-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» у закладах освіти підпорядкованих управлінню освіти Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області
50413200-5 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання»)
Торги не відбулися
264 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 320.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 320.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2022 09:14 - 13.02.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
399668908f874ed6a5e82e15716f542a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-01-000774-b.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Неправомірні дії Замовника при визначенні переможця процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 22.02.2022 14:52
- СКАРГА.docx 22.02.2022 14:52
- Рішення від 24.02.2022 №3811.pdf 05.04.2022 15:34
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.04.2022 № 958.pdf 14.04.2022 12:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.05.2022 № 4481.pdf 06.05.2022 14:48
- Рішення від 06.05.2022 № 4481.pdf 10.05.2022 12:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.02.2022 15:51
Дата розгляду скарги:
30.12.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.04.2022 15:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.05.2022 12:36
Вимога
Відхилено
дискримінація
Номер:
b32c74058b4b4cc8b74088d2f95fc7ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-01-000774-b.b1
Назва:
дискримінація
Вимога:
Згідно п. 3.Критерій: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям.
Вимагається ряд непередбачених законом кваліфікаційних вимог, а саме:
«п. 2.1.( в ТД повинно бути 3.1) Інформаційну довідку, складену в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів (надання послуг, аналогічних предмету закупівлі). Інформація надається про повністю виконаний договір, дія, якого закінчена.
Аналогічним вважається договір, предметом закупівлі якого є «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» (Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання).»
По даній вимозі виникає питання, чому саме «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» (Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання), а не може бути аналогічним договір тільки «Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання» за кодом 50413200-5 ?
п.2.2.( в ТД повинно бути 3.2) На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- Копії договорів, зазначених у довідці (у кількості не менше двох) стосовно надання аналогічних послуг у відповідності до предмету закупівлі з усіма додатками до договору, акти прийому-передачі наданих послуг (виконаних робіт), які підтверджують надання послуг аналогічних предмету закупівлі.
Щодо завірених (2-3 шт.) договорів на поставку аналогічного товару «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» (Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання).. Згідно пн.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником може вимагатися підтвердження досвіду виконання лише ОДНОГО аналогічного договору, а не кількох (2-3 шт).
Вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом та такою що порушує право Учасників на участь у тендері, на добросовісну конкуренцію та на відкритість на всіх стадіях закупівель.
Виходячи з вищезазначеного та з метою забезпечення законності, просимо внести зміни щодо кількості аналогічних договорів, а також внести зміни щодо вимоги аналогічного договору («Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» (Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання)), а саме, також вважати аналогічним договір - договір на «Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання» код 50413200-5 .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.02.2022 15:21
Вирішення:
Шановний учасник! Вимога по закупівлі ID: UA-2022-02-01-000774-b розглянута та не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Щодо визначення поняття «аналогічний договір» по предмету закупівлі та визначення коду закупівлі згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021-2015. Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Отже, предмет закупівлі визначено за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника - 50410000 – 2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Але, враховуючи, що код ДК 021-2015 5041000-2 має декілька підкодів якими встановлено надання різноманітних послуг з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, замовником уточнено які саме послуги є предметом закупівлі - 50413200-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює право замовника вимагати аналогічні договори, а не ідентичні, і ця позиція закріплена практикою розгляду скарг колегії АМКУ. Так, з рішень колегії АМКУ вбачається, що з метою реалізації принципу недискримінації коло визначення «аналогічних договорів» не слід «звужувати».
Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 3 Закону. «Аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож, з урахуванням правової природи договору аналогічним може бути визнаний будь який договір надання послуг. Однак, неврахування предмета закупівлі при віднесенні до категорії «аналогічних договорів» може спотворити результат державної закупівлі та призвести до неможливості виконання (з огляду на досвід та специфіку виконання тощо) договірних зобов`язань з боку учасника. Тобто, предмет закупівлі угруповується, враховуючи сферу застосування, в нашому випадку – надання послуг з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання. Вживання відповідного підходу збільшить конкуренцію та кількість учасників аукціону. Враховуючи наведені ознаки, аналогічним договором є договір подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі.
Визначення замовником предмету закупівлі відповідно до наказу №708 та деталізація, які саме послуги є предметом закупівлі, жодним чином не є дискримінаційною умовою.
Щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі та надання учасником копії договорів, зазначених у довідці (у кількості не менше двох).
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір». Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Статус вимоги:
Відхилено