-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
5 724 895.34
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 624.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 624.48 UAH
Період оскарження:
17.01.2022 17:18 - 13.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
щодо проекту Договору
Номер:
bd924227d32243898c483f630ea430a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-17-004083-c.c1
Назва:
щодо проекту Договору
Вимога:
1) Положення пп.12 проекту договору, розірвання договору за 10 днів фактично неможливо реалізувати на практиці.
Так, відповідно до п. 3.2.5. ПРРЕЕ зазначено, що ініціювання споживачем розірвання у разі зміни електропостачальника договору має відбуватися одночасно з ініціюванням ним початку процедури зміни електропостачальника, передбаченої главою 6.1 розділу VI цих Правил. У таких випадках датою припинення договору вважається дата фактичної зміни електропостачальника або набуття споживачем статусу учасника ринку двосторонніх договорів, або остаточного припинення користування електричною енергією на об'єкті за відповідними точками комерційного обліку.
Пункт 6.1.3 ПРРЕЕ, зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.
Пункт 3.2.15 ПРРЕЕ, у разі закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії або дострокового його розірвання (за ініціативою електропостачальника) електропостачальник не пізніше ніж за 20 календарних днів до передбачуваного дня припинення дії договору та постачання електричної енергії повинен повідомити про це споживача, відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу.
Споживач після отримання повідомлення електропостачальника має право ініціювати зміну електропостачальника у порядку, встановленому в розділі VI цих Правил.
З наведеної регламентації ПРРЕЕ вбачається, що за умови дострокового розірвання договору за ініціативою Споживача (якщо у нього на дату дострокового розірвання відсутній намір укладання договору з іншим постачальником), у діючого Постачальника виникає обов’язок щодо попередження оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу, однак реалізація цього обов’язку відбувається протягом 20 днів.
Отже, для можливості реалізації положень пп 12 п. 6.1 проекту договору, необхідно термін замінити на «20 днів».
2) п.п.13.3 - Підпунктом 8 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що є нормою спеціального законодавства (позиція верховного суду щодо застосування норм матеріального права викладена, зокрема постановою від 30.01.2018р. по справі №916/1491/17).
Тобто, зазначеною статтею законодавець визначив імперативну норму Закону - «з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов».
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.
В свою чергу судова практика, що склалася на сьогодні, щодо внесення змін до умов договору, які укладені на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», з використанням конкурсної системи публічних торгів, та враховуючи імперативні вимоги пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону, (вимоги до тендерної документації) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, суд наголошує на зазначені в проекті договору:
- перерахунку ціни (порогові показники);
- формули розрахунку нової ціни;
- якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку;
цінове застереження тощо.
Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору.
Вимагаємо привести проект договору у відповідність пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону.
3) додаток 2 Механізм визначення вартості електричної енергії, в частині формули Цфакт* – фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН , з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу тощо), грн. за 1 кВт*год без ПДВ; - Закупівля електричної енергії проводиться на декілька сегментах ринку, а саме: РДН, ВДР, балансуючому ринку, ВДД. Враховуючи викладене, пропонуємо викласти в наступному вигляді: «Цфакт* – фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на ринку електричної енергії, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо), грн. за 1 кВт*год без ПДВ;»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.01.2022 14:59
Вирішення:
Добрий день! Дякуємо за інтерес до закупівель, організатором яких є ЦЗО ДУ "Професійні закупівлі". За умовами проекту договору, передбачена можливість розірвання договору в частинні припинення постачання електричної енергії, що містить в собі встановлений порядок розірвання договору яке передбачено розділом 5,7,13 Договору.
Щодо імперативної норму Закону з обов’язковим зазначенням порядку змін умов договору, то вона відображена у проекті договору у розділі 13.
Додатково зауважимо, що згідно зі статтею 627 Цивільного кодексу України та відповідно до статті 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Принагідно інформуємо, що подання тендерної пропозиції на участь у процедурі закупівлі передбачає безумовну згоду учасника ще на етапі торгів із проектом договору, що складений ЦЗО та викладений у тендерній документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Звертаємо Вашу увагу на прімітку (*) до значення Цфакт в технічній специфікації (Додаток 3), де вказано:
* Розрахунок фактичної ціни електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на ринку електричної енергії, Цфакт:
- для об’єктів Споживача що обладнані погодинними приладами комерційного обліку електричної енергії та системою зчитування та передачі даних - ціна електричної енергії розраховується на підставі фактичного погодинного графіку споживання електричної енергії об’єктом Споживача та фактичних погодинних цін закупівлі електричної енергії на ринку електричної енергії;
- для інших об’єктів Споживача, які не мають погодинних приладів обліку електричної енергії - ціна електричної енергії розраховується на підставі фактичних обсягів споживання електричної енергії об’єктом Споживача розподіленого відповідно до загального графіку споживання електричної енергії відповідного ОСР та фактичних погодинних цін закупівлі електричної енергії на ринку електричної енергії.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.01.2022 15:38