• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція(наркотичні засоби)

Завершена

201 113.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 005.57 UAH
Період оскарження: 19.01.2022 12:55 - 31.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Винесення наркотичних препаратів в окремий лот

Номер: 227159da64084448ac0ad149ff5b9c3e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-19-001452-b.b1
Назва: Винесення наркотичних препаратів в окремий лот
Вимога:
Доброго дня! Просимо поділити специфікацію на окремі лоти
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником була отримана Вимога з проханням внести зміни до тендерної документації для усунення порушення законодавства в сфері здійснення публічних закупівель, а саме: специфікацію на окремі лоти. Замовником було оголошено закупівлю код ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (наркотичні засоби) (оголошення № UA-2022-01-19-001452-b): Заявник мотивує свою вимогу сприянням відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, без будь-якого посилання на норми чинного законодавства які б забороняли Замовникам закупівель, об’єднувати в одну частину закупівель лікарські засоби. Більше того слід звернути увагу, що доводи Заявника на Лист Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року є не обгрунтованими та такими що не знайшли свого підтвердження з огляду на наступне. 1. Як вбачається з Листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року, останній підготовлений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України за результатами проведених зустрічей з Антимонопольним комітетом України, ще 2018 року, тобто більше трьох років тому. 2. Як вбачається з абзацу 9 сторінки 2 Листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року, з метою дотримання зазначених принципів при закупівлі лікарських засобів замовникам рекомендується дотримуватись наступних дій. Тобто фактично Лист № 01.7/33810 від 19.12.2018 року носить рекомендаційний характер та не є обов’язковим до виконання. 3. Згідно пункту 22, частини 1 статті ЗУ «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Замовник, формуючи технічну специфікацію предмета закупівлі, в цілях максимальної ефективності та економії майбутньої поставки від одного учасника (постачальника) предмета закупівлі, характеристики якого визначені виходячи з функціональних потреб підприємства, керуючись принципами здійснення закупівлі, закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», не вважає критерії, викладені в тендерній документації, дискримінаційними. 5. Щодо поділу предмета закупівлі на два окремі лоти. При плануванні предмету закупівлі та детальному вивченні ринку даного товару, Замовником прийнято рішення, що проведення закупівлі лікарських засобів єдиною закупівлею є доцільним та не призведе до зниження конкуренції (виходячи з кількості комерційних пропозицій). Крім цього, станом на сьогодні є чинним Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 500/34783 від 09.06.2020 року, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства). Пунктом 6 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі запроваджено особливості визначення предмета закупівлі лікарських засобів, а саме: під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Тобто, розподіляти предмет закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника. Разом із цим, Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, лікарських засобів та критерії такого поділу. З огляду на зазначене вбачається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі лікарських засобів самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій. Отже, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу, -вимога автора звернення розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, його власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки згідно з вимогами тендерної документації та Закону учасником закупівлі може бути як і виробник, так і постачальник товару. Таким чином, вимога щодо розподілу предмета закупівлі даної Процедури закупівлі на два окремі лоти є необгрунтованою.
Статус вимоги: Відхилено