-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
апарат для штучної вентиляції легенів, монітор пацієнта, дефібрилятор-монітор
Обсяг поставки 4 найменування (Необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі знаходяться в тендерній документації (додаток № 3)
Завершена
2 706 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 531.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 531.00 UAH
Період оскарження:
26.10.2017 13:37 - 09.11.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
ad5ceb9193c04fc784e92aa3b1458f28
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-10-26-000907-b.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
Згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 №454 «Про затвердження порядку визначення предмету закупівлі»,
«Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.»
Предмет даної закупівлі визначений замовником як 33170000-2 - Обладнання для анестезії та реанімації (апарат для штучної вентиляції легенів, монітор пацієнта, дефібрилятор-монітор). Однак за Єдиним закупівельним словником монітор пацієнта та дефібрилятор-монітор не можуть бути віднесені до коду 33170000-2, оскільки мають чітко визначені інші коди за показником четвертої цифри:
- монітор пацієнта - 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (33195000-3 - Системи моніторингу стану пацієнта) або 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (33169500-7 - Системи хірургічного моніторингу та відстежування);
- дефібрилятор-монітор - 33180000-5 - Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (33182100-0 – Дефібрилятори).
Тобто замовник повинен був оголосити 3 окремих процедури закупівлі: 1) апарат для штучної вентиляції легенів, 2) монітор пацієнта, 3) дефібрилятор-монітор. Поєднавши усі вказані товари у одній процедурі закупівлі, замовник відсторонив від участі у торгах учасників ринку, які можуть поставити одне чи два з вказаних найменувань товару, але не можуть поставити усі три найменування. Зокрема, наша компанія є імпортером якісних моніторів пацієнта, але не може взяти участь у цих торгах, оскільки не займається постачанням апаратів для штучної вентиляції легенів та дефібриляторів. При цьому замовник має бути зацікавленим у такому визначенні трьох різних предметів закупівлі, яке відповідає чинному законодавству, бо за рахунок цього збільшиться кількість учасників торгів та конкуренція між ними, внаслідок чого більшою буде економія бюджетних коштів. Залишивши дану ситуацію без змін, замовник фактично грубо порушить принципи здійснення закупівель, викладені у Статті 3 Закону України Про публічні закупівлі, а саме принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників.
Вимагаємо від замовника усунути виявлені порушення, відмінити дану процедуру закупівлі як таку, що не відповідає чинному законодавству у сфері публічних закупівель, внести зміни у річний план закупівель та оголосити три окремих процедури закупівлі за наведеними вище кодами класифікатору. У іншому випадку ми будемо змушені подати скаргу до Уповноваженого органу.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 189 06.11.2017 09:20
Дата подачі:
01.11.2017 14:23
Вирішення:
Уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Згідно п. 18 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження порядку визначення предмету закупівлі» визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.».
Із сукупного аналізу вказаних норм випливає, що предмет закупівлі визначається Замовником самостійно, виходячи із його потреб, а також принципу недискримінації учасників.
При визначення коду державної класифікації предмету закупівлі Замовник виходив з того, що апарат для штучної вентиляції легенів, монітор пацієнта та дефібрилятор-монітор необхідно придбати у відділення інтенсивної терапії з блоками інтенсивної терапії кардіологічного та неврологічного профілю для надання реанімаційної допомоги хворим на гострий інфаркт та інсульт, з гострою серцевою недостатністю, з порушенням мозкового кровообігу.
Вказане обладнання буде використовуватись для одних цілей – надання невідкладної реанімаційної допомоги, при цьому, визначення Замовником коду предмета закупівлі як 33170000-2 - Обладнання для анестезії та реанімації (апарат для штучної вентиляції легенів, монітор пацієнта, дефібрилятор-монітор) жодним чином не обмежує учасників ринку на участь у процедурі закупівлі та не носить дискримінаційний характер. Даний факт підтверджується, зокрема, позитивним досвідом інших Замовників, зокрема Горішньоплавнівською міською лікарнею при проведенні процедури закупівлі UA-2017-04-02-000005-a. Керуючись п.5 тендерної документації пропозиції можуть подавати вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм, які беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
Таким чином, чинним законодавством встановлено право Замовника самостійно визначати код ДК предмету закупівлі, а також формувати предмет закупівлі, виходячи із потреб лікарні.
Враховуючи вищевикладене, вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено