• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 03220000-9 – Овочі, фрукти та горіхи (Буряк, капуста качанна, морква, цибуля)

Торги не відбулися

355 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 775.00 UAH
Період оскарження: 28.01.2022 20:14 - 04.03.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації

Номер: 190ee5b90d3b4f728a9ac2421b53c8bb
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-28-006651-c.a1
Назва: СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення UA-2022-01-28-006651-c, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 28 січня 2022 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-28-006651-c ) Замовником - Дар’ївською сільською радою Херсонського району Херсонської області було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю овочів (Буряк, капуста качанна, морква, цибуля) Код ДК 021:2015: 03220000-9 – Овочі, фрукти та горіхи. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 14 лютого 2022 00:00. Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.. Отож, ця скарга подана з дотриманням строків, встановлених частиною восьмою статті 18 Закону, а отже може бути прийнята органом оскарження до розгляду. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження: Скаржник є суб’єктом господарювання, який провадить господарську діяльність із постачання харчових продуктів, які є предметом цієї закупівлі. Скаржник зареєстрований як оператор ринку харчових продуктів у встановленому законодавством порядку, має експлуатаційний дозвіл, а отже документально підтверджене право на здійснення діяльності, пов’язаної із обігом харчових продуктів – що відповідає суті правовідносин, які мають виникнути на підставі договору про закупівлю в разі завершення оскаржуваної процедури закупівлі. Скаржник має намір взяти участь у оскаржуваної процедури закупівлі. Проте під час вивчення тендерної документації замовника нами було виявлено, що тендерна документація, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу для проведення оскаржуваної процедури закупівлі містить ряд дискримінаційних умов. Дискримінаційні умови, закладені Замовником до тендерної документації, дискримінують нас як учасника відкритих торгів та унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що проводиться замовником. Вищевикладене доводить, що замовник своїм рішення про затвердження тендерної документації в існуючій редакції порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, а отже у Скаржника є всі підстави для подання цієї скарги. На нашу думку, умови, викладені у тендерний документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного. 1. У відповідності до підпункту 13 пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації Замовника учасник має надати: «13. Наказ про реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів та скан-копія оригіналу листа про реєстрацію потужності (пункт 4.4. наказу Мінагрополітики від 10.02.2016 №39; частина 6 статті 25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів») – для постачальників сировини або харчових продуктів, які є саме учасниками даної закупівлі». Скаржник звертає увагу Колегії, що оригінал Наказу про реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів знаходиться у органів Держпродспоживслужби та не надається операторам ринку. Скаржник зі свого боку звертався до органів Держпродспоживслужби щодо отримання копії цього Наказу та отримав у відповідь Витяг із Наказу про реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів, якій містить усю необхідну інформацію про реєстрацію потужності саме Скаржника, як оператора ринку харчових продуктів, але не містить текст усього Наказу, зокрема стосовно потужностей інших операторів ринку, які не мають жодного відношення до Скаржника. Разом з тим, вказаний пункт не передбачає можливості надання Витягу із Наказу замість самого Наказу, тому пропозиція Скаржника може бути відхилено за ненадання саме Наказу. Коло учасників фактично обмежено лише тими особами, які отримали у органів Держпродспоживслужби саме Наказ про реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів, що суттєво обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та позбавляє можливості прийняти участь у закупівлі учасників які мають Витяг з Наказу, а не сам Наказ, у тому числі й Скаржника. Така вимога замовника є безпідставною та необґрунтованою. Просимо з метою захисту порушених прав та законних інтересів скаржника зобов’язати замовника внести зміни в цій частини Тендерної документації. 2. У відповідності до підпункту 14 пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації Замовника учасник має надати: «14. Скан-копія отриманого учасником процедури закупівлі акту перевірки міжрайонними, або районними, або міськими, або обласними управліннями/відділами ГУ ДПСС в області додержання вимог законодавства про харчові продукти операторами ринку (учасника торгів), які здійснюють постачання сировини та харчових продуктів (наказ Мінагрополітики від 08.08.2019 №447). Акт має бути складений не раніше 01.11.2021 р. та підтверджувати додержання учасником вимог законодавства про харчові продукти у тому числі стосовно виробничих та/або складських приміщеннях, а також не менше ніж двох автомобілів, які будуть використовуватись у виробництві та/або зберіганні, а також перевезенні предмету закупівлі, обов’язковою позначкою «так» за результатами перевірки відповідності гігієнічним вимогам до транспортних засобів щодо їх розміщення, для мінімізування ризику їх забруднення.». Скаржник має Акт перевірки міжрайонними, або районними, або міськими, або обласними управліннями/відділами ГУ ДПСС в області додержання вимог законодавства про харчові продукти операторами ринку, але цей Акт не містить «позначки «так» за результатами перевірки відповідності гігієнічним вимогам до транспортних засобів щодо їх розміщення, для мінімізування ризику їх забруднення». При цьому цей Акт підтверджує дотримання Скаржником вимог законодавства про харчові продукти, у тому числі дотримання гігієнічних вимог до транспортних засобів та не містить жодних порушень. Скаржник звертає увагу Колегії, що Акт перевірки міжрайонними, або районними, або міськими, або обласними управліннями/відділами ГУ ДПСС в області додержання вимог законодавства про харчові продукти операторами ринку складається і видається органом державного контролю, а тому Скаржник не може впливати на зміст цього документу або ставити вимоги державному органу контролю відобразити у ньому позначки «так» у конкретних пунктах. Також повідомляємо, що Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08 серпня 2019 року № 447 затверджено форму Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (яка знаходиться у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0963-19#n14), відповідно до якої взагалі не передбачено пункту щодо «перевірки відповідності гігієнічним вимогам до транспортних засобів щодо їх розміщення, для мінімізування ризику їх забруднення» та відповідно місця для позначки «так». Коло учасників фактично обмежено лише тими особами, які мають Акт перевірки міжрайонними, або районними, або міськими, або обласними управліннями/відділами ГУ ДПСС в області додержання вимог законодавства про харчові продукти операторами ринку з зазначеною позначкою, що суттєво обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та позбавляє можливості прийняти участь у закупівлі учасників, які мають Акт без зазначеної позначки, у тому числі й Скаржника. Така вимога замовника є безпідставною та необґрунтованою. Просимо з метою захисту порушених прав та законних інтересів скаржника зобов’язати замовника внести зміни в цій частини Тендерної документації. З огляду на вищезазначене, Скаржник має всі підстави вважати, що його права як учасника публічних закупівель та законні інтереси порушені внаслідок неправомірних дій та протиправних прийнятих рішень Замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, які перешкоджають участі Скаржника у цій закупівлі та унеможливлюють запропонування якісних товарів за найвигіднішою ціною, та тим самим обмежують коло потенційних учасників. У зв’язку з чим, Скаржник змушений звернутися до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересі. Враховуючі викладене та керуючись статею 3, 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ПП «Никольтрейд» до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути вищезазначені порушення, усунути дискримінаційні умови Тендерної документації та внести відповідні зміни до закупівлі. Додатки: 1. Запит про надання Наказу про реєстрацію потужностей Никольтрейд. 2. Відповідь та Витяг з Наказу про реєстрацію потужностей Никольтрейд. 3. Акт перевірки щодо додержання вимог законодавства.
Дата розгляду скарги: 21.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2022 10:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.02.2022 17:51
Дата виконання рішення Замовником: 28.02.2022 18:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: до тендерної документації на закупівлю Код ДК 021:2015: 03220000-9 – Овочі, фрукти та горіхи (Буряк, капуста качанна, морква, цибуля згідно з оголошенням № UA-2022-01-28-006651-c 1. У пункт 13 Додаток 3 тендерної документації викласти в наступній редакції: Наказ про реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів та скан-копія оригіналу листа про реєстрацію потужності (пункт 4.4. наказу Мінагрополітики від 10.02.2016 №39; частина 6 статті 25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів») – для постачальників сировини або харчових продуктів, які є саме учасниками даної закупівлі або лист- роз’яснення.
Автор: Приватне підприємство «Никольтрейд», Микола Чередниченко +380501752397 cherednichenko.nv@ukr.net