-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Капітальний ремонт житлових кімнат та місць загального користування гуртожитку №7 (блок 7) НМУ імені О.О.Богомольця за адресою: м.Київ, вул. Чоколівський бульвар, 39
Торги не відбулися
4 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 500.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2022 12:54 - 05.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Потенційний учасник у порядку, передбаченому п.2 розд. ІІ тендерної документації, звертається до Замовника з вимогою щодо внесення змін до тендерної документації.
Номер:
8287ff19f2f2426b91efedcf0cc56a51
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-24-007371-b.b1
Назва:
Потенційний учасник у порядку, передбаченому п.2 розд. ІІ тендерної документації, звертається до Замовника з вимогою щодо внесення змін до тендерної документації.
Вимога:
1.
Додаток № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» містить у своєму складі вимогу щодо надання копії сертифікату:
- на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування) або його еквівалент.
- на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 (Система менеджменту якості. Вимоги) або його еквівалент.
- на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці перевірена і відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування" або його еквівалент.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
1 січня 2018 року припинив свою дію та своє існування Декрет Кабінету Міністрів №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» (далі – Декрет), згідно з яким визначались правові та економічні основи систем стандартизації та сертифікації, встановлювались організаційні форми їх функціонування на території України (обов’язковість та добровільність застосування сертифікатів).
Виконання будівельних робіт в Україні, зокрема капітального ремонту (що є предметом закупівлі) регламентується низкою обов'язкових до виконання нормативних документів, зокрема ДСТУ, ДБН, Постановами КМУ тощо. Проте серед переліку таких нормативно-правових актів відсутні сертифікати відповідності, наведені Замовником у складі тендерної документації.
Наявність таких сертифікатів для виконання робіт з Капітального ремонту житлових кімнат та місць загального користування гуртожитку №7 (блок 7) НМУ імені О. О. Богомольця за адресою: м. Київ, вул. Чоколівський бульвар, 39 (ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи) не передбачено законодавством та не є обов'язковою (припинення дії Декрету та відсутність серед обов'язкових будівельних документів).
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до частини 3 статті 22 Закону «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Вимога Замовника щодо надання учасниками у складі документів тендерної пропозиції сертифікатів є неправомірною, оскільки наявність таких сертифікатів не є обов'язковою, не передбачено законодавством та не передбачено нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність суб'єктів господарювання у будівництві (відповідно до предмета закупівлі).
Враховуючи наведене вище, відповідно до ч. 4 ст. 5, ч. 3 ст. 22 Закону, вимагаємо вилучити вимогу тендерної документації щодо наявності у учасників сертифікатів, наведених у тендерній документації, зокрема у Додатку № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ».
2.
Додаток 1 до тендерної документації «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» містить вимогу щодо надання у якості додатків до ТЕНДЕРНЇ ПРОПОЗИЦІЇ «договірна ціна (договірна ціна є твердою (згідно національного стандарту ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013) та не може бути змінена, окрім випадків, передбачених законодавством України (п. 24 Постанова КМУ від 01.08.2005 № 668 та ч.4 ст. 41 Закону))».
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – наказ № 281) визнано такими, що втратили чинність державні стандарти України, зокрема, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі – ДСТУ). Ліцензійні програмні комплекси, що використовуються учасниками для проведення кошторисних розрахунків вартості будівництва, зокрема ПК АВК-5, автоматично враховують нові кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», що були прийняті на зміну ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», та не використовують положення скасованого ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», на який посилається Замовник у тендерній документації.
Таким чином, Замовник встановив вимогу, що не може бути виконана учасниками тендеру.
Враховуючи втрату чинності державного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», звертаємось з вимогою та необхідністю внести відповідні зміни до тендерної документації, що стосуються розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) та надати можливість учасникам розраховувати ціни своїх тендерних пропозицій відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом № 281.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про внесення змін до ТД 25.01.2022 12:11
Дата подачі:
25.01.2022 12:11
Вирішення:
Шановний Учасник! Ваша відхиляється оскільки ч. 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Дані вимоги є необхідними для впевненості, що виконання послуг буде якісним та безпечним, а також відповідає необхідним стандартам. Стандарти ISO 9001:2015 (система менеджменту якості. Вимоги) та ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» забезпечують дотримання якісних вимог, а також вимог щодо безпечного виконання предмету закупівлі. Вимоги, що встановлюються для всіх учасників є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а сертифікати, які вимагаються можуть бути отримані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. Для виключення дискримінації Учасників вимогами про надання вказаних сертифікатів, у тендерній документації передбачено право Учасників надати еквіваленти вказаних сертифікатів. Сертифікат ISO 9001:2015 (система менеджменту якості. Вимоги) за видом діяльності, що відповідає цій предмету цієї закупки або його еквівалент має гарантувати створення у Учасника системи менеджменту, що забезпечує здійснення контролю за якістю, що є безумовно важливою умовою для замовника. Наявність сертифікату ISO 14001 або його еквіваленту передбачає створення у Учасника сертифікованої системи екологічного менеджменту, що забезпечує зниження негативного впливу на навколишнє середовище та покращення екологічної його діяльності. Наявність сертифікату ІSO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» або його еквіваленту є основою для підвищення безпеки, зменшення ризиків на робочому місці та підтримання здоров’я персоналу під час виконання робіт.
Відповідно до сертифікатів до матеріалів що будуть використовуватись, зазначено, якщо сертифікація не є обов’язковою, надається лист в довільній формі.
На підставі викладеного виключення з Додатку 2 вимог про надання передбачених ним сертифікатів є неможливим, а Ваша вимога відхиляється.
Статус вимоги:
Відхилено