-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №11 "Казка" Торецької міської військово-цивільної адміністрації Бахмутського району Донецької області за адресою: Донецька обл, м.Торецьк, вул. ім.Івана Карбиця, буд.9»
Завершена
385 617.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 928.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 928.08 UAH
Період оскарження:
19.01.2022 16:07 - 25.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
6a35c56a9f624de3aa0aec3b76d7a2ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-19-004965-c.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
Відповідно до відповіді Замовника що була опублікована на електронному майданчику, а саме:
«Шановний Учасник! Виходячи зі змісту положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами та доповненями) вбачається, що замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Вимоги оголошення та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячі саме із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" та з дотриманням вимог чинного законодавства. Отже, Вам ніщо не забороняє отримати зазначені сертифікати.»
Повідомляємо наступне:
По-перше: Вами визначено предмет закупівлі як роботи з проектно-кошторисної документації. Відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №45 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» визначено, що проектні роботи - роботи, пов’язані зі створенням проектної документації для об’єктів будівництва.
Згідно з положеннями пунктів 3.2, 3.7, 3.21 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», будівництво - це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об`єктів будівництва.
Таким чином, Учасники які здійснюють діяльність у сфері проектно-кошторисних робіт та беруть участь в закупівлі на виконання проектно-кошторисної роботи жодним чином не зобов’язаний підтверджувати свою відповідність щодо виконання будівельних робіт!
По-друге: Отримання зазначених сертифікатів не є обов’язковим відповідно до чинного законодавства, а отримання таких сертифікатів відповідно до виду економічної діяльності, що немає ЖОДНОГО відношення до предмету закупівлі є ПРОТИПРАВНИМ! Дане твердження сформоване на основі рішення АМКУ (Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021) та узагальненої практики з даного питання на офіційному майданчику уповноваженого органу з яким можна ознайомитися за посиланням: https://infobox.prozorro.org/articles/sertifikaciya-iso-praktika-organu-oskarzhennya .
По – третє: Дійсно вимоги, визначаються замовником самостійно, проте пропонуємо звернути Замовнику увагу, що принципи згідно яких необхідно сформувати вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі, в тому числі принцип не дискримінації учасників містяться в ст. 5 Закону України, а не в ст. 3 даного Закону. Можливо даний факт вплинув на допущення протиправних вимог та умисного обмеження кола Учасників в даній закупівлі?
Додатково звертаємо Вашу увагу, що оголошення не містить жодного обґрунтування стосовно вимоги, щодо сфери акредитації ISO сертифікатів саме в частині будівництва житлових та не житлових будівель (код КВЕД 41.20), при цьому пропонуємо Вам не виключати зазначені сертифікати із вимог оголошення, а лише привести дану вимогу в законне русло та передбачити сертифікацію учасників у сфері проектування, що відповідає предмету закупівлі та не допускати проведення незаконної закупівлі, яка суперечить нормам чинного законодавства України.
Згідно вищезазначеного вимагаємо, привести вимоги оголошення у відповідність, а саме виключити дискримінаційні вимоги, щодо сертифікації Учасників у будівельній сфері. Також просимо надати аргументовану відповідь на дану вимогу та уникати загальних відписок, що додатково підтверджують заангажованість даної закупівлі за зацікавленість Замовника в перемозі попередньо визначеного Учасника!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.01.2022 16:52
Вирішення:
Шановний Учаснику !
Дякуємо Вам за змістовні зауваження, та маємо намір повідомити Вам , що нами виправлено зауваження , що до (код КВЕД 41.20) будівництва житлових та не житлових будівель (код КВЕД 41.20), та замінено його на 71.11. Дiяльнiсть у сферi архітектури; 71.12. Дiяльнiсть у сферiiнжинiринry, геологiї та геодезiї надання послуг технічного консультування в цих сферах, що безпосередньо стосується предмету Закупівлі.
Стосовно того , що Шановний Учасник називає «дискримінаційними вимогами», та наполягає на їх виключенні, вважаємо за недоцільне , так як Замовник має повне право , ще раз наголошує: Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами та доповненнями) вбачається, що замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Вимоги оголошення та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи саме із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" та з дотриманням вимог чинного законодавства.
Тому наші діє повністю і цілком відповідають норман Закону України "Про публічні закупівлі", та знаходяться у правовому полі.
Замовник , має повне право бачити у складі підрядників, сертифіковані компанії згідно з стандартами ISO (загальноприйнятими Європі), дані документи знаходяться в рамках складу робіт.
Додатково повідомляємо, що вимога до п.13 Додаток №4 «Перелік документів,які повинні бути завантажені учасником у складі пропозиції» оголошення про проведення спрощеної процедури, не є кваліфікаційним критерієм, її встановлення регламентовано нормою п.3 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі». Можливість отримання сертифікатів відповідності сертифікату ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 передбачена законодавством для юридичних та фізичних осіб – підприємців, тому ці документи мають подаватися ними у складі тендерної пропозиції. Повідомляємо, що скасована на території України обов’язкова сертифікація, та наразі вона є добровільною. Будь-який суб’єкт господарювання за власною ініціативою може пройти сертифікацію, це не заборонено та є можливим. Триває проходження сертифікації на встановлення відповідності вимогам сертифікату ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 юридичною особи або фізичною особою – підприємцем від 2 тижнів. Отже, це не є дискримінаційною вимогою, адже будь-який суб’єкт господарювання у разі його відповідності міжнародним стандартам,імплементованим в норми чинного законодавства України ,може отримати сертифікат відповідності вимогам сертифікату ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 цим самим довести його відповідність Системи управління якістю, Системи екологічного управління, Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. Сертифікати відповідності вимогам ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 передбачені чинним законодавством, і будь який учасник, послуги якого відповідає стандартам, має можливість надати сертифікати відповідності вимогам ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, виконавши вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу, у Рішенні №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 по Скарзі UA-2018-05-17-000313-b.b2, рішенні №19422-р/пк-пзвід 27.12.2019 року, рішенні №5576-р/пк-пз від 07.05.2019.
Також аналогічна правова позиція з цього питання викладена в Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі №826/15639/17.
Звертаємоувагу на те, що у справі № 826/15639/17 Постановою Верховного суду Українивід 24 червня 2020 року адміністративнепровадження №К/9901/32266/19 Рішення Окружного адміністративного суду містаКиєвавід 01 липня 2019 року та постанова Шостогоапеляційногоадміністративного суду від 02 жовтня 2019 року у справі № 826/15639/17 скасовані як необґрунтовані.
Враховуючи Постанову Верховного суду Українивід 24 червня 2020 року у справі № 826/15639/17 та рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.12.2019 № 19422-р/пк-пз, від 07.05.2019 №5576-р/пк-пз та від 06.02.2020 №2309-р/пк-пз, вважаємо що вимога стосовно наявності вищезазначених сертифікатів не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною.
Окрім цього, дана вимога щодо надання таких документів встановлені, оскільки Замовник повинен бути впевнений, що постачальник подбав про надання якості при виконанні робіт , екологічним нормам, охороні здоров’я та безпеці праці при виконанні робіт. Споживач(Замовник) має право на якісні та безпечні послуги, а відтак має право вимагати та ставити умову про надання підтвердження поставленим вимогам. Такі вимоги не є дискримінаційними, мають на меті захист від недобросовісних учасників та закупівлю якомога якісних послуг. Враховуючи викладене, зазначена вимога оголошення про проведення спрощеної закупівлі не може розцінюватися як дискримінація та обмеження конкуренції., кожен з учасників є вільним та не обмеженим в отриманні таких документів. Замовником встановлені єдині для всіх та рівні умови участі у процедурі закупівлі. Також, звертаємо увагу , що Учасник має можливість скористатися свої правом керуючись п.7 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» . Разом з цим, повідомляємо Вам, що під час проведення зазначеної вище процедури закупівлі ми керувалися та керуємося виключно порядком регламентованим нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, у тому числі під час визначення вимог Закупівлі, керувалися виключно нормами Закону, практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо.
Також просимо Шановного Учасника, не робити суб’єктивних висновків та необґрунтованих обвинувачень, та користуватися при підготовці пропозиції виключно нормами Закону України та положень. Та хочемо нагадати , що суб'єктивна думка висловлена в грубій, принизливій або непристойній формі, яка принижує гідність, честь або ділову репутацію, підпадає під ч. 2 ст. 30 ЗУ "Про інформацію" та п. 19 постанови Пленуму ЗСУ № 1 від 27.02.2009, та несе відповідальність згідно вищевказаним статям та пунктам Закону України.
Статус вимоги:
Відхилено