Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що безпосередньо готуються учасником, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою завірений учасником або бюро перекладів, або нотаріусом. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту.
При цьому проектна, технічна документація та інші документи, що входять до складу тендерної пропозиції та не готуються безпосередньо учасником, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
Торги не відбулися
37 532 898.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 187 665.00 UAH
Період оскарження:28.01.2022 11:11 - 25.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
недискримінація учасників
Номер:10bab6ef128f441482dc079922e884c2
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-28-001838-c.b1
Назва:недискримінація учасників
Вимога:
Шановний Замовнику! Уважно спостерігаю за останніми 8 закупівлями, 5 з яких не були успішними (скасовані або не відбулися).
Детально проаналізувавши документацію закупівлі Номер у ProzorroUA-2022-01-28-001838-c, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах.
Технічними вимогами щодо предмета закупівлі п.4.1. та 4.2. Загальні положення до Тендерної документації, передбачено надати перелік із 91 товару без поділу на Лоти. (1. Лоти відсутні. 2.Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції стосовно предмета закупівлі в цілому.)
При цьому деякі позиції; 85) ремонтний комплект K02-40-32 дверного циліндра "Camozzi" (або еквівалент); 30) Рукав Р-32 (або еквівалент); 31) Рукав Р-34 (або еквівалент) Код ДК021: 34631000-9 Частини локомотивів чи подвижного складу, не відповідають зазначеному коду, та повинні належати до Код ДК021: 44420000-0 Будівельні товари; Позиції 83) Резервуар Р10-100 2.7100.35.15.051.00 (або еквівалент); 84) Резервуар Р10-300 2.7100.35.15.050.00 (або еквівалент)Код ДК021: 34631000-9 Частини локомотивів чи подвижного складу, а повинні належати Код ДК021:44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску(Резервуари повітряні).
Остання закупівля, що відбулася (Номер у ProzorroUA-2021-05-12-002550-b) - викликає подив за цінами на деякі позиції: наприклад позиція 50. Повідець прямий 1.71.70.31.36.112.00 - ціна за одиницю з ПДВ (грн.) складає лише 62,00грн. - Це вартість сталі Ст.3 у кількості 2 кг. Але у виробництві використовується високоякісна пружинна сталь 60С2А-3Г і при масі готового виробу 4,6 кг вага тільки металу становить більше 6 кг, а повна собівартість виготовлення близько 2000,00 грн. Або позиція 62. Накладка башмака 8ТД.143.072.01 за ціною 127,00грн за одиницю з ПДВ, сама лише заготівка важить 4,75 кг, а це вже 150,00грн.Така вартість закупівлі сформована без урахування затрат на механічну обробку, інфляції, цін на енергоресурси, сировину та заробітних плат працівників, таким чином бюджет закупівлі сформований значно нижчий від реальної вартості продукції та не відповідає дійсності.
Отже, наявна технічна «необізнаність» Замовника.
З огляду на вищевикладене, сформувавши предмет закупівлі без його поділу на лоти, Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати товар одразу по всім позиціям технічних вимог ТД.
Вважаємо, що дана вимога прописана під конкретного учасника та встановлення такого положення в документації, суттєво обмежує можливість взяти участь у торгах інших учасників, які мають багаторічний досвід роботи у даній сфері. Таким чином, вважаємо, що встановлення такого положення є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
ПРОШУ:
1. Поділити закупівлю на окремі лоти наприклад:
23) Повідець крайній 1.7170.31.36.114.00 (або еквівалент)
24) Повідець прямий 1.7170.31.36.112.00 (або еквівалент)
29) Накладка башмака 8ТД.143.072.01 (або еквівалент)
52) Зубчатка 1.7030.33.06.130.00 (або еквівалент)
76) Наличник 1.7030.31.20.116.20 (або еквівалент)
77) Наличник центральної балки Е-31.31.120 (або еквівалент)
78) Наличник 1.7030.31.20.117.20 (або еквівалент)
83) Резервуар Р10-100 2.7100.35.15.051.00 (або еквівалент)
84) Резервуар Р10-300 2.7100.35.15.050.00 (або еквівалент)
2. Зобов’язати Замовника усунути порушення, шляхом внесення змін в документацію, а у випадку неможливості скасувати закупівлю та притягнути до відповідальності винних осіб.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:18.02.2022 15:29
Вирішення:Відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особи мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а замовник, в свою чергу, повинен надати роз’яснення протягом 3-х робочих днів з дня їх оприлюднення та має право за результатами такого звернення або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
1. Щодо поставлених питань невідповідності товару зазначеному коду то слід зазначити, що:
Ремонтний комплект К02-40-32 дверного циліндра «Camozzi», рукава Р-32 та Р-34, повітряні резервуари Р10-100 та Р10-300 являються складовими частинами пневматичних систем вагонів та відносяться до найбільш відповідального обладнання вагонів метрополітену. Зазначені частини встановлюються безпосередньо на вагонах рухомого складу та за своїми функціональними властивостями призначені для забезпечення відкривання і закривання розсувних дверей салонів вагонів, з’єднання повітропроводів на вагоні та створення необхідного запасу стисненого повітря визначеного тиску для забезпечення дії пневматичних приладів.
Зазначені частини передбачені конструкторсько-технологічною, нормативно-технічною та керівною документацією саме на рухомий склад метрополітену та обов’язково мають встановлюватися на вагони метрополітену.
Таким чином, Замовником вірно віднесено вищезазначені товари до коду ДК021: 34631000-9 Частини локомотивів чи рухомого складу, оскільки вони являються складовими частинами вагонів та встановлені саме на рухомому складі вагонів метрополітену.
2. По питанню, щодо цін на деякі позиції по закупівлі, що відбулася (Номер у ProzorroUA-2021-05-12-002550-b):
Замовник зазначає очікувану вартість предмета закупівлі в цілому. Учасники торгів самостійно визначають ціни на товари по предмету закупівлі в ціновій пропозиції. Замовник ніяким чином не може впливати на цінову пропозицію Учасників.
3. Щодо поділу на лоти то:
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 за № 708 замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти). Отже за нормами діючого законодавства замовник має право (може) визначати окремі частини предмета закупівлі. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає замовнику альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі (лоти) відповідно до його потреб.
Однією з підстав не лотової закупівлі є доцільність придбання даного товару у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів.
Витрати запасних частин для вагонів метрополітену обумовлюються планово-попереджувальною системою технічних обслуговувань та ремонтів. Дана система передбачає необхідність періодичного виконання технологічних процесів із застосуванням одночасного ремонту або заміни запасних частин для окремих видів обладнання та вузлів. Виконання технічних обслуговувань та ремонтів обмежене в часі та регламентовано нормативно-технологічною документацією на вагони метрополітену (Керівництво з ремонту вагонів метрополітену, Правила поточного ремонту та технічного обслуговування вагонів метрополітену, Технологічні процеси на обслуговування та ремонт вагонів метрополітену, та ін.), тому необхідна одночасна наявність всіх необхідних запчастин та матеріалів, а це можливо тільки при їх одночасному замовленні та постачанні.
Отже, вимога замовника щодо закупівлі товарів без поділу на лоти формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (максимальна економія та ефективність) та з метою забезпечення безперебійної, своєчасної та одночасної поставки необхідних товарів учасником торгів, що забезпечує своєчасне виконання технічних обслуговувань та ремонтів рухомого складу, відповідно й неперервність графіку руху та безпеку перевезень пасажирів метрополітену.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Стаття 43 Господарського Кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмеження самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб – підприємців, торговців товарами, в той же час, виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Отже, Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на уповноваженого щодо вибору предмета закупівлі чи його обгрунтування. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення про проведення торгів, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята та розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає, що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
Таким чином поділ предмета на лоти не передбачений.