-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ЛОТ № 1 – Медичний одяг; ЛОТ № 2 – Рулони для стерилізації; Лот № 3 - Лабораторний пластиковий посуд; Лот № 4 - Пробірки; Лот № 5 - Лабораторні витратні матеріали з пластику
Завершена
2 622 972.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 362.00 UAH
мін. крок: 0% або 362.00 UAH
Період оскарження:
25.01.2022 13:41 - 25.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови закупівлі (Лот 4)
Номер:
257d2359679f4a48b72db4c31bb41181
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-25-009671-b.b2
Назва:
Скарга на умови закупівлі (Лот 4)
Скарга:
25.01.2022 року Замовник оголосив закупівлю: “ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні ЛОТ № 1 – Медичний одяг; ЛОТ № 2 – Рулони для стерилізації; ЛОТ № 3 - Лабораторний пластиковий посуд; ЛОТ № 4 — Пробірки”.
Ознайомившись з тендерною документацією (Лот №4), виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації (Лот №4) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів за Лотом №4 (за позиціями №1-6), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ РАЗОМ такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ. Зокрема, дискримінаційними є вимоги: №.5 Кювета для автоматичного коагулометра Mindray C3100 (1000 шт\уп); №6 Пробірка круглодонна 12х75мм, упаковка/250 шт.
Слід зауважити, що медичні вироби (позиції №1-4), які складають предмет закупівлі, зареєстровані в Україні в інших виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, однак ОКРІМ позицій №5-6 (ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ даних медвиробів №5-6). Зокрема виробниками медвиробів за згаданими позиціями №1-4 є ТОВ “МІЗ МЕДБІЛРОС” Білорусь, “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай, уповноваженим представником яких є наша компанія ТОВ “Ледум”, виробник - DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина). Проте, слід повторно зазначити, ОКРІМ позицій №5-6 (ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (вищевказаних) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ медичні вироби (№1-6). А тому ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ (не може запропонувати) ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ №1-6) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації Лоту №4 (усунення дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі:“ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні ЛОТ № 1 – Медичний одяг; ЛОТ № 2 – Рулони для стерилізації; ЛОТ № 3 - Лабораторний пластиковий посуд; ЛОТ № 4 — Пробірки”. (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-25-009671-b).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2022-01-25-009671-b.
3.Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Лот №4): виокремити позиції №5-6 в окремий лот.
Додатки:
1. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника ТОВ “МІЗ МЕДБІЛРОС” Білорусь.
2. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
3. Копія декларації про відповідність DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина).
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
01.02.2022 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Мед.вироби DISERA Туреччина ч.2.pdf 01.02.2022 15:46
- Медбілрос пробірки.pdf 01.02.2022 15:46
- Декларація CDRICH пробірки.pdf 01.02.2022 15:46
- Скарга.pdf 01.02.2022 15:46
- Мед.вироби DISERA Туреччина 1 ч.pdf 01.02.2022 15:46
- Рішення від 03.02.2022№2215.pdf 04.02.2022 10:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2022 № 3020.pdf 15.02.2022 10:46
- рішення від 14.02.2022№3020.pdf 17.02.2022 13:07
- Пояснення.doc 08.02.2022 15:18
- Пояснення Замовника.PDF 08.02.2022 15:18
- Протокол 43.PDF 22.02.2022 12:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2022 19:17
Дата розгляду скарги:
14.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2022 10:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.02.2022 13:08
Дата виконання рішення Замовником:
22.02.2022 12:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесоно зміни до тендерної документації Закупівлі за ідентифікатором UA-2022-01-25-009671-b на виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3020-р/пк-пз від 14.02.2022 р.
Вимога
Відхилено
Вимога на умови закупівлі
Номер:
98f91a4a0105432c8d528b11500fc296
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-25-009671-b.b1
Назва:
Вимога на умови закупівлі
Вимога:
25.01.2022 року Замовник оголосив закупівлю: ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні ЛОТ № 1 – Медичний одяг; ЛОТ № 2 – Рулони для стерилізації; ЛОТ № 3 - Лабораторний пластиковий посуд; ЛОТ № 4 — Пробірки.
Ознайомившись з тендерною документацією щодо Лоту №4 (Пробірки), виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію.
Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації (Лот №4) наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів за Лотом №4 (за позиціями №1-6), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ РАЗОМ такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ. Зокрема, дискримінаційними є вимоги: №.5 Кювета для автоматичного коагулометра Mindray C3100 (1000 шт\уп); №6 Пробірка круглодонна 12х75мм, упаковка/250 шт.
Слід зауважити, що медичні вироби (позиції №1-4), які складають предмет закупівлі, зареєстровані в Україні у інших виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, однак ОКРІМ позицій №5-6 (взагалі також ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ даних медвиробів). Таким чином, через наявність в переліку згаданих вище медичних виробів з ВИЩЕЗГАДАНИМИ ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ДО НИХ інші компанії не можуть прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ медичні вироби (№1-6). А тому ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ (не може запропонувати) ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ №1-6). Дані вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин (наявність дискримінаційних вимог) вже неодноразово приймав рішення !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст.ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу ВНЕСТИ ЗМІНИ до тендерної документації (Лот №4): виокремити позиції №5-6 в окремий лот.
В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Додаток: копії рішень АМКУ (аналогічні обставини).
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ від 15.02.2021№2704.pdf 28.01.2022 16:30
- Рішення від 26.05.2021 № 11641.pdf 28.01.2022 16:30
- Рішення АМКУ від 16.05.18р.pdf 28.01.2022 16:30
Дата подачі:
28.01.2022 16:30
Вирішення:
Під час формування потреби лікарні та ділення предмету закупівлі на лоти Замовник керувався Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015. Національний класифікатор "Єдиний закупівельний словник" (ЄЗС) призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб'єктів господарювання у торгах за межами України. Єдиний закупівельний словник згармонізований з європейським закупівельним словником Common Procurement Vocabulary (CPV).
Відповідно до ЄЗС ДК 021:2015 предмет закупівлі у Лоті № 4 відноситься до коду 33192500-7 – Пробірки.
Зауважимо, що розподіл предмету закупівлі відбувається саме за Єдиним закупівельним словником, а не за сукупними вимогам предмету закупівлі або за виробниками.
Замовником у Додатку 3 до Лоту № 4 вказані все необхідні технічні характеристики предмету закупівлі. Відповідно до пункту 6.3. – всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Та відповідно пункту 7.3 - Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Виходячи з вище викладеного, Замовником цілком дотримані вимоги статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» та не зазначені жодні дискримінаційні вимоги, які призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечують добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників.
Кожен Учасник може запропонувати товар будь якого виробника, або торгівельної марки з наданням документального підтвердження відповідності запропонованого товару, про що зазначено у пункті 6.1 Тендерної документації.
На підтвердження відповідності запропонованого товару Учасник має надати копію декларації про відповідність або свідоцтва про державну реєстрацію товару та зразок або копію оригіналу сертифікату якості з печаткою офіційного представника на Україні. У разі якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Замовник не вбачає жодних обмежень, щодо участі у закупівлі та забезпеченні потреб лікарні.
На підставі розгляду вимоги Замовник прийняв рішення відхили її.
Статус вимоги:
Відхилено