-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання (Плівка медична рентгенівська флюорографічна PFH-T 70мм х 30,5м виробництва Carestream Health, Inc.; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 13x18см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 18x24см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 24x30см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 30x40см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV)
Завершена
185 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 925.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 925.00 UAH
Період оскарження:
18.01.2022 11:55 - 24.01.2022 11:58
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
932b38701f5f4477af11c279a9991c0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-18-003778-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі код Код ДК 021:2015: 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання (Плівка медична рентгенівська флюорографічна PFH-T 70мм х 30,5м виробництва Carestream Health, Inc.; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 13x18см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 18x24см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 24x30см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 30x40см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV), Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника, та вказує, що -Аналоги не пропонувати, але ж : Відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто , Ви можете вказати, який саме еквівалент, але заборонити НЕ МОЖЕТЕ!
Нагадаємо, що еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру.
Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що -Аналоги не пропонувати. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд аналогів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників. Зазначення найменувань плівок з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Зазначення в предметі закупівлі найменування плівок суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником, а також керуюсь ст.ст. 2, 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції аналог плівки, що зазначені в Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі код Код ДК 021:2015: 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання (Плівка медична рентгенівська флюорографічна PFH-T 70мм х 30,5м виробництва Carestream Health, Inc.; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 13x18см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 18x24см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 24x30см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV; Медична рентгенівська плівка в аркушах CP-BU М NIF 30x40см, 100 аркушів в упаковці, синьочутлива, виробництва Agfa NV). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.01.2022 14:40
Вирішення:
Шановний Учаснику! Згідно пункту 28 частини першої статті 1 Закону України Про публічні закупівлі (далі – Закон) спрощена закупівля - придбання Замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Враховуючи зазначене, дана закупівля є спрощеною закупівлею. В той же час стаття 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» розташована в розділі IV Закону, що має назву «Відкриті торги», а отже регулює питання організації та проведення саме відкритих торгів, а відтак її положення не розповсюджуються на спрощені закупівлі.
В той же час спрощені закупівлі регулюються окремо статтею 14 Закону. Згідно статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться Замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється Замовником відповідно до статті 10 цього Закону, зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Вимоги до предмета закупівлі, визначені Замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. З урахуванням зазначеного, з одного боку, Закон не обмежує права Замовника спрощеної закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає за необхідні, в т.ч. з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання того чи іншого товару у своїй діяльності. А з іншого боку, в спрощених закупівлях передбачено саме право, а не обов’язок Замовника вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тож, Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торговельну марку та виробника. Відповідно цієї спрощеній закупівлі інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що Замовник має намір придбати, викладені у Додатку № 1 до оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель. Звертаємо увагу на те, що предмет закупівель – вироби медичного призначення, безпосередньо пов’язані із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів відповідного медичного закладу, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я пацієнтів. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність. Замовник здійснює закупівлю товару, із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідним для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та медико-технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам відповідного лікувального закладу, тобто забезпечує найякісніше рентгенографічне діагностування.
Отже, нашим закладом в даній спрощеній закупівлі жодним чином не порушуються положення Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 14 Закону, яка і регулює спрощені закупівлі, та дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, ефективності та пропорційності, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю, надана можливість взяти участь в закупівлі будь-яким постачальникам необхідного лікувальному закладу товару, тощо.
Враховуючи вище надане, Замовником в даній спрощеній закупівлі не встановлено вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додаток № 1 до оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель, що містить технічні вимоги, повністю відповідає статті 14 Закону, тож не вбачається підстав для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.01.2022 09:31