• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

гідранти пожежні підземні, код згідно з ДК 021: 2015 - 44480000-8 (протипожежне обладнання різне)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 1 311 днів назад

2 358 198.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 581.98 UAH
Період оскарження: 26.01.2022 11:16 - 10.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаційних вимог ДКТ

Номер: 0fbdb9feff6746239b95f39685b5153a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-26-004064-b.b2
Назва: Щодо дискримінаційних вимог ДКТ
Вимога:
Замовник оприлюднив відповідь на Вимогу від 01.02.2022 року, подану нашим підприємством, щодо дискримінаційних вимог Тендерної документації про заплановану закупівлю № UA-2022-01-26-004064-b щодо закупівлі - гідрантів пожежних підземних, код згідно з ДК 021: 2015 - 44480000-8 (протипожежне обладнання різне). Ми все ж таки маємо намір взяти участь у відповідному тендері та маємо можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з відповіддю Замовника на подану нами Вимогу № 2801/21- 22 від 28.01.2022р. вважаємо, що його відповідь, щодо відміни вимоги про надання «Копії міжнародного сертифіката GSK з перекладом на українську мову, який підтверджує відповідність на підприємстві Виробника процесів підготовки поверхонь до нанесення епоксидного покриття, механізмів його нанесення та його властивостей» не є обґрунтованою. Замовник у своїй відповіді посилається на те, що експлуатаційні умови гідрантів є дуже важкими та агресивними. Наше підприємство – є виробником даного виду товару та погоджується з важливістю дотримання вимог, щодо експлуатації гідрантів, на підтвердження цього факту надало копії Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, Паспорт якості та Сертифікат відповідності, які є підтвердженнями дотримання нами цих важких та агресивних умов експлуатації та відповідності якості продукції. Про це, як і зазначив у своїй відповіді на вимогу Замовник йдеться у нашому Паспорті якості: «Паспорт_гідрант_пожежний_підземний_ PGP-С.01-3» п.2 «Технічні характеристики» п.2.2 в якому зазначено що Антикорозійний захист зовнішніх та внутрішніх поверхонь пожежного гідранту за допомогою епоксидного порошкового покриття шаром не менше 250 мкм згідно з RAL-GZ 662 або еквівалент, стійке до ультрафіолетового випромінювання.» Також гідранти котрі виробляє наше підприємство були надані випробувальній лабараторії ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИПРОБУВАЛЬНО-СЕРТИФІКАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ПІВДЕНТЕСТ», перевірялась продукція по декільком критеріям, а саме: - ДСТУ ISO 12944-4:2019 «Фарби та лаки. Захист від корозії сталевих конструкцій захисними лакофарбовими системами.» (ISO 12944-4:2017, IDT) Частина 4; - ДСТУ ISO 2812-1:2015,»Фарби та лаки. Визначення стійкості до дії рідин. Частина 1. Метод занурення в рідини, за винятком води», (ISO 2812-1:2007, IDT); - ДСТУ ISO 2812-2:2015 «Фарби та лаки. Визначення стійкості до дії рідин. Частина 2. Метод занурення у воду,(ISO 2812-2:2007,IDT); - ДСТУ ISO 2808:2019 «Фарби та лаки. Визначення товщини плівки» (ISO 2808:2019, IDT), п.4.2.6 За результатами перевірки було надано висновок, що гідранти виробництва ТОВ «НКП «ДНІПРО» відповідають усім вимогам та нормам щодо покриття які діють на території України. Тож, наше підприємство повторно звертається до Замовника, виключити з вимог надання Міжнародного сертифіката GSK, так як 1. Сертифікат GSK видає зареєстрована у Німеччині Асоціація якості «Gütegemeinschaft». Сертифікат підтверджує якість покриття поверхонь пожежних гідрантів (товщину, корозійну стійкість, зносостійкість); 2. Сертифікат GSK не ратифікований у Україні та відповідно до діючого законодавства відсутні акти щодо обов’язкового отримання сертифікату GSK в Україні; 3. Відсутність можливості отримати такий сертифікат на території України, адже в Україні немає представництва Асоціації якості Gütegemeinschaft або будь-якого іншого суб’єкту, який вправі видати відповідний сертифікат. Проаналізувавши дані офіційного сайту асоціації якості «Gütegemeinschaft» (https://www.gsk-online.de/de/mitglieder-mit-guetezeichen.html) у жодної української компанії – виробника немає даного сертифікату та жоден український виробник не є членом асоціації. (скріншот надається у додатку). Вимога направлена виключно на учасника, який вже має сертифікат GSK (і який вже брав участь і перемагав у аналогічних процедурах Замовника) та позбавляє потенційних українських виробників та учасників можливості участі у закупівлі. Зокрема, хочемо додати що вже зустрічали вимоги, щодо надання сертифікату GSK іншими Замовниками та маємо досвід задоволення скарги в АМКУ (Рішення № 2951-р/пк-пз від 17.02.2021 року) (закупівля UA-2021-01-25-002122-a) на нашу користь. Враховуючи вищезазначене, звертаємось до Замовника ще раз переглянути свою вимогу про надання сертифікату GSK та виключити її із Тендерної документації. ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Додатки: 1. Скріншот с офіційного сайту асоціації якості «Gütegemeinschaft».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Уважно вивчивши повторну скаргу, яку подав Скаржник, можемо відповісти наступне. МІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА МІСТА ХЕРСОНА" (далі - МКП «ВУВКГ м. Херсона») є стратегічним підприємством від роботи якого залежить життя, безпека та здоров’я мешканців міста Херсон. Тому на своїх об’єктах ми ставимо за мету використовувати якісне, надійне та сучасне обладнання, яке відповідає найвищім європейським та світовим нормам та стандартам. Це дозволяє нам у майбутньому зменшити витрати на його обслуговування та ремонти, які безпосередньо впливають на вартість наших послуг для населення. Також технічні спеціалісти МКП «ВУВКГ м. Херсона» постійно спілкуються з представниками інших комунальних підприємств України, та вивчають їх досвід використання обладнання різних виробників з різними технічними характеристиками. Спираючись на власний досвіт, а також на досвіт інших комунальних підприємств було сформовано тендерну документацію, в якій, згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», міститься інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація. Скаржник зазначає, що наявність у нього сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, а також «Паспорт якості» та Сертифікат відповідності на його обладнання підтверджують відповідність його обладнання вимогам тендерної документації. Мусимо з цим не погодитись. Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 – документ, що підтверджує ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг на підприємстві. Він жодним чином не стосується технічних характеристик обладнання, яке виробляється на підприємстві. Також Скаржник стверджує, що в наданому ним «Паспорт_гідрант_пожежний_підземний_ PGP-С.01-3» в п.2 «Технічні характеристики» п.2.2 зазначено що Антикорозійний захист зовнішніх та внутрішніх поверхонь пожежного гідранту за допомогою епоксидного порошкового покриття шаром не менше 250 мкм згідно з RAL-GZ 662 або еквівалент, стійке до ультрафіолетового випромінювання. Ще раз акцентуємо увагу Скаржника, що маркування RAL-GZ 662 свідчить по те, що виробник обладнання сертифікований та має сертифікат GSK. Це дозволяє йому зазначати це маркування в технічній документації та наносити його на свої вироби. Скаржник стверджує, що його гідранти були надані випробувальній лабораторії - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИПРОБУВАЛЬНО-СЕРТИФІКАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ПІВДЕНТЕСТ» і вони перевірялись по декільком критеріям, а саме: - ДСТУ ISO 12944-4:2019 «Фарби та лаки. Захист від корозії сталевих конструкцій захисними лакофарбовими системами.» (ISO 12944-4:2017, IDT) Частина 4; - ДСТУ ISO 2812-1:2015,»Фарби та лаки. Визначення стійкості до дії рідин. Частина 1. Метод занурення в рідини, за винятком води», (ISO 2812-1:2007, IDT); - ДСТУ ISO 2812-2:2015 «Фарби та лаки. Визначення стійкості до дії рідин. Частина 2. Метод занурення у воду,(ISO 2812-2:2007,IDT); - ДСТУ ISO 2808:2019 «Фарби та лаки. Визначення товщини плівки» (ISO 2808:2019, IDT), п.4.2.6 і його обладнання За твердженням Скаржника він отримав висновок, що гідранти відповідають усім вимогам та нормам щодо покриття які діють на території України. Однак ні на офіційному сайті Скаржника (https://dnipronkp.com.ua), ні в складі Скарги, яка була ним подана, цей сертифікат відсутній. Також ДСТУ ISO, які наведені вище, визначають лише методологію та методи, які використовуються при проведенні досліджень зразків продукції. Також результати цих досліджень не є свідченням того, що захисне покриття поверхонь відповідає вимогам стандарту GSK (Посилений захист від корозії клапанів і фітингів з порошковим покриттям). Що стосується твердження Скаржника щодо відсутності можливості отримати сертифікат GSK на території України, адже в Україні немає представництва Асоціації якості Gütegemeinschaft або будь-якого іншого суб’єкту, який вправі видати відповідний сертифікат. На офіційному сайті https://www.gsk-online.de є перелік країн та виробників, які отримали цей сертифікат на своє обладнання. І це не тільки фірми з Німеччини, але і з інших країн Європи, Азії та Південної Америки. Тобто, якщо технологічні процеси виробництва обладнання, характеристики та якість виробів відповідають вимогам Асоціації якості Gütegemeinschaf, а сам виробник має на меті отримати сертифікат GSK на свої вироби, то це не становить труднощів. Умови та процес отримання сертифікату GSK зазначені на офіційному сайті організації Gütegemeinschaf. Також МКП «ВУВКГ м. Херсона» пояснює такі високі вимоги до якості пожежних гідрантів (включаючи якість антикорозійного покриття) та відповідності їх найвищім стандартам. Ці гідранти планується встановлювати в місцях підвищеної пожежної небезпеки, на об’єктах критичної інфраструктури м. Херсон. Від якості роботи цих гідрантів буде залежати безпека міста, його мешканців, а також їхнього майна. Як вже наголошувалось раніше МКП «ВУВКГ м. Херсона» ставить за мету використання на своїх об’єктах обладнання, яке відповідає найвищім стандартам якості, є надійним, та має тривалий термін експлуатації. Однак це вимагає значних капітальних інвестицій, що в теперішній час не є можливим. Тому для менш важливих об’єктів, для заміни обладнання яке морально зношене або не працю зовсім, МКП «ВУВКГ м. Херсона» встановлює нове обладнання, до якого висуваються менш жорсткі вимоги. Відповідно і вартість цього обладнання є меншою. Уважно вивчивши технічні характеристики та робочі параметри обладнання, терміни експлуатації та гарантійні зобов’язання, яке пропонує Скаржник, ми можемо констатувати, що він має можливість приймати участь у процедурах закупівлі нашого підприємства, які стосуються саме такого обладнання. Це дозволить підтримувати працездатність системи у задовільному стані. Однак основною ціллю МКП «ВУВКГ м. Херсона було і залишається використання на своїх об’єктах обладнання яке відповідає найвищім європейськім та світовим стандартам. Це є стратегічним завданням на майбутнє. Підсумовуючи все наведене вище, а також керуючись ст 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником в тендерній документації були зазначені характеристики обладнання, яке планується до закупівлі, та документи, які мають надати Учасники на підтвердження відповідності обладнання вимогам технічної специфікації. Додатково спеціалістами МКП «ВУВКГ м. Херсона, до публікації оголошення про проведення закупівлі, було проведено аналіз виробників пожежних гідрантів, обладнання яких представлено в Україні на предмет наявності у них відповідних сертифікатів і відповідність їх технічним параметрам які висуваються до обладнання. За результатами цього аналізу було з’ясовано що обладнання яке є предметом закупівлі не є специфічним та представлено в Україні у досить широкому спектрі. Тому кожен потенційний Учасник має можливість запропонувати для участі в тендері обладнання будь якого виробника, яке відповідає вимогам тендерної документації. Зважаючи це МКП «ВУВКГ м. Херсона вважає, що вимога наявності у виробника обладнання сертифікату GSK є обґрунтованою, та не є дискримінаційною і такою що порушує права потенційних учасників, та обов’язкова до виконання.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.02.2022 12:50
Вимога
Залишено без розгляду

щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації.

Номер: 7cd059e6f63f465e98db015c60f85fae
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-26-004064-b.b1
Назва: щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації.
Вимога:
Замовник оприлюднив Тендерну документацію про заплановану закупівлю № UA-2022-01-26-004064-b щодо закупівлі - гідрантів пожежних підземних, код згідно з ДК 021: 2015 - 44480000-8 (протипожежне обладнання різне). Ми маємо намір взяти участь у відповідному тендері та маємо можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — ТД), ми ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРО" (ТОВ "НКП"ДНІПРО") (далі - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме. Відповідно до умов Додатку 4 «Кваліфікаційні критерії» тендерної документації Замовника п. 26 вказано: Учасник надає: «п. 26 Копію міжнародного сертифіката GSK з перекладом на українську мову, який підтверджує відповідність на підприємстві Виробника процесів підготовки поверхонь до нанесення епоксидного покриття, механізмів його нанесення та його властивостей.» ТОВ "НКП"ДНІПРО" є національним виробником та постачальником предмету закупівлі та має досвід постачання, що підтверджується аналогічним договором, який надається у додатках до скарги. Предмет закупівлі виробляється відповідно до нормативних актів України (документи, що підтверджують якість: Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, паспорт якості та сертифікат відповідності, надається у додатках до скарги). Сертифікат GSK видає зареєстрована у Німеччині Асоціація якості «Gütegemeinschaft». Сертифікат підтверджує якість покриття поверхонь пожежних гідрантів (товщину, корозійну стійкість, зносостійкість). Зазначена вимога незаконна та дискримінує нас, як учасників з огляду на наступне: 1. Сертифікат GSK не ратифікований у Україні та відповідно до діючого законодавства відсутні акти щодо обов’язкового отримання сертифікату GSK в Україні. 2. Відсутність можливості отримати такий сертифікат на території України, адже в Україні немає представництва Асоціації якості Gütegemeinschaft або будь-якого іншого суб’єкту, який вправі видати відповідний сертифікат. 3. У проміжок часу від моменту публікації закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій сертифікат GSK отримати фізично неможливо. 4. На території України наявна можливість проведення альтернативних дослідження у українських центрах сертифікації та можливість отримати іншого сертифікату (не GSK), в якому будуть міститись результати досліджень товщини, корозійної стійкість, зносостійкості та інших характеристик пожежних гідрантів на рівні із відповідними у асоціації якості «Gütegemeinschaft», що дозволить нам взяти участь у закупівлі. 5. Вимога направлена виключно на учасника, який вже має сертифікат GSK та позбавляє потенційних учасників, у тому числі українських виробників, яким є Скаржник взяті участь у закупівлі у зв'язку з неможливістю отримати сертифікат GSK, у тому числі у строк для подання тендерних пропозиції. Враховуючи вищезазначене, вимога про надання сертифікату GSK має бути виключена із Тендерної документації. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Вирішення: Відповідь Згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Також тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з частиною 1 статті 23 вказаного закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Також, відповідно до частини 5 статті 23 Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Керуючись цими положеннями Закону МІСЬКИМ КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА МІСТА ХЕРСОНА" було включено в тендерну документацію вимогу щодо наявності у виробника обладнання сертифікату GSK, який підтверджує відповідність на підприємстві Виробника процесів підготовки поверхонь до нанесення епоксидного покриття, механізмів його нанесення та його властивостей. Обумовлено це практичним досвідом використання обладнання (засувки, гідранти, з’єднувальні муфти, тощо) різних виробників як вітчизняних так і європейських, з антикорозійним захистом у відповідності до GSK та звичайним покриттям. Мусимо констатувати, що обладнання зі звичайним антикорозійним захисним покриттям поверхонь частіше виходить з ладу та потребує ремонту або заміни. Це пов’язано з умовами експлуатації обладнання. Зазвичай вони досить важкі та агресивні. Тому від якості антикорозійного покриття залежить термін експлуатації обладнання та якість його роботи. А це напряму впливає на експлуатаційні витрати МКП «ВУВКГ м. Херсона». Пожежні гідранти є досить важливим обладнанням що має працювати незважаючи на умови експлуатації та їх важкість. Від цього залежить безпека мешканців міста та безпека м. Херсон в цілому. Тому зважаючи на все наведене вище МКП «ВУВКГ м. Херсона» було включено вимогу щодо антикорозійного захисту зовнішніх та внутрішніх поверхонь пожежного гідранта за допомогою епоксидного порошкового покриття шаром не менше 250 мкм відповідно до вимог RAL-GZ662 та надання копії міжнародного сертифікату GSK з перекладом на українську мову, який підтверджує відповідність на підприємстві Виробника процесів підготовки поверхонь до нанесення епоксидного покриття, механізмів його нанесення та його властивостей. Також спеціалістами МКП «ВУВКГ м. Херсона» до публікації оголошення про проведення закупівлі було проведено моніторинг виробників обладнання на предмет наявності у них відповідних сертифікатів і відповідність їх технічним параметрам які висуваються до обладнання. Результати моніторингу показали, що обладнання що є предметом закупівлі не є специфічним та представлено в Україні у достатньо широкому асортименті. Кожен потенційний учасник тендеру має можливість пропонувати обладнання будь якого виробника, яке відповідає технічним вимогам Тендерної документації. Враховуючи все перераховане вище, вимога щодо наявності у виробника обладнання сертифікату GSK обґрунтована, не є дискримінаційною та обов’язкова до виконання. Також Скаржник стверджує, що йому у проміжок часу від моменту публікації закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій сертифікат GSK отримати фізично неможливо. Уважно вивчивши документи, які були надані разом зі Скаргою, а саме «Паспорт_гідрант_пожежний_підземний_ PGP-С.01-3» п.2 «Технічні характеристики» п.2.2 в якому зазначено що Антикорозійний захист зовнішніх та внутрішніх поверхонь пожежного гідранту за допомогою епоксидного порошкового покриття шаром не менше 250 мкм згідно з RAL-GZ 662 або еквівалент, стійке до ультрафіолетового випромінювання. Маркування RAL-GZ 662 є підтвердженням того, що виробник обладнання має сертифікат GSK, а антикорозійне покриття поверхонь повністю відповідає вимогам GSK. Якщо ця інформація є коректною, то незрозуміло на що скаржиться Скаржник. Додатково Замовником з відкритих джерел інформації (сайт www.dzo.com.ua) був проведений аналіз подібних звернень Скаржника. Виявилося, що з подібними вимогами Скаржник звертався у липні 2021 року (процедура закупівлі UA-2021-07-13-005521-c), і також скаржився на відсутність часу. З того моменту пройшло достатньо часу для того, щоб подати документи та отримати сертифікат GSK на свою продукцію. Однак Скаржник продовжує стверджувати, що в нього немає достатньо часу для отримання сертифікату. Складається враження, що Скаржник має на меті зірвати процедуру закупівлі пожежних гідрантів, що є частиною річного плану закупівель МКП «ВУВКГ м. Херсона.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2022 10:33