Транспортні послуги із перевезення учасників спортивних змагань та інших заходів
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. А також за рішенням замовника одночасно усі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською та/або російською мовами. У разі неможливості надання документів українською та/або російською мовами, вони можуть бути надані іноземною мовою, також додатково надається переклад на українську або російську мову. Якщо учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іноземною мовою та надати переклад українською та/або російською мовою, завірений нотаріально.
Завершена
745 280.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 864.80 UAH
Період оскарження:26.01.2022 15:02 - 07.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи управління молоді та спорту Хмельницької міської ради згідно предмета закупівлі по Лоту 2 Транспортні послуги із перевезення учасників спортивних змагань чи інших заходів. Автобус на 45-55 посадочних місць (з урахуванням водія), з виїздом із м. Хмельницький, код ДК 021:2015: 60140000-1 — Нерегулярні пасажирські перевезення (протокол № 7 від 16 лютого 2022 року)
Номер:a4650eb03e71427c8a1d444a0b123aea
Пов'язана кваліфікація:ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович, UA-EDR 2164407639
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-26-010266-b.a1
Назва:СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи управління молоді та спорту Хмельницької міської ради згідно предмета закупівлі по Лоту 2 Транспортні послуги із перевезення учасників спортивних змагань чи інших заходів. Автобус на 45-55 посадочних місць (з урахуванням водія), з виїздом із м. Хмельницький, код ДК 021:2015: 60140000-1 — Нерегулярні пасажирські перевезення (протокол № 7 від 16 лютого 2022 року)
Скарга:
Управлінням молоді та спорту Хмельницької міської ради (далі за текстом - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі за предметом Лот – 2: Транспортні послуги із перевезення учасників спортивних змагань чи інших заходів. Автобус на 45-55 посадочних місць (з урахуванням водія), з виїздом із м. Хмельницький, код ДК 021:2015: 60140000-1 — Нерегулярні пасажирські перевезення, оголошення UA-2022-01-26-010266-b.
До участі у відкритих торгах на закупівлю послуг за Лотом 2 було подано 4 (чотири) тендерні пропозиції:
• ПП Авто-Експерт (36122984);
• ФОП Баворовський Микола Євгенійович (2614221932);
• ФОП Ємець Олександр Андрійович (2277503455);
• ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович (2164407639).
14 лютого 2022 року відбулося розкриття тендерних пропозицій. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною визначено пропозицію ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович.
16 лютого 2022 року протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника № 7 від 16.02.2022 мою тендерну пропозицію було відхиллено з підстав визначених абз. 1 п.2 ч.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (оскільки пропозиція учасника ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Однак, я не погоджуюся із прийнятим рішенням та вважаю його незаконним і такими, що порушує мої права та законні інтереси, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним.
Відповідно до абз. 1, 2 п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів у форматі pdf з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно Додатку № 1 до цієї тендерної документації).
Замовником згідно пп. 1.1., 1.2 п.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен надати:
- Інформаційну довідка про технічні можливості учасника про наявність ресурсної та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю, а саме: транспортні засоби, необхідні для виконання договору.
- Правові підстави наявності обладнання/матеріально-технічної бази (свідоцтва про право власності на транспортні засоби, договір оренди транспортних засобів).
В складі тендерної пропозиції мною було подано Довідку про наявність обладнання та матеріально технічної бази (ст. 1 файлу «Документи.pdf»), Договір оренди транспортного засобу від 12.01.2022 (ст. 41-45 файлу «Документи.pdf») та Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу ( ст. 12 файлу «Подача.pdf») у наданих документах міститься інформація про транспортний засіб, а саме: Загальний автобус – D, марка SCANIA, модель IRIZAR, реєстраційний номер ВХ1871СI, кількість місць – 57, 2006 року випуску.
За результатами розгляду моєї тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника встановлено, що вона не відповідає вимогам п. 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації оскільки мною надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу ВХ 1871 СІ та договір від 12.01.2022 оренди транспортного засобу 2006 року випуску, однак відповідно до п.2 Додатку № 5 до Тендерної документації рік випуску транспортних засобів має бути не раніше 2007 року.
Тобто в даному випадку Замовником встановлено невідповідності, що стосуються кваліфікаційних критеріїв, а саме що стосуються наявності в учасника процедури закупівлі транспортного засобу, необхідного для належного виконання умов договору згідно предмета закупівлі по Лоту 2 Транспортні послуги із перевезення учасників спортивних змагань чи інших заходів. Автобус на 45-55 посадочних місць (з урахуванням водія), з виїздом із м. Хмельницький, код ДК 021:2015: 60140000-1 — Нерегулярні пасажирські перевезення.
Відповідно до абз. 16 п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Просимо взяти до уваги, що у разі встановлення Замовником даних невідповідностей він мав надати Скаржнику можливість на виправлення зазначених недоліків, оскільки останні стосуються кваліфікаційного критерію відповідно до п.1 ч.2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а не відхиляти тендерну пропозицію.
Враховуючи зазначене, Замовник не надавши Скаржнику можливість виправлення встановлених недоліків, порушив вимоги частини 16 статті 29 та частини 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права Скаржника та завдає йому економічну шкоду.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.
Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Відповідно до абзацу 2 ч. 1 ст. 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Згідно з п. 1, 2 ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення правовстановлення порушень процедури закупівлі, а також про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення.
Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тому, рішення, яке прийняте уповноваженою особою Замовника, є неправомірним і підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович, оголошення UA-2022-01-26-010266-b.
ФОП Мокрецький Я.Я.
Дата прийняття скарги до розгляду:21.02.2022 16:13
Дата розгляду скарги:30.12.2022 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:06.04.2022 11:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:12.05.2022 14:01
Дата виконання рішення Замовником:16.05.2022 13:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:Відповідно до рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 4496-р/пк-пз від 10.05.2022, повідомляємо що управлінням молоді та спорту Хмельницької міської ради скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Мокрецького Ярослава Ярославовича та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Ємця Олександра Андрійовича переможцем процедури закупівлі — "Транспортні послуги із перевезення учасників спортивних змагань та інших заходів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-26-010266-b, за лотом № 2.
Автор:ФОП Мокрецький Ярослав Ярославович, Мокрецький Ярослав Ярославович +380672791584 sprinter2775@ukr.net