-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бухгалтерські та аудиторські послуги
Торги не відбулися
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2022 13:53 - 10.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ
Номер:
061ece20a52141418cd6225dd522b864
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-28-003542-c.b1
Назва:
КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ
Вимога:
Розділом І «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ» Додатку 3 Тендерної документації закупівлі №UA-2022-01-28-003542-c (замовник - Державна іпотечна установа) встановлено, що Аудиторська фірма, обрана для проведення аудиту фінансової звітності, повинна відповідати вимогам Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі – Закон про аудит) та наступним критеріям відбору суб'єктів аудиторської діяльності, зокрема,
• суб'єкт аудиторської діяльності повинен мати досвід надання аудиторських послуг не менше 20 років.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством не передбачено положення про наявність у суб’єкта аудиторської діяльності досвіду на менше 20 років, що є обов’язковим для надання аудиторських послуг.
Так, зокрема, згідно з положеннями п. 5 Порядку ведення Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (затв. Наказом Мінфін від 19.09.2018 № 766) до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» вносяться відомості про суб’єктів аудиторської діяльності, відомості про яких внесені до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності» та які (в яких):
пройшли перевірку контролю якості аудиторських послуг, здійснену Інспекцією із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю відповідно до вимог Закону, або мають чинне Свідоцтво про проходження перевірки системи контролю якості, видане Аудиторською палатою України до дати введення в дію Закону;
мають чинний договір страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами, укладений відповідно до типової форми договору страхування, затвердженої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з Органом суспільного нагляду за аудиторською діяльністю;
оприлюднюють звіт про прозорість за попередній рік не пізніше 30 квітня року, що настає за звітним;
за основним місцем роботи працює не менше п’яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше десяти осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
Як вбачається з наведеного, вимога про наявність досвіду не менше 20 років відсутня. Відсутня така вимога і в ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Таким чином, вимога тендерної документації щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності досвіду надання аудиторських послуг не менше 20 років є дискримінаційною та такою, що штучно та безпідставно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, тим самим порушуючи вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
З вказаного вище слідує, що Державна іпотечна установа порушила принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, передбачені Законом.
Враховуючи вищезазначене, керуючись положеннями ст.ст. 5, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
усунути порушення законодавства під час проведення закупівлі №UA-2022-01-28-003542-c та внести зміни до Тендерної документації шляхом видалення з Розділу І «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ» Додатку 3 критерію відбору суб'єктів аудиторської діяльності, згідно якого суб'єкт аудиторської діяльності повинен мати досвід надання аудиторських послуг не менше 20 років.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.02.2022 18:29
Вирішення:
Державна іпотечна установа є єдиною в Україні установою другого рівня з фінансування іпотеки житла. Основною метою діяльності Установи є рефінансування іпотечних кредиторів (банків і небанківських фінансових установ, які провадять діяльність з надання забезпечених іпотекою кредитів), у тому числі за рахунок коштів, що надійшли від розміщення цінних паперів, здійснення операцій фінансового лізингу об’єктів житлової нерухомості. Так, предметом діяльності Установи зокрема є:
придбання, відчуження, управління та здійснення інших операцій з іпотечними та іншими активами відповідно до законодавства;
надання фінансових кредитів, виконання зобов’язань за якими забезпечено іпотечними та іншими активами;
випуск, емісія цінних паперів та організація їх обігу;
фінансовий лізинг щодо об’єктів житлової нерухомості відповідно до законодавства;
здійснення функцій замовника будівництва житла;
розроблення та впровадження стандартів, норм і процедур іпотечного кредитування та лізингу з метою зменшення ризиків учасників ринку.
Установою на сьогоднішній день реалізується державна програма «Забезпечення поліцейських та осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту житлом на умовах фінансового лізингу», відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2018 №1201. Установа успішно реалізує програму з 2019 року, яка діє по всій території України.
Таким чином, на сьогоднішній день Установою супроводжується значний за обсягами портфель іпотечних кредитів, як рефінансованих так і набутих іпотечних кредитів, та портфель операцій фінансового лізингу. Також, Установа є емітентом значного об’єму гарантованих державою облігацій.
Крім того, на сьогоднішній день за наслідками банківських криз Установу залучено до значної судових проваджень з залученням в якості третіх осіб зокрема Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України та інших державних органів виконавчої влади країни.
З огляду на вказане вище, Установі вкрай необхідно залучити до надання аудиторських послуг аудиторську компанію з значним досвідом, знаннями та відповідними процедурами до надання послуг з усіма наявними в Установі фінансовими інструментами.
Також звертаємо Вашу увагу, що на ринку аудиторських компаній, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, налічується більш як 12 компаній, які мають досвід надання аудиторських послуг не менше 20 років, що складає більше 15% від їх загальної кількості. Вказаний критерій не є дискримінацією стосовно компаній, на послуги яких розраховує ДІУ.
Статус вимоги:
Відхилено