-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
лічильники води крильчасті та турбінні, у яких передбачена можливість встановлення модуля для дистанційної передачі показників, код згідно з ДК 021: 2015 - 38420000-5 (прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів)
Прекваліфікація
від початку періоду пройшло 1 303 дні
6 886 829.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 68 868.29 UAH
мін. крок: 1% або 68 868.29 UAH
Період оскарження:
20.01.2022 08:53 - 20.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення порушень принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників
Номер:
b01f001c64864f02989142cfe27636f8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-000347-b.b2
Назва:
Вимога про усунення порушень принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію закупівлі оголошеної Міським комунальним підприємством "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона", ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-20-000347-b, встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Технічними вимогами до предмета закупівлі лічильники води крильчасті та турбінні, у яких передбачена можливість встановлення модуля для дистанційної передачі показників, код згідно з ДК 021: 2015 - 38420000-5 (прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів) передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, а саме:
в додатку 3 встановлена така вимога: "- для організації дистанційної передачі показань, з можливістю подальшої комплектації лічильника додатковим зовнішнім модулем HRI-DataUnst (820, 420РС) або HRI-MEI (MeiStream Plus), для передачі імпульсів прямого та зворотного потоку та даних по цифровому інтерфейсу M-Bus;"
Додаткові зовнішні модулі HRI-DataUnst та HRI-MEI розроблені та виготовляються компанією Sensus Slovensko a.s. і призначені для комплектації виключно лічильників води, які виготовляються саме компанією Sensus Slovensko a.s.
Таким чином дана вимога призводить до того, що взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які пропонують лічильники лише одного виробника, а саме компанії Sensus Slovensko a.s., що порушує принцип добросовісної конкуренція серед учасників, встановленого статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), тим самим створюючи передумови для порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності і запобігання корупційним діям і зловживанням.
Практика рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (наприклад Рішення №13386-р/пк-пз від 20.09.2019 р., Рішення №16821-р/пк-пз від 22.07.2021) доводить, що встановлення вимог, які передбачають можливість подати пропозицію лише тим учасникам, які зможуть запропонувати продукцію лише одного конкретного виробника, є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з п.3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Частиною четвертою статті 22 передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Виходячи з вищевикладеного вимагаю від Замовника усунути порушення викладені в даній вимозі та внести відповідні зміни в документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.02.2022 11:54
Вирішення:
У тендері на закупівлю лічильників води крильчастих та турбінних, у яких передбачена можливість встановлення модуля для дистанційної передачі показників закуповуються тільки лічильники води.
У загальних вимогах зазначено «з можливістю подальшої комплектації лічильника додатковим зовнішнім модулем HRI-DataUnst (820, 420РС) або HRI-MEI (MeiStream Plus), для передачі імпульсів прямого та зворотного потоку та даних по цифровому інтерфейсу M-Bus».
Вказані модулі були раніш закуплені разом з лічильниками води.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.02.2022 10:25
Вимога
Залишено без розгляду
Про усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
b828a3e936c84e5f82ebccdab892712a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-20-000347-b.b1
Назва:
Про усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Згідно оголошення про проведення закупівель UA-2022-01-20-000347-b Замовник визначив предметом закупівлі – лічильники води крильчаті та турбінні, у яких передбачена можливість встановлення модуля для дистанційної передачі показань, а в Додатку №3 до Тендерної документації встановлено, що зовнішній модуль повинен бути HRI-DataUnst (820, 420РС) або HRI-MEI (MeiStream Plus), для передачі імпульсів прямого та зворотного потоку та даних по цифровому інтерфейсу M-Bus, при цьому не застосовано поняття «або еквівалент».
На питання одного з учасників Замовник відповів, що дані модулі підприємством вже закуплені, а з аналогом можуть виникнути проблеми по суміщенню розмірів та технічних характеристик.
Орієнтуючись на технічні характеристики модулів, що визначені в Додатку №3 до Тендерної документації, стає зрозуміло, що дані модулі призначені для використання з лічильниками лише одного виробника, а саме «Sensus», а це унеможливлює для учасників надання пропозиції з еквівалентом предмету закупівлі.
Частина 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частина 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Зазначене вище, дає підстави вважати, що вимоги Замовника є дискримінаційними.
Проте, пункт 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язує учасників публічних закупівель обов’язково дотримуватись принципу недискримінації учасників і рівне ставлення до них.
На підставі викладеного, просимо доповнити пункт Додатку №3 до Тендерної документації: «для організації дистанційної передачі показань, з можливістю подальшої комплектації лічильника додатковим зовнішнім модулем HRI-DataUnst (820, 420РС) або HRI-MEI (MeiStream Plus), для передачі імпульсів прямого та зворотного потоку та даних по цифровому інтерфейсу M-Bus» словами «або еквівалент».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.02.2022 09:44
Вирішення:
Відповідь.
У статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» мова йдеться про предмет закупівлі, оскільки модулі не є предметом закупівлі, вимоги щодо додавання виразу "або еквівалент" не розповсюджуються.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.02.2022 14:18