-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія
Завершена
6 025 346.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 127.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 127.00 UAH
Період оскарження:
27.01.2022 16:44 - 23.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
4813198798bd4a2680bb8c763742782c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-27-003248-a.a2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до тендерної документації Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати
встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства
(державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із
захисту довкілля. Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату
відповідності вимогам ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та
настанови щодо застосування», виданого на ім„я учасника закупівлі органом
сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності
Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати
предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата
видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції,
додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом,
що здійснював аудит і сертифікацію.
Замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою
статті 22 Закону.
6.3. На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб‟єктів у
сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та
загальноєвропейського ринку, учасники зобов‟язані документально підтвердити у складі
своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ
ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним
державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням
відповідного сертифікату, що має бути чинним на дату подання пропозиції. Сертифікат
ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники
у складі пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує
продовження терміну дії сертифікату ISO 9001:2015 (рішення уповноваженого органу
сертифікації, звіт по аудиту). На підтвердження чинної акредитації установи, яка видала
сертифікат надати відповідний документ з підтвердженням відповідної сфери
акредитації з усіма додатками
Зазначаємо Вам про те, що основана вимога до органів сертифікації – відповідність органу сертифікації вимогам відповідного стандарту CASCO (ISO17021- на системи менеджменту, ISO17065- на продукцію, ISO17020- органи інспектування, інші). Для перевірки такої відповідності органу сертифікації проводиться незалежне оцінювання компетенції. Оцінювання здійснюється різними способами. Найбільш поширеними є отримання акредитації та/або нотифікації, які носять добровільний характер ( https://sic-global.com/about-us-2/). Орган сам визначає спосіб оцінювання. В Україні діє Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» №2740-VIII від 06.06.2019 року, в якому вказано що акредитація в України носить добровільний характер. (Лист Міністерства Економічного розвитку і торгівлі України «щодо надання роз’яснення щодо сертифікації») Акредитація в НААУ носить характер підтвердження технічної компетенції. Отже, враховуючи вищевикладене, сертифікати можуть відповідати вимогам міжнародного стандарту та Українського стандарту. Те , що сертифікат виданий уповноваженим органом який має нотифікацію в міжнародній системі сертифікації або акредитацію в ООВ Національного агенства з акредитації України не впливає на зміст сертифікатів та тандерну пропозицію в цілому. Вимагаємо вас вилучити або внести зміни в тендерну документацію
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.01.2022 18:06
Вирішення:
Шановний Учаснику, хочемо повідомити, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація за приписами статті 23 Закону повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Ураховуючи вимоги пункту 33 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі повинна містити встановлену замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг). Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Частина 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Отже, технічні та якісні вимоги щодо предмета закупівлі є обов’язковими і необхідними для виконання будь-яким учасником. При цьому вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні, а документи та сертифікати можуть бути отримані будь-яким суб’єктом господарювання, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника. Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає. Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином 3 наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Щодо сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління». Наказом Державного підприємства «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 2013 в пункті 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу. Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами. Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що виробник/учасник товару також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу. Переважна більшість сумлінних виробників, як українських, так і європейських та світових, вже впровадили в себе системи контролю і керування групи стандартів Міжнародної організації зі стандартизації ISO, таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару та при дотриманні умов експлуатації. Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Звертаємо увагу, на те, що на сьогодні є безліч акредитованих суб’єктів сертифікації, які акредитовані з зазначених нами стандартів (при чому така акредитація є доступною для усіх бажаючих відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») в кожному регіоні України, в підтвердження чого Ви можете звернутися до Реєстру https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/. Таким чином, вимоги щодо надання учасниками документів відповідно до тендерної документації повністю відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а також чинного законодавства, та, з точки зору їх доступності, можуть бути отримані будь-яким учасником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
16a966f93dc44327b604ac183c6c2ac3
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-27-003248-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
Положення п.6.1.10 проекту договору, фактично неможливо реалізувати на практиці.
Так, відповідно до п. 3.2.5. ПРРЕЕ зазначено, що ініціювання споживачем розірвання у разі зміни електропостачальника договору має відбуватися одночасно з ініціюванням ним початку процедури зміни електропостачальника, передбаченої главою 6.1 розділу VI цих Правил. У таких випадках датою припинення договору вважається дата фактичної зміни електропостачальника або набуття споживачем статусу учасника ринку двосторонніх договорів, або остаточного припинення користування електричною енергією на об'єкті за відповідними точками комерційного обліку.
Пункт 6.1.3 ПРРЕЕ, зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.
Пункт 3.2.15 ПРРЕЕ, у разі закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії або дострокового його розірвання (за ініціативою електропостачальника) електропостачальник не пізніше ніж за 20 календарних днів до передбачуваного дня припинення дії договору та постачання електричної енергії повинен повідомити про це споживача, відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу.
Споживач після отримання повідомлення електропостачальника має право ініціювати зміну електропостачальника у порядку, встановленому в розділі VI цих Правил.
З наведеної регламентації ПРРЕЕ вбачається, що за умови дострокового розірвання договору за ініціативою Споживача (якщо у нього на дату дострокового розірвання відсутній намір укладання договору з іншим постачальником), у діючого Постачальника виникає обов’язок щодо попередження оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу, однак реалізація цього обов’язку відбувається протягом 20 днів.
Пропонуємо видалити або привести у відповідність до вказаних вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії щодо процедури зміни електропостачальника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.01.2022 14:54
Вирішення:
Шановний Учаснику, дякуємо за вимогу, вона буде розглянута та по ній буде прийнято відповідне рішення.
Статус вимоги:
Задоволено