Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Консультаційні послуги з питань закупівель) (код за ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: Згідно Додатку 2.
Кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг:
обсяг надання послуг: 1 послуга
місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: вул. Нова,1, с. Гнідин, Бориспільського району, Київської області
Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: до 31.12.2022 року
Умови оплати:
Розрахунки за надані послуги Замовник проводить щомісячно протягом 30 (тридцяти) банківських днів після підписання акту наданих послуг, за умови надходження з бюджету на розрахунковий рахунок Замовника коштів за надані послуги, які є предметом даного Договору
Завершена
180 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 800.00 UAH
Період оскарження:25.01.2022 22:56 - 31.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Безпідставне та необгрутноване відхилення пропозиції
Номер:19a8ad8095d842c18cb40dc14e31e1f3
Пов'язана кваліфікація:АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ «Віртум», UA-EDR 44323525
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-25-019473-b.b1
Назва:Безпідставне та необгрутноване відхилення пропозиції
Вимога:
Відповідно до Протоколу № б/н уповноваженої особи – Гудзь О.В., відповідальної за організацію та проведення закупівель Золочівської сільської ради, від 04.02.2022 відхилено пропозицію Адвокатського об’єднання «Віртум», подану на участь у спрощеній закупівлі (номер закупівлі UA-2022-01-25-019473-b) за предметом – Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Консультаційні послуги з питань закупівель) (код за ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) (далі – спрощена закупівля) на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вказане рішення аргументовано тим, що «..наданий в складі пропозиції учасника сертифікат про те, що особа прослухала спеціалізований курс "Оскарження в публічних закупівлях», не може розглядатися як виконання наведеної вимоги. Оскарження в публічних закупівлях становить лише невелику частину всіх знань у сфері публічних закупівель, а отже, наданий сертифікат не свідчить про проходження навчання з усіх питань публічних закупівель, до того ж у 2020 році кардинально змінився порядок оскарження..».
Однак, відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення вказаної вище спрощеної закупівлі передбачена вимога, згідно якої учасник повинен надати копію документа про проходження навчання (курсів, про підвищення кваліфікації, тощо) з публічних закупівель.
Так, у складі тендерної пропозиції Адвокатським об’єднанням «Віртум» надано документ, а саме сертифікат Державної установи «Професійні закупівлі» Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 10.07.2019 про проходження курсів з публічних закупівель, зокрема спеціалізованого курсу на тему «Оскарження в публічних закупівлях» старшим партнером Адвокатського об’єднання «Віртум» Чубенко Вірою Анатоліївною – файл «19. сертифікат.pdf» від 02 лютого 2022 23:14
Будь-яких інших вимог, щодо змісту такого документу чи дати/періоду/року проходження курсів, навчання тощо оголошенням про проведення спрощеної закупівлі не передбачено. Слід зазначити, що конкретна тематика таких курсів, навчання тощо з публічних закупівель оголошенням про проведення спрощеної закупівлі не визначена. Разом з тим, оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить вимоги «про проходження навчання з усіх питань публічних закупівель», а тому наведення такої обставини як підстави відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об’єднання «Віртум» є надуманою та безпідставною.
Другим аргументом відхилення пропозиції Адвокатського об’єднання «Віртум» у зазначеному вище протоколу є наведено «.. Відповідно до наданого у складі пропозиції учасника Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Статуту видами економічної діяльності АО «Віртум» є: «69.10 Діяльність у сфері права (основний) 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування». Вказані КВЕДи не передбачають діяльність із надання консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління, а саме консультаційних послуг з питань закупівель. Відсутність у виконавця в ЄДР виду діяльності за КВЕД, яку він збирається здійснити, свідчить про те, що він не має жодного відношення до здійснення певного виду діяльності, а отже, не може виконати взяті на себе зобов’язання».
Однак, вказана підстава є такою, що не відповідає чинному законодавству та оголошенню про спрощену закупівлю.
По-перше, оголошенням про спрощену закупівлі не передбачено вимоги про наявність певного спеціального виду діяльності за КВЕД, який повинен мати учасник закупівлі.
По-друге, відповідно до ч. 1 ст. 19, ст. 43, 44 Господарського кодексу України cуб’єкт господарювання має право здійснювати будь-які види підприємницької діяльності, окрім тих, що заборонені законом. Зазначення чи незазначення окремих видів діяльності в ЄДР не впливає на можливість особи провадити усі незаборонені види діяльності. Крім того, консультаційні послуги з питань публічних закупівель не є видом діяльності, що заборонена законодавством, чи яка підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Відповідно до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457, класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД) установлює основи для підготовлення та поширення статистичної інформації за видами економічної діяльності. Слід мати на увазі, що код виду діяльності не створює прав чи обов'язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків.
По-третє, згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457, відсутній такий окремий вид діяльності як «консультаційні послуги з питань закупівель» чи «консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління», що також підкреслює незаконність наведеної підстави для відхилення пропозиції АО «Віртум».
Разом з тим, КВЕД «69.10 Діяльність у сфері права», який зазначений у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань АО «Віртум» як основний вид діяльності, охоплює поняття консультаційних послуг в усіх сферах правовідносин, в тому числі, і щодо здійснення публічних закупівель.
Відповідно до абз. 2 ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
В звязку з викладеним, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», -
ВИМАГАЮ:
1. Навести аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції АО «Віртум», які передбачені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та вимогами до предмета закупівлі та відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Скасувати рішення уповноваженої особи Гудзь О.В., відповідальної за організацію та проведення закупівлі про відхилення пропозиції АО «Віртум» від 04.02.2022, оформлене відповідним Протоколом № б/н від 04.02.2022, як необґрунтоване, безпідставне та таке, що ухвалене, з порушенням вимог чинного законодавства.
Вирішення:Розглянувши Вашу вимогу, повідомляю наступне:
За результатами електронного аукціону на закупівлю консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління (Консультаційні послуги з питань закупівель) (код за ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) найбільш економічно вигідною пропозицією електронною системою було визначено пропозицію учасника АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ «Віртум».
Відповідно до ч. 11 ст. 14 Закону замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. (Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. – ч. 9 ст. 29 Закону).
Під час розгляду пропозиції учасника АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ «Віртум» встановлено, що пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а саме:
1) Відповідно до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ІНША ІНФОРМАЦІЯ Інформація та документи, які необхідно завантажити Учаснику юридичній особі» наявна наступна вимога: «Надати копію документа про проходження навчання (курсів, про підвищення кваліфікації, тощо) з публічних закупівель.»
Всупереч встановленій вимозі, учасником в складі пропозиції не надано документу про проходження навчання (курсів, про підвищення кваліфікації, тощо) з публічних закупівель.
Наданий в складі пропозиції учасника сертифікат про те, що особа 10 липня 2019 року прослухала спеціалізований курс "Оскарження в публічних закупівлях», є лише однією статтею (ст.18) із 44 статей, визначених в Законі України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) і не може розглядатися як повноцінний курс, що дає повноцінне розуміння та тлумачення вимог Закону. Оскарження в публічних закупівлях становить лише невелику частину всіх знань у сфері публічних закупівель, а отже, наданий сертифікат не може свідчити про проходження навчання з усіх питань публічних закупівель. До того ж у 2020 році набрали чинності зміни до Закону, які значною мірою змінили порядок оскарження процедур закупівель.
Крім того, ознайомившись з Вимогою АО «Віртум», приходжу до висновку, що Учасник не в повній мірі володіє термінами, визначеними в Законі, а саме у вимозі Учасник декілька разів згадує «у складі тендерної пропозиції» або «відхилення тендерної пропозиції», в той час як згідно Закону у спрощеній закупівлі може бути подана лише пропозиція учасника спрощеної закупівлі (пропозиція), яку в жодному разі не можна називати «тендерною пропозицією», оскільки спрощена закупівля не є процедурою закупівлі, тендером.
2) Відповідно до наданого у складі пропозиції учасника Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Статуту видами економічної діяльності АО «Віртум» є: «69.10 Діяльність у сфері права (основний) 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування». Вказані КВЕДи не передбачають діяльність із надання консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління, а саме консультаційних послуг з питань закупівель. Відсутність у виконавця в ЄДР виду діяльності за КВЕД, яку він збирається здійснити, свідчить про те, що він не має жодного відношення до здійснення певного виду діяльності, а отже, не може виконати взяті на себе зобов’язання.
Твердження учасника про те, що «згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457, відсутній такий окремий вид діяльності як «консультаційні послуги з питань закупівель» чи «консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» є недостовірним.
Зауважу, що КВЕД - 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування, включає в себе надання консультаційних послуг, управлінської та організаційної підтримки компаніям та іншим організаціям з питань керування, корпоративного стратегічного й оперативного планування, визначення напрямів розвитку бізнесу, управління змінами, зниження собівартості та інших фінансових питань, маркетингових цілей і політики, кадрової політики, стратегії виплат компенсацій і пенсій, планування виробництва та контролю.
Надання комерційних послуг може включати консультування, управлінську й організаційну підтримку компаній і громадських організацій відносно:
- проектування методики бухгалтерського обліку та правил, програм ведення звітності, процедур контролю виконання кошторису
- консультування та підтримки компаній і громадських організацій у сфері планування, організаційних заходів, забезпечення ефективності та контролю, інформації з питань управління тощо
КВЕД - 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування не включає:
• розроблення програмних додатків і програм для бухгалтерського обліку, див. 62.01
• юридичні послуги та представництво, див. 69.10
• діяльність у сфері бухгалтерського обліку, банківських операцій і аудиту, консультування щодо оподатковування, див. 69.20
• консультування з питань архітектури та інжинірингу, див. 71.11, 71.12
• консультування з питань навколишнього середовища, агрономії, безпеки тощо, див. 74.90
• консультування із заповнення вакансій і пошуку персоналу, див. 78.10
• консультування у сфері освіти, див. 85.60
Органи державної фіскальної служби визнають договори, які не відповідають видам діяльності визначеним в КВЕД, фіктивними (недійсними). Це підтверджується ухвалою ВАСУ від 18.05.2017 р. у справі № 826/13764/15, де ВАСУ зробив висновок на користь фіскалів, підтримавши при цьому рішення судів попередніх інстанцій у цій справі. Суд зазначив, що контрагент позивача надавав послуги, які не відповідають видам діяльності підприємства згідно з КВЕД. Оскільки основними видами діяльності відповідно до статистичної довідки є види діяльності не зазначені в КВЕД, підприємство не має жодного відношення до надання інформаційно-консультаційних послуг, які воно надавало згідно з укладеними договорами.
Аналогічний висновок знаходимо в рішенні Харківського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 р. у справі № 520/1562/19. За обставинами справи між позивачем та його контрагентами було укладено низку договорів на виконання проектно-вишукувальних робіт (діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; код 71.12 КВЕД-2010), а також договори підряду на виконання будівельних робіт. Водночас жоден із пунктів вказаного підрозділу не зазначений як вид діяльності підприємства-контрагента.
Суд також зазначив, що відсутність у виконавця в ЄДР виду діяльності за КВЕД, яку він збирається здійснити, свідчить про те, що він не має жодного відношення до здійснення певного виду діяльності, а отже, не може виконати взяті на себе зобов’язання.
Також слід зазначити, що банки та інші фінансові установи (органи державного казначейства), відмовляють в реєстрації зобов’язань за договором, якщо у виконавця відсутній в ЄДР відповідний вид діяльності за КВЕД.
Відповідно до
Пп.1 п. 1 Р. «Інша інформація» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом – Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Консультаційні послуги з питань закупівель) (код за ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління),
п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону
замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
За результатами розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі та відповідно до вимог чинного законодавства пропозиція АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ «Віртум» підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону.
Враховуючи вищевикладене, в Замовника відсутні підстави для задоволення вимог АО «Віртум».