• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки за кодом CPV за ДК 021:2015-50310000-1(послуги із заправки та відновлення картриджів і ремонту офісної техніки місцевих загальних судів міста Харкова, Харківської області та територіального управління ДСА України у Харківській області)

Завершена

2 130 317.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 303.17 UAH
Період оскарження: 28.01.2022 13:01 - 09.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ISO 45001

Номер: 0a0cafe431b840b5962cfb8004c2843e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-28-002951-c.a2
Назва: ISO 45001
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2022-01-28-002951-c, за предметом Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки за кодом CPV за ДК 021:2015-50310000-1(послуги із заправки та відновлення картриджів і ремонту офісної техніки місцевих загальних судів міста Харкова, Харківської області та територіального управління ДСА України у Харківській області), на підставі ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. У Тендерній документації встановлено вимогу надати: «Копії сертифікату ISO 45001:2019 на системи управління охороною здоров'я та безпекою праці, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій» Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001. Зазначений стандарт стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартам і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» «Про скасування національних нормативних документів» №500 від 29 грудня 2017 року з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні». Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.» Тобто, вимога про надання вищезазначеного сертифікату не є впливовим критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі, а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. Оскільки, встановивши таку вимогу, можна припустити, що члени тендерного комітету лобіюють інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію. Ми на добровільній основі пройшли сертифікацію і маємо діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», а вимога надати Сертифікат ISO 45001 носить дискримінаційний характер стосовно нашого підприємства та інших потенційних учасників в закупівлі витратних матеріалів. Так як процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO 45001 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах. Також в умовах Тендерної документації зазначено, що сертифікати мають бути видані лише на учасника процедури закупівлі і відсутня можливість подання в складі тендерної пропозиції чинних сертифікатів ISO (ДСТУ), які видані на виробника товару. Тому вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Таким чином, встановлення наведеної вище вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як учасника, що унеможливлює підготовку тендерної пропозиції у відповідності до вимог Документації, і взагалі позбавляє можливості взяти участь у цьому тендері. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2021-02-05-012171-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-012171-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги до учасників надати Сертифікат ISO 45001, за результатами засідання колегія зобов’язала Замовника виключики вказану вимогу з Тендерної документації. Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Отже, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу надати: «Копії сертифікату ISO 45001:2019 на системи управління охороною здоров'я та безпекою праці, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Зазначені вимоги Документації є цілком правомірними оскільки, встановлені з урахуванням положень частини 3 статті 22 Закону. Частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: • передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; • не забороняє вимагати саме сертифікат ДСТУ ISO. Щодо надання учасниками копії сертифікату на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". Даним сертифікатом на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" Учасник засвідчує те, що організація учасника несе відповідальність за здоров'я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров'я. Таким чином, Замовник пересвідчується в застосуванні системи управління охороною здоров'я і безпекою праці, яке спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров'я, а також постійно удосконалювати показники у сфері охороною здоров'я і безпекою праці. Щодо надання сертифікату SA 8000:2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності. Стандарт SA 8000 є міжнародним стандартом, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і всім суспільством, що визначає умови впровадження соціальних якостей надання роботи. Поряд з визначенням стандартів трудових прав працюючих, SA 8000 базується на принципах Конвенцій Міжнародної організації праці, Загальної Декларації прав людини та Конвенції ООН з прав дитини. Цей стандарт визначає вимоги із соціального захисту, що дозволяють компанії розробляти, підтримувати та впроваджувати політику й методи управління питаннями соціального захисту, які компанія може контролювати, а також демонструвати це зацікавленим сторонам. На сьогоднішній день отримати сертифікату про відповідність вимогам ISO 45001:2019 та сертифікату SA 8000:2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Такої ж думки дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України ( рішення від 12.11.2021 №25534, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-20-002886-a ; Рішення від 22.12.2021 № 28218, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-29-004653-b). Враховуючи вищенаведене прийнято рішення: Залишити без задоволення вимогу (скаргу): - від 01.02.2022 ID: UA-2022-01-28-002951-c.a2 по закупівлі Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки за кодом CPV за ДК 021:2015-50310000-1(послуги із заправки та відновлення картриджів і ремонту офісної техніки місцевих загальних судів міста Харкова, Харківської області та територіального управління ДСА України у Харківській області).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2022 17:09
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо надання копії сертифікатів SA 8000:2014 та ISO 45001:2019

Номер: 8413837d543a4c92b0bcf6d1b18afba6
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-28-002951-c.b1
Назва: Щодо надання копії сертифікатів SA 8000:2014 та ISO 45001:2019
Вимога:
Відповідно до підпункту 1 та 2, пункту 3 Додатку 3 тендерної документації, Замовник вимагає від Учасника: «1. Копії сертифікату SA 8000:2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій; 2. Копії сертифікату ISO 45001:2019 на системи управління охороною здоров'я та безпекою праці, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій;». Міжнародний стандарт SA 8000 «Соціальна відповідальність» (Social Accountabiliti) розробили експерти Міжнародної організації з соціальної відповідальності SAI (Social Accountabiliti International). Задача даного стандарту: допомогти підприємствам розробити та впровадити ефективну систему управління, яка направлена на підвищення рівня умов праці та життєвого рівня працівників підприємства. З 01 січня 2018 року на території України скасовано обов’язкову сертифікацію, та на теперішній час діє виключно добровільна сертифікація. Добровільна сертифікація – це підтвердження відповідності продукції чи послуг на добровільній основі будь-яким вимогам нормативного документа (ТУ) по вибору заявника. Сама процедура ідентична порядку обов'язкової сертифікації з оформленням сертифікату відповідності. Добровільна сертифікація, як правило, проводиться з ініціативи виробників, постачальників та продавців продукції. Проводиться вона в тих випадках, коли стандарти або норми не стосуються вимог безпеки і носять добровільний характер для виробника. Добровільна сертифікація проводиться з метою підвищення конкурентоспроможності та підвищення якості продукції чи послуг, збільшення товарообігу та здобуття довіри з боку споживачів. На підставі викладеного можна зробити висновок, що запитуваний Замовником «…Сертифікат SA 8000-2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності, сертифікат ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці» ніяким чином не стосується технічний характеристик предмета закупівлі. Відповідно до п.12 ч.1 ст.17 Закону № 922-VIII Скаржник шляхом надання в складі тендерної пропозиції інформації про відсутність підстав для відмови Замовником учаснику в участі у процедурі закупівлі, оскільки службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників. Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку. Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. Враховуючи вищенаведене вимагаємо Замовника внести зміни до підпункту 1 та 2, пункту 3 Додатку 3 тендерної документації, наступного шляхом видалення вимоги щодо надання: «1. Копії сертифікату SA 8000:2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій; 2. Копії сертифікату ISO 45001:2019 на системи управління охороною здоров'я та безпекою праці, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій;».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Зазначені вимоги Документації є цілком правомірними оскільки, встановлені з урахуванням положень частини 3 статті 22 Закону. Частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: • передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; • не забороняє вимагати саме сертифікат ДСТУ ISO. Щодо надання учасниками копії сертифікату на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". Даним сертифікатом на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" Учасник засвідчує те, що організація учасника несе відповідальність за здоров'я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров'я. Таким чином, Замовник пересвідчується в застосуванні системи управління охороною здоров'я і безпекою праці, яке спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров'я, а також постійно удосконалювати показники у сфері охороною здоров'я і безпекою праці. Щодо надання сертифікату SA 8000:2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності. Стандарт SA 8000 є міжнародним стандартом, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і всім суспільством, що визначає умови впровадження соціальних якостей надання роботи. Поряд з визначенням стандартів трудових прав працюючих, SA 8000 базується на принципах Конвенцій Міжнародної організації праці, Загальної Декларації прав людини та Конвенції ООН з прав дитини. Цей стандарт визначає вимоги із соціального захисту, що дозволяють компанії розробляти, підтримувати та впроваджувати політику й методи управління питаннями соціального захисту, які компанія може контролювати, а також демонструвати це зацікавленим сторонам. На сьогоднішній день отримати сертифікату про відповідність вимогам ISO 45001:2019 та сертифікату SA 8000:2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Такої ж думки дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України ( рішення від 12.11.2021 №25534, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-20-002886-a ; Рішення від 22.12.2021 № 28218, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-29-004653-b). Враховуючи вищенаведене прийнято рішення: Залишити без задоволення вимогу (скаргу): - від 31.01.2022 ID: UA-2022-01-28-002951-c.b1 по закупівлі Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки за кодом CPV за ДК 021:2015-50310000-1(послуги із заправки та відновлення картриджів і ремонту офісної техніки місцевих загальних судів міста Харкова, Харківської області та територіального управління ДСА України у Харківській області).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2022 17:08