• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Труби стальні ізольовані (ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби).

Труби стальні ізольовані (ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби).

Завершена

5 939 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 390.00 UAH
Період оскарження: 19.01.2022 09:48 - 19.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги, що є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 0f4a5ef8770f40bb911ba5e62ecb687e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-19-001386-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги, що є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Вимога 19.01.2022 Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» було оголошено тендер, предметом закупівлі якого є - труби стальні ізольовані (ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби), ідентифікатор закупівлі - № UA-P-2022-01-19-001830-a, Один із основних видів господарської діяльності ТОВ «ТД «Трубоізолкомлект» є поставка труб з ізоляцією і ми мали намір стати учасником тендеру з пропозицією закупівлі - труби стальні ізольовані (ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби), ідентифікатор закупівлі - № UA-P-2022-01-19-001830-a. Проте, окремі вимоги тендерної документації АТ «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» не дають можливості подати свою тендерну пропозицію. Вважаємо, що в даному випадку мають місце дискримінаційні вимоги, що є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. ТОВ Пунктом 1.2.1. Додатку 3 Тендерної документації встановлені вимоги до Вимоги до конструкції антикорозійного покриття: «Для захисту підземних газопроводів та споруд на них (ПССГ) від корозії повинні застосовуватися захисні покриття дуже посиленого типу згідно з таблицею 2. ДСТУ Б В.2.5-29:2006 "Система газопостачання. Газопроводи підземні сталеві. Загальні вимоги до захисту від корозії» № конструкції Конструкція (структура) захисного покриття Умови нанесення покриття Товщина покриття, мм, не менше, для труб діаметром, мм від 57 до 89 від 102 до 259 від 273 до 426 від 530 до 720 3 На основі термоусадочних стрічок з термоплавким адгезивом Базове та трасове ²⁾ 2,0 2,5 3,0 3,5 Враховуючи вищевикладене, Замовник передбачив тільки один тип захисного покриття для труб, а саме- захисне покриття на основі термоусадочних стрічок з термоплавким адгезивом. Таким чином, взяти участь може тільки конкретний учасник, що безпосередньо поставляє продукцію, яка заявлена Замовником у тендері. Проте, під вказані у Тендерній документації вимоги можна здійснити не один варіант ізоляції та без погіршення якості. Тобто Замовник не дає можливості заявитися іншим учасникам, що можуть надати еквівалент захисного покриття, що також допускається до застосування для захисту від корозій газопроводів підземних сталевих, згідно ДСТУ Б В.2.5-29:2006. ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект» може запропонувати Замовнику труби стальні ізольовані з еквівалентом конструкції захисного покриття, а саме зовнішнє двошарове та тришарове захисне покриття на основі екструдованого поліетилену, що в даному випадку може бути також добрим варіантом для Замовника, оскільки такі покриття мають високі захисні можливості. Вважаємо, що тендерна документація Замовника є дискримінаційною та такою, що не забезпечує конкуренцію учасників і зважаючи на аналіз поняття конкуренції, що надано в Законі України «Про захист економічної конкуренції» як змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Крім того, Замовник як орган місцевого самоврядування має розумно та обґрунтовано витрачати зібрані за рахунок платників податків бюджетні кошти, а не користуватися власними забаганками, встановлюючи обмежуючі умови у тендері. Так відповідно до діючого законодаства, Замовник самостійно має право визначати технічні характеристики предмету закупівлі, але це не означає, що Замовник може ставити будь-які умови, адже умови тендерної документації повинні бути насамперед обґрунтованими, оскільки вони впливають на ціну, тобто гроші, що витратить місцева громада-платники податків. Саме для здійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів і створена відкрита та прозора система публічних закупівель. Однак, в супереч діючому законодавству Замовник порушив право ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект» на добросовісну конкуренцію. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Проаналізувавши рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Для прикладу можна навести такі рішення Колегії АМКУ: • Рішення від 02.10.2018 р. №10119 про задоволення скарги одного з учасників процедури закупівель виробів з дроту (електродів зварювальних), в якому АМКУ дійшов висновку про необґрунтоване встановлення замовником специфічних технічних параметрів предмета закупівлі. Приймаючи рішення про задоволення скарги, АМКУ виходив з того, що замовник у тендерній документації встановив такі специфічні вимоги до предмета закупівлі (температурний режим роботи, особливі характеристики будови продукції), яким у сукупності не може відповідати звичайний виробник. Водночас таким умовам відповідає продукція лише одного виробника у світі — ESAB AB (Швеція). У зв'язку з цим АМКУ дійшов висновку про порушення зазначеними умовами такого принципу публічних закупівель як недискримінація. Аналогічні висновки АМКУ щодо неможливості необґрунтованого встановлення специфічних вимог викладені у рішенні №4377 р/пк пз від 04.07.2017 р. • Рішення від 17.09.2018 р. про задоволення скарги одного з учасників процедури закупівлі мастильних засобів, в якому АМКУ дійшов висновку про необґрунтоване встановлення замовником такої умови як обов'язкове отримання погодження документів, що підтверджують якість товару, конкретним державним підприємством — Харківське конструкторське бюро з двигунобудування. АМКУ зазначив, що відповідна вимога є дискримінаційною, адже замовник не довів необхідність отримання погодження саме від цього підприємства. • Рішення від 04.04.2017 р. №1758 р/пк пз про задоволення скарги учасника процедури закупівлі асфальтобетонної суміші, в якому АМКУ дійшов висновку про необґрунтоване встановлення замовником умови про те, що «місцезнаходження заводу/бази навантаження учасника має бути розташоване в м. Києві або у приміській зоні до 10 км від межі м. Києва». Відповідну вимогу АМКУ визнав дискримінаційною, оскільки замовник не довів необхідність розташування заводу/бази учасника саме у зазначеній місцевості. Отже, аналізуючи вищенаведене можна прийти до висновку, що у діях Замовника є ознаки дискримінації, що, у свою чергу, с грубим порушення Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про добросовісну конкуренцію», ПРОСИМО: 1. Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» змінити тендерну документацію, публіковану в межах відкритих торгів , предметом закупівлі якого є - труби стальні ізольовані (ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби), ідентифікатор закупівлі - № UA-P-2022-01-19-001830-a таким чином, щоб вона не містила дискримінаційних вимог описаних в даній скарзі. Додаток: 1. Сертифікат відповідності Директор ТОВ «ТД «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ»________________________________В.М. Гордієнко
Вирішення: Шановний Учаснику, у відповідь на подану Вами вимогу, повідомляємо наступне: Необхідність закупівлі отримана за результатами технічного завдання від структурного підрозділу, до компетенції якого належить предмет закупівлі. Відповідно до вимог п. 7.1.1 ДСТУ Б В.2.5-29:2006 "Система газопостачання. Газопроводи підземні сталеві" допускається застосовувати інші конструкції захисних покриттів, які забезпечують виконання вимог цього стандарту. Допускається не є однозначним імперативом і означає можливість вибору Замовника конструкцій захисного покриття в межах, дозволених табл.2 п.7.1 розділу 7. АТ "Львівгаз" в технічній документації не встановлює вимог до конкретного виробника термоусадочної стрічки з термоплавким адгезивом та сталевої труби. Взяти участь у тендері може будь-яка компанія, яка запропонує сталеві труби, попередньо ізольовані такою стрічкою, яка не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Керуючись наданим правом щодо встановлення вимог до Учасників торгів, Замовник встановив вимоги, що забезпечують вчасну поставку товару належної якості у строки та у кількості передбачені вимогами документації. Вимоги у тендерній документації є необхідними, виправданими та жодним чином не належать до дискримінаційних, і як наслідок не можуть вважатися порушенням чинного законодавства України. АТ "Львівгаз" вбачає спробу конкретного учасника нав'язати продукцію, яка не відповідає вимогам тендерної документації, а також свідомо затягнути проведення процедури торгів
Статус вимоги: Відхилено