• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливо дизельне, бензин А-95 (код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 - Нафта і дистиляти)

Торги не відбулися

961 324.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 807.00 UAH
Період оскарження: 21.01.2022 11:43 - 02.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 7e72505b58ea452585914e04fe772f6a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-21-001513-a.b3
Назва: СКАРГА
Скарга:
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – Гуманітарне управління Городоцької міської ради Львівської області вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2022-01-21-001513-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі Паливо дизельне, бензин А-95 (код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 – Нафта і дистиляти).
Дата розгляду скарги: 14.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.02.2022 09:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.02.2022 13:34
Дата виконання рішення Замовником: 14.03.2022 16:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення від 14.03.2022 № 3044-р/пк-пз, яке оприлюднене в електронній системі закупівель та аргументів викладнених у скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю "М-7 ТРЕЙД" щодо умов тендерної документації на закупівлю товару - «Паливо дизельне, бензин А-95 (код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 - Нафта і дистиляти)» та з метою виконання зазначеного рішення доцільно внести зміни до тендерної документації, які стосуються поставлених питань. Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон): «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.». Враховуючи це положення Закону, а також той факт, що є необхідність відкоригувати деякі положення Документації, з ініціативи замовника, необхідно внести зміни до тендерної документації та продовжити строк подання пропозицій до 22.03.2022. Оскільки до завершення подання пропозицій залишилось менше 7 днів.
Автор: ТОВ "М-7 ТРЕЙД", Андрій Фінченко +380676107337 tender.m7.trade@gmail.com
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 2442375436f847199534d12c28b0a56d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-21-001513-a.b2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
2. У п.8 Додатку № 4 до тендерної документації визначено: «8. У складі тендерної пропозиції Учасник на підтвердження вищевказаної вимоги надає гарантійний лист з місцезнаходженням АЗС та відстанню до Замовника. В складі тендерної пропозиції має бути додано ліцензії на роздрібну торгівлю, щодо АЗС зазначених в тендерній пропозиції.» Вимога щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва. Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер. За результатами аналізу практики АМКУ з розгляду скарг за аналогічними питаннями нами було встановлено, що вимога документації про наявність у складі тендерної пропозиції ліцензію на гуртову та роздрібну торгівлю пальним на думку колегії є дискримінаційною. Дії Замовника суперечить принципам публічних закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», дотримання яких є загальнообов’язковим усіма суб’єктами публічних закупівель, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити зазначену дискримінаційну умову.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна зокрема містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція − це пропозиція щодо предмету закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Таким чином, у відповідь на вашу Вимогу повідомляю: щодо дискримінаційних умов Тендерної документації надаємо наступні роз’яснення – відповідно до п.4 додатку «технічна специфікація» тендерної документації «У складі тендерної пропозиції Учасник на підтвердження вищевказаної вимоги надає гарантійний лист з місцезнаходженням АЗС та відстанню до Замовника. В складі тендерної пропозиції має бути додано ліцензії на роздрібну торгівлю, щодо АЗС зазначених в тендерній пропозиції». Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів. Вимогами тендерної документації не передбачено обов’язку учасниками надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним, видану на ім’я учасника. В разі ведення учасником господарської діяльності з залученням партнерських/орендованих АЗС, такий учасник може надавати ліцензії на роздрібну торгівлю АЗС партнерів/орендодавців. З урахуванням вище зазначеного, дане положення тендерної документації є конкурентним та таким, що не обмежує права учасників ринку та вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: adc4e47ebfaa49b9933d2699ed443296
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-21-001513-a.b1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Замовник встановив вимоги: 1. У ч. 5.1. Додатку 4 до тендерної документації визначено: «Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції: 5.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7688:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива.» Дана вимога є дискримінаційною та значною мірою обмежує коло потенційних учасників. Вище наведені вимоги адаптовані під підприємства які мають власні Нафтопереробні заводи та унеможливлює участь підприємств які працюють по принципу трейдера та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності має завод виробник, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки палива через АЗС. Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги, які порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі Пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім'я учасника. Вимагаючи від учасників атестат акредитації органу з сертифікації, яким було видано сертифікат відповідності Замовник обмежує в праві на участь учасників, які не співпрацюють з органами сертифікації та не мають можливості отримати від органу сертифікації такий документ. Отже, наведена вимога значно звужує коло тих учасників які не мають такого роду документів, окрім тих, які є виробниками товару або власниками нафтобаз. Зокрема, учасники, які діють на умовах партнерських договорів не взмозі будуть прийняти участь при встановленні даної вимоги, а це свідчить про порушення основних принципів проведення публічних закупівель, зокрема, створює недобросовісну конкуренції серед учасників, у якій прийматиме участь мала кількість учасників. Також зазначаємо, що вимагаючи від учасників надання актів відбирання зразків палива Замовник обмежує в праві на участь учасників, які на пряму не співпрацюють з органами сертифікації/відповідності та не мають можливості отримати такий документ, оскільки паливо на сертифікацію віддає безпосередньо виробник. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити зазначену дискримінаційну умову.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна зокрема містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція − це пропозиція щодо предмету закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Таким чином, у відповідь на вашу Вимогу повідомляю: щодо дискримінаційних умов Тендерної документації надаємо наступні роз’яснення – відповідно до п.4 додатку «технічна специфікація» тендерної документації «У складі тендерної пропозиції Учасник на підтвердження вищевказаної вимоги надає гарантійний лист з місцезнаходженням АЗС та відстанню до Замовника. В складі тендерної пропозиції має бути додано ліцензії на роздрібну торгівлю, щодо АЗС зазначених в тендерній пропозиції». Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів. Вимогами тендерної документації не передбачено обов’язку учасниками надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним, видану на ім’я учасника. В разі ведення учасником господарської діяльності з залученням партнерських/орендованих АЗС, такий учасник може надавати ліцензії на роздрібну торгівлю АЗС партнерів/орендодавців. З урахуванням вище зазначеного, дане положення тендерної документації є конкурентним та таким, що не обмежує права учасників ринку. Враховуючи вищенаведене, Вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено