• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

302 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 510.00 UAH
Період оскарження: 28.01.2022 16:21 - 09.02.2022 00:00
Скарга
Скасована

скарга на рішення про відхилення

Номер: 6e2e7dbe6aa2400ea1246b6a58bafd15
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-28-005826-c.b3
Назва: скарга на рішення про відхилення
Скарга:
скарга на рішення про відхилення
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 23.02.2022 11:36
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ», Пархомець Олена Володимирівна 380676414378 Olena.Parhomets@rvgaszbut.104.ua
Скарга
Скасована

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: d853c9d097824b7c9dd0afa10b0e1fc6
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-28-005826-c.b2
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Замовником торгів, Вараським ліцеєм №5 Вараської міської територіальної громади Рівненської області, було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-28-005826-c. Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕГАЗ ЗБУТ» (надалі - Скаржник) взяли участь у відповідному тендері та згідно вимог ТД подали тендерну пропозицію. Предметом закупівлі є – за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія. Відповідно до ч.1 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. За результатами проведеного електронного аукціону найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією є пропозиція ТОВАРИСТВОЗ ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ» (39589441). В тендерній документації, а саме в розділі 1 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що всі документи тендерної пропозиції та документи, які готує Учасник/Переможець процедури закупівлі, подають в електронному вигляді через електронну систему закупівель у вигляді електронних документів чи сканованих оригіналів документів або посвідчених учасником копій (у разі відсутності оригіналу документа, про що Учасник додатково інформує Замовника у вигляді довідки довільної форми, складеної відповідно до вимог Тендерної документації) Уповноваженою особою проведено розгляд пропозиції учасника та визначено, що всупереч вимогам тендерної документації в складі пропозиції учасника відсутня довідка довільної форми, що усі документи тендерної пропозиції та документи, які готує учасник/переможець закупівлі, подають в електронному вигляді через електронну систему закупівель у вигляді електронних документів чи сканованих оригіналів документів або посвідчених учасником копій у разі відсутності оригіналу документа. Також Учасником не повідомлено, які саме документи надаються у вигляді належним чином посвідчених копій. У зв’язку із вище викладеним, Замовником було прийнято рішення відхилити нашу пропозицію відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), через невідповідність учасника закупівлі встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Скаржник не може погодитися з даним рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, норми Закону України «Про публічні закупівлі» та умови тендерної документації. Подання інформації та документів учасниками здійснюється відповідно до частини 8 ст. 12 Закону в електронному вигляді через електронну систему закупівель, під час проведення процедури закупівлі, вимоги Замовника щодо оформлення документів в паперовому вигляді заборонено. Частиною 3 ст.22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 15 статті 29 Закону передбачено право Замовника щодо підтвердження інформації, наданої учасником, проте у спосіб звернення до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Ключовою умовою є те, що вимоги щодо інформації, яку зобов'язаний надати учасник, має передбачати законодавство. У випадку, якщо в тендерній документації серед документів, що вимагаються від учасника, міститься вимога надати будь-який документ, який відповідно до чинного законодавства не є обов’язковим для отримання його суб’єктом господарювання, відсутність такого документу у складі тендерної пропозиції учасника не може бути визнана невідповідністю умовам тендерної документації. Пункт щодо невідповідності іншим вимогам, до учасника, що передбачені чинним законодавством та встановлені тендерною документацією, стосується виключно вимог до учасника та передбачає обов’язкову наявність правової норми, якою такі вимоги закріплені на рівні законодавства. Відсутність довідки про те чи додані копії до тендерної пропозиції ніяким чином не свідчить про відповідність/невідповідність самого учасника вимогам законодавства, закінчуючи тим, що цей документ прямо не передбачений жодною правовою нормою та, відповідно не є обов’язковим Проте, у даному випадку, Замовник у протоколі №25 від 17.02.2022 року вказує на те, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам встановленим тендерною документацією, а відхиляє пропозицію у зв’язку із тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Така підстава як невідповідність тендерній документації взагалі відсутня в Законі. Перелік цих підстав — вичерпний, і вони імперативні. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплюються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, зокрема такі як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Пропозиція ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ» у закупівлі UA-2022-01-28-005826-c була найвигіднішою за ціною, відхилення її за такою малозначною підставою, як ненадання даної довідки, не впливає на результат торгів – порушується принцип максимальної економії. Отже, відхилення Замовником пропозиції ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ» у закупівлі UA-2022-01-28-005826-c є як порушенням принципів здійснення публічних закупівель, так і порушенням прав і законних інтересів учасника ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ». Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1. про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюдення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2. про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь які дискримінаційні умови (у тому числі ті що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації) привести тендерну документацію із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі зазначеного, керуючись ст.5,18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовника Вараський ліцей №5 Вараської міської територіальної громади Рівненської області в електронній закупівлі UA-2022-01-28-005826-c щодо відхилення пропозиції ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ». 3. Зобов’язати Замовника Вараський ліцей №5 Вараської міської територіальної громади Рівненської області в електронній закупівлі UA-2022-01-28-005826-c скасувати протокол Уповноваженої особи від 17.02.2022 року №25, яким відхилив пропозицію учасника закупівлі за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015-09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ» та рішення від 17.02.2022 року №25 про визначення Товариство з обмеженою відповідальністю «Рівненська обласна енергопостачальна компанія», переможцем процедури закупівлі - ДК 021:2015-09310000-5- Електрична енергія (Електрична енергія), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-28-005826-c. ДИРЕКТОР Леонід КОШЕЛЬНИК
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 23.02.2022 09:08
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ», Пархомець Олена Володимирівна 380676414378 Olena.Parhomets@rvgaszbut.104.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога скасувати рішення про відхилення

Номер: 346b2071b92c4f578ad04e8b967be502
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-28-005826-c.c1
Назва: Вимога скасувати рішення про відхилення
Вимога:
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або 9 документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, вимгаємо скасуват рішення замовника згідно протоколу №25 від 17.02.2022 року щодо відхилення пропозиції ТОВ "РІВНЕГАЗ ЗБУТ"
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу повідомляємо наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вичерпний перелік інформації та/або документів, що подані у тендерній пропозиції, щодо яких можливо усунення невідповідностей учасниками протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Відповідно до частини 16 статті 29 Закон України «Про публічні закупівлі» замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Тобто, усувати невідповідності, з наданням учаснику 24 години на виправлення помилок, можна щодо вичерпного переліку інформації та/або документів вказаних вище. Відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства. Частина 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» каже про те, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Оскільки, Ваша вимога щодо надання 24 години на усунення невідповідностей не стосується зазначених Законом України «Про публічні закупівлі» невідповідностей частини 16 статті 29 Закону, замовник, за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ», має усі правові підстави для її відхилення через те, що тендерна документація не відповідає встановленим замовником вимогам.
Статус вимоги: Не задоволено