• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби тюбінги та супутні вироби (труби та комплектуючі деталі)

Завершена

194 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 970.00 UAH
Період оскарження: 21.01.2022 16:23 - 27.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо видалення дискримінаційних вимог з ТД.

Номер: e528dd98cc0a4ff78fda86e1a2316807
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-21-003235-a.b1
Назва: Щодо видалення дискримінаційних вимог з ТД.
Вимога:
Ознайомившись з тендерною Документацією, вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимоги в п. 5, п. 10 Додатку 1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (надалі-Додаток1 ТД ) «На підтвердження надати……. акт обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності» є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам ст. 5, ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного. ЩОДО ВИМОГ п. 5 та п. 10 Додатку№1, щодо надання акту обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності, є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України. З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту. «Акт обстеження виробництва» це документ, який був передбачений в ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції». Зазначений стандарт встановлював вимоги до порядку обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції….. Необхідність проведення обстеження виробництва визначає орган сертифікації за згодою заявника під час прийняття рішення за заявкою на сертифікацію продукції (п.4.1 ДСТУ 3957-2000). Результат перевірки, висновки та рекомендації комісії оформляються у вигляді акта обстеження виробництва (п. п. 5.4.1 п. 5.4 ДСТУ 3957-2000). ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції» скасовано Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» від 29.12.2017 № 500. Згідно з інформацією, яка розміщена на сайті Будстандарт / сервіс документів он-лайн http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=54662, СТАТУС - ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції»- НЕДІЮЧИЙ. Сертифікат відповідності продукції вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 видається на підставі випробувань, які чітко визначені ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 та оформляються протоколом випробувань, а не на підставі акту обстеження виробництва, оскільки органи з оцінки відповідності в Україні при сертифікації продукції дотримуються діючого законодавства України та нормативних документів до них та керуються в своїй діяльності ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT), які гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами. Крім, того участь у Процедурі закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які зробили сертифікат відповідності до 01.01.2018 року (момент недійсності ДСТУ 3957-2000). Скаржник отримав сертифікат відповідності в 2021 році і тому не може виконати вимогу щодо надання акту обстеження на підставі якого виданий сертифікат відповідності. Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищевикладене вимога п.5 та п.10 Додатку 1 є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі». З даного приводу є практика АМК України, яка свідчить про те, що зазначенні вище вимоги є дискримінаційними. У зв’язку із зазначеним просимо розглянути вимогу, усунути порушення ЗУ «Про публічні закупівлі» шляхом внесення відповідних змін до ТД.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Дякуємо за звернення, Вашу вимогу розглянуто. Відповідні зміни будуть внесені.
Статус вимоги: Задоволено