-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками (Підгузки для дорослих, підгузки-труси для дорослих, дитячі підгузки). Код за НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»: 11239-підгузки для дорослих, 35008 – Дитячий підгузок
1.Місцезнаходження замовника - 42700, Сумська область, місто Охтирка, вулиця Сумська, 55; 2. Категорія Замовника: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями, зазначеними у п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Торги відмінено
240 717.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 203.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 203.59 UAH
Період оскарження:
01.02.2022 13:14 - 15.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо гарантії
Номер:
d304068718f24c9382251bee3e9bb8cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-01-006237-b.b2
Назва:
Щодо гарантії
Вимога:
Шановний Замовнику!
Досить копіювати стандартні відповіді про "переваги" гарантійних листів від виробників.
Вами зазначено наступні "переваги": "1. Надання гарантійного листа від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику." - про те, що учасник є надійним постачальником підтверджується й іншими методами, наприклад, 1) відгуки інших закладів про діяльність даної організації у вигляді листів-відгуків про виконання аналогічних договорів, 2) "вагома позиція на ринку" підтверджується також терміном діяльності компанії в закупівлі; 3) успіхи компанії добре висвітлює фінансовий звіт.
"перевага" 2: "Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником" - звертаємо Вашу увагу на те, що за результатами проведених торгів укладається ДВОСТОРОННІЙ договір: між учасником та замовником і саме учасник надає гарантії, підписуючи договір, про якість надання товару та про дотримання термінів. Чи Ви збираєтеся заключати тристоронній договір? Тоді відразу пропишіть, що учасником може бути виключно виробник і тоді з ймовірністю 99% Ви отримаєте свій товар.
"перевага" 3 "Забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії )" - цілковита маячня. Все діє навпаки - якщо присутній гарантійний лист, то виробник видає гарантію виключно ОДНОМУ учаснику (або двом максимум, щоб відбулися торги) і тоді учасник виходить під повний бюджет. Багато хто співпрацює з виробниками (навіть є укладені договори), але гарантію видають виключно одному учаснику. Зверніть увагу кількість учасників, коли відсутній гарантійний лист: https://my.zakupki.prom.ua/cabinet/purchases/state_purchase/view/29024308 та коли він є: https://my.zakupki.prom.ua/cabinet/purchases/state_purchase/view/31174662. Сподіваємось, що помітите різницю.
"перевага" 4 "Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо" - під час подання пропозиції учасник надає документи на товар, видані безпосередньо виробником на товар (сертифікати, декларації, висновки тощо). У разі необхідності Ви маєте право звернутися до виробника про підтвердження співпраці учасника та виробника.
"перевага" 5 "В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання" - у разі виникнення конфлікту Ви повинні звертатися до суду з відповідними вимогами, а не до виробника, адже договір Ви будете заключати ДВОсторонній і виробник жодним чином не відповідає за дію / бездіяльність учасника. В договорі зазначаються всі умови, вимоги, відповідальності сторін, відповідно Ви маєте звертатися безпосередньо до учасника, потім до суду, а не виробник вирішує всі суперечки.
Також Вами зазначено наступний досвід: "Крім того, наш заклад мав негативний досвід закупівлі підгузків неналежної якості. Саме тому, для гарантування закупівлі підгузків належної якості, ми, як Замовник, маємо право отримати гарантії від виробника (уповноваженого виробником представника, дистриб'ютора, повноваження якого поширюються на територію України) на поставку якісних товарів" - чому Ви не застосували санкції до учасника, який надав Вам товар неналежної якості? Чи існує взагалі "негативний досвід" та учасник, який надав продукцію поганої якості, чи все ж таки це знову копіювання відповіді Ваших колег?
На основі вищевикладеного закликаємо Вас видалити вимогу щодо гарантійного листа від виробника та проведіть закупівлю Прозорро!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2022 10:18
Вирішення:
Шановний Учаснику!
У відповідь на вашу чергову вимогу видалити гарантійний лист від виробника в тендерній документації, повідомляємо наступне:
Копіювання, як Ви кажете, «стандартних відповідей» - це насамперед пояснення того, чому ми можемо і маємо право вимагати гарантійний лист від виробника саме на даний вид товару, який стовідсотково потрібен нам високої якості і хотілось би отримати гарантії належної співпраці. Така вимога до учасників торгів обумовлена тим, що декларації про відповідність, сертифікати якості, тощо, які надаються у складі тендерної пропозиції, підтверджують якість запропонованої учасником продукції, її повну чи еквівалентну відповідність за своїми медико-технічними показниками предмету закупівлі, але не гарантують забезпечення переможцем тендеру безперебійної та своєчасної поставки потрібних медичних матеріалів для здійснення безперебійної роботи нашого закладу. Листи виробників потрібні для гарантії того, що переможець торгів матиме змогу своєчасно поставити нам необхідну кількість продукції, адже вони підтверджують те, що виробники врахували у планах власного виробництва на рік товар у об’ємах цих електронних торгів.
Ви наводите приклади закупівель, коли відсутній гарантійний лист та коли він є.
В свою чергу, можна навести безліч прикладів коли відсутня така вимога, а на закупівлю приходить лише один учасник. Далеко ходити не будемо, так як це наша закупівля підгузків з потребою на 2021 рік минулого року https://www.dzo.com.ua/tenders/9623270 (ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-24-006461-b)
В даних торгах взяв участь лише один учасник. Вимоги щодо надання гарантійного листа не було. Необхідність проведення цієї закупівлі була терміновою, так як людям з інвалідністю вже потрібні були підгузки. Але, на превеликий жаль, закупівля не відбулась. З цього висновок, що заважало іншим прийняти участь в закупівлі? І таких прикладів безліч!
Тому, щоб уникти і таких ситуацій, нами як Замовником, було прийнято рішення змінити вимоги до закупівлі в цьому році, в тому числі - наявність гарантійного листа від виробника, так як вважаємо, що лист підтвердження (лист від виробника) – це досить поширена практика підтвердження взаємовідносин виробника або дистриб’тора з постачальником. Якщо на ринку є певна кількість учасників які мають такі листи – це не є дискримінацією, думаємо вам це також відомо.
Лист від виробника/дистриб'ютора – це, зазвичай, досить проста вимога для учасників ринку, і багато учасників його без проблем отримують.
Тому вважаємо за необхідне вимагати гарантії від виробника, так як для нас, як для Замовника, дуже важливо отримати підтвердження співпраці між учасником та офіційним представником торгової марки в Україні. Тому, якщо Ви дійсно співпрацюєте, проблем в отриманні гарантійного листа бути не може. Якщо ж Вам гарантійний лист не надали, то на це існують, напевно, якісь, незалежні від нас, причини.
Вкотре зазначимо, Замовником у тендерній документації вказано вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ».Ви маєте право запропонувати інші підгузки, технічні характеристики якого такі ж самі або навіть і кращі. В чому проблеми? Чи у вас немає можливості співпрацювати і з іншими виробниками? Так можливо не даремно багато замовників все ж таки хочуть отримати підтвердження такої співпраці. Адже будь-яка юридична особа чи фізична особа-підприємець, яка виконує умови дистриб’юторського договору та має високу ділову репутацію в змозі отримати гарантійний лист від виробника чи виробників.
І насамкінець, відповідно до ч.3 ст.22 тендерна документація може містити іншу інформацію і ми як Замовник, вважаємо за необхідне включити до тендерної документації вимогу до кожного з учасників торгів щодо надання гарантійних листів тих виробників чи уповноважених ним представників (з документальним підтвердженням його повноважень), продукція яких буде зазначена у тендерній пропозиції.
Отже, у нас, на даний час, відсутні підстави на внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
bcce053f03b14c6d97b3da952e308d2b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-01-006237-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня!
Шановний Замовнику, ознайомившись із умовами Тендерної документації, хочемо повідомити, що в даній закупівлі наявна дискримінаційна вимога, а саме: "З метою запобігання закупівлі фальсифікованого товару, своєчасного постачання в кількості, якості та з термінами придатності, яких вимагає замовник – оригінал гарантійного листа виробника (уповноваженого виробником представника, дистриб'ютора, повноваження якого поширюються на територію України, з наданням копій документів, якими підтверджуються їх повноваження) щодо можливості поставки товару учасником, який є предметом закупівлі, із зазначенням повної назви учасника, повної назви Замовника, найменування предмету закупівлі згідно з оголошенням, номеру оголошення про проведення процедури закупівлі, найменування товару та його кількості" (Додаток 4 до Тендерної документації Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі).
Дана вимога являється дискримінаційною так як: 1) в списку наявна продукція, яка виробляється тільки ОДНИМ виробнико і видається тільки ОДНОМУ або ДВОМ учасникам (для того, щоб відбулися відкриті торги) (наприклад, 1) Підгузки-труси TENA Pants Normal №30 для дорослих, розмір М (об’єм 80-110 см ±5%)) або еквівалент, що відповідає даному об’єму дорослого. 2) Підгузки-труси TENA Pants Normal №30 для дорослих, розмір L (об’єм 100-135 см ±5%)) або еквівалент, що відповідає даному об’єму дорослого. 3) Підгузки для дорослих TENA Slip Plus №30, розмір M (об’єм 70-120см±5%), або еквівалент, що відповідає даному об’єму дорослого. 4) Підгузки для дорослих №30 TENA Slip Plus L (об’єм 90-145 см±5%) або еквівалент, що відповідає даному об’єму дорослого)); 2) якщо запросити гарантійний лист в уповноваженого представника виробника (дистриб'ютор, дилера тощо), то запит буде здійснюватися все одно у виробника даним представником і результат той самий - відмова, так як вже видали лист вже учаснику, який у скоріше за все в змові із Замовником; 3)запропонувати еквівалент НЕМОЖЛИВО, так як вказаний виробник конкретний та характеристки, які відносяться до конкретного виробника (об'єми, технічні вимоги). Вами передбачливо вказано "або еквівалент", але, по-перше, параметри повністю відповідаються тільки ТМ TENA, по-друге, "Товари, які закуповуються, повинні бути тільки таких характеристик, та параметрів, які вказані в даному додатку. Пропозиції з іншими характеристиками не розглядатимуться. Посилання в тендерній документації на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника читати як «або еквівалент». Товар закуповується під відповідних пацієнтів – осіб з інвалідністю. Згідно ч.4 ст. 23 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», п.8. Положення про індивідуальну програму реабілітації інвалідів» - особа з інвалідністю (законний представник недієздатної особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю) бере участь у виборі конкретних технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення в межах індивідуальної програми реабілітації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Тому, для надання високоякісної медичної допомоги та збереження здоров'я пацієнтів КНП ОМР «ОМЦПМСД», товари, які закуповуються, повинні бути тільки таких характеристик та параметрів, які вказані в додатку №4 до Тендерної документації. Пропозиції з іншими характеристиками не розглядатимуться." - тобто навіть запропонувавши іншу торгову марку (і такими ж параметрами, якщо хтось і виготовляє з вказаними параметрами), з високою ймовірністю пропозицію буде відхилено з посиланням на Закон України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» та підкріплено "проведеними перемовинами" з людьми, для яких буде закуплено даний товар і 100%-о буде надана перевага ТМ TENA, а не іншому менш відомому бренду. До речі, нам вже відмовлено в гарантійному листі, так як в межах 40 хвилин після виходу закупівлі за неймовірним збігом обставин тендер вже було заброньовано. І виникає підозра - чи не знав Учасник, для якого забронювали гарантійний лист, про вихід даної закупівлі заздалегідь? Чи не взмові даний Учасник з Вашим закладом?
На основі вищевикладеного просимо провести торги чесно, Прозорро, видаливши вимогу щодо надання гарантійного листа, а не пропагувати корупцію своїми діями. Адже з'явиться більша конкуренція, ніж з 1-2 учасників і заклад зможе суттєво зекономити бюджет. У випадку відмови в даній вимозі ми будемо звертатися до громадських організацій та АМКУ (до речі, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у рішенні № 5713- р/пк-пз від 13.06.2018 р., яким зобов'язала КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ ОВІДІОПОЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ "ОВІДІОПОЛЬСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" внести зміни до документації конкурсних торгів процедури закупівлі – ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція («Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які можуть запропонувати вище зазначені лікарські препарати, що виробляються лише КОНКРЕТНИМ ВИРОБНИКОМ за наведеними позиціями, що є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ по відношенню до інших суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Враховуючи викладене, дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.02.2022 11:54
Вирішення:
Шановний Учаснику!
КНП ОМР «Охтирський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» розглянуто Вашу вимогу щодо видалення з тендерної документації вимоги щодо надання гарантійного листа виробника продукції та вимоги щодо конкретного виробника товару закупівлі ДК 021:2015 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками (Підгузки для дорослих, підгузки-труси для дорослих, дитячі підгузки). Код за НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»: 11239-підгузки для дорослих, 35008 – Дитячий підгузок та інформуємо, що медико-технічні вимоги до товару сформовано з урахуванням принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі") та з метою ефективного підбору можливих постачальників товарів відповідно Закону Замовник може використовувати в системі електронних закупівель:
1. Надання гарантійного листа від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику.
2. Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником.
3. Забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії ).
4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Тому для запобігання отримання фальсифікованого товару та гарантій, що учасник спроможний своєчасно поставити запропонований товар у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією, учасник повинен надати гарантійний лист виробника (якщо учасник не є виробником товару) або представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України.
Отже, висновок про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки виробник(и) чи їх офіційні представник(и) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Тому, якщо Ви дійсно співпрацюєте, проблем в отриманні гарантійного листа бути не може.
Крім того, наш заклад мав негативний досвід закупівлі підгузків неналежної якості. Саме тому, для гарантування закупівлі підгузків належної якості, ми, як Замовник, маємо право отримати гарантії від виробника (уповноваженого виробником представника, дистриб'ютора, повноваження якого поширюються на територію України) на поставку якісних товарів.
Даний вид товару закуповується для поліпшення якості життя осіб з інвалідністю, тому на законодавчому рівні затверджене їхнє право приймати участь у виборі конкретних технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення в межах індивідуальної програми реабілітації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Наш заклад придбавав підгузки різних торгових марок. Але саме підгузки торгової марки TENA за своїми характеристиками найбільш підійшли для даної категорії пацієнтів. Тому, згідно ч.4 ст. 23 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», п.8. Положення про індивідуальну програму реабілітації інвалідів» було прийнято рішення провести закупівлю саме цих підгузків.
Щодо надання еквівалентів. Тендерна документація містить пункт: «Посилання в тендерній документації на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника читати як «або еквівалент». Ви маєте повне право запропонувати еквівалент, технічні характеристики якого такі ж самі або кращі за необхідні.
Щодо об’єму підгузків. Під дану нами характеристику згідно медико-технічних вимог підходять підгузки майже всіх торгових марок, представлених на ринку України.
З огляду на зазначене, тендерна документація даної закупівлі не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та жодним чином не порушують загальні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель.
Твердження про те, що в даній процедурі закупівлі міститься дискримінаційні вимоги та порушення ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині статті 4, 5 Закону, призводять до цілого ряду антиконкуретних та дискримінаційних вимог, вважаємо недоцільними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.02.2022 15:58