Послуги з виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки під об’єктами енергетики ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» ПЛ-35 кВ «Кам’янка-Мельники», що розташовані в адміністративних межах Кам’янської міської ради та Медведівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області
Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.
Торги не відбулися
4 020 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 100.00 UAH
Дата прийняття скарги до розгляду:13.02.2022 12:50
Дата розгляду скарги:25.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:16.02.2022 17:35
Причина:Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:21.04.2022 13:18
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:21.04.2022 13:18
Автор:ТОВ "ЮНЕКС КОНСАЛТІНГ", Королевич Ольга 380504118080 UNEXCONSALTING@GMAIL.COM https://unex.kiev.ua/
stopped
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо Сертифікату відповідності (підтвердження управління якості у сфері архітектури)
Номер:c2b65b30dc544c8ca662a364597e4d66
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.b8
Назва:Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо Сертифікату відповідності (підтвердження управління якості у сфері архітектури)
Вимога:
Опис:
Шановний Замовнику! У пункті 3.13 частини 3 Розділу V тендерної документації Замовником встановлена вимога: «3.13. Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, вимоги щодо наявності яких передбачені законодавством та які Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації: - сертифікат відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». При цьому, сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері АРХІТЕКТУРИ, інжинірингу, геології, та геодезії. Сертифікат має бути чинним та дійсним протягом всього строку надання послуг, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). Орган з сертифікації повинен бути в реєстрі Національного агентства з акредитації України на підтвердження надати довідку з інформацією про порядковий номер органу з сертифікації в відповідному реєстрі».
Вважаємо вимогу Замовника щодо «сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері АРХІТЕКТУРИ», дискримінаційною та такою, що унеможливлює прийняття участі досвідчених виконавців робіт, з огляду на наступне. У відповідності до статті 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» архітектурна діяльність - діяльність по створенню об'єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері. При цьому предметом закупівлі, є Послуги з виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки під об’єктами енергетики ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» ПЛ-35 кВ «Кам’янка-Мельники», що розташовані в адміністративних межах Кам’янської міської ради та Медведівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області, тобто послугу, яку бажає отримати замовник жодним чином не потребує досвіду в архітектурній діяльності. ТОВ «Юнекс-Консалітінг», є учасником який має кваліфікацію, досвід та відповідних працівників, для надання послуги з виготовлення документації із землеустрою, що підтверджується Сертифікатом відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно інжинірингу, геології, та геодезії, технічного консультування в цих сферах, складання документації із землеустрою, виконання топографо-геодезичних i картографічних робіт, проведенні інвентаризації земель, перевірки якості ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою; оцінки нерухомих речей (У тому числі експертна грошова оцінка земельних ділянок).
Виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги тендерної документації встановлюються Замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням та дотриманням: - частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; - принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплених частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»; - частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі, де передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога Замовника, встановлена у пункті 3.13 частини 3 Розділу V тендерної документації, про обов’язкову наявність системи управління якості стосовно АРХІТЕКТУРИ, порушує приписи чинного законодавства України та значно обмежує потенційне коло осіб, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі. До того ж, не зрозуміло, яким чином наявність в Учасника сертифікату ISO 9001:2015, стосовно діяльності у сфері АРХІТЕКТУРИ впливає на якість виконання землевпорядних робіт, надання послуг за договором. Виходячи з вищевикладеного, просимо не порушувати права потенційних учасників процедури закупівлі та виключити з тендерної документації вимогу «При цьому, сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері АРХІТЕКТУРИ», а саме вимогу «АРХІТЕКТУРИ», як таку, що не відповідає вимогам чинного законодавства та призводить до дискримінаційних вимог.
Вирішення:Добрий день, шановний Учасник! У зв’язку з тим, що до даної закупівлі було подано скаргу № UA-2022-01-18-008895-a.a3 від 07.02.2022 року, згідно абзацу 2 частини 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації з урахуванням Вашої вимоги, але тільки у випадку технічної можливості після розгляду скарги Антимонопольним комітетом.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Скарга
Скасована
Скарга
Номер:18b539a6cb0744ee9eeb5991f6783130
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.c7
Назва:Скарга
Скарга:
Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:08.02.2022 11:22
Автор:ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ", Бойченко Ірина 380663769750,090984289878 geo-2021@ukr.net
mistaken
Вимога
Відхилено
Щодо збезпечення тендерної пропозиції
Номер:446ff9f971c74ed58a241359a81783d8
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.a6
Назва:Щодо збезпечення тендерної пропозиції
Вимога:
В другому реченні п.13.2 розділу 13 Проекту договору – Забезпечення виконання договору («Разом з гарантією обов’язково надається належним чином завірена копія ліцензії Національного банку України гаранта») Замовником вказано вимогу, яка не узгоджується з положеннями законодавства. Слід наголосити, що 05.08.2021, набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи» від 30.06.2021 № 1587-ІХ (далі - Закон), яким, зокрема внесено зміни до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність». Згідно зі змінами, внесеними до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність»: - банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги. Відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону України «Про банки і банківську діяльність» зі змінами, Національний банк України протягом двох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу банківської ліцензії: - вносить відповідний запис до Державного реєстру банків; - надає банку витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії. Пунктом 6 розділу ІІ прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про банки і банківську діяльність» встановлено, що банківська ліцензія у паперовій формі, яка була видана до набрання чинності цим Законом, після набрання чинності цим Законом не використовується банком для підтвердження права на здійснення банківської діяльності. Тож, з метою усунення вказаної невідповідності просимо внести відповідні зміни у вищевказаний пункт проекту Договору, виклавши його в наступній редакції …. «Разом з гарантією обов’язково надається належним чином завірена копія витягу з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії банку гаранту». Відповідне доповнення слід також внести в п.6 (Забезпечення виконання договору про закупівлю) розділу VI Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:03.02.2022 09:47
Вирішення:Доброго дня, шановний Учасник! Ознайомившись з поданим Вами зверненням згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
На виконання вимог Закону, повідомляємо, п.п.1.5 п.1 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Дана норма Замовником за аналогією застосовується і до умов договору про закупівлю. Також ч. 4 ст.22 Закону передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи» від 30.06.2021 № 1587-ІХ, яким, зокрема внесено зміни до статті 19 Закону України «Про банки і банківську діяльність»
11) у статті 19:
частини сьому і восьму викласти в такій редакції:
"Національний банк України приймає рішення про надання банківської ліцензії чи про відмову в її наданні протягом трьох місяців з дня отримання повного пакета документів, визначених цим Законом.
Національний банк України протягом двох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу банківської ліцензії:
вносить відповідний запис до Державного реєстру банків;
надає банку витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії";
частину дев’яту замінити двома новими частинами такого змісту:
"Юридична особа набуває статусу банку і право на здійснення банківської діяльності після видачі їй банківської ліцензії.
Також, п 4. Розділу II. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи» передбачено, що Банкам протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свою діяльність та документи у відповідність із вимогами цього Закону.
Так як на момент оголошення закупівлі не сплив строк у шість місяців з дня набрання чинності цим Законом (05.08.2021), для банків у яких наявні ліцензії не сплив строк для їх зміни.
Дякуємо за звернення!!!
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Щодо Додатку 1 до Проекту договору
Номер:aee50736edd94b80875b3456379efffd
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.a5
Назва:Щодо Додатку 1 до Проекту договору
Вимога:
В п.1.1 розділу 1, а також в п.п.4.2.1 п.4.2 та п.п.4.4.1 п.4.4 розділу 4 проекту Договору про надання послуг Замовник посилається на Додаток №1 до Договору – «Технічне завдання». Наголошуємо, що вказане не відповідає дійсності, оскільки Додатком №1 до Договору є – «Специфікація», натомість технічне завдання є Додатком №2 до Договору. З метою усунення вказаних невідповідностей, які впливають на правильність підготовки Учасником своєї тендерної пропозиції просимо внести зміни в Тендерну документацію в цих частинах.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:03.02.2022 09:46
Вирішення:Доброго дня, шановний Учасник! Ознайомившись з поданим Вами зверненням згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
На виконання вимог Закону, повідомляємо, що замовником допущена формальна (несуттєва) помилка у номері документа при цьому назва документа відповідає умовам тендерної документації та вимогам передбаченим у тендерній документації. Дана формальна помилка може бути виправлена підчас укладення договору. А тому замовник не баче необхідності у внесенні змін до тендерної документації.
Дякуємо за звернення!!!
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Щодо умов тендерної документації
Номер:46723eb24e884b0896db5b64287ac975
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.b4
Назва:Щодо умов тендерної документації
Вимога:
В п.п.3.1 п.3 розділу VI Тендерної документації Замовником вказано, що проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов наведений в Додатку №4 цієї Тендерної документації, а згідно п.п.4.1 п.4 розділу VI Тендерної документації – істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю викладені в проекті договору, який наведений в Додатку №4 цієї Тендерної документації. Натомість, в самій Тендерній документації Замовником вказано, що невід’ємними її частинами є: Додаток №1 – цінова пропозиція; Додаток №2 – технічне завдання та Додаток №3 – проект договору про закупівлю. Тобто, Замовник в даному випадку посилається на додаток Тендерної документації якого не існує, а саме на – «Додаток №4», що впливає на правильність підготовки Учасником своєї тендерної пропозиції. З метою усунення вказаних невідповідностей просимо, внести зміни в Тендерну документацію в цих частинах.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:03.02.2022 09:44
Вирішення:Доброго дня, шановний Учасник! Ознайомившись з поданим Вами зверненням згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
На виконання вимог Закону, повідомляємо, що замовником допущена формальна (несуттєва) помилка у номері документа при цьому назва документа відповідає умовам тендерної документації та вимогам передбаченим у тендерній документації. А тому замовник не баче необхідності у внесенні змін до тендерної документації.
Дякуємо за звернення!!!
Дата прийняття скарги до розгляду:07.02.2022 17:25
Дата розгляду скарги:21.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:09.02.2022 18:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:04.04.2022 13:06
Дата виконання рішення Замовником:26.04.2022 09:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:26.04.2022 року – Замовник - ПАТ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" – прийняв рішення про внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Послуги з виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки під об’єктами енергетики ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» ПЛ-35 кВ «Кам’янка-Мельники», що розташовані в адміністративних межах Кам’янської міської ради та Медведівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2022-01-18-008895-a, прийнятого згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 01/26-04-22 від 26.04.2022 року.
Автор:ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ", Бойченко Ірина 380663769750,090984289878 geo-2021@ukr.net
resolved
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо акредитації органу з сертифікації (наявності в реєстрі Національного агентства з акредитації України)
Номер:a3ba27d48d2d4b06934284c8e4c2296b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.c2
Назва:Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо акредитації органу з сертифікації (наявності в реєстрі Національного агентства з акредитації України)
Вимога:
Шановний Замовнику!
У пункті 3.13 частини 3 Розділу V тендерної документації Замовником встановлена вимога:
«3.13. Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, вимоги щодо наявності яких передбачені законодавством та які Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації:
- сертифікат відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». При цьому, сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері архітектури, інжинірингу, геології, та геодезії. Сертифікат має бути чинним та дійсним протягом всього строку надання послуг, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). Орган з сертифікації повинен бути в реєстрі Національного агентства з акредитації України на підтвердження надати довідку з інформацією про порядковий номер органу з сертифікації в відповідному реєстрі».
Вважаємо вимогу Замовника щодо наявності сертифікату відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», який має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), котрий наявний в реєстрі Національного агентства з акредитації України, дискримінаційною та такою, що унеможливлює прийняття участі досвідчених виконавців робіт, з огляду на наступне.
У відповідності до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація здійснюється на ДОБРОВІЛЬНИХ засадах. Статтею 10 цього ж Закону визначений перелік осіб, які МОЖУТЬ бути акредитовані чи компетентність яких МОЖЕ бути засвідчена національним органом України з акредитації, проте нормами даного закону НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА ОБОВ’ЯЗКОВА АКРЕДИТАЦІЯ органів сертифікації Національним агентством з акредитації України (далі – НААУ), так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам.
Згідно з пунктом 7 Положення про Національне агентство з акредитації України,
затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського
господарства України від 13.07.2020 року № 1318, одним із основних принципів діяльності
НААУ є ДОБРОВІЛЬНІСТЬ АКРЕДИТАЦІЇ.
Сертифікація, згідно вимог стандарту ISO 9001:2015, носить добровільний характер
та не входить в законодавчо регульовану сферу. З огляду на це, органи сертифікації систем менеджменту, згідно ISO 9001:2015, не призначаються центральним органом виконавчої влади та провадять сертифікацію у добровільній сфері.
Виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги тендерної документації встановлюються Замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням та дотриманням:
- частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників;
- принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплених частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі, де передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога Замовника, встановлена у пункті 3.13 частини 3 Розділу V тендерної документації, про обов’язкову наявність органу з сертифікації в реєстрі Національного агентства з акредитації України, порушує приписи чинного законодавства України та значно обмежує потенційне коло осіб, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі.
До того ж, не зрозуміло, яким чином наявність в Учасника сертифікату ISO 9001:2015, виданого САМЕ органом з сертифікації, який міститься в реєстрі Національного агентства з акредитації України, впливає на якість виконання землевпорядних робіт, надання послуг за договором.
Також звертаємо увагу, що зазначене питання вже підіймалося в ідентичній процедурі закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-16-013084-a) з ПАТ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО", де Замовником була встановлена така сама вимога тендерної документації. Дана вимога ТД була оскаржена до органу оскарження, і Замовником були внесені відповідні зміни, якими з тексту тендерної документації виключалася необхідність надавати сертифікат ISO 9001:2015 взагалі.
Виходячи з вищевикладеного, просимо не порушувати права потенційних учасників процедури закупівлі та виключити з тендерної документації вимогу щодо акредитації органу з сертифікації, а саме вимогу «орган з сертифікації повинен бути в реєстрі Національного агентства з акредитації України на підтвердження надати довідку з інформацією про порядковий номер органу з сертифікації в відповідному реєстрі», як таку, що не відповідає вимогам чинного законодавства та призводить до дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:20.01.2022 16:57
Вирішення:Доброго дня, шановний Учасник! Ознайомившись з поданою Вами вимогою згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
На виконання вимог Закону, повідомляємо, пп. 3.13 п.3 розділу VI «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу, щодо надання сертифікату відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (надалі – сертифікат). При цьому, сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері архітектури, інжинірингу, геології, та геодезії. Сертифікат має бути чинним та дійсним протягом всього строку надання послуг, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). Орган з сертифікації повинен бути в реєстрі Національного агентства з акредитації України на підтвердження надати довідку з інформацією про порядковий номер органу з сертифікації в відповідному реєстрі».
Зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії та управління діяльністю організації, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому діяльність компанії.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно чинного законодавства України ДСТУ ISO9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" передбачається застосування в Україні даного стандарту. Таким чином, вимоги Документації щодо надання учасниками зазначених вище сертифікатів є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням ч. 3 ст.22 Закону.
Зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії та управління діяльністю організації, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому діяльність компанії.
Стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" ISO 9001:2015) регламентує систему управління якістю, та впроваджує на підприємстві на підприємстві цикл: PDCA — плануй (Plan), роби (Do), перевіряй (Check), впливай (Act) і восьми принципів менеджменту якості.
Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на підприємстві. Це мінімізує ризик отримання послуг невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент робочого процесу.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості послуг. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість послуг!
Таким чином, стандарту ДСТУ ІSО 9001:2015 характеризує систему управління на підприємстві, тобто певний порядок організації діяльності і взаємодії працівників підприємства та їх підрозділів, напрямок і характер управління з боку керівників, регулювання взаємовідносинами, стиль мислення тощо. З тексту самого стандарту також вбачається, що стандарт ДСТУ ІSО 9001:2015 створений для добровільного приєднання тими підприємствами, які прагнуть оптимізувати діяльність власних структурних підрозділів згідно з принципами і методиками діяльності, що встановлені даним стандартом.
Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01 Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, та не містить жодних дискримінаційних елементів.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Наявність сертифікату гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо виконання землевпорядних робіт, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 5 9001:2015) є процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для відповідності замовника Стандартам якості.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Відповідно до Положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 року № 1318 єдиним національним органом України з акредитації є Національне агентством з акредитації України (далі – НААУ).
І хоча така акредитація органів з оцінки відповідності є добровільною для таких органів проте вона встановлена на законодавчому рівні та гарантує Замовнику що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів.
Також, ч. 5 ст. 23 Закону передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Єдиним органом, що здійснює акредитація органів з оцінки відповідності на відповідність вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів є Національне агентством з акредитації України.
Таким чином, у пп. 3.13 п.3 розділу VI «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, відсутні вимоги, що б стали причиною дискримінації, обмеження конкуренції, оскільки на ринку України представлена достатня кількість учасників, для яких отримання зазначених документів не є (і не було раніше) перешкодою для участі у аналогічних тендерах. Та дані вимоги встановлюються замовником не з мотивів створення антиконкункурентного середовища підчас проведення закупівлі, а через бажання уникнути ризику саме недобросовісності з боку учасників. Замовником дотримано вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", в тому числі ст.5 Закону не порушено принципи добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимога тендерної документації про надання довідки з інформацією про порядковий номер органу з сертифікації в відповідному реєстрі, спрямована на підтвердження проходження атестації відповідно до нормативно-правових актів законодавства України, а саме відповідно до «Положення про Національне агентство з акредитації України» затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 13.07.2020 № 1318.
Відповідно до п. 8 вказаного вище положення, основними функціями НААУ відповідно до мети діяльності є, в тому числі, ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності та реєстру персоналу з акредитації. Вказаний реєстр ведеться НААУ за посиланням https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, а тому не є дискримінаційними.
На жаль, Учасник не довів необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує цого права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частин.
Дякуємо за звернення!!!
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних умов
Номер:b280b3edd7ba4c3293c129923ea561e3
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-18-008895-a.b1
Назва:Щодо дискримінаційних умов
Вимога:
Просимо видалити дискримінаційну вимогу, що зазначена в п.п.5.1.1. п.5.1. ч.5 розділу ІІІ тендерної документації, яка звужує коло потенційних учасників, порушує принципи максимальної економії, в частині: наявності в учасника процедури закупівлі безпілотного літального апарату, який призначений для високоточного аерознімання та обладнаний двохчастотним GNSS/GPS приймачем (надалі - БПЛА) та відповідного ліцензійного програмного забезпечення функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із створення цифрових ортофотопланів та цифрового тривимірного моделювання за результатами опрацювання аерознімання на комерційній основі (комерційна ліцензія). Ця вимога є законодавчо не обгрунтованою, оскільки Законом України «Про землеустрій», наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» не передбачено виконання робіт із землеустрою за допомогою БПЛА – ВЗАГАЛІ. Такі роботи виконуються за допомогою геодезичних інструментів, які підлягають метрологічній повірці, комп’ютерної та обчислювальної техніки, натомість у відповідності до вимог вищевказаного наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України, БПЛА не підлягає повірці, а тому не являється геодезичним обладнанням. Тобто, в даному випадку, Замовник не тільки не враховує, а навпаки відступає та нехтує встановленими законодавством нормами. Крім цього, слід також наголосити, що Замовником у технічному завданні на виконання послуг за предметом закупівлі, що є Додатком 2 до Тендерної документації встановлені вимоги до виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки під об’єктами енергетики ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» з посиланням на відповідні нормативні акти, якими також не передбачено наявність для виконання таких робіт БПЛА (в п.1.5 ч.1 розділу ІІІ Тендерної документації вказано, що документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не надаються ними у складі тендерної документації). В даному контексті безпідставною є також вимога Замовника про наявність в учасника відповідного ліцензійного програмного забезпечення функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із створення цифрових ортофотопланів та цифрового тривимірного моделювання за результатами опрацювання аерознімання на комерційній основі (комерційна ліцензія), оскільки таке програмне забезпечення необхідне саме для опрацювання інформації отриманої за результатами аерофотозйомки зробленої БПЛА. Вимога про наявність в учасника БПЛА є дискримінаційною по відношенню до суб’єктів підприємницької діяльності, які виконують землевпорядні роботи на достатньому рівні та є відповідальними за якість виконання робіт, що підтверджується рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №24936-р/пк-пз від 03.11.2021. (Рішення додається). Отже, вимагаємо внести зміни до п.п.5.1.1. п.5.1. ч.5 розділу ІІІ тендерної документації, виключивши вимогу щодо наявності в учасника БПЛА, який призначений для високоточного аерознімання, обладнаний двохчастотним GNSS/GPS приймачем, а також документів, які підтверджують право володіння або користування останнім та відповідного ліцензійного програмного забезпечення функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із створення цифрових ортофотопланів та цифрового тривимірного моделювання за результатами опрацювання аерознімання.
Вирішення:«Шановний Учаснику, ознайомившись з поданою Вами вимогою повідомляємо наступне: згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
На виконання вимог Закону, повідомляємо, пп. 5.1.1. п.5.1 глави 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що «Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.7 цієї документації всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
• довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства, про наявність обладнання, матеріально-технічної бази необхідних для виконання договору про закупівлю:
- відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, а саме:
1. геодезичного обладнання (GNSS/GPS приймача або еквівалент);
2. електронного тахеометру;
- додатково:
1. безпілотний літальний апарат (БПЛА), який призначений для високоточного аерознімання та обладнаний двохчастотним GNSS/GPS приймачем;
2. відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із створення цифрових ортофотопланів та цифрового тривимірного моделювання за результатами опрацювання аерознімання на комерційній основі (комерційна ліцензія);».
У ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що у тендерній документації встановлюються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПОСІБ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КРИТЕРІЯМ і вимогам згідно із законодавством.
Згідно положень ст. 16 Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі ОБЛАДНАННЯ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, замовник встановлює кваліфікаційні критерії самостійно, на власний розсуд, та з урахуванням очікуваної вартості предмета закупівлі, обсягу надання послуг та обмеження у строках надання послуг, виконавці таких видів послуг повинні мати відповідну матеріально-технічну базу у достатній кількості. З урахування того, що послуги будуть надаватися на об’єктах (земельних ділянках), що знаходяться у приватній власності інших громадян, а не Замовника, та не завжди Замовник може отримати дозвіл на проведення кадастрової зйомки об’єкту, Замовником встановлений обов’язок залучати Учасниками додаткові можливі технічні засоби. Також у зв’язку з обмеженими строками у наданні послуг та з урахуванням того що безпілотний літальний апарат (БПЛА) значно оптимізує діяльність Учасника в цій частині, Замовником встановлена, виходячи з вище зазначеного та відповідно до норм чинного законодавства, дана вимога у тендерній документації.
Водночас вимога щодо надання ліцензійного програмного забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із створення цифрових ортофотопланів та цифрового тривимірного моделювання за результатами опрацювання аерознімання на комерційній основі (комерційна ліцензія)передбачена для опрацювання інформації отриманої за результатами аерофотозйомки зробленої БПЛА
Разом з цим зазначаємо, що відповідно до абзацу 2 частини 3 ст. 16 Закону України про «Публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановив кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Критерії були сформовані з урахуванням вимог та складу робіт під час надання послуг з виготовлення проектної документації із землеустрою. У відповідності до Закону України «Про топографо-геодезичну діяльність» результатами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є геодезичні, топографічні, картографічні матеріали, продукція, інформація тощо.