-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Утилізація сміття та поводження зі сміттям (надання послуг з вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів за адресами розташування жіночих консультацій в м. Запоріжжя) протягом 2022року
UA-P-2022-01-28-000321-a
Завершена
27 170.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 136.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 136.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2022 09:40 - 03.02.2022 11:00
Вимога
Залишено без розгляду
СКАРГА ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 4 № 189 від 03.02.2022
Номер:
d3eb8d59f61d4e0e9f508bb76da15be1
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-28-001343-b.c1
Назва:
СКАРГА ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 4 № 189 від 03.02.2022
Вимога:
Вих. № 189 від 03.02.2022року
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 4" ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
код ЄДР: 05395687
69065, Україна, Запорізька область, ЗАПОРІЖЖЯ, ВУЛИЦЯ ДУДИКІНА, будинок 9
+380612396300
e-mail: grd4.ek@gmail.com
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ»
код ЄДР: 35924440
вул. Іванова, буд. 99, Запорізька обл.,
м. Запоріжжя, 69068
тел. 061-228-55-01
електронна пошта: office@weltum.com
Процедура закупівлі: спрощена закупівля
Предмет закупівлі: код ДК 021-2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (надання послуг з вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів за адресами розташування жіночих консультацій в м. Запоріжжя)
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-28-001343-b
Очікувана вартість: 27170,00 грн. з ПДВ
СКАРГА
1. Підстави подання скарги
КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 4" ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі Замовник) оголошено спрощену закупівлю послуг надання послуг зі збирання, вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів кодом Єдиного закупівельного словника код ДК 021-2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (надання послуг з вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів за адресами розташування жіночих консультацій в м. Запоріжжя)
Суб’єкт оскарження вбачає у діях Замовника порушення, які ним допущені при виборі закупівлі, а саме оголошенні спрощеної закупівлі послуг з вивезення твердих побутових відходів, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження.
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Статтею 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послугу з поводження з побутовими відходами віднесено до комунальних послуг.
Відповідно до статті 35-1 Закону України "Про відходи", пунктів 3,4 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Оскільки Замовник процедури закупівлі знаходиться в прямому підпорядкуванні та власності Запорізької міської ради, то має в повному обсязі виконувати її рішення.
Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173, згідно з пунктами 30-31 якого організатор конкурсу протягом не більш як п’яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу. З переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення укладається договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Згідно з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) та рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" було визначено юридичною особою, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя строком на 10 років.
На підставі пункту 2 вищевказаного рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" та вимог пункту 30 Постанови КМУ від 16.11.2011 № 1173 між ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" та Запорізькою міською радою 31.10.2019 укладено договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя, який діє з 01.01.2020 та є чинним по теперішній час.
Таким чином, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, які розміщені на території міста Запоріжжя в період з 01.01.2020 року до 31.12.2029 року мають укладати договори з виконавцем послуг - юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, а саме з ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя».
Відповідно до статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону. Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021р. №161 "Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами" (копія рішення додається), встановлено тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення), які надає ТОВ "ВЕЛЬТУМ- Запоріжжя" в м. Запоріжжя.
На запит ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213 (копія додається), Департаментом фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради листом від 17.11.2021р. вих.№01.1-01/1788 (копія додається) було повідомлено, що тариф на послугу поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя встановлено тільки ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», який є виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя.
Враховуючи вищенаведене та те, що ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" є єдиним надавачем послуг з вивезення побутових відходів, що утворюються на території міста Запоріжжя, який укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами з усіма споживачами на території міста (про що свідчить рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя", прийняте за результатами проведеного конкурсу відповідно до чинного законодавства), а надання послуг здійснюється за затвердженим регульованим тарифом, можна констатувати відсутність альтернативи вибору виконавців послуг на відповідному ринку.
Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування.
Частиною 1 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Однак з огляду на те, що на момент оголошення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-28-001343-b) в місті Запоріжжя юридичною особою, яка уповноважена органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах здійснювати вивезення побутових відходів визначено одну юридичну особу, а саме ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», то проведення аукціону завідомо неможливе.
Отже, в замовника немає підстав для застосування спрощеної закупівлі, яка передбачає конкурентний відбір, за Законом України «Про публічні закупівлі» для відбору постачальників комунальних послуг з поводження з побутовими відходами на певній території, адже законне право проводити і визначати переможця конкурсного відбору суб’єктів господарювання з надання послуг з вивезення побутових відходів відведено органам місцевого самоврядування. Проведення аукціону у спрощеній закупівлі торгів із закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами призводить до порушення прав та законних інтересів скаржника, оскільки аукціон у спрощеній закупівлі передбачає покрокове зниження запропонованої учасниками вартості послуг, які є предметом закупівлі, що для Скаржника є неможливим у зв’язку із затвердженням виконавчим комітетом Запорізької міської ради тарифів на послуги з поводженням з побутовими відходами для виконавця цих послуг – ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя».
На підтвердження викладеної позиції щодо неможливості проведення аукціону у спрощеній закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами Замовниками, які розташовані в територіальних межах міста Запоріжжя через визначення виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя однієї юридичної особи, якою є ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», повідомляємо, що Постійно діючою колегією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ «ЕК «Гранік» було винесено рішення №1429-р / пк-пз від 27.01.2021р., яким Замовник зобов’язаний відмінити переговорну процедуру закупівлі послуг «Утилізація/видалення смітті та поводження зі сміттям (послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів)», проведену на підставі відсутності конкуренції з технічних причин (п.2 ч.2 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі) із належним чином визначеним органом місцевого самоврядування виконавцем послуг із вивезення побутових відходів ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя».
ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» в судовому порядку оскаржило рішення Постійно діючої колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ «ЕК «Гранік» №1429-р / пк-пз від 27.01.2021р. стосовно законності проведення переговорної процедури.
24.05.2021 року Окружним адміністративним судом міста Києва у справі №640/3604/21 позов ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» задоволений і рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель №1429-р / пк-пз від 27.01.2021г. визначено протиправним і скасовано. ТОВ «ЕК «Гранік» (третя особа у справі) і АМКУ були подані апеляційні скарги в Шостий апеляційний адміністративний суд. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2021 року у справі №№640/3604/21 апеляційні скарги залишені без задоволення, рішення суду першої інстанції залишено без змін. Постанова набрала законної сили з дати її прийняття.
Відповідно до Постанови Шостого апеляційного адміністративного від 07.10.2021 Справа № 640/3604/21:
«розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги Антимонопольного комітету України, Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехнологічна компанія "Гранік" на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 травня 2021 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вельтум-Запоріжжя" до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, треті особи: Територіальний відділ освіти Комунарського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотехнологічна компанія "Гранік" про скасування рішення, визнання законною переговорну процедуру закупівлі.
…
Територіальним відділом освіти Комунарського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (Замовником) в повідомленні про намір укласти договір за результатами проведення переговорної процедури закупівлі посилається на вимоги нормативних актів, а саме: Закону України "Про відходи", постанови Кабінету Міністрів України "Питання надання послуг з вивезення побутових відходів" від 16.11.2011 № 1173. Також, міститься посилання на рішення виконкому Запорізької міської ради "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" від 28.10.2019 № 468 та рішення "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя" від 29.01.2020 № 46, якими ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" визначено виконавцем послуг та юридичною особою, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя протягом 10 років.
Отже, Територіальним відділом освіти Комунарського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (Замовником) в повідомленні про намір укласти договір викладено обґрунтування, з посиланням на нормативні документи, що підтверджують наявність умов застосування саме переговорної процедури закупівлі згідно вимог статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі".
Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що оскаржуване рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1429-р/пк-пз від 27.01.2021 є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з чим погоджується колегія суддів».
Додатково зазначається, що Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель вже розглядались аналогічні скарги ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» з аналогічних підстав, в якому було відмовлено у їх задоволенні.
Це зокрема рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 15.11.2021 №25615-р/пк-пз, від 15.11.2021 №25616-р/пк-пз, від 25.01.2022 № 1513, від 25.01.2022 № 1514 та інші рішення АМКУ.
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
1) Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VII (зі змінами);
2) Закон України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР (зі змінами)
3) Постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 р. №1173;
4) Постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 р. №1070;
5) Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 року №468 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя»;
6) Рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 року №46 «Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя»;
7) Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021 року №161 «Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами»;
8) Роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в Консультації за запитом Територіального управління Державної судової адміністрації України в Запорізькій області №1044/2020.
Також, ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» отримано висновок ТОВ «Судово-експертне бюро України» за результатами проведення експертного дослідження з питань права експертом Тарасенко Л.Л. (додається), яким встановлено правомірність застосування переговорної процедури закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами із належним чином визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та укладення договору за ціною, яка дорівнює встановленому органом місцевого самоврядування тарифу на відповідну послугу.
3. Вимоги суб’єкта оскарження
На підставі вищевикладеного та користуючись ст.ст. 3,5,14 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Відмінити спрощену закупівлю, що оголошена КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 4" ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-28-001343-b) у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
4. Документи, які додаються до скарги
1. Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 року №468 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя»;
2. Рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 року №46 «Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя»;
3. Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021 року №161 «Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами»;
4. Роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в Консультації за запитом Територіального управління Державної судової адміністрації України в Запорізькій області №1044/2020.
5. Лист №3304-04/60124-06 від 03.10.2020 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України;
6. Копія Постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2021 року у справі №№640/3604/21;
7. Копія рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 15.11.2021 №25615-р/пк-пз;
8. Копія рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 15.11.2021 №25616-р/пк-пз.
9. Копія рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 25.01.2022 № 1513.
10. Копія рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 25.01.2022 № 1514.
11. Копія запиту ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213;
12. Копія листа Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 17.11.2021р. вих.№01.1-01/1788.
13. висновок експерта №64 від 25.11.2021р. за результатами проведення експертного дослідження з питань права.
Генеральний директор, т.в.о директора І.В. Бурчак
Пов'язані документи:
Учасник
- Копія рішення виконавчого комітету ЗМР від 28.04.2021р. №161 Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами 03.02.2022 10:04
- Копія рішення виконавчого комітету ЗМР від 28.10.2019 №468 Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя 03.02.2022 10:04
- Копія рішення ЗМР від 29.01.2020 № 46 Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами 03.02.2022 10:04
- висновок експерта №64 від 25.11.2021р. за результатами проведення експертного дослідження з питань права 03.02.2022 10:04
- Рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України від 15.11.2021 №25615 03.02.2022 10:04
- Копія постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2021 року у справі №640_3604_21 03.02.2022 10:04
- 3. Алгоритм проведення переговорної процедури закупівлі додаток 2 03.02.2022 10:04
- 2. Підстави для застосування переговорної процедури закупівлі додаток 1 03.02.2022 10:04
- 1. Лист № 3304-04_60124-06 від 03.10.2020(1) 03.02.2022 10:04
- Копія роз'яснення Міністерства економіки України в Консультації за запитом Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Запорізькій області № 1044_2020 03.02.2022 10:04
- рішення від 25.01.2022 № 1513 03.02.2022 10:04
- Рішення від 15.11.2021 № 25616 03.02.2022 10:04
- Рішення від 25.01.2022 № 1514 03.02.2022 10:04
- Копія запиту ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213 03.02.2022 10:04
- Копія листа Департаменту фінансової та бюджетної політики ЗМР від 17.11.2021р. вих.№01.1-01_1788 03.02.2022 10:04
- Рішення відповідь (вивіз смиття ж консульт) 03-02-2022.pdf 03.02.2022 12:54
Дата подачі:
03.02.2022 10:05
Вирішення:
Рекомендації вказаного Учасника носять вимоги щодо порушення статті 5 Закону, тому не можуть бути задоволені. Вимога вказаного Учасника щодо відміни спрощеної закупівлі не задоволена.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.02.2022 12:54