-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 90920000-2 «Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень» (послуги дератизації та дезінсекції для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва)
Завершена
1 502 541.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 512.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 512.70 UAH
Період оскарження:
19.01.2022 18:57 - 31.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги встановлені замовником у тендерній документації
Номер:
fb59883f05c3467686100fb26ef3d82a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-19-005854-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги встановлені замовником у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику. Просимо Вас усунути дискримінаційні вимоги, які містяться у тендерній документації, та привести у відповідність згідно з ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно Додатку 1, п. 1.4.; «Учасник повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстровану територіальним органом Держпраці, за умови застосування небезпечних речовин, якщо вони належать до 1, 2 класу небезпеки.» Дана вимога є неприпустимою, та дискримінаційною, оскільки послуги надаються в закладах освіти, використання небезпечних речовин, які відносяться до 1, 2 класу небезпеки категорично заборонено. Згідно Наказу № 627 від 22.03.2021 МІНІСТЕРСТВА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ: клас небезпечності хімічної речовини - ступінь можливої дії хімічної речовини на організм людини (1 клас - надзвичайно небезпечна речовина; 2 - високонебезпечна; 3 - помірно небезпечна; 4 - малонебезпечна). Використання в закладах освіти небезпечних речовин 1, 2 класу категорично заборонено!!! Ви, як Замовник порушуєте не тільки закупівельне законодавство, а ще й кримінальне, висуваючи дану вимогу. Вимагаємо виключити її з тендерної документації.
Додаток 1, п. 2.1. Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про працівників, які будуть задіяні при виконанні послуг (не менше 1-го лікаря-дезінфекціоніста, 1-го інструктора-дезінфектора та не менше 5 дезінфекторів).
Шановний Замовнику, згідно якого законодавчого документа висувається дана вимога? Даною вимогою, Ви порушуєте ЗУ «Про публічні закупівлі» методом штучного завищення кількості персоналу, Ви звужуєте коло потенційних Учасників. Для якісного виконання заявленого Вами обсягу робіт достатнього 3 дезінфекторів, що є достатнім для надання якісних послуг. Вимагаємо виключити дану вимогу, як таку, що порушує права потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаток 1, п. 2.1.: б) для інструкторів-дезінфекторів - диплом державного зразка про освіту за спеціальністю «Медико-профілактична справа».
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки до освіти інструктора – дезінфектора не може встановлюватись жодних вимог. Оскільки в обов’язки інструктора – дезінфектора входить проведення навчань, інструктажів персоналу та інших обов’язків, які жодним чином не відносяться до медичної справи. Дану вимогу може виконати тільки той учасник, в штаті якого є такий працівник з даною освітою. Жодним нормативним актом не вказано, що інструктор – дезінфектор повинен мати спеціальність «Медико-профілактична справа». Вимагаємо виключити дану дискримінаційну вимогу, і не встановлювати під «свого» конкретного Учасника.
Додаток 1, п. 2.1: в) для дезінфекторів - копії посвідчень чи довідок про проходження навчання.
Яке саме навчання ви маєте на увазі? Просимо конкретизувати.
Додаток 1, п. 2.1: г)водії (не менше двох), що будуть залучені до перевезення пестицидів та агрохімікатів для виконання предмету закупівлі повинні мати «Свідоцтво про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі» та одна особа «Свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів» (надати скан-копії).
Знову таки, згідно якого нормативного документу була всьановлена вимога наявності саме не менше двох водіїв? Ви, як Замовник штучно завищуєте кількість персоналу! Дана вимога є дискримінаційною до інших Учасників, та така, яка порушую права інших потенційних учасників даної процедури закупівлі. Для якісного надання послуг буде достатнім наявності одного водія. Вимагаємо виключити дану вимогу.
2.2. Надати скан-копії документів, які свідчать про трудові взаємовідносини з працівниками, вказаними у довідці, відповідно пп. 2.1. п. 2, а саме: - Скан-копія повідомлення про прийняття працівника на роботу відповідно додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року № 413.
Додаток 1, п. 4.1. Скан-копія ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа та медико-профілактична справа;
Повідомдяємо, що послуги з дезінфекції, дезінсекції, днратизації не підлягають ліцензуванню! Вимога є незаконною, та дискримінаційною. Надання данного виду послуг не потребує жодного ліцензування. Вимагаємо видалити данц вимогу.
Додаток 1, п. 4.4. Для можливості оперативного реагування на термінові заявки Замовника по знищенню шкідників Учасник повинен знаходитись та проводити діяльність у місті Києві/ Київській області. На підтвердження надати висновок торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві. Послуги з дезінсекції, дезінфекції, дератизації.
Оскільки процес отримання висновок торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві. Послуги з дезінсекції, дезінфекції, дератизації є довготривалим, Учасники, котрі хотіли б взяти участь у даній закупівлі не зможуть отримати даний документ в сроки до закінчення періоду подання пропозицій. Замовником встановлена дана вимога, оскільки Замовник заздалегідь знає «свого» переможця, котрий повинен виграти дану закупівлю. Вимагаємо видалити дану вимогу з тендерної докуменитації.
Додаток 3: - Кольорові скан-копії чинних сертифікатів на відповідність ДСТУ EN 16636:2015, ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018. Зазначені сертифікати мають бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), акредитованим Національним агентством акредитації України (НААУ), надати копію атестату акредитації ООВ.
Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників з наступних підстав. По-перше, обов’язок наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2018, ISO 45001:2018) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. По-друге, для отримання такого Сертифікату потрібно затратити і час, і грошові ресурси, що може призвести до збільшення затратної частини учасників на участь в закупівлі та вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому, ваша вимога є недоречною та необґрунтованою. Просимо: усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію - видалити дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2018, ISO 45001:2018, ДСТУ EN 16636:2015.
У разі ігнорування даної вимоги Замовником, та невиключення всіх дискримінаційних умов з тендерної документації, ми, як потенційні Учасники, чиї права були порушені Замовником, будемо змушені звернутися до постійно діючої колегії АМКУ для зобов’язання Замовника внести зміни в тендерну документацію. Також у разі, якщо Замовник відмовиться вносити зміни, ми, як потенційні учасники маємо намір звертатись до Органів Прокуратури України, для проведення розслідування, та притягнення уповноваженої особи Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації до кримінальної відповідальності за систематичне порушення Замовником ЗУ «Про публічні закупівлі», методом систематичного встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 58.pdf 25.01.2022 15:43
Дата подачі:
21.01.2022 13:21
Вирішення:
Шановний Учаснику!
На Ваші вимоги щодо внесення змін до тендерної документації на закупівлю послуг дератизації та дезінсекції для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва (ДК 021:2015 код 90920000-2 «Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень») повідомляється.
Додаток 1, п. 1.4.; «Учасник повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстровану територіальним органом Держпраці, за умови застосування небезпечних речовин, якщо вони належать до 1, 2 класу небезпеки.».
Вказана вимога тендерної документації стосується учасників, «за умови застосування небезпечних речовин, якщо вони належать до 1, 2 класу небезпеки.». Таким чином, якщо ви не використовуєте вказані небезпечні речовини, то подавати Декларацію у складі тендерної пропозиції не потрібно.
Водночас, відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником..
Додаток 1, п. 2.1. Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про працівників, які будуть задіяні при виконанні послуг (не менше 1-го лікаря-дезінфекціоніста, 1-го інструктора-дезінфектора та не менше 5 дезінфекторів).
Вимогами тендерної документації встановлено мінімальну кількість працівників учасників виходячи з наступного. Закупівля передбачає обслуговування 108 закладів, проте загальна площа обслуговування становить: по дератизації 135 212,00 кв. м. та по дезінсекції 108130,00 кв. м. Вказана площа обслуговування більша, чи близька до такої, ніж площі обслуговування підвалів та сміттєзбірників по житловому фонду окремих районів м. Києва.
Проведення дератизації та дезинсекції у приміщеннях харчоблоків, навчальних класах, ігрових кімнатах чи спальнях дитячих садків, тощо, на 80% передбачає застосування «ручної» праці, що у свою чергу вимагає багато часу та достатньої кількості кваліфікованого персоналу виконавця.
Окрім того, ваше твердження, що для надання вказаних послуг достатньо 3-х дезінфекторів не підтверджене жодними аргументами чи розрахунками.
Додаток 1, п. 2.1.: б) для інструкторів-дезінфекторів - диплом державного зразка про освіту за спеціальністю «Медико-профілактична справа».
Вказана вимога тендерної документації встановлена на підставі Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. №117 де передбачені кваліфікаційні характеристики дезінфектора, інструктора-дезінфектора та лікаря – дезінфекціоніста, зокрема:
«5. ІНСТРУКТОР-ДЕЗІНФЕКТОР
Кваліфікаційні вимоги.
Інструктор-дезінфектор вищої кваліфікаційної категорії: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Медико-профілактична справа". Спеціалізація за профілем роботи. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 10 років.
Інструктор-дезінфектор I кваліфікаційної категорії: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Медико-профілактична справа". Спеціалізація за профілем роботи. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) I кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 7 років.
Інструктор-дезінфектор II кваліфікаційної категорії: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Медико-профілактична справа". Спеціалізація за профілем роботи. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) II кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 5 років.
Інструктор-дезінфектор: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Медико-профілактична справа". Спеціалізація за профілем роботи. Без вимог до стажу роботи»
Додаток 1, п. 2.1: в) для дезінфекторів - копії посвідчень чи довідок про проходження навчання. Яке саме навчання ви маєте на увазі? Просимо конкретизувати.
У Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. №117 до дезінфекторів встановлено наступні кваліфікаційні вимоги: «Повна або базова загальна середня освіта, підготовка на курсах або на робочому місці. Без вимог до стажу роботи.». Досвід проведення аналогічних закупівель у попередні роки свідчить, що учасники на підтвердження кваліфікації дезінфекторів надають посвідчення чи довідки у довільній формі видані лабораторними центрами МОЗ чи іншими установами. Тому в тендерній документації не встановлюються спеціальні вимоги до форми чи змісту таких документів.
Додаток 1, п. 2.1: г)водії (не менше двох), що будуть залучені до перевезення пестицидів та агрохімікатів для виконання предмету закупівлі повинні мати «Свідоцтво про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі» та одна особа «Свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів» (надати скан-копії).
Вказана вимога зумовлена тим, що за закупівлею передбачається надання послуг протягом 2022 року. Оскільки працівники учасника можуть піти у відпустку чи на лікарняний, тощо, то для забезпечення безперебійного надання послуг вимагається мати не менше двох водіїв. Окрім того, тендерною документацією не встановлюються якісь обмеження щодо суміщення посад водіїв і, наприклад, дезінфекторів.
Додаток 1, п. 4.1. Скан-копія ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа та медико-профілактична справа;
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» дезінфекційні заходи (дезінфекція, дезінсекція, дератизація) - заходи щодо знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб (дезінфекція) та їх переносників - комах (дезінсекція) і гризунів (дератизація).
Відповідно до ст. 18 цього Закону Юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках.
Власники, а також керівники та інші посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності зобов'язані в межах своїх повноважень сприяти медичним працівникам у здійсненні заходів щодо захисту населення від інфекційних хвороб.
У відповідності до пп. 6.13.5 ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» дезінсекція і дератизація проводиться під керівництвом лікаря.
Лікарем, до компетенції якого належать питання проведення профілактичної дезінфекції, дератизації та дезінсекції є лікар-дезінфекціоніст. Кваліфікаційні вимоги до лікаря-дезінфекціоніста визначені у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. №117.
Лікар-дезінфекціоніст - проводить дезінфекційні заходи при різних групах інфекцій, зокрема особливо небезпечних і карантинних. Контролює якість дезінфекційних, дезінсекційних і дератизаційних робіт на об'єктах. Бере участь в проведенні протиепідемічних заходів в разі виникнення осередку інфекції. Надає організаційно-методичну допомогу лікувально-профілактичним та немедичним установам з питань дезінфекції, дезінсекції, дератизації і стерилізації. Керує роботою середнього медичного персоналу, тобто інструкторів-дезінфекторів.
Вимоги до освіти – вища медична, спеціалізація з «Дезінфекційної справи». Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Керуючись положеннями ч.2 ст. 16 Закону Замовником у тендерній документації була передбачена вимога щодо наявності лікаря-дезінфекціоніста (спеціальність Дезінфекційна справа) та інструктора-дезінфектора (спеціальність Медико-профілактична справа).
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» медична практика, у тому числі і за спеціальністю «Дезінфекційна справа» та «Медико-профілактична справа», підлягає ліцензуванню.
Ліцензія на надання послуг з дезінфекції, дезінсекції та дератизації в тендерній документації не вимагається.
Таким чином кваліфікаційні вимоги щодо відповідної дозвільної документації відповідають законодавству та не потребують внесення змін до тендерної документації
Додаток 1, п. 4.4. Для можливості оперативного реагування на термінові заявки Замовника по знищенню шкідників Учасник повинен знаходитись та проводити діяльність у місті Києві/ Київській області. На підтвердження надати висновок торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві. Послуги з дезінсекції, дезінфекції, дератизації.
Вказана вимога не є новою та була передбачена також і в тендерній документації на аналогічну закупівлю послуг у 2021 році. І учасники, які розглядали можливість участі в закупівлі вказаних послуг мали достатньо часу для отримання висновку торгово-промислової палати.
Відповідно до ч.2 ст. 11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на всій території України.
Додаток 3: - Кольорові скан-копії чинних сертифікатів на відповідність ДСТУ EN 16636:2015, ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018. Зазначені сертифікати мають бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), акредитованим Національним агентством акредитації України (НААУ), надати копію атестату акредитації ООВ.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 та ч. 3 ст. 22 Закону, Замовник має право встановлювати технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі.
Наявність вказаних сертифікатів в учасників засвідчує, що послуги будуть надані якісно, ефективно та безпечно для дітей, персоналу та навколишнього середовища.
Статус вимоги:
Відхилено