• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Апельсини, банани, яблука, гарбуз ДК 021:2015: код 03220000-9 - (Овочі, фрукти та горіхи).

Торги відмінено

497 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 487.50 UAH
Період оскарження: 24.01.2022 11:45 - 05.02.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Номер: ba7986823e5e4d14854587e610436b9b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-24-005371-b.b1
Назва: ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушення, яке полягає у наступному. 1) У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено тендерну документацію, файл назва « ТД відкриті торги фрукти» в якій містяться наступні незаконні та дискримінаційні вимоги, які обмежують коло учасників, а саме, Додатком № 2 п.3 (стор. 21) встановлено вимогу про надання: « -Завірену Учасником, належним чином, копію діючого на момент розкриття пропозиції, сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі; - Завірену Учасником, належним чином, копію діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату відповідності на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі. - Завірену Учасником, належним чином, копію діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату відповідності на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання транспортування та торгівлі(реалізації) харчовими продуктами та напоями. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі.» , далі по тексту «сертифікат»/ «сертифікати». Повідомляємо Вам, що така вимога (вимоги) є дискримінаційною та обмежує конкуренцію з наведених нижче причин. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон 922) замовники під час здійснення закупівель зобов`язані керуватися принципами добросовісної конкуренції між учасниками, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, максимальної економії та ефективності. Також частини 2 та 4 цієї статті Закону 922 встановлюють правила, що забезпечують недискримінацію учасників, а саме: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, а також заборона замовнику встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Зокрема частиною 4 статті 22 Закону 922 заборонено встановлювати у документації до закупівлі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаючи надання вказаного в додатку сертифікату, наявність якого не є обов`язковою згідно чинного законодавства України, на наше переконання, Ви встановили надмірні вимоги у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Такі дії необґрунтовано звужують коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі, що у подальшому може призвести до надмірного витрачання бюджетних коштів. Звертаємо Вашу увагу на те, що відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі – Закон 771). Підзаконним нормативно- правовим актом є Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590 (зі змінами) (далі – Вимоги 590). Згідно із Законом 771, система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) – це система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Так статтею 20 Закону 771 визначено виключний перелік обов`язків операторів ринку, серед яких зокрема: розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Відповідно до частини 4 статті 21 Закону 771, вимоги щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, допускають застосування спрощеного підходу, за умови якщо такий підхід забезпечує однаковий рівень захисту здоров’я споживачів. При цьому, з метою виконання процедур, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, оператори ринку гарантують, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, а також забезпечують зберігання документів і записів щодо виконання принципів системи протягом трьох місяців після закінчення кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників. Водночас Вимоги 590 закріплюють відповідальність за виконання процедур, ведення відповідного документообігу та збереження документів за керівниками операторів ринку. Відповідні перевірки операторів ринку на предмет дотримання ними законодавства здійснює Держпродспоживслужба, що підтверджується відповідними актами. Таким чином, запровадження системи НАССР є обов’язком усіх операторів ринку з 20.09.2019. ПРОТЕ ЧАСТИНА 7 СТАТТІ 21 ЗАКОНУ 771 НАГОЛОШУЄ НА ТОМУ, ЩО: «7. СЕРТИФІКАЦІЯ ПОСТІЙНО ДІЮЧИХ ПРОЦЕДУР, ЗАСНОВАНИХ НА ПРИНЦИПАХ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ НЕБЕЗПЕЧНИХ ФАКТОРІВ ТА КОНТРОЛЮ У КРИТИЧНИХ ТОЧКАХ, НЕ Є ОБОВ`ЯЗКОВОЮ». Зазначаємо, що частина 1 статті 19 Конституції України наголошує на тому, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. При цьому за порушення вимог, установлених Законом 922, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України. ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ЗАЗНАЧЕНЕ ВИЩЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ , А САМЕ ВИЛУЧИТИ ВИМОГУ ЩОДО ОБОВ`ЯЗКОВОГО НАДАННЯ ЗАЯВЛЕНОГО СЕРТИФІКАТУ (сертифікатів), ЯК ТАКУ ЩО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ, ПОРУШУЄ ВИМОГИ ЗАКОНУ 922 ТА ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ» від 11.01.2001 №2210-III (зі змінами).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо, що цікавитесь закупівлею. Звертаємо увагу на важливість функціонування систем менеджменту безпечності харчових продуктів ! Наказом ДП «УкрНДНЦ» №340 від 31 жовтня 2019 року в Україні на заміну ДСТУ ISO 22000:2007 прийнято національний стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу» із наданням йому чинності з 1 грудня 2019 року. При цьому, ДСТУ ISO 22000:2007 діяло до 1 липня 2021 року. Вимоги щодо безпеки харчових продуктів не призводить до дискримінацї. Крім того, всі учасники мають дотримуватись добросовісної конкуренції. Дані сертифікати підтверджують відповідність та надійність потенційного учасника – переможця закупівлі, тому вимоги які висуває Замовник , покликані мінімізувати усі можливі ризики, які стосуються постачання продуктів харчування у загальноосвітні та дошкільні навчально-виховні заклади та допоможуть уникнути негативних наслідків в соціальній сфері,що забезпечують безпеку харчування дітей та належну якість.Кожен учасник має змогу отримати данні сертифікати,тому це не є дискримінацією!Згідно статтею 22 п. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» « Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІї.»
Статус вимоги: Відхилено