-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
код за НК 024:2019:61937 Бахіли хірургічні; 40511 Фартук гігієнічний, одноразового використання
Закупівля здійснюється згідно ЗУ від 01.07.2021 № 1599-ІХ та постанови КМУ від 22.09.2021 № 1012
Завершена
42 614.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 213.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 213.07 UAH
Період оскарження:
20.01.2022 12:11 - 26.01.2022 10:00
Вимога
Відхилено
Щодо ДСТУ EN 14126:2008/EN14126:2003 на Фартух
Номер:
2e7e4ccc44d64a94aa2a4f20d6f481c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-001568-c.b1
Назва:
Щодо ДСТУ EN 14126:2008/EN14126:2003 на Фартух
Вимога:
Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, зазначено технічні вимоги до предмету закупівлі, серед яких є вимога щодо відповідності Фартухів ДСТУ EN ISO 13485.
З цього приводу зазначаємо, що ця вимога є суперечливими за своєю суттю та дискримінаційною.
Оскільки на медичні вироби, до яких згідно затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224 ПЕРЕЛІКУ товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання) належать товари, які має намір закупити Замовник, поширюються вимоги Технічного регламент щодо медичних виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753. Оскільки, товар (медичні вироби), який має намір закупити Замовник відноситься до І класу за вимогами Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753, та відповідно до пункту 18 цього регламенту нанесення знаку відповідності технічним регламентам на медичні вироби, що відносяться до класу I (крім медичних виробів, виготовлених на замовлення або призначених для клінічних досліджень), виробник повинен дотримуватися процедури, зазначеної в додатку 8, і скласти декларацію про відповідність, що є необхідним для введення медичного виробу в обіг. Тобто вимогами Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753, не передбачено обов’язкового проходження сертифікації системи управління якістю.
З огляду на наведене вище, з метою дотримання чинного законодавства та дотримання чесної конкуренції серед учасників, вимагаємо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та вилучити незаконні та дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 15967891 ISO_page-0001.pdf 21.01.2022 18:45
- Відповідь учаснику.pdf 25.01.2022 16:26
Дата подачі:
21.01.2022 18:45
Вирішення:
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо.
Згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів.
Питанням оскарження відповідно до цих рішень було те, що за твердженнями учасників така умова є дискримінаційною, і виконати її можуть лише ті учасники, які вже мають виготовлені такі сертифікати.
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
В даному випадку Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, зазначено технічні вимоги до предмету закупівлі, серед яких є вимога щодо відповідності Фартухів ДСТУ EN ISO 13485., що повністю відповідає рекомендаціям Керівника робіт з ліквідації наслідків медико - біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня пов’язаної із погіршенням коронавірусної хвороби CОVID-19 № 12/11 від 15 квітня 2020 року «Про надання інформації щодо рекомендованих характеристик засобів індивідуального захисту, що можуть використовуватись для захисту персоналу, який залучається для проведення протиепідемічних заходів»
Статус вимоги:
Відхилено