-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (Дизельне паливо Євро-5 в талонах або скретч-картках).
Завершена
124 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 620.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 620.00 UAH
Період оскарження:
26.01.2022 14:58 - 01.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
f02592e55fb44eb78dc28bfb442ab5d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-26-004640-c.a2
Назва:
Вимога
Вимога:
Доброго дня!
У п.5 Додатку 2 до Документації наявна вимога: “Учасник повинен мати розгалужену мережу та забезпечити діючі АЗС по м. Харкову та Харківської області по єдиному (уніфікованому) зразку талона не менш 3(трьох) АЗС з яких мають бути такими, на яких учасник веде діяльність самостійно, для підтвердження чого учасник надає копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним виданих на його ім’я, або посилання на Єдиний державний реєстр суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним з інформацією про нього та запропоновані АЗС.”.
З вище наведених вимог вбачається, що можливість участі у закупівлі Учасника, який використовує АЗС партнерів на договірних умовах не передбачена вимогами документації. Отже, Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі та не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Зазначене вище підтверджує те, що даною вимогою, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС.
В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Отже, вимога про наявність в учасника 3(трьох) АЗС, як мають бути такими, на яких учасник веде діяльність самостійно, для підтвердження чого учасник надає копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним виданих на його ім’я, є надмірною вимогою та такою, яка дискримінує учасників із партнерськими АЗС.
Керуючись статтями 5 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до документації та усунути вище вказану вимогу.
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.01.2022 14:53
Вирішення:
Звертаємо Вашу увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Аналіз ринку свідчить про безумовну конкуренцію на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Дана закупівля оголошена для необмеженої кількості учасників, які мають багато розгалужених мереж. Конкуренція присутня при наявності двох і більше постачальників. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою та демпінгують ціни. Замовник не зобов'язаний змінювати умови документації таким чином, щоб заявник взяв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС "партнерів" не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального. Так звані "партнерські" угоди (договори), як правило є звичайним договором купівлі-продажу пального з відповідним суб'єктом господарювання, який здійснює діяльність на мережі "партнерських" АЗС, які йому належать, в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником) та не несе будь яких зобов'язань і не виступає гарантом перед замовником щодо належного виконання зобов'язань за договором про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю).
Крім того, наявність власних або орендованих АЗС встановлюється виключно у відповідності до вимог законодавства, а саме Закону України №481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", відповідно до якого діяльність з виробництва та обігу пального є ліцензованою діяльністю та поділяється на виробництво, зберігання, роздрібну, оптову торгівлю пальним, що є окремими видами діяльності, мають різні види ліцензій та різні ліцензійні умови. У зв'язку з тим, що ця закупівля підпадає під визнання роздрібної торгівлі пальним, учасники закупівлі мають відповідати вимогам законодавства в цій сфері правовідносин та мати ліцензію на певний вид діяльності. Згідно вимог ст.15 Закону для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб'єкт господарювання має подати відповідний пакет документів, в тому числі документи, що підтверджують право власності або користування відповідним місцем торгівлі. Враховуючи вищенаведене, уповноваженою особою прийнято рішення щодо відмови у задоволенні вимоги Учасника в частині внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
4198f60a91ee474a95634f9f91e17cfe
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-26-004640-c.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Доброго дня!
Прохання внести зміни до Документації щодо проведення спрощеної закупівлі щодо можливості використання не лише талонів номіналом 10, 20 літрів на товар, а також еквіваленту - паливних карток (картки багаторазового використання (багатолітрові картки), якими можна багаторазово заправитись на АЗС на 10 /20 літрів або інший літраж).
Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.01.2022 14:28
Вирішення:
Відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020р. № 708 внесення змін до предмету закупівлі не передбачено, тому така зміна призведе до порушення законодавства в сфері публічних закупівель. Враховуючи вищенаведене, уповноваженою особою прийнято рішення щодо відмови у задоволенні вимоги Учасника в частині внесення змін до тендерної документації, а саме до предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено