухоме майно, яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до специфікації та технічних вимог Замовника, не перебуває під арештом органів державної влади. Дата видачі інформаційної довідки повинна бути не раніше дати публікації оголошення про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу. У випадку, якщо Учасник не фігурує в інформаційній довідці, як власник або орендар, Учасник надає копії сторінок договору або договорів, що підтверджують право Учасника розміщувати обладнання в ЦОД, вказаному в Таблиці 2, Договір або договори повинні бути дійсні протягом 2022р.».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі“ замовник встановлює такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Оскільки такий кваліфікаційний критерій потребує уточнень стосовно своїх якісних та кількісних характеристик, які відповідатимуть суті та характеру послуги, Замовник повинен надати Учасникам відповідні оціночні параметри, які дозволять учасникам надати підтвердження відповідності своєї матеріально-технічної бази вимогам Замовника. При цьому, замовника не обмежено у встановленні оціночних параметрів, які визначають достатню кількість та якість характеристик наявного в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Згідно з п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників надати у складі тендерної пропозиції інформаційну довідку “Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єктів нерухомого майна” (далі – Інформаційна довідка), яка підтверджує, що нерухоме майно, адреса якого вказана в Таблиці 1 Додатку 3 і яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до специфікації та технічних вимог Замовника (далі – Нерухоме майно), не перебуває під арештом, заставою або іншими обтяженнями. Встановлюючи таку вимогу, Замовник виходив зі специфіки послуг, які є предметом закупівлі і, зокрема, передбачають перенесення до Центру обробки даних (далі – ЦОД) Учасника усіх інформаційних систем (далі – ІС) Замовника, включаючи ті ІС, що містять критичну для бізнесу Замовника інформацію з точки зору конфіденційності, достовірності та постійної доступності, а також необхідності зменшення ризиків інформаційної безпеки. Наявність обтяження щодо Нерухомого майна Учасника, в тому числі іпотеки, несе ризики застосування передбачених Законом України “Про виконавче провадження” заходів примусового виконання рішень у разі порушення Учасником своїх зобов’язань за правочинами, на забезпечення яких застосовано таке обтяження. Таким заходом є, зокрема звернення стягнення на майно, що полягає в його арешті, вилученні та примусовій реалізації (стаття 48 зазначеного закону). Згідно із статтею 12 Закону України “Про іпотеку” у разі порушення іпотекодавцем обов’язків, встановлених іпотечним договором, іпотекодержатель має право вимагати дострокового виконання основного зобов’язання, а в разі його невиконання – звернути стягнення на предмет іпотеки. Звернення стягнення на Нерухоме майно Учасника, зокрема внаслідок порушення ним як іпотекодавцем обов’язків, встановлених іпотечним договором, для Замовника може призвести до невиконання/ неналежного виконання Виконавцем зобов’язань за договором про закупівлю в результаті довготривалого обмеження або остаточного позбавлення доступу до обладнання та ІС, розміщених в ЦОД на території такого Нерухомого майна, та зупинення бізнес-процесів Замовника в результаті втрати ним можливості використання своїх ІС. Також цим створюються умови для несанкціонованого доступу до ІС та, як наслідок, розголошення/ розповсюдження/витоку даних облікових записів Замовника та критичної для бізнесу Замовника інформації з точки зору конфіденційності. Твердження про те, що “вимоги про відсутність іпотеки щодо нерухомого майна, адреса якого вказана в Таблиці 1 Додатку 3 та яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг відповідно до специфікації та технічних вимог Замовника є дискримінаційною вимогою зі сторони Замовника по відношенню до Учасника, який має намір прийняти участь в тендерній процедурі, працює на ринку більше 5 (п’яти) років, надаючи послуги як приватним так і державним підприємствам, установам та організаціям, але нерухоме майно якого знаходиться в іпотеці”, є хибним з огляду на наступне. Виконання Учасником своїх зобов’язань за іпотечними договорами, як і за іншими правочинами, у зв’язку з якими встановлено обтяження його Нерухомого майна, знаходиться поза межами впливу чи контролю Замовника. Вимога, передбачена п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації, встановлена виходячи зі специфіки послуг, які, зокрема, передбачають перенесення до ЦОД Учасника усіх ІС Замовника, включаючи ті ІС, що містять критичну для бізнесу Замовника інформацію з точки зору конфіденційності, достовірності та постійної доступності, а також із необхідності зменшення ризиків інформаційної безпеки. Штрафні санкції, на які посилається Учасник, а саме передбачений умовами проекту договору про закупівлю штраф за недотримання рівня обслуговування (п. 9.3 Договору та п. 5.1 Угоди про рівень обслуговування (додаток 3 до проекту Договору, далі – SLA)) у розмірі 20 відсотків від щомісячної плати за Послуги, спрямований на відшкодування втрат від недовготривалого порушення умови доступності ІС, на що вказується в п. 1.1 SLA та в п. 8.2.1 Договору. Такий штраф не може компенсувати збитки, заподіяні внаслідок систематичної та/або довготривалої недоступності ІС (відповідно до п. 8.2.1 Договору) або остаточної втрати майна та/або доступу до ІС, і встановлений, виходячи з того, що Виконавець за договором про закупівлю не матиме значних організаційно-фінансових вразливостей, як-от обтяження Нерухомого майна, яке входить до складу матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг. Таким чином, твердження щодо встановлення Замовником дискримінаційної вимоги є хибним, оскільки дана вимога обумовлена необхідністю забезпечити інформаційну безпеку Замовника, а не бажанням обмежити коло учасників процедури закупівлі та надати перевагу якомусь із них. Тендерна документація Замовника підготовлена відповідно до вимог чинного законодавства і Замовник не вбачає необхідності та підстав для внесення запропонованих змін. Також зауважуємо, що позиція Замовника з аналогічного питання була підтверджена рішенням № 21262-р/пк-пз від 16.11.2020 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що було прийняте за результатами розгляду скарги по процедурі закупівлі UA-2020-09-23-013954-b.
Статус вимоги: Відхилено