-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія на ІІ-V 2022 року
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: закупівля проводиться з метою забезпечення приміщень та електрообладнання Інституту проблем матеріалознавства ім.І.М.Франце-вича НАНУ електрчною енергієюна на II-V 2022 рік 2. Розмір бюджетного призначення 4 028 000.00 грн з ПДВ 3. Очікувана вартість предмета закупівлі: 4 028 000.00 грн з ПДВ
Завершена
4 028 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 140.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 140.00 UAH
Період оскарження:
20.01.2022 15:18 - 01.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
c551cbbf658f408ea244150d733da804
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-009777-b.b5
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до проекту договору
Ціну за одиницю товару (електричної енергії) розраховують за формулою:
Цм = (Ц0 * (Іm / Іo) * (1+М/100)+ Тпер) * ПДВ, де
Цм – ціна (змінена) за одиницю електричної енергії, грн/кВт·год;
Цo – середньозважена ціна на ринку РДН за _____(зазначається за місяць, попередній до першого місяця постачання) 202__ року (грн/кВт*год);
Іm – місячний індекс базового навантаження в торговій зоні «ОЕС Україна»*, розрахункового періоду з початком якого змінюється ціна за одиницю електричної енергії (грн/ кВт*год);
Іo – місячний індекс базового навантаження в торговій зоні «ОЕС Україна»*, місяця укладення Договору (грн/кВт*год);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн/кВт*год;
М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів**, %.
Крім того, на нову (змінену) ціну за одиницю електричної енергії нараховується 20% ПДВ відповідно до податкового законодавства України, яка зазначається окремо і не враховується у складі ціни за одиницю електричної енергії.
* – Зазначені індекси публікуються ТОВ «Українська енергетична біржа» на вебпорталі https://www.ueex.com.ua/ та відносяться до біржових котирувань у розумінні пункту 7 частини п’ятої сатті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ціна електричної енергії за перший місяць постачання (попередній тариф) складає:
Цм = (Ц0 * (1+М/100)+ Тпер) * ПДВ, де
Цм – ціна (змінена) за одиницю електричної енергії, грн/кВт·год;
Цo – середньозважена ціна на ринку РДН за _____(зазначається за місяць, попередній до першого місяця постачання) 202__ року (грн/ кВт год);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн/кВт·год;
М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів**, %.
Крім того, на нову (змінену) ціну за одиницю електричної енергії нараховується 20% ПДВ відповідно до податкового законодавства України, яка зазначається окремо і не враховується у складі ціни за одиницю електричної енергії.
Закупівля електричної енергії проводиться на декілька сегментах ринку, а саме: РДН, ВДР, балансуючому ринку, ВДД. Враховуючи викладене, пропонуємо викласти в наступному вигляді: «Цфакт* – фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на ринку електричної енергії, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо), грн. за 1 кВт*год без ПДВ;»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2022 12:29
Вирішення:
У Вимогах заявник зазначає, зокрема, наступне:
«пропонуємо викласти в наступному вигляді: «Цфакт* – фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на ринку електричної енергії, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо), грн. за 1 кВт*год без ПДВ»
Щодо вказаного зауважуємо наступне:
Інколи Замовниками застосовується і запропонований Вами спосіб визначення закупівельної (безмаржової) ціни товару, проте він не є законодавчо обов’язковим до застосування і, навіть, не є рекомендованим.
Більш того, таке трактування закупівельної ( безмаржової) ціни є з об’єктивних причин практично неможливим до перевірки на відповідність Споживачем.
А отже, є ризик отримати ціну суттєво вище, ніж при запропонованому Нами підході. Тому Ми пропонуємо базуватись при розрахунках на офіційних статистичних даних.
Наголосимо, що Заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД та не довів, яким чином наведена вище умова ТД порушує права та законні інтереси заявника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення відповідних змін до ТД.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
108b407399e94874b5c69aeb8b1f1cc8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-009777-b.b4
Назва:
вимога
Вимога:
Пунктом 13.2. проекту договору, покладено обов’язок ініціювання щодо зміни ціни за одиницю товару в бік зменшення на Постачальника, пропонуємо перекласти даний обов’язок на Споживача (замовника), що є зацікавленою стороною при зміні ціни в бік зменшення або видалити.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2022 12:08
Вирішення:
У Вимогах заявник зазначає, зокрема, наступне:
«Пунктом 13.2. проекту договору, покладено обов’язок ініціювання щодо зміни ціни за одиницю товару в бік зменшення на Постачальника, пропонуємо перекласти даний обов’язок на Споживача (замовника), що є зацікавленою стороною при зміні ціни в бік зменшення або видалити»
Щодо вказаного зауважуємо наступне:
Порядок визначення тарифу за розрахунковий період (Додаток 3 проєкту договору) не дозволяє ігнорувати будь-яку зміну безмаржової ціни за одиницю товару.
Проте реагуючи на зауваження було доповнено пункт 6.1.5. проекту договору (Додаток 5 ТД).
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
022e33e0fe00400ea2e57e75152ca2e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-009777-b.b3
Назва:
вимога
Вимога:
п.4.12. Правил роздрібного ринку електричної енергії встановлено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;
в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
При цьому в проекті договору термін для проведення розрахунків є невизначеним. Необхідно викласти п.5.8. проекту договору з урахуванням вищевказаного положення Правил роздрібного ринку електричної енергії
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2022 12:08
Вирішення:
У Вимогах заявник зазначає, зокрема, наступне:
« п.4.12. Правил роздрібного ринку електричної енергії встановлено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;
в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
При цьому в проекті договору термін для проведення розрахунків є невизначеним. Необхідно викласти п.5.8. проекту договору з урахуванням вищевказаного положення Правил роздрібного ринку електричної енергії».
Щодо вказаного зауважуємо наступне:
В проекті договору чітко вказані терміни сплати:
«Оплата вартості спожитої електричної енергії здійснюється Споживачем на підставі відповідного рахунку Постачальника, згідно акту купівлі-продажі активної електричної eнepгiї та Розрахунку вартості 1 кВт*год електричної енергії за відповідний розрахунковий період протягом 10-ти календарних днів після дати підписання акту купівлі-продажі активної електроенергії та Розрахунку вартості 1 кВт*год електричної енергії».
Враховуючи, що ІПМ НАНУ є неприбутковою 100% бюджетною установою (код неприбутковості 0031) зазначене в проекті договору формулювання випливає з
Статті 49 Бюджетного кодексу України. Здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань
1. Розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством, визначеним пунктом 5 частини першої статті 4 цього Кодексу.
2. Казначейство України здійснює платежі за дорученнями розпорядників бюджетних коштів у разі:
1) наявності відповідного бюджетного зобов'язання для платежу у бухгалтерському обліку виконання бюджету;
2) наявності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми;
3) наявності у розпорядників бюджетних коштів відповідних бюджетних асигнувань.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
7345047c7856408eb8727fdb34dd8941
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-009777-b.a2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно де тендерної документації для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що з початку поточного року по день подання пропозиції, Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168. Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер. Просимо видалити таку вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.01.2022 09:05
Вирішення:
У вимогах заявник зазначає наступне: «учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що з початку поточного року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168. Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо».
Щодо вказаного зауважуємо наступне.
Додатком 4 ТД встановлена умова, що для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що з початку поточного року по день подання пропозиції, Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
«Правилами ринку», затвердженими Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168 передбачено, що у разі прийняття у встановленому законодавством порядку рішення про ліквідацію або порушення справи про банкрутство, набуття статусу "Дефолтний", завершення строку дії або анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії попереднього електропостачальника, а також у разі припинення його участі на ринку електричної енергії електропостачальник повинен протягом одного робочого дня з дня, коли стало відомо про зазначені вище обставини, повідомити про це споживача (споживачів), відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача (таких споживачів), із зазначенням дати, з якої такий електропостачальник припинить здійснювати постачання електричної енергії споживачу (споживачам).
За 2 робочі дні до переведення споживачів такого електропостачальника та споживачів електропостачальника, який не спроможний здійснювати купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на організованих сегментах ринку, до постачальника "останньої надії" адміністратор розрахунків забезпечує повідомлення адміністратору комерційного обліку щодо необхідності зміни облікових записів електропостачальника щодо постачальника "останньої надії" та відповідних споживачів, яким він почав здійснювати постачання електричної енергії, у порядку, визначеному Правилами ринку, з одночасним повідомленням операторів системи, споживача та постачальника "останньої надії".
Про набуття статусу «дефолтного» або «переддефолтного» в першу чергу володіє інформацією сам постачальник.
У зв'язку з цим, на виконання відповідних норм законодавства Замовником були встановлена зазначена вище вимога. Відзначаємо, що надання такого гарантійного листа не може складати складність для учасника.
При цьому Заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД та не довів, яким чином наведена вище умова ТД порушує права та законні інтереси заявника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення відповідних змін до ТД.
Зауважуємо, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з цим, зазначаємо, що відповідно до частини другої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Таким чином, Замовник залишає за собою право внесення змін до ТД, які, зокрема, можуть стосуватись питань, що були порушені у Вимогах, тому пропонуємо відслідковувати статус тендера, а також бажаємо успіхів в участі в Процедурі закупівлі!
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
e793041b5fc94543b70edc9ffa589eb3
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-009777-b.a1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до тендерної документації учасники повинні у складі тендерної пропозиції надати чинний сертифікат на систему управління інформаційною безпекою на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT), що виданий учаснику закупівлі. Відповідно до частини 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Стандарти ISO – це серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов. Постачальники електричної енергії в силу приписів чинного законодавства не зобов`язані їх проходити. З 01.01.2018 в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 року № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01.01.2018 скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність "Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні".
Повідомляємо, що діяльність з постачання електричної енергії споживачу постачальники електричної енергії здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП 27.12.2017р.. № 1469. Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 “Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги” та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання електричної енергії споживачу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника. Вимога, щодо надання сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 “Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги”, інших подібних сертифікатів чи аналогічних систем є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електричної енергії. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таке формулювання в тендерній документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому воно підлягає виключенню із тендерної документації. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.01.2022 09:02
Вирішення:
У Вимогах заявник зазначає, зокрема, наступне: «Відповідно до тендерної документації учасники повинні у складі тендерної пропозиції надати чинний сертифікат на систему управління інформаційною безпекою на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT), що виданий учаснику закупівлі. Відповідно до частини 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Стандарти ISO – це серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов. Постачальники електричної енергії в силу приписів чинного законодавства не зобов`язані їх проходити. З 01.01.2018 в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 року № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01.01.2018 скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність "Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні". Повідомляємо, що діяльність з постачання електричної енергії споживачу постачальники електричної енергії здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП 27.12.2017р. № 1469. Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 “Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги” та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання електричної енергії споживачу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника. Вимога, щодо надання сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 “Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги”, інших подібних сертифікатів чи аналогічних систем є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону.
Щодо вказаного зауважуємо наступне:
ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» створений для визначення вимог для розроблення, впровадження, функціону¬вання, моніторингу, перегляду, підтримування та постійного вдосконалення системи управління інформаційною безпекою (СУІБ). Прийняття системи управління інформаційною безпекою є стра¬тегічним рішенням для організації. На проектування та впровадження системи управління інфор¬маційною безпекою організації впливають потреби та цілі організації, вимоги щодо безпеки, за-стосовувані організаційні процеси, розмір і структура організації.
Система управління інформаційною безпекою забезпечує збереження конфіденційності, цілісності й доступності інформації за допомогою запровадження процесу управління ризиками та надає впевненості зацікавленим сторонам, що ризиками належним чином управляють.
Важливо, щоб система управління інформаційною безпекою була частиною та інтегрувалася в процеси організації та загальну структуру управління, щоб інформаційну безпеку розглядали в процесах розроблення, інформаційних системах і заходах безпеки.
Згідно з вимогам пп. 14 та пп. 15 п. 5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 312,
постачальник електричної енергії зобов'язаний забезпечити функціонування власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації, розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на роздрібному ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду; забезпечити на своєму офіційному веб-сайті можливість створення особистого кабінету споживача. Зазначений функціонал передбачає необхідність впровадження учасником заходів «кібербезпеки».
Отже, зокрема, у зв'язку з цим Замовником були встановлені вимоги у додатку 4 тендерної документації (надалі – ТД) стосовно того, що у складі тендерної пропозиції (надалалі – ТП) учасник повинен надати чинний сертифікат на систему управління інформаційною безпекою на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT), що виданий учаснику закупівлі.
Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови ТД та не довів, яким чином наведена вище умова ТД порушує права та законні інтереси заявника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення відповідних змін до ТД.
Звертаємо увагу, що зазначена позиція підтверджується практикою Колегії АМКУ, зокрема, висвітлену в рішеннях № 109-р/пк-пз від 04.01.2022, №107 -р/пк-пз від 04.01.2022 тощо.
Зазначаємо також, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з цим, підкреслюємо, що відповідно до частини другої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Таким чином, Замовник залишає за собою право внесення змін до ТД, які, зокрема, можуть стосуватись питань, що були порушені у Вимогах, тому пропонуємо відслідковувати статус тендера, а також бажаємо успіхів в участі в Процедурі закупівлі!
Статус вимоги:
Відхилено