-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з організації харчування в закладах загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва) DK 021: 2015 - 55320000-9 "Services in the organization of food" (services in the organization of hot meals in the institutions of general secondary education Solomianskyi district of Kiev)
Торги відмінено
25 356 360.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 126 781.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 126 781.80 UAH
Період оскарження:
19.01.2022 16:49 - 15.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження дискримінаційних вимог
Номер:
acbe8eed74ab416ca83b60db12517bc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-19-010818-a.b1
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
На офіційному сайті www.zakupki.prom.ua 19 січня 2022р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва DK 021: 2015 - 55320000-9 "Services in the organization of food" (services in the organization of hot meals in the institutions of general secondary education Solomianskyi district of Kiev) номер ідентифікатора закупівлі: UA-2022-01-19-010818-a на очікувану вартість 25 356 360 грн. без ПДВ. Замовником закупівлі виступає Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію на закупівлю послуг ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва DK 021: 2015 - 55320000-9 "Services in the organization of food" (services in the organization of hot meals in the institutions of general secondary education Solomianskyi district of Kiev) (надалі – Тендерна документація).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення зі змістом тендерної документації, були виявлені, зазначені нижче вимоги, які не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», та є дискримінаційними.
По-перше, відповідно до ДОДАТКУ № 2 тендерної документації, Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
1.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовником вимагається надати:
1.3.1. Надати довідку про (повне або часткове) виконання аналогічних договорів (не менше 3-х) за період 2018-2021 рр., вартість кожного окремого зазначеного договору повинна бути не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі
1.3.2. Для підтвердження інформації зазначеної в довідці про (повне або часткове) виконання аналогічного договору(ів) надати скан-копії:
- договору (ів), зазначеного (их) в довідці про (повне або часткове) виконання аналогічного договору(ів) (п.1.3.1.), крім відомостей, що становлять комерційну таємницю.
- останнього акту виконаних робіт (наданих послуг) до зазначеного (их) в довідці аналогічного договору(ів).
1.3.3. Надати скан-копії оригіналів листа (ів)-відгуку (ів) з позитивним(и) відгуком(ми) про виконання (повного або часткове) зазначеного(их) у довідці (п.1.3.1.) договору (ів) від замовника (ів).Не менше двох оригіналів укладених аналогічних договорів та оригіналів відгуків до таких договорів предметом яких є: надання послуг їдалень або послуг з організації харчування.
Відгук повинен містити дату та вихідний номер, інформацію про Виконавця (Постачальника) (найменування, ідентифікаційний код), номер та дату договору, суму виконання, чи виконаний договір повністю, контактні дані особи Замовника.
Вимога Замовника щодо «наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору про (повне або часткове) виконання аналогічних договорів (не менше 3-х) за період 2018-2021 рр., вартість кожного окремого зазначеного договору повинна бути не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі» є дискримінаційною по відношенні до Суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, тобто такою, що значно звужує коло потенційних учасників Процедури закупівлі.
Так як прийняти участь в закупівлі можуть лише ті учасники які мають досвід виконання аналогічних договорів не менше 3-х екземплярів, вартість кожного окремого зазначеного договору сума яких становить не менше 7 606 908,00 грн. (що становить 30% від очікуваної вартості закупівлі).
Скаржник має успішний досвід виконання аналогічних договорів (додаються) на послуги з організації харчування, які були виконані якісно, в повному обсязі та з дотриманням усіх умов договору, але не має досвіду виконання аналогічних договорів не менше 3-х екземплярів вартість кожного окремого договору яких становить не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, а саме 7 606 908,00 грн.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закону, замовник може установити такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Тобто, Законом чітко передбачено що Замовник може вимагати підтвердження виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, але Законом не передбачено що Замовник може встановлювати саме вартісний показник виконання аналогічного договору. Встановивши в тендерній документації дискримінаційну вимогу, а саме, що Вартість кожного з запропонованих аналогічних договорів має становити не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, замовник СВІДОМО обмежує право участі суб’єкта оскарження в даній закупівлі та інших потенційних учасників.
Те, що дана вимога щодо вартісного показника аналогічного договору є дискримінаційною підтверджено рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – РІШЕННЯ №20101-р/пк-пз від 28.10.2020р., № 4499-р/пк-пз від 10.03.2020р.
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до ТД та виключити вимогу передбачену в пункті 1.3 Додатку 2 ТД, а саме, що «Виконання аналогічних договорів (не менше 3-х) за період 2018-2021 рр., вартість кожного окремого зазначеного договору повинна бути не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі».
У якості документального підтвердження/доказів, що підтверджують наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» виконання аналогічних договорів додаємо до цієї скарги перелік документів (доказів), а саме, скан-копії аналогічних договорів на послуги з організації харчування.
По-друге п.24. Додаток 3, технічні вимоги тендерної документації передбачено, що Учасник повинен у складі тендерної пропозиції на підтвердження своєї діяльності з надання якісних та безпечних послуг з організації шкільного харчування в складі тендерної пропозиції надають документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, підпорядковані Замовнику, де будуть надаватися послуги).
Така вимога Замовника - є дискримінаційною для інших учасників. Вважаємо, що наведена вище умова в тендерній документації обмежує участь у Процедурі закупівлі лише тими суб’єктами господарювання, в яких розроблена та затверджена Програма-передумова системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу итульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, підпорядковані Замовнику, де будуть надаватися послуги) – навчальні заклади Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації
У скаржника маються в наявності документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблені та затверджені Програми-передумов системи НАССР для закладів загальної середньої освіти, де скаржник здійснює свою діяльність (заклади, в яких скаржник забезпечує гарячим харчуванням учнів) додаються. Однак, вникає питання, яким чином потенційні учасники процедури закупівлі можуть надати документи (Програми-передумов системи НАССР) на об’єкти, де вони жодного дня не проводили свою господарську діяльність?
Таким чином, Замовник обмежує участь у процедурі закупівлі зазначивши вище вказану вимогу, яка позбавляє наше товариство прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Крім цього, відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
- пункт 1 статті 21 - оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках;
- пункт 55 статті 1 - оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
На виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператором ринку харчових продуктів ТОВ «Контракт Продрезерв 5» створена група НАССР, розроблена, впроваджена на підставі наказу від 09.08.2021 року № 35 і діє система НАССР на усіх потужностях (заклади громадського харчування) де Скаржник здійснює свою діяльність.
Вищезазначене свідчить про те, що розробити та затвердити Програми-передумов системи НАССР для закладів загальної середньої освіти, можливо там де підприємство здійснює свою діяльність (заклади, в яких підприємство забезпечує гарячим харчуванням учнів), а в навчальних закладах Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, де скаржник не здійснює свою діяльність, запровадити систему НАССР не можливо.
У якості документального підтвердження/доказів, що підтверджують наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушені наші права та законні інтереси, пов’язані з участю у зазначеній процедурі закупівлі, додаємо до цієї скарги перелік документів (доказів), а саме, скан-копії титульних сторінок програми-передумов системи НАССР для закладів загальної середньої освіти Печерського району м. Києва.
Таким чином, Замовник торгів Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушили принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Тендерна документація Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації не відповідає вимогам пункту 3 ст.16. та ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та фактично порушує наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а також, встановлює дискримінаційні вимоги.
Виходячи з описаного, встановлення зазначених вимог в Тендерній документації є дискримінаційними до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника, який має:
- аналогічний договір (не менше 3-х) за період 2018-2021 рр., вартість кожного окремого зазначеного договору не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі».
- Розроблена та затверджена Програма-передумовуа системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, підпорядковані Замовнику, де будуть надаватися послуги) – навчальні заклади Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації.
Такі вимоги навмисно звужують вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Контракт Продрезерв 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування».
Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
Скаржник виконав усі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду.
На підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України та виключити наступні дискримінаційні вимоги, а саме:
- «Наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів про (повне або часткове) виконання аналогічних договорів (не менше 3-х) за період 2018-2021 рр., вартість кожного окремого зазначеного договору повинна бути не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі».
- «Розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, підпорядковані Замовнику, де будуть надаватися послуги)».
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_АМКУ.doc 2022.pdf 14.02.2022 19:30
- Наказ №35 від 09.08.2021_скан.pdf 14.02.2022 19:30
- ТИТУЛЬНІ ПП 1.rar 14.02.2022 19:30
- ТД-орг-харчув-2022-І-півріччя-АМКУ-доповнення_правки.docx 14.02.2022 19:30
- АНАЛОГ ДОГОВІР СЗШ 147 18г 1 255 599,20.rar 14.02.2022 19:30
- ТИТУЛЬНІ ПП.rar 14.02.2022 19:31
- АНАЛОГ ДОГ СУВОРОВЦЫ 19г 6 831 305,32.rar 14.02.2022 19:31
- скарга_АМКУ.doc 2022 КЕП.doc.asice.zip 14.02.2022 19:31
- АНАЛОГ ДОГОВІР СЗШ 41 20р 3 37147,76.rar 14.02.2022 19:31
- рішення від 16.02.2022 №3204.pdf 16.02.2022 17:49
- інформація про перенесення розгляду скарги від 13.04.2022 №592.pdf 13.04.2022 13:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2022 №4017.pdf 22.04.2022 11:44
- рішення від 21.04.2022 №4017.pdf 26.04.2022 14:20
- антимонопольний харчування.pdf 20.04.2022 13:34
- SCAN_20220520_111142880.pdf 20.05.2022 11:13
- SCAN_20220520_111142880.pdf 20.05.2022 11:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.02.2022 19:35
Дата розгляду скарги:
28.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.02.2022 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.04.2022 14:20
Дата виконання рішення Замовником:
20.05.2022 11:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 4017 -р/пк-пз від 21.04.2022 Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано