-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин марки А-95 талони на отримання бензину марки А-95 та паливо дизельне талони на отримання дизельного палива)
Відпуск товару в роздріб за талонами здійснюється цілодобово, включаючи вихідні та святкові дні, через мережу АЗС Постачальника (Учасника-переможця торгів) на території в м. Полтава ( не менше 4) та Полтавської області (не менше 10 шт.) на праві власності або праві оренди (відповідно до вимог Додатку 3 до Договору).
Торги не відбулися
256 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 280.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 280.00 UAH
Період оскарження:
26.01.2022 10:26 - 07.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо дискимінаційних умов тендерної документації
Номер:
9791ddb1ef91475395a4f5c0ded14948
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-26-001204-c.b1
Назва:
Вимога щодо дискимінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Вимога щодо дискимінаційних умов тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_27.01.docx 27.01.2022 15:15
Дата подачі:
27.01.2022 15:15
Вирішення:
Вельми шановний Учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне:
Відповідно до статтей 20 та 21 Закону України ,,Про публічні закупівлі” (далі Закон) для здійснення закупівлі код за ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти бензин марки А-95 талони на отримання бензину марки А-95 та паливо дизельне талони на отримання дизельного палива замовником було застосовано процедуру відкриті торги та оприлюднено в системі електронних закупівель оголошення та тендерну документацію щодо даної закупівлі. Статтею 22 Закону обов’язок щодо формування тендерної документації та встановлення технічних вимог до предмета закупівлі покладено на Замовника торгів. Так пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає для здійснення певної господарської діяльності наявність партнерських відносин.
Дана вимога тендерної документації зазначена в першу чергу для безперебійного забезпечення пальним транспортних засобів Замовника, тому що, Замовник має негативний досвід (Для прикладу: нам відомі факти, коли між Замовником (сторона 1) та Постачальником - переможцем процедури закупівлі (сторона 2), укладено Договір про закупівлю паливо-мастильних матеріалів і на підставі видаткової накладної уповноваженою особою Замовника отримано від Постачальника - переможця процедури закупівлі паливо дизельне MUSTANG у вигляді скетч-карти WOG №……. , тобто заправка пальним повинна здійснюватися через партнерські АЗС. Замовником, з використанням вищевказаної скетч-карти, отримане дизельне паливо частково. При подальших спробах отримати дизельне паливо по скетч-карті Замовнику відмовлено у відпуску пального у зв’язку з відсутністю коштів на рахунку, хоча Замовником проведено розрахунки з Постачальником - переможцем процедури закупівлі в повному обсязі. По даному факту органами прокуратури вживаються заходи щодо відшкодування Постачальником - переможцем процедури закупівлі коштів, сплачених Замовником, оскільки останній не може отримати паливо дизельне MUSTANG у вигляді скетч-карти WOG №…….)
Відповідно до вимог ч.2 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Відповідно до вимог Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» № 482/95-ВР, 19.12.1995. в сфері обігу пального розділяють окремі види діяльності, а саме: виробництво, зберігання, оптова та роздрібна торгівля пальним. Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Пунктом 3 Постанови від 20 грудня 1997 р. N 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» визначається: «Роздрібна торгівля нафтопродуктами здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Забороняється торгівля нафтопродуктами на автозаправних станціях, автогазозаправних станціях, в автогазозаправних пунктах безпосередньо з автоцистерн. Торгівля нафтопродуктами (крім бензину, дизельного палива, скрапленого вуглеводневого газу) у дрібній розфасовці може здійснюватися через об’єкти роздрібної торгівлі (далі - пункти продажу нафтопродуктів). Отже, дана закупівля передбачає відпуск пального з АЗС в паливні баки автотранспорту Замовника, що за всіма ознаками є операцією з роздрібної торгівлі пальним. Таким чином, вимога щодо наявності в учасника необхідної кількості власних або орендованих АЗС та надання в складі пропозиції копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним спрямована на з’ясування наявності в учасників прав на провадження відповідного виду діяльності, а також є гарантією виконання договору протягом строку його дії, в зв’язку з тим, що так звані «партнерські» угоди є фактично простими договорами купівлі-продажу товару у суб’єктів, що є операторами мереж АЗС, такій договір не несе жодних обов’язків оператора мережі АЗС перед Замовником та може бути розірваний в будь-який момент будь-якою стороною договору, що не дає гарантій якісного та вчасного виконання договору закупівлі. Не маючи відносин з суб’єктом господарювання, що безпосередньо здійснює відпуск пального, замовник позбавлений можливості контролю за якістю пального.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 (№ 1901-IX від 18.11.2021 зі змінами) (надалі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв та зазначає опис предмету закупівлі, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі та специфіку/мету його використання. Всі вимоги тендерної документації в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки отримання кінцевого продукту, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО», а також особистий досвід. Дані документи потрібні для гарантії отримання вчасно палива, що є предметом даної закупівлі, при будь яких умовах.
Вами не обґрунтовано, а також не доведено як саме Вас умови документації дискримінують, умови даної документації може виконати понад 2 (два) Учасника (інформація наявна в електронній системі закупівель), отже конкуренція є, як наслідок дискримінація – відсутня. Стосовно рішень органу оскарження, звертаємо Вашу увагу, вони не є загальноприйнятою практикою, а стосуються певної закупівлі, її оскарження, а також, трапляються випадки коли однотипні скарги мають кардинально різні результати розгляду органом оскарження. Зауважуємо, що Замовник не може дозволити ризик, пов’язаний з відмовою партнерів у заправленні автотранспорту за талонами посередника внаслідок затримки останнім розрахунків із партнерами, або взагалі неможливістю отримувати товар (пальне), оскільки центр є бюджетною установою і використовує державні кошти.
І на останок, Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення умов закупівлі, а саме: диктувати умови тендерної документації та проведення тендеру. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, що регулює сферу закупівель. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:
Відхилено