Місцезнаходження замовника: 18000, м. Черкаси, вул. Слави, 1; категорія замовника – відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; Вид закупівлі: відповідно до абз.1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі - відповідно до тендерної документації; Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту.
Завершена
300 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:28.01.2022 15:47 - 10.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
А у відгуку посилання на веб-портал навіщо?
Номер:06a2fd89a08249d395ff444a3d0eaa7f
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-28-011165-b.b3
Назва:А у відгуку посилання на веб-портал навіщо?
Вимога:
Якщо учасник не укладав договір через веб-портал? Або якщо Замовника вже ліквідовано чи реорганізовано, як отримати новий відгук з посиланням на веб-портал? У нас є відгук від Замовника, а посилання ми можемо Вам вказати у довідці, самі подивитесь, що такий договір було укладено!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:02.02.2022 10:31
Вирішення:Відповідно п.5.1.2. ч.5 Розділу III тендерної документації на підтвердження наявності в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал позитивного відгуку щодо надання аналогічних послуг, а також копію договору надання таких послуг за вищевказаним відгуком разом копіями документів (документу), що підтверджують фактичне виконання аналогічного договору. Аналогічними вважаються послуги з фізичної охорони музеїв за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги та інформація про укладення такого договору повинна міститись в електронній системі закупівель. (Фактичне виконання договору та посилання на веб-портал Уповноваженого органу, на якому міститься інформація про укладення такого договору обов’язково вказати у відгуці).
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Так, згідно ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, частина четверта статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім того, частиною четвертою статті 5 Закону визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тому тендерні пропозиції для участі у закупівлі, що проводиться замовником, мають право подавати всі заінтересовані особи, які можуть запропонувати послуги, що відповідають потребам замовника встановленим до якості послуг.
В свою чергу тендерна документація, розроблена замовником для проведення цих відкритих торгів, відповідає вимогам статті 22 Закону та не містить жодних вимог, які можуть обмежити конкуренцію та/або призвести до дискримінації учасників, в тому числі що можуть дискримінувати заявника або будь-якого іншого потенційного учасника закупівлі.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Так, принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час оцінки перспектив оскарження необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди.
Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність)
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Реквізити для забезпечення
Номер:390df0703cc541479aa139b0b4b94b1f
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-28-011165-b.b2
Назва:Реквізити для забезпечення
Вимога:
Ви вимагаєте забезпечення, а реквізитів не надали жодних! Як оформлювати гарантію??? Внесіть зміни в ТД та вкажіть реквізити для оформлення забезпечення!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:02.02.2022 10:28
Вирішення:Згідно п.15 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються такі відомості як розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Окрім цього, відповідно ч.1 ст. 25 вищезазначеного закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Тобто Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено зазначення в тендерній документації реквізитів забезпечення тендерних пропозицій, а отже підстав для внесення змін до тендерної документації у Замовника відсутні.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:3599b3e693fe412e8255b764b49a87b5
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-28-011165-b.c1
Назва:Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією є визначення аналогічного договору, а саме:
"Аналогічними вважаються послуги з фізичної охорони музеїв за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги та інформація про укладення такого договору повинна міститись в електронній системі закупівель. (Фактичне виконання договору та посилання на веб-портал Уповноваженого органу, на якому міститься інформація про укладення такого договору обов’язково вказати у відгуці)."
Данне визначення є дискримінаційним. Так як визначення аналогічного договору укладеного з музеєм звужує коло учасників які мають можливість прийняти участь.
Наше Товариство не однаразово приймає участь в публічних закупівлях і надає послуги різним Замовникам в розумінні закону України про Публічні закупівлі (Наприклад Укрпошта, Університети, Державні казначейські служби та інші державні установи).
В звязку з чим просимо прибрати визначення аналогічний договір такий як укладений з музеями, та хочаб замінити на аналогічний договір що укладений за результатами закупівель або з дрежавними установами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:31.01.2022 13:57
Вирішення:Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність», визначено, що охорона майна - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності визначених власником і належних йому будівель, споруд, територій, акваторій, транспортних засобів, валютних цінностей, цінних паперів та іншого рухомого і нерухомого майна, з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого власником доступу до нього та забезпечення здійснення власником цього майна всіх належних йому повноважень стосовно нього.
Водночас, згідно статті 1 Закону України «Про музеї та музейну справу» визначено поняття охорони музеїв, що це система правових, організаційних та фінансово-економічних заходів, що забезпечують недоторканність музейного приміщення і музейного зібрання, що в свою чергу визначено як (музейне зібрання) сукупність музейних колекцій та музейних предметів, а також пов'язаних з ними бібліотечних фондів, архівів, каталогів та наукової документації музею.
Згідно ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Оскільки послуги, що закуповуються для потреби КЗ "Черкаський обласний краєзнавчий музей" ЧОР є саме послугами для забезпечення охорони музею, а отже у Замовника є об’єктивні та обґрунтовані підстави вимагати від потенційних учасників документального підтвердження наявності досвіду саме з фізичної охорони музеїв, а небудь-якого іншого майна/території. А тому скарга задоволенню не підлягає.
Окрім цього, що згідно п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Ви ж у свою чергу ніяким чином не довели що права Вас як учасника порушені та умови є дискримінаційними.
Якщо Учасник виявив вимоги, що на його думку є дискримінаційними чи такими, що порушують його права, відповідно до ст. 18 Закону він може подати скаргу до органу оскарження. Кваліфікація дискримінаційних умов тендерної документації належить виключно до повноважень Антимонопольного комітету України.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі.
Отже, вимога про наявність в учасника зазначених аналогічних договорів є цілком обґрунтованою, та не може бути виключена з Тендерної документації.