-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги відмінено
62 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 624 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 624 000.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2022 18:27 - 27.02.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення порушення
Номер:
4dc6dc09cdfb44b4a412680f59d1298d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-31-003043-a.c4
Назва:
Вимога про усунення порушення
Вимога:
Доброго дня! Згідно вимоги тендерної документації, Учасник формує свою цінову пропозицію, згідно розрахунку який прописано в умовах тендерної документації. Питання стосується саме даного розрахунку. А саме, розрахунок містить поняття " Ц прогн.рдн. ".
Ц прогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить 2,85507 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) станом за 30 січня 2022 року за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті https://www.oree.com.ua з врахуванням коливання ціни в періоді постачання, замовник встановлює величину коливання ціни однакову для всіх учасників.
Просимо вказати , яке коливання ціни учасник повинен враховувати під час формування своєї цінової пропозиції . Вказати Діапозон "від" "до", або вказати відсоток . Оскільки Замовник заклав у Ц прогн.рдн. - лише ціну РДН , без урахування якогось коливання ціни. Просимо внести зміни у даний розрахунок.
Гарного дня!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.02.2022 10:22
Вирішення:
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу UA-2022-01-31-003043-a.c4 від 14.02.2022 року повідомляємо наступне:
Факти, наведені у Вашій вимозі, прийнято замовником до уваги. Найближчим часом до тендерної документації будуть внесені зміни в межах чинного законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога на умови закупівлі
Номер:
f47a3fdc19a448e4aa233a6c3ea939cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-31-003043-a.c3
Назва:
Вимога на умови закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Просимо надати детальний опис розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника, який описано у тендерній документації. А саме , згідно наведеного розрахунку у складі тендерної документації, визначено поняття - "Ц прогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить 2,85507 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) станом за 30 січня 2022 року за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті https://www.oree.com.ua з врахуванням коливання ціни в періоді постачання, замовник встановлює величину коливання ціни однакову для всіх учасників."
Просимо пояснити, яким чином Замовник обгрунтує та якими офіційними даними( ресурсами) користувався Замовник , стосовно визначення середньозваженої ціни на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) станом за 30 січня 2022 року за даними ДП «Оператор ринку» .
Оскільки з офіційного сайту ДП «Оператор ринку» - середньозваженої ціни на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) станом на 30 січня 2022 року - складає 2 ,21511 грн за 1 кВт*год без ПДВ. А Замовник вказує - станом на 30 січня 2022 року - 2,85507 грн за 1 кВт*год без ПДВ.
Вимагаємо усунити невідповідності, та привести тендерну документацію увідповідність ! Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.02.2022 10:14
Вирішення:
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу UA-2022-01-31-003043-a.c3 від 14.02.2022 року повідомляємо наступне:
Факти, наведені у Вашій вимозі, прийнято замовником до уваги. Найближчим часом до тендерної документації будуть внесені зміни в межах чинного законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Вимоги про усунення порушення
Номер:
de4fe634b05d41678dc7ee435c050c26
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-31-003043-a.a2
Назва:
Вимоги про усунення порушення
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією щодо цієї закупівлі, на нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України шляхом надання оригіналу чинного Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, аргументуємо наступним:
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарти ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015), ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013).
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Стосовно вимоги тендерної документації – надати сертифікат 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги», чинного на момент подачі тендерної пропозиції та виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), про відповідність системи менеджменту інформаційної безпеки учасника.
Даний стандарт інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001 розроблений за допомогою НБУ. Це адаптований європейський стандарт з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. ТОВ «Оператор енергії» займається виключно оптовою торгівлею електроенергією ( КВЕД 35.14), Замовником оголошено закупівлю код ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія. Вищезазначений сертифікат не має ніякого відношення до даної закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії постачання. Тому дана вимога є дискримінаційною. Просимо внести зміни в ТД та розширити коло можливих потенційних учасників процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2022 09:44
Вирішення:
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу UA-2022-01-31-003043-a.a2 від 09.02.2022 року повідомляємо наступне.
1. Відповідно до вимог додатку 3 до Тендерної документації учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України шляхом надання оригіналу чинного Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Відповідно до розділу 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 цей стандарт визначає вимоги до проектування, впровадження, підтримки та постійного вдосконалення системи управління інформаційною безпекою з урахуванням обставин організації. Цей стандарт також містить вимоги для оцінювання та оброблення ризиків інформаційної безпеки, пов’язаних з потребами організації. Вимоги, наведені в цьому стандарті, є загальними та можуть бути запроваджені для всіх організацій незалежно від типу, розміру та природи.
Твердження, що стандарти інформаційної безпеки ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) розроблені за допомогою НБУ та є адаптованими європейськими стандартами з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації не відповідає дійсності. Як зазначено у розділі 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 вимоги, наведені в цьому стандарті, є загальними та можуть бути запроваджені для всіх організацій незалежно від типу, розміру та природи. Надання відповідного Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки є підтвердженням того факту, що система управління інформаційною безпекою учасників забезпечує збереження конфіденційності, цілісності й доступності інформації.
Отже, з метою надійного захисту даних від спроби несанкціонованого доступу та забезпечення повного контролю за інформаційними ресурсами, а також відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону Замовник вимагає документального підтвердження учасниками проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги».
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням № 28480-р/пк-пз від 28.12.2021).
Отже, твердження учасника про дискримінаційність вищенаведених вимог є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсності. Дані вимоги тендерної документації жодним чином не порушують норми частини четвертої статті 22 Закону та статті 5 Закону.
Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
щодо сертифікатів ISO
Номер:
c83207b9c0944043ad7d5b316948eb94
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-31-003043-a.c1
Назва:
щодо сертифікатів ISO
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією щодо цієї закупівлі, на нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
Замовник у Додатку 3 Технічне завдання на закупівлю вимагає , надати учаснику :
1. документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату. На підтвердження чинної акредитації установи, яка видала сертифікат надати відповідний документ з підтвердженням відповідної сфери акредитації з усіма додатками.
2. сертифікат відповідності вимогам ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
3. Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України шляхом надання оригіналу чинного Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки.
4. надати підтвердження впровадження стандарту ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» шляхом подання копії діючого сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016), виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
5. На підтвердження запровадження Системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, аргументуємо наступним:
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності.
Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року №93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до Закону України ст.16, п.4, ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Вимога про надання вищезазначених сертифікатів не є впливовою кваліфікаційним критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі.
Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, зазначаємо, дана вимога, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки встановивши дану вимогу, можна припустити, що члени тендерного комітету лобіюють інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію.
Стосовно вимоги тендерної документації - надати документально підтвердити у складі своєї пропозиції проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» . Дані стандарти інформаційної безпеки ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. Ми займаємось виключно 35.14 Торгівля електроенергією; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Замовником оголошено закупівлю 09310000-5 Електрична енергія Вищезазначені сертифікати не мають ніякого відношення до даної закупівлі і ніяким чином не впливають, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії постачання. Тому дана вимога є дискримінаційною. Просимо внести зміни в ТД та розширити коло можливих потенційних учасників процедури закупівлі.
Наше Товариство добровільно пройшло сертифікацію і має діючі сертифікати ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»
Процедура сертифікації підприємства на відповідність ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), тому вважаємо дану вимогу дискримінаційною.
Також зазначаємо, що основана вимога до органів сертифікації – відповідність органу сертифікації вимогам відповідного стандарту CASCO (ISO17021- на системи менеджменту, ISO17065- на продукцію, ISO17020- органи інспектування, інші). Для перевірки такої відповідності органу сертифікації проводиться незалежне оцінювання компетенції. Оцінювання здійснюється різними способами. Найбільш поширеними є отримання акредитації та/або нотифікації, які носять добровільний характер ( https://sic-global.com/about-us-2/). Орган сам визначає спосіб оцінювання. В Україні діє Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» №2740-VIII від 06.06.2019 року, в якому вказано що акредитація в України носить добровільний характер. (Лист Міністерства Економічного розвитку і торгівлі України «щодо надання роз’яснення щодо сертифікації») Акредитація в НААУ носить характер підтвердження технічної компетенції. Отже, враховуючи вищевикладене, сертифікати можуть відповідати вимогам міжнародного стандарту та Українського стандарту. Те , що сертифікат виданий уповноваженим органом який має нотифікацію в міжнародній системі сертифікації або акредитацію в ООВ Національного агенства з акредитації України не впливає на зміст сертифікатів та тандерну пропозицію в цілому. Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, а саме замінити Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, встановлення наведених вище вимог в ТД є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, що унеможливлює підготувати свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог Документації і взагалі позбавляє участі у цьому тендері.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної
вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, частини
четвертої статті 5 Закону відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель згідно з частиною першою статті 5 Закону, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Просимо Замовника усунути дискримінаційні вимоги зазначені вище та привести
тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2022 10:20
Вирішення:
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу UA-2022-01-31-003043-a.c1 від 04.02.2022 року повідомляємо наступне.
1. Відповідно до вимог додатку 3 до Тендерної документації на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, що має бути чинним на дату подання пропозиції. Сертифікат ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники у складі пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ISO 9001:2015 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту). На підтвердження чинної акредитації установи, яка видала сертифікат надати відповідний документ з підтвердженням відповідної сфери акредитації з усіма додатками.
Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, відповідно до Розділу 4 та п.6.5 Розділу 6 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 №375, відповідно до підпунктів 36-39 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469, учасник (постачальник) повинен надавати послуги з постачання електричної енергії споживачам із дотриманням установлених показників якості. А замовник (споживач) має права на отримання послуг з постачання електричної енергії з дотриманням відповідних показників якості.
Відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» (Далі – Наказ від 21.12.2015 № 203) прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», гармонізований відповідним з міжнародним нормативним документом.
Отже, враховуючи вищезазначене, а також керуючись нормами абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник вимагає в учасників документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства.
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням №19422-р/пк-пз від 27.12.2019)
2. Відповідно до вимог додатку 3 до Тендерної документації технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Відповідно до пункту 33 частини 1 статті 1 Закону - технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля та клімат.
Відповідно до наказу від 21.12.2015 № 203 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», гармонізований відповідним з міжнародним нормативним документом.
Отже, керуючись вимогами законодавства у сфері захисту довкілля, виходячи з норм пункту 33 частини 1 статті 1 Закону, а також абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, відповідно до наказу ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 21.12.2015 № 203 та враховуючи, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, замовник вимагає від учасників надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням №1558-р/пк-пз від 13.02.2019)
3. Відповідно до вимог додатку 3 до Тендерної документації учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України шляхом надання оригіналу чинного Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Відповідно до розділу 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 цей стандарт визначає вимоги до проектування, впровадження, підтримки та постійного вдосконалення системи управління інформаційною безпекою з урахуванням обставин організації. Цей стандарт також містить вимоги для оцінювання та оброблення ризиків інформаційної безпеки, пов’язаних з потребами організації. Вимоги, наведені в цьому стандарті, є загальними та можуть бути запроваджені для всіх організацій незалежно від типу, розміру та природи.
Твердження, що стандарти інформаційної безпеки ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) розроблені за допомогою НБУ та є адаптованими європейськими стандартами з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації не відповідає дійсності. Як зазначено у розділі 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 вимоги, наведені в цьому стандарті, є загальними та можуть бути запроваджені для всіх організацій незалежно від типу, розміру та природи. Надання відповідного Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки є підтвердженням того факту, що система управління інформаційною безпекою учасників забезпечує збереження конфіденційності, цілісності й доступності інформації.
Отже, з метою надійного захисту даних від спроби несанкціонованого доступу та забезпечення повного контролю за інформаційними ресурсами, а також відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону Замовник вимагає документального підтвердження учасниками проходження сертифікації їхньої діяльності та відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника торгів вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги».
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням № 28480-р/пк-пз від 28.12.2021)
4. Відповідно до вимог додатку 3 до Тендерної документації з метою формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій учасник у складі пропозиції повинен надати підтвердження впровадження стандарту ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» шляхом подання копії діючого сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016), виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Задля недопущення порушення в процесі проведення закупівлі вимог Закону України «Про запобігання корупції», керуючись нормами абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, а також враховуючи, що очікувана вартість цієї закупівлі перевищує 20 млн. грн. з метою формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій замовник вимагає від учасників надання підтвердження впровадження стандарту ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням №1543-р/пк-пз від 28.01.2021)
5. На підтвердження запровадження Системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та посвідчувати відповідність учасника системі управління охороною здоров’я та безпекою праці вимогам визначеного стандарту ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018).
ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» – це міжнародний стандарт, який установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації (незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності), яка прагне створити, впровадити й забезпечити функціювання системи управління ОЗіБП, щоб покращити охорону здоров’я і безпеку праці, унеможливити небезпеки та зменшити ризики у сфері ОЗіБП (охоплюючи системні недоліки), реалізувати можливості у сфері ОЗіБП, а також реагувати на невідповідності в системі управління у сфері ОЗіБП, пов’язані з її функціюванням. Організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації.
Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП.
Стандарт ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» прийнятий з 01.01.2021 року відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019 р. № 502.
Наявність в суб’єкта господарювання сертифікату ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) гарантує доведене результативне функціонування на підприємстві системи управління якості, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці, а також засвідчує, що систему управління якістю, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці, впроваджену на підприємстві - було перевірено органом сертифікації та встановлено її відповідність вимогам міжнародного стандарту. Таким чином Учасник торгів підтверджує свою здатність надавати Замовнику послуги, які задовольняють його вимоги, які ґрунтуються на нормах діючого законодавства.
Отже, керуючись нормами пункту 33 частини 1 статті 1 Закону, відповідно до наказу наказу ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019 р. № 502 та в умовах триваючої епідемії коронавірусної хвороби (COVID-19) на підтвердження запровадження Системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці учасник має надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням №14959-р/пк-пз від 02.07.2021)
6. Замовник на вимагає від учасників підтвердження ними сертифікації продукції.
Отже, твердження учасника про дискримінаційність вищенаведених вимог та обмеження конкуренції є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності. Дані вимоги тендерної документації жодним чином не порушують норми частини четвертої статті 22 Закону та статті 5 Закону.
Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.02.2022 15:15