-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги із заправки картриджів, послуги з регенерації картриджів
Торги відмінено
71 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 355.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 355.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2022 12:46 - 04.02.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні вимоги, що міститься в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
434c0c1f29c5453cb8243d79885fc026
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-31-005158-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги, що міститься в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Доброго дня!
1. В Розділі 2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено, що Учасник у складі пропозиції до початку аукціону надає документи на підтвердження відповідності його пропозиції технічним вимогам замовника, а саме:
2.3. Необхідно надати у складі своєї пропозиції оригінал листа у формі електронного документу від виробника запропонованих витратних матеріалів, в якому буде підтверджена виробником гарантія на запропонований товар, сертифікація виробництва витратних матеріалів за стандартами ISO 14001 та ISO 9001, а також повинно бути зазначено, що Учасник має статус авторизованого партнера та має право використовувати дані витратні матеріали. Даний лист повинен бути наданий у формі електронного документу, складений українською мовою, адресований Замовнику торгів, містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2022 року.
та
2.6. Гарантійний лист за підписом Учасника про:
- гарантійні обов’язки на запропоновані витратні матеріали та запчастини - не менше 12 місяців.
По-перше, предметом закупівлі є ПОСЛУГИ із заправки картриджів, ПОСЛУГИ з регенерації картриджів, а не ТОВАРИ - витратні матеріали та запчастини.
Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Згідно з п. 3 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються: інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Відповідно п. 24 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі.
Отже, в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі та пропозиції учасника спрощеної закупівлі повинні міститись виключно інформація щодо предмета закупівлі, яким є ПОСЛУГИ із заправки картриджів, ПОСЛУГИ з регенерації картриджів, а не витратні матеріали та запчастини для заправки картриджів, які є Товаром та не є предметом закупівлі.
Таким чином, умова щодо надання будь-яких документів виробника на товар витратні матеріали та запчастини, які будуть використовуватись під час надання послуги з заправки та відновлення картриджів не відповідає вимогам законодавства та є дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки зазначені витратні матеріали Учасник може купувати не у безпосереднього виробника, а у посередника.
По-друге, Замовник ставить умову про надання учасником документів виробників, тобто третіх осіб. Учасник може надавати документи стосовно себе та своєї господарської діяльності та жодним чином не повинен залежати від волевиявлення третіх осіб щодо надання ними певних документів.
По-третє, Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить переліку витратних матеріалів, запчастин та вимог до них та, як вже зазначалось, взагалі не мають відношення до предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, просимо привести Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідність до вимог законодавства та виключити дискримінаційні умови Пункту 2.3 та Пункту 2.6. Розділу 2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо надання оригінала листа третьої особи та гарантійного листа учасника, які не стосуються ПРЕДМЕТА закупівлі.
2. В Розділі 2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено, що Учасник у складі пропозиції до початку аукціону надає документи на підтвердження відповідності його пропозиції технічним вимогам замовника, а саме:
2.5. «… Розташування надавача послуг має бути в радіусі 2 км від місця знаходження Замовника, про що учасник надає гарантійний лист в якому наявне фото з google maps».
Зазначена вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, порушуючи Принципи здійснення публічних закупівель з огляду на наступне:
По-перше площа міста Черкаси становить 75 км², що в порівнянні з містом Київ - 835,58 км² є не великою, а тому з одного кінця міста до іншого можна дістатися за 20 хвилин.
По-друге однією із вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі є здійснення надання послуг протягом 6 годин з моменту отримання заявки від Замовника в телефонній чи письмовій формі, на що по м. Черкаси радіус від місця знаходження Замовника ніяк не впливає.
Враховуючи викладене, просимо привести Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у відповідність до вимог законодавства та виключити дискримінаційну умову Пункту 2.5 Розділу 2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо розташування надавача послуг в радіусі 2 км від місця знаходження Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.02.2022 16:51
Вирішення:
Вельми шановний учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови спрощеної процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту умов оголошення, яка не суперечить законодавству.
Якщо Учасник не використовує витратні матеріали, які підтверджуються сертифікацією виробництва витратних матеріалів за стандартами ISO 14001 та ISO, то йому нічого не заважає, розширити свій асортимент шляхом співпраці з іншими виробниками, звісно, якщо є бажання співпраці.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, вимоги до нього, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі та специфіку/мету його використання.
Всі вимоги закупівлі в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки предмету закупівлі, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО», а також особистий досвід. Вами не доведено як саме Вас умови спрощеної процедури закупівлі дискримінують, дані умови може виконати понад 3 (три) Учасника (інформація наявна в електронній системі закупівель), отже конкуренція є, як наслідок дискримінація – відсутня. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов спрощеної процедури закупівлі в цій частині. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:
Відхилено