• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з оснащення системою GPS моніторингу та контролю витрат палива рухомого складу Замовника

місцевий бюджет

Завершена

1 855 644.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 278.22 UAH
Період оскарження: 25.01.2022 12:09 - 06.02.2022 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на тендерну документацію (на дискримінаційні умови тендерної документації)

Номер: 14cefadc111a4a6bb471bf7cff9d7459
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-25-007005-b.b3
Назва: СКАРГА на тендерну документацію (на дискримінаційні умови тендерної документації)
Скарга:
В системі публічних закупівель «PROZORRO» за адресою в мережі Інтернет https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-25-007005-b вийшло оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю послуг Послуги зі встановлення навігаційного обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 51240000-6– (Послуги з оснащення системою GPS моніторингу та контролю витрат палива транспорту Замовника). Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника – КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ЛІНІЙНЕ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ» від 25.01.2022 року, протокол № 14-1, яким затверджено тендерну документацію Відкритих торгів на закупівлю послуг - Послуги зі встановлення навігаційного обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 51240000-6– (Послуги з оснащення системою GPS моніторингу та контролю витрат палива транспорту Замовника) (далі – Тендерна документація), Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та право ТОВ «ЮНІТРЕК» на участь у цих відкритих торгах. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону України «Про публічні закупівлі» та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтєю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме - недискримінація учасників. Крім того, вимога тендерної документації, про яку буде зазначено нижче, не ґрунтуються на вимогах нормативно-правових актів. Дискримінаційна та незаконна вимога надати діючий Дозвіл Державної служби України з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі), газонебезпечні роботи та роботи у вибухо-пожежонебезпечних зонах. Додаток 3 до тендерної документації – Технічне завдання, п. 1 Загальні умови (перший абз. другої сторінки Додатку 3) зазначає, що в складі тендерної пропозиції Учасник надає документи підтверджуючі безпечність та сертифікацію продукції, зокрема: «- діючий Дозвіл Державної служби України з питань праці (прикладений до даної пропозиції) на: • виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі); • газонебезпечні роботи та роботи у вибухо-пожежонебезпечних зонах.» Про дискримінаційність та протизаконність зазначеної вище вимоги свідчить наступне: 1) Так, Додаток 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107) встановлює Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, зокрема Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу. Однак роботи з оснащення автотранспортних засобів датчиками рівня палива у зазначеному переліку відсутні. Отже, дозвіл на виконання даних робіт одержувати не потрібно. 2) В частині вимог до виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі слід врахувати наступне: Відповідно до ДСТУ 7113 … (IEC 60079-0:2007) «Вибухонебезпечне середовище: …суміш з повітрям, за атмосферних умов…», тобто поза (ззовні) технологічним обладнанням. Паливо, що використовується у автомобілях і тепловозах, перебуває у баках, тобто всередині технологічного обладнання, і за технічної справності самого обладнання (бака) не може створювати вибухонебезпечне середовище за атмосферних умов. Нормативними документами на: − автотракторну техніку; − тепловози; − окремі компоненти, що встановлюються на автотракторну техніку загального використання та тепловози; − на автомобільне та тракторне електрообладнання не передбачається виготовлення та встановлення на транспортних засобах, що використовують двигуни внутрішнього згоряння, будь-яких деталей, вузлів або агрегатів у вибухобезпечному виконанні з маркуванням Ех. В даний час всі деталі, вузли та агрегати (паливні баки, паливопроводи, паливні фільтри, паливні насоси, датчики рівня палива, датчики тиску, датчики витрати палива, датчики температури, теплоелектропідігрівачі палива, двигуни транспортних засобів, інжектори та ін.) для тепловозів та автотракторних транспортних засобів загального користування виготовляються у звичайному, тобто невибухобезпечному виконанні і на жодному такому виробі немає і не повинно бути маркування Ех. У зв'язку з вище викладеним датчики рівня типу ДУ можуть застосовуватись на автотранспортних засобах загального користування та тепловозах без сертифікату з вибухобезпеки. Таким чином, виконання робіт з монтажу (встановлення) ємкісних датчиків рівня пального ДУ-02М та ДУ-05-4 на паливних баках автотранспортних засобів з дизельними та бензиновими двигунами не потребує одержання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107. 3) досвід роботи ТОВ «ЮНІТРЕК» щодо надання послуг зі встановлення навігаційного обладнання з датчиками рівня пального свідчить, що замовники даних послуг незалежно від форми власності та організаційно-правової форми господарювання не вимагають надання даного дозвільного документу під час надання відповідних послуг; 4) обмежена кількість суб’єктів, що мають чинний Дозвіл Державної служби України з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки у вибухонебезпечному середовищі та надають послуги зі встановлення навігаційного обладнання та датчиків рівня пального. Так, ТОВ «НАВІТРЕК» має зазначений дозвіл Державної служби України з питань праці та надає послуги зі встановлення навігаційного обладнання. Крім того, ТОВ «НАВІТРЕК» має договірні відносини із Замовником торгів - КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ЛІНІЙНЕ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ». Отже, Замовник, встановлюючи зазначену дискримінаційну умову надає незаконну перевагу своєму поточному постачальнику (виконавцю) - ТОВ «НАВІТРЕК». Висновок про те, що виконання робіт з монтажу (встановлення) ємкісних датчиків рівня пального на паливних баках автотранспортних засобів з дизельними та бензиновими двигунами не потребує одержання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» підтверджує виробник датчиків рівня пального ТОВ ПІДПРИЄМСТВО «ОРГТЕХАВТОМАТИКА», про що надано лист від 25.01.2022 року № 2501/3, в якому викладено аргументи із посиланням на їх нормативне обґрунтування. З аналогічної підстави Скаржник вже подавав вимогу № UA-2022-01-25-007005-b.b1 від 25.01.2022 року, однак така вимога 28.01.2022 року була залишена Замовником без задоволення. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі наведеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. прийняти дану скаргу до розгляду; 2. зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги - внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2022-01-25-007005-b, а саме: - виключити із даної документації вимогу про надання діючого Дозволу Державної служби України з питань праці (прикладений до даної пропозиції) на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі); на газонебезпечні роботи та роботи у вибухо-пожежонебезпечних зонах. Додаток (докази): лист ТОВ ПІДПРИЄМСТВО «ОРГТЕХАВТОМАТИКА» від 25.01.2022 року № 2501/3
Дата розгляду скарги: 16.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.02.2022 17:40
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.02.2022 11:05
Автор: ТОВ "ЮНІТРЕК", Михаил Соловей +380956002699 solovey.michail@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про внесення змін до тендерної документації

Номер: 14753bc055704f99823a701b6e8efb95
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-25-007005-b.b2
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
КП «ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ЛІНІЙНЕ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ» проводиться процедура закупівлі Послуг зі встановлення навігаційного обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 51240000-6 – (Послуги з оснащення системою GPS моніторингу та контролю витрат палива рухомого складу замовника), ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-25-007005-b. ТОВ «ЮНІТРЕК» зацікавлено взяти участь у закупівлі UA-2022-01-25-007005-b Додаток 3 до тендерної документації – Технічне завдання, містить перелік транспортних засобів Замовника – Таблиця №1, в тому числі перелік легкових автомобілів в кількості 13 шт., що наведено нижче. ЛЕГКОВІ АВТОМОБІЛІ 1 MITSUBISHI OUTLANDER легков. універсал 134 70070 НР 2003 АГ Бензин 2 ГАЗ-3110 легков.седан 131 70096 НР 1998 6 Бензин 3 ЗАЗ-110206 легков. хетчбек 327 АР 3766 АС 2004 АГ Бензин 4 ВАЗ-2107 легков.седан 153 70042 НР 1995 1 Бензин 5 ГАЗ-3110 легков.седан 326 70044 НР 2003 АГ Бензин 6 ВАЗ-2107 легков.седан 256 70051 НР 1996 7 Бензин 7 ВАЗ-2107 легков.седан 192 АР 4227 НХ 2005 4 Бензин 8 NISSAN PRIMERA легков. хетчбек 138 70001 НР 2003 АГ Бензин 9 ГАЗ-3110 легков.седан 337 АР 7037 АХ 2004 АГ Бензин 10 TOYOTA COROLLA 1.3SL общ.легк.седан-В 67 АР 5355 ЕС 2017 АГ Бензин 11 TOYOTA COROLLA общ.легк.седан-В 172 АР 5515 ЕС 2017 АГ Бензин 12 KIA SPORTAGE общ.универс.седан-В 198 АР 5505 ЕН 2017 АГ ДП 13 FIAT QUBO загальний легковий універсал АР 6085 ІК 2021 АГ ДП І Т О Г О : 13 Отже, Замовник вимагає з метою контролю витрат палива встановити датчики рівня пального, в тому числі і на зазначені вище легкові автомобілі. Разом із тим виконання даної вимоги неможливо виходячи з технічних характеристик паливних баків невеликого розміру та принципів роботи датчиків рівня пального. Так, неправильна герметична форма і невеликий обсяг паливного баку легкового автомобілю при встановленні в ньому датчика рівня пального буде давати ефект некоректної роботи вимірювального датчика – датчик постійно передаватиме невірну інформацію про злив чи заправку пального, що приведе до отримання некоректних даних з витрат палива. Крім того, особливість розташування паливного баку фізично не дає змоги встановити додаткове обладнання у верхній частині баку через брак місця. Бак на легковому автомобілі розташований під дном автомобіля і впритул закріплений до кузова - це означає, що фізично додатковий датчик зверху встановити неможливо. При цьому з достатньою точністю витрати пального можливо встановити за нормами та пробігом, які фіксуються за допомогою GPS трекерів, без використання датчика рівня пального. Враховуючи викладене вище, ПРОШУ: Внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2022-01-25-007005-b, а саме: - виключити із даної документації вимогу про встановлення датчиків рівня пального на легкові автомобілі, перелік яких зазначено в Таблиці №1 Додатку 3 до тендерної документації (Технічне завдання), обмежившись встановленням на легкових автомобілях лише навігаційного обладнання (GPS трекерів).
Вирішення: Добрий день! Встановлення датчиків рівня пального на легкових автомобілях є виробничою необхідністю господарської діяльності Замовника. Тому, зміна в технічному завданні Замовника не може бути змінено в цій частині.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.02.2022 11:55
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про внесення змін до тендерної документації

Номер: 2e96519e084e4bf8aa665bd2ff38962b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-25-007005-b.b1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
КП «ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ЛІНІЙНЕ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ» проводиться процедура закупівлі Послуг зі встановлення навігаційного обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 51240000-6 – (Послуги з оснащення системою GPS моніторингу та контролю витрат палива рухомого складу замовника), ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-25-007005-b. Додаток 3 до тендерної документації – Технічне завдання, п. 1 Загальні умови зазначає, що в складі тендерної пропозиції Учасник надає документи підтверджуючі безпечність та сертифікацію продукції, зокрема: - діючий Дозвіл Державной служби України з питань праці (прикладений до даної пропозиції) на: • виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі); • газонебезпечні роботи та роботи у вибухо-пожежонебезпечних зонах. ТОВ «ЮНІТРЕК» зацікавлено взяти участь у закупівлі UA-2022-01-25-007005-b, що створить додаткову конкуренцію, але через дискримінаційну вимогу надати діючий Дозвіл Державної служби України з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки у вибухонебезпечному середовищі не може взяти участь у зазначеній закупівлі. Про дискримінаційність зазначеної вище вимоги свідчить наступне: 1) Так, Додаток 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107) встановлює Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, зокрема Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу. Однак роботи з оснащення автотранспортних засобів (паливних систем автотранспортних засобів) датчиками рівня палива у зазначеному переліку відсутні, дозвіл на виконання даних робіт одержувати непотрібно. 2) В частині вимог до виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі слід врахувати наступне: Відповідно до ДСТУ 7113 … (IEC 60079-0:2007) «Вибухонебезпечне середовище: …суміш з повітрям, за атмосферних умов…», тобто поза (ззовні) технологічним обладнанням. Паливо, що використовується у автомобілях і тепловозах, перебуває у баках, тобто всередині технологічного обладнання, і за технічної справності самого обладнання (бака) не може створювати вибухонебезпечне середовище за атмосферних умов. Нормативними документами на: − автотракторну техніку; − тепловози; − окремі компоненти, що встановлюються на автотракторну техніку загального використання та тепловози; − на автомобільне та тракторне електрообладнання не передбачається виготовлення та встановлення на транспортних засобах, що використовують двигуни внутрішнього згоряння, будь-яких деталей, вузлів або агрегатів у вибухобезпечному виконанні з маркуванням Ех. В даний час всі деталі, вузли та агрегати (паливні баки, паливопроводи, паливні фільтри, паливні насоси, датчики рівня палива, датчики тиску, датчики витрати палива, датчики температури, теплоелектропідігрівачі палива, двигуни транспортних засобів, інжектори та ін.) для тепловозів та автотракторних транспортних засобів загального користування виготовляються у звичайному, тобто невибухобезпечному виконанні і на жодному такому виробі немає і не повинно бути маркування Ех. У зв'язку з вище викладеним датчики рівня типу ДУ можуть застосовуватись на автотранспортних засобах загального користування та тепловозах без сертифікату з вибухобезпеки. Таким чином, виконання робіт з монтажу (встановлення) ємкісних датчиків рівня пального ДУ-02М та ДУ-05-4 на паливних баках автотранспортних засобів з дизельними та бензиновими двигунами не потребує одержання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107. 3) досвід роботи ТОВ «ЮНІТРЕК» щодо надання послуг зі встановлення навігаційного обладнання з датчиками рівня пального свідчить, що замовники даних послуг незалежно від форми власності та організаційно-правової форми господарювання не вимагають надання даного дозвільного документу під час надання відповідних послуг; 4) обмежена кількість суб’єктів, що мають чинний Дозвіл Державної служби України з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки у вибухонебезпечному середовищі та надають послуги зі встановлення навігаційного обладнання. Так, ТОВ «ЮНІТРЕК» відомо лише про одного такого суб’єкта – ТОВ «НАВІТРЕК». Враховуючи викладене вище, з метою посилення конкуренції між учасниками закупівлі, ПРОШУ: Внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2022-01-25-007005-b, а саме: - виключити із даної документації вимогу про надання діючого Дозволу Державної служби України з питань праці (прикладений до даної пропозиції) на • виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі); газонебезпечні роботи та роботи у вибухо-пожежонебезпечних зонах.
Вирішення: Добрий день! Щодо виключення вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції Учасника діючого ДозволуДержавної служби України з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, ремонту, налаштуванню, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечному середовищі); газонебезпечні роботи та роботи у вибухо-пожежонебезпечних зонах. Запропоновані Вами зміни також не можуть бути прийняті, оскільки, при проведені робіт з вибухонебезпечними матеріалами наявність Дозволу Державної служби України з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки передбачена вимогам діючого законодавства, а саме,надання послуг з оснащення системою GPS моніторингу та контролю витрат палива транспорту замовника включає в себе роботи, пов’язані зі зливом палива з баків, демонтажем паливних баків транспортних засобів, а після встановлення пристроїв поступовим заповненням баків транспортних засобів паливом під контролем Виконавця, що супроводжується утворенням паливних парів, що є вибухонебезпечними. Тому наявність вказаного Дозволу у Учасника тендеру є необхідною умовою та гарантією забезпечення безпеки при надання послуг, що є предметом закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.02.2022 10:32