-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги відмінено
1 904 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 045.00 UAH
мін. крок: 1% або 19 045.00 UAH
Період оскарження:
18.01.2022 17:40 - 30.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга
Номер:
b0e3c10d321944b59b66959ecb2c9889
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-18-010127-a.c3
Назва:
скарга
Скарга:
на незаконні дії замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf.p7s 17.02.2022 12:09
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 17.02.2022 12:09
- UA-2022-01-18-010127-a-open.pdf 17.02.2022 12:41
- скарга.docx.p7s 17.02.2022 12:42
- Протокол ТОВ Донецькі енергетичні послуги.PDF.p7s 17.02.2022 12:42
- Протокол ТОВ Донецькі енергетичні послуги.PDF 17.02.2022 12:42
- UA-2022-01-18-010127-a-open.pdf.p7s 17.02.2022 12:42
- скарга.docx 17.02.2022 12:42
- Тендерна документація електрична енергія.docx 17.02.2022 12:42
- Тендерна документація електрична енергія.docx.p7s 17.02.2022 12:42
- скарга.pdf 17.02.2022 12:42
- скарга.pdf.p7s 17.02.2022 12:42
- рішення від 21.02.2022 №3490.pdf 22.02.2022 09:46
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.04.2022 № 837.pdf 14.04.2022 14:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.05.2022 №4380.pdf 04.05.2022 13:06
- рішення від 03.05.2022 №4380.pdf 05.05.2022 14:59
- Тендерна документація електрична енергія (1).docx 25.02.2022 12:34
- Оголошення.pdf 25.02.2022 12:34
- Оголошення.docx 25.02.2022 12:34
- Протокол ТОВ Донецькі енергетичні послуги.docx 25.02.2022 12:34
- Проект договору .docx 25.02.2022 12:34
- Тендерна документація електрична енергія (1).pdf 25.02.2022 12:35
- Проект договору .pdf 25.02.2022 12:35
- Протокол ТОВ Донецькі енергетичні послуги.PDF 25.02.2022 12:35
- Протокол про виконання рішення АМКУ.pdf 12.05.2022 14:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.02.2022 13:19
Дата розгляду скарги:
02.03.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.02.2022 09:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.05.2022 14:59
Дата виконання рішення Замовником:
12.05.2022 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення №4380-р/пк-пз від 03.05.2022р. постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано.
Вимога
Відхилено
Тендерна документація
Номер:
df8be7da414946198df8ada5907ea88b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-18-010127-a.b2
Назва:
Тендерна документація
Вимога:
Шановний Замовник! Тендерною документацією вимагається надати: "Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій." Встановлення таких вимог суперечить основний принципам здійснення закупівель, зокрема недискримінації учасників. Разом з тим, інформація, яка є публічною, не вимагається в учасників згідно Закону України "Про публічні закупівлі". Так, на офіційно веб-сайті НКРЕКП створено Інтерактивний реєстр електропостачальників. З метою забезпечення споживачів можливістю зручного моніторингу роздрібного ринку електричної енергії та вибору електропостачальника, НКРЕКП за підтримки DiXi Group було створено публічний інтерактивний реєстр постачальників. За допомогою дашборду користувачі можуть ознайомитись з діяльністю постачальників за ключовими показниками – кількість споживачів та об’єм поставленої електроенергії, – а також проаналізувати їх в динаміці за місяцями. Надаємо Вам посилання для ознайомлення https://www.nerc.gov.ua/?id=59249, та просимо видалити дискримінаційні та незаконні вимоги з Оголошення. Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2022 22:22
Вирішення:
Доброго дня! Відповідно до частини 1 статті 23 Закону України "Про публічні товариства" технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації про кількість клієнтів учасника. На офіційному веб-сайті НКРЕКП відсутня актуальна інформація щодо моніторингу роздрібного ринку електричної енергії, та водночас у замовника відсутні дані про електропостачальника для того, щоб скористатися навіть попередніми даними моніторингу роздрібного ринку електричної енергії.
Ринок електричної енергії як новий ринок постійно трансформується, а тому будь-який учасник в будь-який момент часу може почати обслуговувати більше 50 000 чи 100 000 споживачів. У такому разі до такого учасника відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії та Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, висуваються певні вимоги (в тому числі стосовно наявності в учасника інформаційно-консультаційного центру та кол-центру). Таким чином, замовником встановлено надання довідки, яка міститиме максимально достовірну та актуальну інформацію на момент проведення торгів, а замовник матиме змогу пересвідчитись у дотриманні учасником вимог законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
488183f63698492aa78e3d43ca9d617e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-18-010127-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник повинен підтвердити наявність на території Донецької області в місті Краматорськ власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Донецької області в місті Краматорськ або посадової особи, з робочим місцем на території, Донецької області в місті Краматорськ, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Спосіб підтвердження (надати):
1. Довідка в довільній формі про наявність Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Донецької області в місті/містах: Краматорськ, Слов’янськ, Бахмут, Костянтинівка, Торецьк, Маріуполь який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів, або обґрунтоване пояснення з посиланням на чинне законодавство щодо відсутності законодавчої необхідності його утворення та довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Донецької області в місті Краматорськ, або посадової особи, з робочим місцем на території Донецької області
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Донецької області постачальників з інших регіонів України.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Донецької області . Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території Донецької області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території Донецької області власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2022 22:20
Вирішення:
Доброго дня! Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцязнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено