• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Персональний комп’ютер

закупівля здійснюється на додатково виділені кошти за загальним бюджетом. Курс євро на момент оголощення процедури закупівлі (18.10.2017) складає 31.14 грн. Отже 3895000,00 грн./31,14=125080,28 євро, що не перевищує визначений Законом порог, який зобовязує Замовника проводити процедуру закупівлі відкритих торгів з публікацією оголошення англійською мовою.

Завершена

3 895 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 950.00 UAH
Період оскарження: 18.10.2017 15:18 - 11.11.2017 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга у процедурі публічної закупівлі

Номер: 37c0236a88f84f429ff6557f2667bd9a
Ідентифікатор запиту: UA-2017-10-18-001038-a.b1
Назва: Скарга у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області (надалі – «Замовник»), рішенням тендерного комітету від 18.10.2017 р. (зі змінами від 19.10.2017 р.) затверджено тендерну документацію для процедури закупівлі-відкриті торги код ДК 021-2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апартна частина)» (Персональний комп’ютер)», згідно ідентифікатора закупівлі UA-2017-10-18-001038-a (надалі за текстом – «Торги») https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-18-001038-a. Згідно абз. 6-7 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації встановлено, що серед інших документів Учасник також у складі своєї пропозиції повинен надати документи на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики Товару (персональних комп’ютерів), а саме: - звіт про хімічні речовини, що входять до складу продукту, згідно з вимогами REACH; - продажі запропонованої торгової марки мають бути не менше 10% ринку світових продаж згідно з рейтингом IDC персональних компютерів за 2015-2016 роки. Надати підтвердження з посиланням на офіційний сайт IDC (http://www.idc.com). ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС» вважає, що такі вимоги Тендерної документації з порушенням ст. 3, 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є дискримінаційними по відношенню до вітчизняних учасників внаслідок чого наше підприємство позбавляється можливості участі у публічній закупівлі з пропозицією товару українського виробництва та українських брендів, що підтверджується наступним: У відповідності до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 1, 3 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. 1. Щодо усунення дискримінаційної вимоги Тендерної документації про надання звіту про хімічні речовини, що входять до складу продукту, згідно з вимогами REACH (абз. 6 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації). Реєстрація, оцінка, авторизація і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH) здійснюється, згідно Регламенту (ЄС) Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (ЄЕС) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС (надалі – «Регламент REACH»). Регламент REACH є внутрішнім актом Європейського Союзу та не є частиною законодавства України. На сьогодні Міністерством юстиції України здійснено повний переклад Регламенту REACH українською мовою (додається), який розміщено на веб-сайті http://www.kmu.gov.ua/document/227622960/Reg%201907_2006ua_REACH.doc Відповідно до останнього абзацу статті 141 Регламенту REACH він є обов’язковим у повному обсязі та повинен прямо застосовуватися у всіх держава-членах (Європейського союзу). Цієї ж позиції дотримується Міністерство зовнішніх справ України у своїй публікації на офіційному вебсайті http://mfa.gov.ua/ua/page/open/id/772 зазначає (роздруківка сторінки додається): «Без реєстрації хімічні речовини будуть розглядатися як недозволені для виробництва, імпорту, продажу і використання на території країн Європейського Союзу. Після завершення підготовчого періоду з 01.01.2009 Європейський Союз буде імпортувати хімічні субстанції та здійснювати їх реалізацію на ринку ЄС виключно після проведення відповідних процедур реєстрації та авторизації (надання дозволів). За попередніми оцінками експертів вартість реєстрації однієї хімічної речовини становитиме від 30 до 700 тис. євро залежно від особливостей характеристик речовини, витрат на формування реєстраційного досьє, підготовку технічної документації, тестування, лабораторних досліджень тощо. Відмова від здійснення реєстрації призведе до закриття доступу для продукції конкретної компанії на ринок Євросоюзу.» Україна не є країною-учасником Європейського союзу, а тому вимоги Регламенту REACH не поширюються товари, що постачаються в Україні Замовнику вітчизняними постачальниками (в т.ч. ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС»). Таким чином, вимога Тендерної документації про надання в складі тендерної пропозиції звіту про хімічні речовини, що входять до складу продукту, згідно з вимогами REACH є дискримінаційною щодо вітчизняних учасників Торгів, які виробляють/торгують на внутрішньому ринку, оскільки звіт REACH зможуть надати лише іноземні постачальники з країн-членів ЄС або експортери продукції в країни-члени ЄС. Вимогами чинного законодавства України поняття та необхідність надання звіту про хімічні речовини, що входять до складу продукту, згідно з вимогами REACH не передбачено. Більше того, навіть Регламентром REACH (ст. 14) не передбачено складання «звіту про хімічні речовини, що входять до складу продукту», адже в цьому документі Європейського союзу використовується поняття «звіт про хімічну безпеку». Тендерна документація не містить жодних критеріїв оцінки тендерної пропозиції в залежності від складу хімічних речовин в товарі, що підлягає закупівлі, або вимог до хімічного складу товару, а тому вважаємо, що вимога Тендерної документації про надання звіту про хімічні речовини, що входять до складу продукту націлена виключно на дискримінацію учасників, які бажають взяти участь у Торгах. Враховуючи викладене вище, вимогу Тендерної документації, зазначену в абз. 6 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації необхідно усунути як дискримінаційну, що порушує ст. ст. 3, 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та може бути наслідком корупційних діянь і зловживань або провокувати їх вчинення, а також неекономного витрачання державних коштів на придбання у постачальників товару до собівартості якого включено недоцільні витрати по виконанню необов’язкової в Україні процедури REACH. 2. Щодо усунення дискримінаційної вимоги Тендерної документації, що продажі запропонованої торгової марки мають бути не менше 10% ринку світових продаж, згідно з рейтингом IDC персональних комп’ютерів за 2015-2016 роки. Надати підтвердження з посиланням на офіційний сайт IDC (http://www.idc.com). (абз. 7 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації). Ця вимога Тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до учасників (в т.ч. ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС»), які виробляють/постачають якісну продукцію (персональні комп’ютери) вітчизняних торгових марок Brain, Everest, Patriot, Impression, PrimePC, DiaWest та ін. з технічним характеристиками, які відповідають Технічним вимогам Тендерної документації, які викладені в таблиці Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації. Згідно абз. 7 пункту 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації встановлено: «Учасник повинен у складі своєї пропозиції надати документи на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики Товару (персональних комп’ютерів)»… (абз.7) … «продажі запропонованої торгової марки мають бути не менше 10% ринку світових продаж, згідно з рейтингом IDC персональних комп’ютерів за 2015-2016 роки». Така вимога не розкриває жодні технічні, якісні та кількісні характеристики товару та спрямована виключно на дискримінацію учасників з метою недопущення до участі у Торгах товарів вітчизняного виробництва та українських торгових марок, які не беруть участі у рейтингах іноземної компанії IDC на її на офіційному сайті (http://www.idc.com). Чинним законодавством України не передбачено обов’язку для учасників Торгів брати участь у рейтингах іноземної компанії IDC на її на офіційному сайті (http://www.idc.com). Також варто зазначити, що за посиланням http://www.idc.com сайт виконаний на недержавній мові та за цим посиланням відсутній рейтинг під зазначеною в Тендерній документації назвою «Рейтинг IDC персональних комп’ютерів за 2015-2016 роки». Враховуючи викладене вище, вимогу Тендерної документації, зазначену в абз. 7 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації необхідно усунути як дискримінаційну, що порушує ст. ст. 3, 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та права українських учасників, які виробляють/постачають персональні комп’ютери вітчизняних торгових марок та не беруть участі у необов’язкових в Україні рейтингах іноземної компанії IDC. Викладені вище вимоги абз. 6-7 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги» Тендерної документації Торгів порушують права ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС» на рівноправну участь в Торгах та суперечить принципам публічних закупівель, які викладені в ст. ст. 3, 5 «Про публічні закупівлі»: недискримінація учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. У відповідності до ч. 9 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження (АМКУ) має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема: зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. У відповідності до абз. 1 ч. 2 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій (тобто до 03.11.2017 р.) Враховуючи викладене вище, керуючись ст. ст. 3, 5, 18, ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури публічної закупівлі ДК 021-2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апартна частина)» (Персональний комп’ютер)», згідно ідентифікатора закупівлі UA-2017-10-18-001038-a. 2. Зобов'язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області усунути дискримінаційні умови Тендерної документації публічної закупівлі ДК 021-2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апартна частина)» (Персональний комп’ютер)», згідно ідентифікатора закупівлі UA-2017-10-18-001038-a, зазначені в абз. 6-7 п. 7 Додатку №3 «Технічні вимоги», а саме виключити з переліку документів, що учасник повинен надати у складі своєї пропозиції на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики Товару (персональних комп’ютерів) наступні документи та вимоги: - звіт про хімічні речовини, що входять до складу продукту, згідно з вимогами REACH; - продажі запропонованої торгової марки мають бути не менше 10% ринку світових продаж згідно з рейтингом IDC персональних компютерів за 2015-2016 роки. Надати підтвердження з посиланням на офіційний сайт IDC (http://www.idc.com). Додатки: 1. Платіжне доручення про сплату за подання скарги відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі". 2. Копія тендерної документації на закупівлю за державні кошти код ДК 021-2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апартна частина)» (Персональний комп’ютер)». 3. Регламент (ЄС) Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (ЄЕС) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС. 4. Роздруківка публікації на офіційному сайті МЗС України http://mfa.gov.ua/ua/page/open/id/772. 5. Витяг з ЄДРПОУ щодо ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС» 6. Копія Протоколу про призначення керівника ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС» 7. Копія наказу про призначення керівника ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС» 8. Копія Статуту ТОВ «ОЛМАКС СІСТЕМС»
Опис причини скасування: Замовник задоволені вимоги до скарги
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.11.2017 15:11
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.11.2017 20:25
Автор: Олмакс Сістемс, Стаецкий Ярослав +380442391533 yaroslav_st@olmax.kiev.ua http://www.olmax.kiev.ua