-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прання білизни
Завершена
997 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 987.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 987.50 UAH
Період оскарження:
20.01.2022 09:54 - 03.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛЮЧЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2022-01-20-001349-b
Номер:
98eddeb2be414f4c8833f476b389b11f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-001349-b.b1
Назва:
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛЮЧЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2022-01-20-001349-b
Вимога:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), користувачі авторизованих майданчиків мають можливість звертатися до Замовника з вимогами щодо усунення порушень умов тендеру/процедури закупівлі протягом періоду уточнень. Період уточнень/звернення за роз’ясненнями за даною Процедурою закупівлі за ідентифікатором UA-2022-01-20-001349-b відповідно до інформації що розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу становить: до 28 січня 2022 00:00.
Законом передбачено, що будь-яка фізична або юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Суб’єкт подання вимоги, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідній Процедурі закупівлі, не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації, встановлені Замовником.
Вважаємо, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають статті 5 та частині 4 статті 22 Закону та підлягають скасуванню з зазначених нижче у цій Вимозі підстав, як таких, що порушують законодавство України у сфері публічних закупівель з огляду на наступне:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника (згідно Додатку 3).
У підпункті 3.2. пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження її відповідності вимогам замовника» зазначено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник в складі пропозиції повинен надати копію аналогічного договору для медичного закладу з загальним об’ємом послуг не менше ніж в закупівлі (28000кг.) та документи, що підтверджують його виконання.
Суб’єкт подання вимоги має постійний досвід надання послуг з прання білизни, але не має укладених договорів саме на такий обсяг закупівлі, який встановлений Замовником (28000 кг), тому вищезазначена вимога є дискримінаційною для Суб’єкта подання вимоги.
Зазначена вимога є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації Суб’єкта подання вимоги як учасника, оскільки виконати вищезазначені вимоги можуть лише ті учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів з загальним об’ємом послуг не менше ніж в зазначеній закупівлі.
Суб’єкт подання вимоги має в наявності необхідну матеріально-технічно базу та працівників, які дозволяють якісно та вчасно виконати послуги в об’ємах, зазначених Замовником.
Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях № 10411-р/пк-пз від 31.07.2019 року; № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017 року; та багатьох інших.
На підставі вищевикладеного, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
ПРОШУ:
1) Внести зміни до умов Тендерної документації Замовника, що є дискримінаційними для учасників, зокрема для Суб’єкта подання вимоги, а саме:
- внести зміни до умов Тендерної документації Замовника: Копія аналогічного договору для медичного закладу з загальним об’ємом послуг не менше ніж в закупівлі (28000кг.) та документи, що підтверджують його виконання шляхом виключення умови про об’єм послуг;
2) проводити Закупівлю у відповідності до положень чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
У випадку незадоволення даної Вимоги, будемо вимушені звертатись до контролюючих і правоохоронних органів, зокрема, до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Державної аудиторської служби України та її територіальних органів.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь-1.doc 31.01.2022 18:08
Дата подачі:
24.01.2022 14:08
Вирішення:
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація повинна містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону. У відповідності до частини другої статті 16 Закону Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний за предметом закупівлі договір ”. Перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з врахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору або аналогічних за предметом закупівлі договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з врахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону.
При оголошенні даної закупівлі Замовник керувався дотриманням принципів, визначених частиною першою ст. 5 Закону, зокрема максимальної економії, ефективності та недискримінації учасників.
Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня № 21 ім. проф. Є.Г.Попкової" Дніпровської міської ради, що є Замовником в розумінні ст. 2 Закону, забезпечує потреби територіальної громади. До потреб територіальної громади відноситься потреба в більш високій якості життя громади, що реалізується у медичному обслуговуванні. Тому рішення про надання аналогічного договору, відповідно до умов тендерної документації, який підтверджує наявність в Учасника досвіду надання послуг з прання білизни в обсязі (кількісному вимірі) не меншому, ніж потреба Замовника за цією процедурою закупівлі відкритих торгів, є доцільним саме в даній закупівлі, оскільки це є достатньо очевидним. Якщо Учасник мав аналогічний досвід по кількості прання білизни, заявленої Замовником, це збільшує вірогідність того, що цей Постачальник надійний, і він виконає взяті на себе зобов'язання. Зазначені вимоги тендерної документації не є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників, оскільки не суперечать чинному законодавству, а надають Замовнику можливість обрати надійного Виконавця послуг, який має підтверджений досвід виконання аналогічних договорів, послуги за якими виконано якісно та з дотриманням вимог чинного законодавства у сфері надання послуг з прання білизни.
Це важливо при наданні лікарнею невідкладної медичної допомоги в першу чергу для забезпечення роботи ліжок інтенсивної терапії.
Замовник зазначає, що чинним законодавством України не визначено поняття "аналогічний договір". Рішення щодо визначення "аналогічного договору" на цю закупівлю було прийнято Замовником виходячи з міркувань забезпечення можливості Учасником виконати весь обсяг послуг з прання білизни в межах технічного завдання згідно з дотриманням нормативних вимог ГСТУ 201-04-96 Вироби білизняні, оброблені в пральні. Загальні технічні умови; ДСТУ ГОСТ 12.2.084:2007(ИСО 6178-83) Машини та устаткування для пралень та підприємств хімчистки. Загальні вимоги що до безпеки (ГОСТ 12.2.084-93 (ИСО 6178-83), IDT; ISO 6178:1983, NEQ); ДСТУ 2320-93 Роботи з хімічними речовинами на підприємствах хімічної чистки одягу та прання білизни. Вимоги безпеки; ДНАОП 9.0.30-1.06-97 Правила охорони праці при експлуатації пралень і лазень;
Санітарні правила пристрою, устаткування і змісту пралень № 979-72.
Дана вимога Документації забезпечить участь у тендері досвідчених Учасників, що дозволить отримати Замовнику належну якість та своєчасність надання послуг з прання. Відповідність Учасника зазначеній вимозі Документації є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов'язань Учасником (Виконавцем).
Вимоги щодо підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для Учасників, які мають необхідний досвід та спроможність надати послуги з прання білизни.
Статус вимоги:
Відхилено